Şimdi Ara

Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
77.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.

    Genel olarak tüm motorların üst kapaklarından bir çıkış hortum aracılığı ile direk hava yakıt emiş hattı,boğazı üzerine veriliyor bunun amacı nedir ? Motora giren havanın soğuk olması performansı iyi yönde etkiliyorsa motor üreticileri neden bu çıkışı emiş hattı üzerine veriyor sonuçta emiş hattı buradan ısınmış yağın buharını emmiyormu bu buhar bildiğim kadarıyla yanmıyor sadece motor içinde sıkışmaması için verildiğini düşünüyorum ben ama bu aşamada performansdan ödün verilmiş olmuyormu bu çıkış direk bir boru vasitası ile motordan aşağıya sarkıtılsa ve boşta kalsa buhar zaten kendisi dışarıya çıkamayacakmıki ?

     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?







  • Güzel konu, güzel soru. Bir defa bu bağlantının iki amacı var:

    1. KOMPRESYON FARKINI AZALTMAK

    Motorun iç basıncı pistonların silindir içerisinde yakıt / hava karışımını sıkıştırması ve sonucunda elde edilen infilak (patlama) sayesinde pistonun aşağıya doğru itilmesi, biyel kolu bağlantısıyla krank milini çevirmesi ile oluşuyor. Eksoz ve emme valflerinin yatakları ve sızdırmazlık contalarına fazla basınç uygulatmamak ve kompresyon (hava sıkıştırma) değerini dengelemek için normalde % 100 kapalı olan üst kapaktaki kaçan falza havanın işe yarar bir şekilde motora tekrar beslenmesi bu hortum ile yapılıyor.

    2. ÜST KAPAKTA BİRİKEN HAVANIN KULLANILMASI

    Valflerin açılması ve kapanması esnasında valf kollarının yatakları (teknik adı BUSHING / ZIVANA) etrafından eksoz gazı ile benzin/hava karışımı kaçakları az da olsa olabilir. Bunlar zehirli gazlardır ve atmosfere tahliyesi kanunen yasaktır. Eski araçlarda (kamyonet ve kamyonlarda) motorun altından sarkan bir hortumdan eksoza benzer gazların çıktığını görmek mümkün. Bu kesinlikle yasaktır, yanmamış karbon zincirlerinin atmosfere tahliyesi çevre katliamıdır, toprağa 10 litre kullanılmış motor yağı akıtmak gibi birşey.

    Bu hortumu emme manifolduna bağlamak zorunda değilsiniz. Sökebilir ve motorun halen mükemmel çalıştığını görebilirsiniz. Ancak ucunu tıkarsanız motor silindirler içerisinde oluşan patlamalar ve bunların mekanik enerjiye dönüştürülmesi ile uğraşırken bir de enerjinin bir kısmının hava basıncı olarak üst kapağa göndermek için de uğraşacak ve bu da artan yakıt tüketimi ve azalan motor gücü ile kendini belli edecek. Yasak olan açık havaya tahliyeye de KARTER HAVALANDIRMASI derler, üst kapaktan ve/veya karterden hortum uzatıp çok zehirli olan bu havaların atmosfere yayılmasına bu yolla izin verilir ama kesinlikle yasaktır.

    Ara sıra yağ dolum kapağını açın ve koklayın.

    1. İleri derecede YANMIŞ YAĞ gibi kokuyorsa kompresyon sorunu,
    2. İleri derecede YAKIT kokuyorsa emme valf kolu yatağı sorunu
    3. İleri derecede EKSOZ kokuyorsa eksoz valf kolu yatağı sorunu

    var demektir. Yağ kapağını açmak için servise gitmek zorunda değilsiniz. Ara sıra motor kaputunu açın, yağ çubuğunu çekin ve yağ seviyesini kontrol edin, yağ dolum kapağını da açın, bir bakın ne var ne yok. Çalışırken de inceleyin motoru, parmak ve ellerinizi motorun içine uzatmayın, tehlikeli olabilir. Çıkan sesleri, olası sızıntı ve döküntülere bakın. Bu hortum ve boruların kelepçelerini de kontrol edin, uzun süre çalışma vidalı boru kelepçelerin gevşemesine sebep olabilir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Güzel konu, güzel soru. Bir defa bu bağlantının iki amacı var:

    1. KOMPRESYON FARKINI AZALTMAK

    Motorun iç basıncı pistonların silindir içerisinde yakıt / hava karışımını sıkıştırması ve sonucunda elde edilen infilak (patlama) sayesinde pistonun aşağıya doğru itilmesi, biyel kolu bağlantısıyla krank milini çevirmesi ile oluşuyor. Eksoz ve emme valflerinin yatakları ve sızdırmazlık contalarına fazla basınç uygulatmamak ve kompresyon (hava sıkıştırma) değerini dengelemek için normalde % 100 kapalı olan üst kapaktaki kaçan falza havanın işe yarar bir şekilde motora tekrar beslenmesi bu hortum ile yapılıyor.

