Şimdi Ara

Vag Neden Artık Manuel Araç Getirmiyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
2.919
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Herkes manuel artık tutulmadığı için sadece çift kavramalı dişli kutusu olan modeller geliyor yazmış ama o zaman da şunu sorarım ben: Amerika pazarlarında otomatik dişli kutusu ile araç satan VW burada neden sadece 140 km ömrü olan en fazla 200 N/m torka zar zor dayanabilen çift kavramalı çöpleri kakalıyor?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel şanzıman karadüzen sağlam sorunsuzdur ama yeni nesil otomatikler verimli ve ekonomiktir.. Firmalar ilerleme açısından daima arge yapmak zorundalar.. şanzımanlar da deneme yanılma gelişiyor dünyada ve otomobil pazarında.. Gelişicekte..

    Genel itibari ile bazı firmalar komple çekildi manuelden mesela Audi Amerika pazarında manuel üretmiyceğini açıkladı lüks sınıf markalar ağılrlıklı özelikle üst sınıf modellerinde otomatik üretiyor
    İsteyene hala çok marka manuel şıkkı sunuyor..

    Türkiye de eskidende otomatik tutardı ama lüks sınıfta tutardı çünkü o zamanki düz tork konvertörlü şanzımanlar sağlam kayagibiydi ama hantal ve çok yakardı. O yüzden firmalarda o hantallığı gitsin diye yüksek hacim motorlara takarlardı.. Buda kısaca zengin işi imajı oluşturuyordu 90 lılarda falan.. isterseniz 90 lı yıllardaki üst sınıf e segmenti f segmenti araçlara bakabilirsiniz %90 otomatiktir... Genelde o yıllarda Japonlar küçük hacimlerde 1.6-2.0 arası otomatik yolluyorlardı...
    Ne zaman 2000 lilerden sonra tek kavrama,.çift kavrama olayları başladı artık ufak hacimlerdende otomatikte hem yakıt ekonomisi hemde performans alınmaya başlandı Türkiye de manuel satışları düşmeye başladı.. olay bundan ibaret..

    Şu anda İstanbul şehir içinde araba sürüyorum saatlerim.dur kalk trafikte geçiyor otomatik benim için büyük rahatlık yorulmuyorum..
    İstanbul da pek çok insanında benim gibi düşündüğüne eminim artık şirket araçları bile şirketler otomatik tercih ediyor...

    Manueli kötülemiyorum bu iş zevk renk ihtiyaç rahatlık meselesi isteyen manuel alır isteyen otomatik.. adam trafiğin olmadığı güzel rahat bir yerde yaşıyordur altındaki arabada en az 2.0 veya üstüdür manuel dir aracı keyifinden yenilmez.. ama adam İstanbul trafiğinde her Allah un günü 3-4 saat dur kalk trafikte araba sürüyordur almıştır otomatik az yakan ufak rahat şehir içi aracı b yada c segmenti oda trafikte rahatlık konfor açısından keyfinden yenilmez..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gerçekten büyük pazar olan Amerika ve Çin'de DSG garanti süresi 10 yıl zaten.


    5 bilemedin 7 ülke dışında büyük ekonomi veya hukuk devleti olmayan Avrupa'nın geri kalan ülkeleri biz ve bizim gibilere ver tokadı ver şaplağı..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Makine mühendisi olarak prensibine, mekaniğine, mühendisliğine, verimine ve işlevselliğine hayran olduğum DSG varken üstelik en çok aranan ve istenen şanzıman DSG iken neden manuel getirsin ki.

    Ülkemizde otomatik şanzımanın bu kadar yaygın kullanım oranları yakalamasının müsebbibi DSG’ dir. Millet bu konfora ve verimliliğe alıştı.

