Şimdi Ara

UZMANLARA SORU? SALINCAK NEDİR?=

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
31.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • sLm arkadaşlar, bir kaç gün önce bi kaza atlattık, servisin verdiği bilgiye göre o kazada hasar gören en önemli parça ÖN SALINCAK mış. Bu parçanın ne işe yaradığını ne gibi bir önemi olduğu hakkında bilgi verirseniz sevinirim...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Salıncağı: Nedir ve Nasıl Kullanılır?

    Araba salıncağı, arabanın arka koltuğuna monte edilen ve çocukların araç içinde eğlenmelerini sağlayan bir cihazdır. Sallanan hareketi sayesinde çocukları sakinleştirir ve uzun yolculukları daha keyifli hale getirir.

    Çalışma Prensibi

    Araba salıncakları, arabanın hareketine tepki vererek sallanan bir platforma sahiptir. Bu platform, çocuğun ağırlığıyla hareket eder ve ritmik bir salınım sağlar. Salınım hızı ve genliği genellikle ayarlanabilir.

    Faydaları

    • Çocukları sakinleştirir: Araba salıncaklarının sallanan hareketi, bebekleri ve küçük çocukları sakinleştirmeye yardımcı olabilir.
    • Uzun yolculukları keyifli hale getirir: Araba salıncakları, çocukları uzun yolculuklar boyunca meşgul ederek yolculukları daha keyifli hale getirir.
    • Dikkat dağıtıcı sağlar: Araba salıncakları, çocukların araba yolculuğu sırasında dikkatini dağıtarak ebeveynlere odaklanma fırsatı verir.

    Kullanım Talimatları

    Araba salıncaklarını kullanırken güvenlik çok önemlidir. Aşağıdaki talimatlara uyduğundan emin ol:

    • Salıncağı sağlam bir şekilde arabanın arka koltuğuna tak.
    • Çocuğu salıncağa güvenli bir şekilde yerleştir ve emniyet kemerini tak.
    • Salıncağın hızını ve genliğini çocuğun konforuna göre ayarla.
    • Çocuğu salıncaktayken asla gözetimsiz bırakma.

    Bakım ve Onarım

    Araba salıncaklarına düzenli bakım yapmak, en iyi şekilde çalışmasını sağlar. Aşağıdaki ipuçlarını takip et:

    • Salıncağı düzenli olarak toz ve kirden temizle.
    • Hareketli parçaları yılda bir kez yağla.
    • Salıncakta herhangi bir hasar veya arıza fark edersen, kullanmayı bırak ve yetkili bir servis merkezine götür.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arkadaşlar yok mu kaportadan karoseriden anlayan biri?
  • tekerleri şasiye bağlayan parça. benim arabanın ön salıncağı.

  • Peki bir kaza sonucu aracın ön salıncağının yamulması, o salıncağın değişimini mi gerektirir yoksa tamiratını mı? hangisi saglıklı olur? ayrıca bu salıncak denen parca kısım kısım mıdır? ya da arka on komple bir parca mıdır? yardımcı olursanız cok sevinirim, teşekkür ederim...
  • Arkadasın dedigi gibi salıncak ön tekerlerin sasiye baglandıgı parcadır. Arkada bulunmaz sadece onde bulunur. Sag ve sol teker icin ayrı ayrıdır. Yani sadece ön tekerlerde bulunur v e sagda ve solda olmak uzere iki tanedir. Yani ön takım parcasıdır. Salıncak kendi basına bir parcadır. Rot rotil vs bunlar ayrı parcalardır. Salıncagın tamiri pek mumkun degildir. Yapılabiliyor ise de ustalar ugrasmak istemez. Yenisini takmak isterler. Ki zaten yenisini taktırmanız daha faydalıdır. Zira egilen salıncak duzeltirlmek icin tekrar egilmek zorunda kalacaktır. Bu da saglmalıgını azaltacaktır. Ayrıca duzeltilse bile cok mukemmel olmayacaktır. Bu yuzden on takımızınızın diger parcalarına da zarar verebilir. Aracınızın marka model bilgilerinizini verirseniz fiyatı konusunda bi arastırma yaparım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 13 Ocak 2009; 17:42:45 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CAPTAIN

    Peki bir kaza sonucu aracın ön salıncağının yamulması, o salıncağın değişimini mi gerektirir yoksa tamiratını mı? hangisi saglıklı olur? ayrıca bu salıncak denen parca kısım kısım mıdır? ya da arka on komple bir parca mıdır? yardımcı olursanız cok sevinirim, teşekkür ederim...