    2. ÜST KAPAKTA BİRİKEN HAVANIN KULLANILMASI

    Valflerin açılması ve kapanması esnasında valf kollarının yatakları (teknik adı BUSHING / ZIVANA) etrafından eksoz gazı ile benzin/hava karışımı kaçakları az da olsa olabilir. Bunlar zehirli gazlardır ve atmosfere tahliyesi kanunen yasaktır. Eski araçlarda (kamyonet ve kamyonlarda) motorun altından sarkan bir hortumdan eksoza benzer gazların çıktığını görmek mümkün. Bu kesinlikle yasaktır, yanmamış karbon zincirlerinin atmosfere tahliyesi çevre katliamıdır, toprağa 10 litre kullanılmış motor yağı akıtmak gibi birşey.

    Bu hortumu emme manifolduna bağlamak zorunda değilsiniz. Sökebilir ve motorun halen mükemmel çalıştığını görebilirsiniz. Ancak ucunu tıkarsanız motor silindirler içerisinde oluşan patlamalar ve bunların mekanik enerjiye dönüştürülmesi ile uğraşırken bir de enerjinin bir kısmının hava basıncı olarak üst kapağa göndermek için de uğraşacak ve bu da artan yakıt tüketimi ve azalan motor gücü ile kendini belli edecek. Yasak olan açık havaya tahliyeye de KARTER HAVALANDIRMASI derler, üst kapaktan ve/veya karterden hortum uzatıp çok zehirli olan bu havaların atmosfere yayılmasına bu yolla izin verilir ama kesinlikle yasaktır.

    Ara sıra yağ dolum kapağını açın ve koklayın.

    1. İleri derecede YANMIŞ YAĞ gibi kokuyorsa kompresyon sorunu,
    2. İleri derecede YAKIT kokuyorsa emme valf kolu yatağı sorunu
    3. İleri derecede EKSOZ kokuyorsa eksoz valf kolu yatağı sorunu

    var demektir. Yağ kapağını açmak için servise gitmek zorunda değilsiniz. Ara sıra motor kaputunu açın, yağ çubuğunu çekin ve yağ seviyesini kontrol edin, yağ dolum kapağını da açın, bir bakın ne var ne yok. Çalışırken de inceleyin motoru, parmak ve ellerinizi motorun içine uzatmayın, tehlikeli olabilir. Çıkan sesleri, olası sızıntı ve döküntülere bakın. Bu hortum ve boruların kelepçelerini de kontrol edin, uzun süre çalışma vidalı boru kelepçelerin gevşemesine sebep olabilir.
    güzel soru ve de güzel cevap

    devam edelim...

    Sistem motor emişini karteri havalandırmak için kullanır, borudan önce külbütör/valf kapağının altında dolambaçlı yollar veya metal elekler vardır. Yağ buharlı hava buradan soğuyarak geçer böylece yağ büyük oranda kartere geri döner, kalan çok az miktarın da silindirlere bir zararı olmaz. Kaliteli yağlar bu miktarı en azda tutar, yağların detaylı verilerindeki "NOACK volatilitesi" olarak ölçülen kalite bu buharlaşmayla ilişkilidir. Minimum değer buharlaşmaya karşı maksimum kararlılık sağlayacaktır.

    Bu modern karter havalandırmasının etkisi klasik açık havalandırmalara göre daha ileri seviyededir. Kartere taze hava girişi ve emilim yük ve motor hızı durumuna göre değişitirilierek motor yağının temiz kalması da sağlanır. 10bin km.lerin üzerine çıkan yağ servis ömürlerinde karter havalandırmasının payı büyüktür.

    Pek çok klasik filmden aşina olduğumuz bir otoyol görütüntüsü.
    Resimdeki otoyolda, motor hizasındaki koyu şeritler açık karter havalandırmasınından dolayıdır.
     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Üst Kapak ve Emiş Hattı Arasındaki Hortum Bağlantısı

    İçten yanmalı motorlarda üst kapak ve emiş hattı arasında bir hortum bağlantısı bulunur. Bu hortum, hava emiş hortumu olarak bilinir ve motordan hava filtresine giden havayı taşır.

