Şimdi Ara

Üst Kapak Gitmiş Olabilirmi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım Benzin LPG'li Megane 2, 6 ay önce radyatör suyunu komple boşaltıp yeniden antifiriz, su karışımı ile doldurdum. Bugün yolda giderken hararet yükseldi, gazı bırakıyorum düşüyor gaza basınca herzaman yükselmede yükseliyor.

    Açıp baktığımda su yoktu, 3 lt su aldı araba. Rölantide çalıştırıp kalorifer açıp devir daim açana kadar bekledim, genleşme kabından hava attı hep eksiğini yine tamamlayıp yola koyuldum. Kontrol ettim kaçak yok ama bu kadar su nereden eksiltti contadan başka bir şey aklıma gelmedi.

    Edit: 30 km yol yaptım 1.5 litre daha su ekledim.
    Yağ kapağı resmini ekledim anlayan arkadaş çıkarsa diye

    Edit:2 Arkadaşlar aracın durduğu yeri kontrol ediyorum herhangi bir su kaçağı göremiyorum. Ama 60km yolda 5litre su ekledim. Bu kadar su bloğa kaçsa egsozdan atmazmı? Alt devirlerdede herhangi bir problem yok
    Üst Kapak Gitmiş Olabilirmi?

    Üst Kapak Gitmiş Olabilirmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KSKcarpediem -- 10 Ağustos 2020; 19:24:56 >







  • radyatörden yapar. benim radyatör delikti oradan kaçırdı. Aracı tavsiyem fazla kullanma.

    devirdaim e bak oradan kaçırır. yani araca su koyacaksın sonra rolantide çalıştır duman falan çıkar kesin kaçağı görürsün.

    üst kapakta olabilir eski araç olduğu için conta eskimiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 10 Ağustos 2020; 17:35:28 >
  • Dostum daha önce suyu doldurduktan sonra havasını almamışsın . Bu yüzden sen arabayı kullanmaya baslayınca devirdaim pompası suyu pompalayarak havanın yukarı cıkmasını sağlamış ve sende bunu görmüşsün . Eğer araba tekrardan yine bu kadar su eksiltmez ise benim dediğim doğrudur soğutma tesisatından ilk başta havayı almamışsın
  • Bilmiyorum yardımcı olur mu bu yorum ama, motorun tam arkasında ahtapot hortum vardı. Ufak bir aşınma ile delinen hortum, sadece yol yaparken su dökülüyordu. Motor çalışır vaziyette kaç kere motorun altına girdim baktım yer kupkuru ama bir gram su kalmıyordu. Sonrasında bu dediğim hortumun bunu yaptığını ustam söyledi de hallettik. Tabi araba da farklı Peugeot 207 idi ama her şey olabilir bu nedenle söyledim..
  • Üst kapak contasının yanıp yanmadigini anlamak icin, araç çalışır vaziyetteysen radyatör kapağını açıp su dök. Eğer suyu püskürtüyorsa conta yanmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChemtraiLs

    Üst kapak contasının yanıp yanmadigini anlamak icin, araç çalışır vaziyetteysen radyatör kapağını açıp su dök. Eğer suyu püskürtüyorsa conta yanmıştır.
    arkadaşın hastane masrafları kimden ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    arkadaşın hastane masrafları kimden ?

    Alıntıları Göster
    Motor soğukken yapılacak işlem dostum. İsinmis motorda yapılırsa sonuç kötü olur
  • Yağ çubuğunu çekip yağın rengini kontrol ettiniz mi?
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Bende radyatör diye umut ediyorum ama durduğu yerde herhangi bir akıntı yok
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Yağ değişimşne 5bin km var baktım, öyle bir kararma yada köpürme göremedim yağ kapağının resmini koydum göründüğü renkte
  • 60 km'de 5 litre su eksiltiyorsa ve görünen bir kaçak yoksa (yağ da temiz ise) büyük ihtimalle contadan. Egzozu kontrol edin duman var mı.
  • Eksozda Beyaz duman varmı bakın biri gaz versin biri eksoza baksın beyaz duman varsa geçmiş olsun.
    Sabah ilk marşta zor marş alma yapıyorsa sakın ille de marş basıcam diye zorlamayın.
    Motor yağ çubuğunu çekin yağ helva gibi olmuşsa yine geçmiş olsun.
    Yağ çubuğu ters yerde kolaylık olsun diye videosunu ekledim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Multistrada -- 10 Ağustos 2020; 19:31:21 >




  • Grnelde arac calisirken motor sicakken vs drvirdaim oldugu icin kacaktan pek su atmaz. Genelde park edip motor sogumaya yakin su atar.

    Tesisatin havasini almazsaniz bu dedikleriniz de olabilir. Contada yagda birsey gozukmuyor. Tesisatta hava olunca hararet oynayabiliyor.
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Rölantide çalışırkende, park halindeykende kaçak görünmüyor
  • Soğutma sistemine basınç testi yaptırmalısın.
    Genleşme kabının kapağına belli bir atmosferde hava basılır.
    Araç lifte kaldırılır.
    Su sızdıran çıkan yerler görünür.
    Radyatör, termostat, boru bağlantıları vb. Tüm kaçaklar görünür ve değişmesi gerekenleri değiştirirsin.

    Bazen sistemde kaçak olmaz ama Genleşme kabının kapağı bozuk da olabilir. Bu kapak düdüklü tencere gibi çalışır. Ve sistemde aşırı ısınma olduğunda su buradan atılır.

    Sorunlar buna rağmen devam ediyorsa,
    Motor içinde problem var olabilir.
    Üst kapak açılınca motor ustası teşhis edecektir.

    Üst kapak contası, silindirlerin düşmesi, su kanallarında ufak bir kırıklık vb. görünecektir.


    Masraf kötü senaryoda daha da kötü ise, komple motor gibi, o zaman ikinci el bir motor satın almak bazen köklü bir çözüm olabileceğini unutmamak gerek fiyat performans olarak bunu karşılaştırmalısın.




  • Rhodium kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkürler. Serviste Aynen dediğin gibi test uyguladık, genleşme kabı birleşim yerinde ve radyatörün bir kaç yerinde kaçak tespit ettik, kap ve radyatör değişti. 100km oldu takip ediyorum şuan su eksiltme görünmüyor emin olana kadar takip edicez.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.