    Salıncak kısım kısımdır kardeş.Arka ön ayrı onlarda kendi içinde sağ ve sol olarak ayrı.Ayrıca tamir olacağını sanmıyorum olsa bile çok sakat olur.Salıncakların görevi çok önemli.Kasislere girdiğin zaman tekerlerin ona göre açı alıp oynamasını sağlar.Eğer eğri olursa araç için iyi sonuçlar doğurmaz.Sonuçta yürüyen aksam işi şakaya gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YSF_023 -- 13 Ocak 2009; 18:02:37 >
  • YSF_23 verdiğin bilgiler için teşekkür ederim kardeşm....
    quote:

    Arkadasın dedigi gibi salıncak ön tekerlerin sasiye baglandıgı parcadır. Arkada bulunmaz sadece onde bulunur. Sag ve sol teker icin ayrı ayrıdır. Yani sadece ön tekerlerde bulunur v e sagda ve solda olmak uzere iki tanedir. Yani ön takım parcasıdır. Salıncak kendi basına bir parcadır. Rot rotil vs bunlar ayrı parcalardır. Salıncagın tamiri pek mumkun degildir. Yapılabiliyor ise de ustalar ugrasmak istemez. Yenisini takmak isterler. Ki zaten yenisini taktırmanız daha faydalıdır. Zira egilen salıncak duzeltirlmek icin tekrar egilmek zorunda kalacaktır. Bu da saglmalıgını azaltacaktır. Ayrıca duzeltilse bile cok mukemmel olmayacaktır. Bu yuzden on takımızınızın diger parcalarına da zarar verebilir. Aracınızın marka model bilgilerinizini verirseniz fiyatı konusunda bi arastırma yaparım.



    Araç 2005 Megane, kum yığınına frensiz girince araçın altında olan bir eğilme, radyatör deformasyonu tampon çatlaması vs gibi oluşan bir hasar mevcut ... ama en onemli parça salıncak sanırım....???




  • http://www.parcatreni.com/index.php?p=show&pid=16290&k_id=3672&kn=Megane-2+%282003-2008%29 Salıncak 70 lira


    http://www.parcatreni.com/index.php?p=list&kat1sel=3668&pk_id=3672&k_id=3904 Radyator 250- 350 lira arasında (modele göre degisiyor)

    Tampnu da ufak bi catlaksa tmair ederler buyukse tamir edilecek gibi degilse

    http://www.parcatreni.com/index.php?p=show&pid=16578&k_id=3919&kn=Kaporta

    Tabi siz yine de bir fiyat arastırması yapın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 13 Ocak 2009; 19:24:38 >




  • Benim arabada 2 parça değil, bütün bir parça. Bazılarında böyle oluyormuş.

    Araba Mitsubishi Colt.
  • Benim merak ettim aracın yol tutuşunu artırmak için salıncak sistemini neye göre seçmeliyim . çeşitleri ve çeşitlerinin artıları nelerdir?
  • konu eski ama burada bilgi olarak dursun bilginin neticede tarihi olmaz..

    en başdaben 4 sene araba parça satışı ve tamiratı yapan özel bir servisde çalışdım..