    Hava Emiş Hortumunun İşlevi

    Hava emiş hortumunun temel işlevi, temiz havayı motora sağlamaktır. Motor, hava-yakıt karışımını yakmak için havaya ihtiyaç duyar. Hava emiş hortumu, havayı hava filtresinden motora yönlendirerek temiz ve kirleticilerden arınmış hava sağlanmasını garantiler.

    Motor Hava Tahliye Hortumu

    Bazı araçlarda, üst kapak ve emiş hattı arasında bir başka hortum bağlantısı daha bulunur. Bu hortum, motor hava tahliye hortumu olarak bilinir ve krank karterindeki fazla basıncı tahliye etmek için kullanılır. Bu hortum, genellikle emme manifoldu veya karbüratör girişine bağlanır.

    Hava Filtresi Hortum Yırtığı

    Hava filtresi hortumu yırtılırsa, motora kirli hava girebilir. Bu durum, motor performansını düşürebilir, yakıt verimliliğini azaltabilir ve hatta motora zarar verebilir. Hava filtresi hortumunda bir yırtık tespit ederseniz, en kısa sürede değiştirmeniz önemlidir.

    Motor Hava Tahliye Hortumundan Yağ Gelmesi

    Motor hava tahliye hortumundan yağ geliyorsa, bu bir sorunun işareti olabilir. Bu yağ, genellikle krank karterinden gelen fazla yağdır ve motor aşınması veya hasarı anlamına gelebilir. Motor hava tahliye hortumundan yağ gelmesini fark ederseniz, aracınızı bir tamirciye göstermeniz önerilir.

    Sonuç

    Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantıları, motorun düzgün çalışması için hayati önem taşır. Hava emiş hortumu, temiz havayı motora sağlar, motor hava tahliye hortumu ise krank karterindeki fazla basıncı tahliye eder. Bu hortumların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi, motorun en iyi performansta çalışmasını sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Güzel konu, güzel soru. Bir defa bu bağlantının iki amacı var:

    1. KOMPRESYON FARKINI AZALTMAK

    Motorun iç basıncı pistonların silindir içerisinde yakıt / hava karışımını sıkıştırması ve sonucunda elde edilen infilak (patlama) sayesinde pistonun aşağıya doğru itilmesi, biyel kolu bağlantısıyla krank milini çevirmesi ile oluşuyor. Eksoz ve emme valflerinin yatakları ve sızdırmazlık contalarına fazla basınç uygulatmamak ve kompresyon (hava sıkıştırma) değerini dengelemek için normalde % 100 kapalı olan üst kapaktaki kaçan falza havanın işe yarar bir şekilde motora tekrar beslenmesi bu hortum ile yapılıyor.

    2. ÜST KAPAKTA BİRİKEN HAVANIN KULLANILMASI

    Valflerin açılması ve kapanması esnasında valf kollarının yatakları (teknik adı BUSHING / ZIVANA) etrafından eksoz gazı ile benzin/hava karışımı kaçakları az da olsa olabilir. Bunlar zehirli gazlardır ve atmosfere tahliyesi kanunen yasaktır. Eski araçlarda (kamyonet ve kamyonlarda) motorun altından sarkan bir hortumdan eksoza benzer gazların çıktığını görmek mümkün. Bu kesinlikle yasaktır, yanmamış karbon zincirlerinin atmosfere tahliyesi çevre katliamıdır, toprağa 10 litre kullanılmış motor yağı akıtmak gibi birşey.

    Bu hortumu emme manifolduna bağlamak zorunda değilsiniz. Sökebilir ve motorun halen mükemmel çalıştığını görebilirsiniz. Ancak ucunu tıkarsanız motor silindirler içerisinde oluşan patlamalar ve bunların mekanik enerjiye dönüştürülmesi ile uğraşırken bir de enerjinin bir kısmının hava basıncı olarak üst kapağa göndermek için de uğraşacak ve bu da artan yakıt tüketimi ve azalan motor gücü ile kendini belli edecek. Yasak olan açık havaya tahliyeye de KARTER HAVALANDIRMASI derler, üst kapaktan ve/veya karterden hortum uzatıp çok zehirli olan bu havaların atmosfere yayılmasına bu yolla izin verilir ama kesinlikle yasaktır.