    [DHTUBE=https://m.youtube.com/watch?v=IJNtiJSzESo]


    bibi ne yaw  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    baştan "Vag şanzıman seçeneklerinde neden böyle bir politika güdüyor sizce? Gerçekten bizim milletin tercihi bu yönde mi? Bilmediğimden soruyorum, kesinlikle marka kötüleme amacım yok." yazmış ama sonradan asıl niyetini belli etmiş, başlamış saldırmaya "Hemen vw botları damlamış konuya.... Dsg o kadar süper olsa amerikada tutulurdu ki"


    saydırmak için konu açmış eleman.


    bak arkadaşım, her ne kadar zoruna gitse de millet dsg'ye bayılıyor. kimse artık manuel istemiyor. civic'de de manuel bulamazsın, arasan da bulamazsın. hem de bu yıllardır böyle. civic'in bu durumu neden rahatsız etmedi de vw rahatsız etti? iyi niyetli bir soru değil seninki.

    Senin gibi fanboylar yüzünden vag dsgnin garanti süresini ülkemizde kısa tutuyor. Ya hiç mi düşünmüyorsun? Neden gelişmiş ülkelerde dsg gatantisi 10 yıl da ülkemizde 2 yıl? Hiç mi sormadın bu soruyu kendine?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    Hocam benim kastettiğim Türkiye için. Evet dünya da otomatiğe yöneliş görülsede Türkiye’de otomatik ve manuel seçeceği sunduğumda dünyada görülen oran Türkiye’de görülmeyecektir. Dünyada dizel araçlar azalırken Türkiye’de çamur olsun dizelden olsun söylemine bakarak dünya ile Türkiye’yi kıyaslamak pek doğru olmasa gerek. En çok araç satan markaların ürünleri arasında manuel seçeceğinin olmadığını göz önünde bulundurursanız otomatik satışlarının fazla olmasındaki etkeni görmüş olursunuz. Tabi ki otomatik araçlara bir yöneliş var bunu kimse inkar edemez ama manuel seçenek sunmazsan tüketiciye o da mecbur otomatik alır sonra da otomatik araçların satışı artıyor dersen gerçeği görememiş oluruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sml_akyz

    Hocam benim kastettiğim Türkiye için. Evet dünya da otomatiğe yöneliş görülsede Türkiye’de otomatik ve manuel seçeceği sunduğumda dünyada görülen oran Türkiye’de görülmeyecektir. Dünyada dizel araçlar azalırken Türkiye’de çamur olsun dizelden olsun söylemine bakarak dünya ile Türkiye’yi kıyaslamak pek doğru olmasa gerek. En çok araç satan markaların ürünleri arasında manuel seçeceğinin olmadığını göz önünde bulundurursanız otomatik satışlarının fazla olmasındaki etkeni görmüş olursunuz. Tabi ki otomatik araçlara bir yöneliş var bunu kimse inkar edemez ama manuel seçenek sunmazsan tüketiciye o da mecbur otomatik alır sonra da otomatik araçların satışı artıyor dersen gerçeği görememiş oluruz.

    Dizelin dünyada azalmasının bir sebebi var. Devletler emisyon vergi vs zorluyor. Burda öyle bişey yok. Son 1.6tdilardan kaptım, mis.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • uretilen skoda seat vw araclarin 3 tanesinden 2si manuel. ulkemize manuel gelmiyor cunku gelirse yetkili servise bakima giden kisi sayisi yuzde 90 duser. parcadan da kazanamazlar. Yabi en onemli sebep sizi servise mahkum etmek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    uretilen skoda seat vw araclarin 3 tanesinden 2si manuel. ulkemize manuel gelmiyor cunku gelirse yetkili servise bakima giden kisi sayisi yuzde 90 duser. parcadan da kazanamazlar. Yabi en onemli sebep sizi servise mahkum etmek

    olurmu hocam öyle biz otomatik istediğimiz için onlar otomatik getiriyor 😂.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel kullanıcısı iki yıl sonra servisle irtibatı kesiyor, dsg kullanıcısı ise iyi niyeti kaybetmemek için 8-10 yıl her işini serviste yaptırıyor. Hem otomatik vites farkı almak hem de 8-10 yıl servisten kazanmak varken manuel getirmez tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar doğuş otomatik getirmiyor diye tüm dünya manuel'e sırt döndü, manuel bitti diye yorumluyorsunuz fakat almanya'da, otomotivin başkentinde halen manuel 1 serisi ve a3 gibi c segmenti arabalar manuel şanzıman ile sunuluyor.