    Arabaların üstünde orjinalden fabrikasyon gelen salıncak,rot kolları işte z rot lar , denge çubukları falan çok değerlidir çünkü fabrikalar her zaman en üst seviye kalitede bu malların siparişini verirler.. neticede araba üreticileride bunları üretmiyor belli dünya devi markalarla anlaşmalar yapılıyor onlar üretiyor delphi,ac delco gibi..

    iş şuki hiç bir yan sanayi mal kesinlikle orjinal malın yerini tutamaz bunu her ustada der zaten.. kalite olarak yan sanayi derken gidip delphi,acdelco,apex,fel pro tarzı zaten normalde araba üreticilerinede üretim yapan ve kendide oem olarak satış yapan markalardan alırsanız o başka ama onlarında fiyatları orjinal parça fiyatlarından aşağı kalır yanı yokdur.. aralarında çok ufak farklar oynar fiyatta..

    bunun dışında esas yan sanayi dediğimiz çoğu genelde ucuz ikinci hatta üçüncü kalite parçalardır.. zaten fiyatındanda anlarsınız .. aracınızın üstündeki kaliteli parçayı çıkartıp bunu takmanız sadece kısa süreli bir çözüm olur çünkü en kısa sürede alt takımdan gene lokurtular sesler gene duymaya başlarsınız.. ama 3 ay sonra ama 5 ay sonra ama 1 sene sonra aracın kullanım alanı ve şekline bağlı..

    özellikle orjinal parça alıcak imkanınız yoksa ve parçanın gürültü ses yapması dışında araca herhangi olumsuz bir yanı yoksa yani burçlar sağlamsa , kaukçuk fitiller parçalanmamışsa ve tekrar ediyorum orjinalini alabilicek durumunuz yoksa gidipde orjinal parçayı 3.kalite yan sanayi parçayla değiştirmeyin derim.. Bu şahsi fikrimdir..

    bize gelen araçlar vardı mercedes audi volvo jaguar yıllarcana arka takımlarını temizleyip yağlayıp bazılarına ufak minik revizler yapıyorduk normalde değişmesi lazımdı o parçaların ama burçlar fitiller falan sağlamdı araçlarda parçalarda herhangi bir defarmasyon yoktu tabiki eskimiş sertleşmiş kaukçuklar falan ...

    eğer değiştirirseniz alt takımda bir parçayı orjinal parçayla ve orjinal parça pahalıysa aracına göre değişir bazılarının alt takım parası ikinci el bir yerli otomobil parasına denk geliyor.. orjinal çıkan parçaları alın derim türkiyede varmı bilmem ama avrupa ve amerika çinde bu parçaları revize edip yeniden remanufactered olarak satan yerler oluyor.. bulursanız türkiyede öyle bir yer parçaları revize ettirip en azından internetten satışa koyabilirsiniz yada yedekde ne olur ne olmaz diye tutabilirsiniz elinizde orjinal parça iyi para eder hemde arabaya yaptığınız masrafın bir kısmınıda kurtarırsınız..

    bu her araç için geçerli almanı japonu fark etmiyor sadece yürüyende değil amortisörler bile çoğu aracın fabrikasyon kaliteli geliyor japonların bile ,fransızların falan misal orjinal fransız xsara olsun 406 olsun ben 20 yaşına gelipde orjinal amortisöründe en ufak bir sorun olmıyan insanlar tanırım.. ama yan sanayi amortisör takıp 2 senede işini bitirende çok gördüm.. bunun nedenide firmalar dediğim gibi her zaman kaliteli firmalarla iş yapar bu yürüyen konusunda çoğu boco,billstien,kyb gibi markalarla iş yapıyor..

    haliyle araçların üstündeki her şey a kalite üretiliyorki üretici içinde bu önemli neticede 3 yıl 5 yıl garanti veriyor aracına zırt pırt sorun çıkaran bir araç üreticiyide batırır..

    vel hasıl orjinal parçadan bilhassa yürüyende şaşmayın arkadaşlar bakın motor için fitil ,keçe,conta bunları yan sanayi alabilirsiniz ama yürüyen çok ayrı hem sorun çıkarttımı masraflı hemde aracın bütün yürürü bu sistem üstünde Allah korusun yolda heleki yüksek süratte her tür şey olabilir..

    paranız yoksa orjinale orjinal parçayı revize ettirebiliyorsanız ettirin derim.. bunlar şahsi tecrübelerime dayanarak edindiğim fikirler..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.