    Ara sıra yağ dolum kapağını açın ve koklayın.

    1. İleri derecede YANMIŞ YAĞ gibi kokuyorsa kompresyon sorunu,
    2. İleri derecede YAKIT kokuyorsa emme valf kolu yatağı sorunu
    3. İleri derecede EKSOZ kokuyorsa eksoz valf kolu yatağı sorunu

    var demektir. Yağ kapağını açmak için servise gitmek zorunda değilsiniz. Ara sıra motor kaputunu açın, yağ çubuğunu çekin ve yağ seviyesini kontrol edin, yağ dolum kapağını da açın, bir bakın ne var ne yok. Çalışırken de inceleyin motoru, parmak ve ellerinizi motorun içine uzatmayın, tehlikeli olabilir. Çıkan sesleri, olası sızıntı ve döküntülere bakın. Bu hortum ve boruların kelepçelerini de kontrol edin, uzun süre çalışma vidalı boru kelepçelerin gevşemesine sebep olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Güzel konu, güzel soru. Bir defa bu bağlantının iki amacı var:

    1. KOMPRESYON FARKINI AZALTMAK

    Motorun iç basıncı pistonların silindir içerisinde yakıt / hava karışımını sıkıştırması ve sonucunda elde edilen infilak (patlama) sayesinde pistonun aşağıya doğru itilmesi, biyel kolu bağlantısıyla krank milini çevirmesi ile oluşuyor. Eksoz ve emme valflerinin yatakları ve sızdırmazlık contalarına fazla basınç uygulatmamak ve kompresyon (hava sıkıştırma) değerini dengelemek için normalde % 100 kapalı olan üst kapaktaki kaçan falza havanın işe yarar bir şekilde motora tekrar beslenmesi bu hortum ile yapılıyor.

    2. ÜST KAPAKTA BİRİKEN HAVANIN KULLANILMASI

    Valflerin açılması ve kapanması esnasında valf kollarının yatakları (teknik adı BUSHING / ZIVANA) etrafından eksoz gazı ile benzin/hava karışımı kaçakları az da olsa olabilir. Bunlar zehirli gazlardır ve atmosfere tahliyesi kanunen yasaktır. Eski araçlarda (kamyonet ve kamyonlarda) motorun altından sarkan bir hortumdan eksoza benzer gazların çıktığını görmek mümkün. Bu kesinlikle yasaktır, yanmamış karbon zincirlerinin atmosfere tahliyesi çevre katliamıdır, toprağa 10 litre kullanılmış motor yağı akıtmak gibi birşey.

    Bu hortumu emme manifolduna bağlamak zorunda değilsiniz. Sökebilir ve motorun halen mükemmel çalıştığını görebilirsiniz. Ancak ucunu tıkarsanız motor silindirler içerisinde oluşan patlamalar ve bunların mekanik enerjiye dönüştürülmesi ile uğraşırken bir de enerjinin bir kısmının hava basıncı olarak üst kapağa göndermek için de uğraşacak ve bu da artan yakıt tüketimi ve azalan motor gücü ile kendini belli edecek. Yasak olan açık havaya tahliyeye de KARTER HAVALANDIRMASI derler, üst kapaktan ve/veya karterden hortum uzatıp çok zehirli olan bu havaların atmosfere yayılmasına bu yolla izin verilir ama kesinlikle yasaktır.

    Ara sıra yağ dolum kapağını açın ve koklayın.

    1. İleri derecede YANMIŞ YAĞ gibi kokuyorsa kompresyon sorunu,
    2. İleri derecede YAKIT kokuyorsa emme valf kolu yatağı sorunu
    3. İleri derecede EKSOZ kokuyorsa eksoz valf kolu yatağı sorunu

    var demektir. Yağ kapağını açmak için servise gitmek zorunda değilsiniz. Ara sıra motor kaputunu açın, yağ çubuğunu çekin ve yağ seviyesini kontrol edin, yağ dolum kapağını da açın, bir bakın ne var ne yok. Çalışırken de inceleyin motoru, parmak ve ellerinizi motorun içine uzatmayın, tehlikeli olabilir. Çıkan sesleri, olası sızıntı ve döküntülere bakın. Bu hortum ve boruların kelepçelerini de kontrol edin, uzun süre çalışma vidalı boru kelepçelerin gevşemesine sebep olabilir.
    güzel soru ve de güzel cevap

    devam edelim...

    Sistem motor emişini karteri havalandırmak için kullanır, borudan önce külbütör/valf kapağının altında dolambaçlı yollar veya metal elekler vardır. Yağ buharlı hava buradan soğuyarak geçer böylece yağ büyük oranda kartere geri döner, kalan çok az miktarın da silindirlere bir zararı olmaz. Kaliteli yağlar bu miktarı en azda tutar, yağların detaylı verilerindeki "NOACK volatilitesi" olarak ölçülen kalite bu buharlaşmayla ilişkilidir. Minimum değer buharlaşmaya karşı maksimum kararlılık sağlayacaktır.

    Bu modern karter havalandırmasının etkisi klasik açık havalandırmalara göre daha ileri seviyededir. Kartere taze hava girişi ve emilim yük ve motor hızı durumuna göre değişitirilierek motor yağının temiz kalması da sağlanır. 10bin km.lerin üzerine çıkan yağ servis ömürlerinde karter havalandırmasının payı büyüktür.

    Pek çok klasik filmden aşina olduğumuz bir otoyol görütüntüsü.
    Resimdeki otoyolda, motor hizasındaki koyu şeritler açık karter havalandırmasınından dolayıdır.
     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 9 Haziran 2010; 21:34:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    güzel soru ve de güzel cevap

    devam edelim...

    Sistem motor emişini karteri havalandırmak için kullanır, borudan önce külbütör/valf kapağının altında dolambaçlı yollar veya metal elekler vardır. Yağ buharlı hava buradan soğuyarak geçer böylece yağ büyük oranda kartere geri döner, kalan çok az miktarın da silindirlere bir zararı olmaz. Kaliteli yağlar bu miktarı en azda tutar, yağların detaylı verilerindeki "NOACK volatilitesi" olarak ölçülen kalite bu buharlaşmayla ilişkilidir. Minimum değer buharlaşmaya karşı maksimum kararlılık sağlayacaktır.

    Bu modern karter havalandırmasının etkisi klasik açık havalandırmalara göre daha ileri seviyededir. Kartere taze hava girişi ve emilim yük ve motor hızı durumuna göre değişitirilierek motor yağının temiz kalması da sağlanır. 10bin km.lerin üzerine çıkan yağ servis ömürlerinde karter havalandırmasının payı büyüktür.

    Pek çok klasik filmden aşina olduğumuz bir otoyol görütüntüsü.
    Resimdeki otoyolda, motor hizasındaki koyu şeritler açık karter havalandırmasınından dolayıdır.
     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?

    Alıntıları Göster
    böyle güzel cevaplar verilmiş bir bilgide ben sıkıştırayım.

    karter havalandırma hortumundan/deliğinden fazla buhar ya da basınç çıkıyorsa segmanlarda aşınma dolayısıyla kompresyon kaçağı fazlalaşmış anlamına gelir. motorun durumu/segman durumu hakkında, egzosttan çıkan duman durumu ile birlikte ufak kestirimler yapılabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    böyle güzel cevaplar verilmiş bir bilgide ben sıkıştırayım.

    karter havalandırma hortumundan/deliğinden fazla buhar ya da basınç çıkıyorsa segmanlarda aşınma dolayısıyla kompresyon kaçağı fazlalaşmış anlamına gelir. motorun durumu/segman durumu hakkında, egzosttan çıkan duman durumu ile birlikte ufak kestirimler yapılabilir...

    Alıntıları Göster
    En soldaki boru.

    Motor: PLYMOUTH GOLDEN COMMANDO V8 300 HP

     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?




  • Cevaplar için teşekkür ederim yani anladığım kadarı ile bu olay genel olarak çevre,doğa kirliliğinin önüne geçilmesi amacı ile uygulanıyor uzun zamandır aklımda idi bir türlü konuyu açmak nasip olmadı bu akşam şeytanın bacağını kırdım :) tekrardan teşekkürler herkese.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faithful Departed

    Güzel konu, güzel soru. Bir defa bu bağlantının iki amacı var:

    1. KOMPRESYON FARKINI AZALTMAK

    Motorun iç basıncı pistonların silindir içerisinde yakıt / hava karışımını sıkıştırması ve sonucunda elde edilen infilak (patlama) sayesinde pistonun aşağıya doğru itilmesi, biyel kolu bağlantısıyla krank milini çevirmesi ile oluşuyor. Eksoz ve emme valflerinin yatakları ve sızdırmazlık contalarına fazla basınç uygulatmamak ve kompresyon (hava sıkıştırma) değerini dengelemek için normalde % 100 kapalı olan üst kapaktaki kaçan falza havanın işe yarar bir şekilde motora tekrar beslenmesi bu hortum ile yapılıyor.

    2. ÜST KAPAKTA BİRİKEN HAVANIN KULLANILMASI

    Valflerin açılması ve kapanması esnasında valf kollarının yatakları (teknik adı BUSHING / ZIVANA) etrafından eksoz gazı ile benzin/hava karışımı kaçakları az da olsa olabilir. Bunlar zehirli gazlardır ve atmosfere tahliyesi kanunen yasaktır. Eski araçlarda (kamyonet ve kamyonlarda) motorun altından sarkan bir hortumdan eksoza benzer gazların çıktığını görmek mümkün. Bu kesinlikle yasaktır, yanmamış karbon zincirlerinin atmosfere tahliyesi çevre katliamıdır, toprağa 10 litre kullanılmış motor yağı akıtmak gibi birşey.

    Bu hortumu emme manifolduna bağlamak zorunda değilsiniz. Sökebilir ve motorun halen mükemmel çalıştığını görebilirsiniz. Ancak ucunu tıkarsanız motor silindirler içerisinde oluşan patlamalar ve bunların mekanik enerjiye dönüştürülmesi ile uğraşırken bir de enerjinin bir kısmının hava basıncı olarak üst kapağa göndermek için de uğraşacak ve bu da artan yakıt tüketimi ve azalan motor gücü ile kendini belli edecek. Yasak olan açık havaya tahliyeye de KARTER HAVALANDIRMASI derler, üst kapaktan ve/veya karterden hortum uzatıp çok zehirli olan bu havaların atmosfere yayılmasına bu yolla izin verilir ama kesinlikle yasaktır.

    Ara sıra yağ dolum kapağını açın ve koklayın.

    1. İleri derecede YANMIŞ YAĞ gibi kokuyorsa kompresyon sorunu,
    2. İleri derecede YAKIT kokuyorsa emme valf kolu yatağı sorunu
    3. İleri derecede EKSOZ kokuyorsa eksoz valf kolu yatağı sorunu

    var demektir. Yağ kapağını açmak için servise gitmek zorunda değilsiniz. Ara sıra motor kaputunu açın, yağ çubuğunu çekin ve yağ seviyesini kontrol edin, yağ dolum kapağını da açın, bir bakın ne var ne yok. Çalışırken de inceleyin motoru, parmak ve ellerinizi motorun içine uzatmayın, tehlikeli olabilir. Çıkan sesleri, olası sızıntı ve döküntülere bakın. Bu hortum ve boruların kelepçelerini de kontrol edin, uzun süre çalışma vidalı boru kelepçelerin gevşemesine sebep olabilir.

    arkadaşım selamlar ,

    Konu biraz eski ama umarım cevaplayabilirsin.

    Neyse gelelim problemime ;

    Yaklaşık 3 ay önce 2.el bir atv aldım . aynen resimdeki gibi motor üst kapağından bir hortum çıkıyor ama yere doğru verilmiş ucu.Bende ikinci el aldığım için bilemedim nereye takacağımı.netten biriyle görüştüm onun filtreye bağlı olduğunu vede yağ vermesi yüzünden filtre bağlantısından çıkarıp yere doğru verdiğini söyledi.

    Bendeki boruda yere doğru verilmiş ucundanda atv yi sürünce yağ damlıyor azda olsa.bunu filtreye doğru versem damlama azalır mı?filtre daha yukarıda yüksek bir yerde.birde yağ damlaması geçer mi? ayrıca yokuş aşağı gaz kesik indiğimde çok fazla kompresyon oluyor ve pat pat diye egsozdan ses geliyor,bu seste azalma olur mu?

    tşkler




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhabalar bende 94 lada samara var.Bahsi geçen silindir kapağından çıkıp hava filtresi hattına uzanan boru ile ilgili benimde sorunum oldu.şöyleki aydın otobanında azdaha arabayı yakıyırdum. Muhtemelen patlama anında segmanlardan kartere dolan kaçak gaz karter havalandırma borusundan geçip silindir üst kapağında birikiyor ve buradanda bahsigeçen boruyla hava filtresine iletilip tekrar yanması sağlanıyor ve sübaplarda yağ buharıyla biraz yağlanıyor.Benim aracımın segmanları fazla aşınmış olmalıkı fazla basınçtan hava filtdesine yaklaşık 8_10 cc yağ pompalanmış boruda çatlak olduğu için birmiktar yağda karbüratörün altına damlamış ordan kızgın manifolda süzülen yağ bir anda arabanın içinin dumanla dolmasına neden oldu nerdeyse araba parlayıp yanacaktı 165 km/h ile giden bir araçta bunu yaşamak çok kötü bir duygu... segmanları değişene kadar silindir kapağından çıkan bu boruyu 1 litrelik pet şişeye uzatıp güvenli biryere sabitledim bazan gene çok basınca yağ atıyor o yağ şişede birikiyor ve bende tekrar motora aktarıyorum. Subaplar yağ buhadından mahrum kalıyor ama her park ettiğimde damlayan yağ izlerinden ve yangın tehlikesinden kurtulmuş oldum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CADDEKURDU -- 4 Ocak 2015; 22:10:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CADDEKURDU

    Merhabalar bende 94 lada samara var.Bahsi geçen silindir kapağından çıkıp hava filtresi hattına uzanan boru ile ilgili benimde sorunum oldu.şöyleki aydın otobanında azdaha arabayı yakıyırdum. Muhtemelen patlama anında segmanlardan kartere dolan kaçak gaz karter havalandırma borusundan geçip silindir üst kapağında birikiyor ve buradanda bahsigeçen boruyla hava filtresine iletilip tekrar yanması sağlanıyor ve sübaplarda yağ buharıyla biraz yağlanıyor.Benim aracımın segmanları fazla aşınmış olmalıkı fazla basınçtan hava filtdesine yaklaşık 8_10 cc yağ pompalanmış boruda çatlak olduğu için birmiktar yağda karbüratörün altına damlamış ordan kızgın manifolda süzülen yağ bir anda arabanın içinin dumanla dolmasına neden oldu nerdeyse araba parlayıp yanacaktı 165 km/h ile giden bir araçta bunu yaşamak çok kötü bir duygu... segmanları değişene kadar silindir kapağından çıkan bu boruyu 1 litrelik pet şişeye uzatıp güvenli biryere sabitledim bazan gene çok basınca yağ atıyor o yağ şişede birikiyor ve bende tekrar motora aktarıyorum. Subaplar yağ buhadından mahrum kalıyor ama her park ettiğimde damlayan yağ izlerinden ve yangın tehlikesinden kurtulmuş oldum...
    -- arkadaşlar düşündüğüm gibi olmuş şimdi arabaya komple segman atıldı 2 pisdon değişti herşey normale döndü artık yağ üflemek yok... 600 tl :P




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CADDEKURDU

    -- arkadaşlar düşündüğüm gibi olmuş şimdi arabaya komple segman atıldı 2 pisdon değişti herşey normale döndü artık yağ üflemek yok... 600 tl :P

    Alıntıları Göster
    -- arkadaşlar düşündüğüm gibi olmuş şimdi arabaya komple segman atıldı 2 pisdon değişti herşey normale döndü artık yağ üflemek yok... 600 tl :P
    0 | |
    bu dediklerini 600 tl ye nasıl yaptırabildin
  • Konu çok eski ama 2 aydır bu pisliği temizlemeye çalışıyorum. Subap arızası için gittiğim usta o boruyu tıkadı benim arabada. Kör tapa yaptım ben ona dedi. Bende bilmediğim için. Bişi demedim. 300km sonra krank Keçesi patladı otobanda. Baskı balata kaçırmaya başladı. Sonra baskı balata değişimi ve Krank Keçesini yeniden çakılması işlemlerini yaptırdım. Aradan bi hafta geçti, uzun yolda 450km sonra bir kez daha Krank Keçesi patladı. Her patlamada şakır şakır motor yağı boşalttı araba şanzımanın oradan. Sonra borudan olabileceğini düşünüp boruyu kestik. Tekrar baski balata temizlendi boru değiştirildi. 1300km sonra bir kez daha aynı şeyle karşılaştım. Yağ takviyesiyle ustaya kadar gelebildim. Meger pvc valfi içine vida ile kör tapa yapmış subaplari yapan usta. Baskı balatayı tekrar temizlettim. Krank Keçesi degisti 3. Kez. Şu an pvc valfi yok. Parçayı bulamadık. Motorun manifolta attığı gazlar direkt kaputun altına atılıyor. Pvc valfi bulup tskmam lazım. Bakalım bundan sonra ne olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bortecoder

    Konu çok eski ama 2 aydır bu pisliği temizlemeye çalışıyorum. Subap arızası için gittiğim usta o boruyu tıkadı benim arabada. Kör tapa yaptım ben ona dedi. Bende bilmediğim için. Bişi demedim. 300km sonra krank Keçesi patladı otobanda. Baskı balata kaçırmaya başladı. Sonra baskı balata değişimi ve Krank Keçesini yeniden çakılması işlemlerini yaptırdım. Aradan bi hafta geçti, uzun yolda 450km sonra bir kez daha Krank Keçesi patladı. Her patlamada şakır şakır motor yağı boşalttı araba şanzımanın oradan. Sonra borudan olabileceğini düşünüp boruyu kestik. Tekrar baski balata temizlendi boru değiştirildi. 1300km sonra bir kez daha aynı şeyle karşılaştım. Yağ takviyesiyle ustaya kadar gelebildim. Meger pvc valfi içine vida ile kör tapa yapmış subaplari yapan usta. Baskı balatayı tekrar temizlettim. Krank Keçesi degisti 3. Kez. Şu an pvc valfi yok. Parçayı bulamadık. Motorun manifolta attığı gazlar direkt kaputun altına atılıyor. Pvc valfi bulup tskmam lazım. Bakalım bundan sonra ne olacak.
    Geçmiş olsun hocam. Motordan manifolda gelen yağ buharı aynı zamanda supapları yağlama görevi de görüyorlar. Bi usta nasıl böyle hata yapar.




  • ben silikon ile yapıştırdım

     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Sorma hocam, deli olacam. Yolda çektiğim sıkıntıya mı yanayım. Giden tamirat masrafina mı yanayım. Alay konusu olduk ona mı yanayım. Şanzıman yalama oldu zaten sök tak sök tak. Bir de işin kötüsü kör tapa yapan ustaya gidemiyorum. Ben Ankara'dayım usta istanbulda. Genelde baska yere giderken motor basıncı artıp patlattı. Ona giderken olsa bedavaya gene yaptıracam da. Adam da çok şanslı :)

    En son şunu dedi. Şanzımanı söküp keçeyi değiştiren ve boruyu değiştiren ustaya ithafen, "o usta salak mıymış. Gözü görmemiş mi" kör tapa yaptığını görmemiş mi diyerek nirvanaya ulaştı.
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Hocam slikon orayı tutar mi? Özel bir slikonu ku var. Ayrıca benin valf hiç yok şu an. Motorun üstü delik halde duruyor.
  • Taner Göde T kullanıcısına yanıt

    Taner bey dediginiz hava olayi egzoz gazi geri beslemesi mi oluyor ? Iyide o2 seviyesi yerlerde olan bir havanin geri donusu motor verimini dusurmez mi ? Disaridan taze hava almak dururken mantiksiz geldi. Benim arabada da var o borudan, tam hava filtresinin uzerinde siyah ufak bir boru. Hava filtresini degistirirken o boruyu sokuyorum.


    1.2 16v euro5 d4f symbol motoru.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Taner bey dediginiz hava olayi egzoz gazi geri beslemesi mi oluyor ? Iyide o2 seviyesi yerlerde olan bir havanin geri donusu motor verimini dusurmez mi ? Disaridan taze hava almak dururken mantiksiz geldi. Benim arabada da var o borudan, tam hava filtresinin uzerinde siyah ufak bir boru. Hava filtresini degistirirken o boruyu sokuyorum.


    1.2 16v euro5 d4f symbol motoru.

    senin bahsettiğin olayı egr yapıyor


    ayrıca taner hoca bu diyarları terk edeli çok oluyor 

  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Emirim bu boru degil mi ? Plastik siyah boru, taner hoca girmis 1 ay once foruma profiline gir bak  Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ? bak siyah kapak hava filtre kutusu oradan kalin siyah bir boru emmeye gidiyor. Hava emis vakum borusu mu nedir cozemedim.


     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Emirim bu boru degil mi ? Plastik siyah boru, taner hoca girmis 1 ay once foruma profiline gir bak  Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ? bak siyah kapak hava filtre kutusu oradan kalin siyah bir boru emmeye gidiyor. Hava emis vakum borusu mu nedir cozemedim.


     Üst kapak ve emiş hattı arasındaki hortum bağlantısı ?

    benzin buharından yakıt üretme borusu  





  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt

    Yok o degildir bu yakit uretse az yakar, bu 2009 model yenilerinde vardir o ozellik.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.