    kaçırdığınız bir nokta var o da tüm dünya her gün istanbul trafiğine girip çıkmıyor. kendim manuel araç sahibiyim, ankara'da yaşıyorum ve lanet olsun niye manuel aldım diye bir gün şikayet etmedim. lanet etmenin aksine eğer istanbul'daki gibi yoğun trafiğe girmiyorsanız manuel araç için sizlere daha çok kontrol sunduğu için daha zevkli bile hissettiriyor.


    ----


    biraz araştırma yaptım, 2016'da avrupa'da satılan araçların %65'i manuel imiş.


    https://www.welt.de/motor/article156787031/Warum-die-Deutschen-kein-Automatikgetriebe-moegen.html


    ek olarak 2011'de almanya'da satılan b segmenti arabaların %90'ı, C segmentinde ise %80'i manuelmiş. toplamda satılan araçların ise %72'sinin manuel olduğunu belirtmişler.


    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/244062/umfrage/getriebearten-bei-pkw-neuzulassungen-nach-fahrzeugklassen//




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -FoundeR- -- 28 Şubat 2021; 11:6:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SolidCerberos

    Hocam, rahata çok alıştık çok... Arabayı anahtarla açıp giremez olduk, anahtarsız çalıştırması olmayan arabayı beğenmedik, kendinden kararan dikiz aynası olmayan arabayı beğenmedik, bagajı elimizle kapatamaz olduk, elektrikli istedik... Dedelerimiz babalarımız, ecdadımız mercedesten inmezmiş gibi nereden geldiğimizi unuttuk... Manuel araç ameleliktir diye birbirimizi şişirdik... Bütün hikaye bu.

    Her nesil bir öncekini kendinden daha rahat yaşıyor diye eleştirir, bu büyük bir klişedir. Yalnız kendi kendini rahatız diye eleştireni de ilk defa görüyorum.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi W.Amadeus -- 2 Mart 2021; 19:48:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    arkadaşlar doğuş otomatik getirmiyor diye tüm dünya manuel'e sırt döndü, manuel bitti diye yorumluyorsunuz fakat almanya'da, otomotivin başkentinde halen manuel 1 serisi ve a3 gibi c segmenti arabalar manuel şanzıman ile sunuluyor.


    kaçırdığınız bir nokta var o da tüm dünya her gün istanbul trafiğine girip çıkmıyor. kendim manuel araç sahibiyim, ankara'da yaşıyorum ve lanet olsun niye manuel aldım diye bir gün şikayet etmedim. lanet etmenin aksine eğer istanbul'daki gibi yoğun trafiğe girmiyorsanız manuel araç için sizlere daha çok kontrol sunduğu için daha zevkli bile hissettiriyor.


    ----


    biraz araştırma yaptım, 2016'da avrupa'da satılan araçların %65'i manuel imiş.


    https://www.welt.de/motor/article156787031/Warum-die-Deutschen-kein-Automatikgetriebe-moegen.html


    ek olarak 2011'de almanya'da satılan b segmenti arabaların %90'ı, C segmentinde ise %80'i manuelmiş. toplamda satılan araçların ise %72'sinin manuel olduğunu belirtmişler.


    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/244062/umfrage/getriebearten-bei-pkw-neuzulassungen-nach-fahrzeugklassen//

    avrupa'yı mı örnek alak? neden? amerika'da da arabaların hepsi otomatik. ikisini çarpıştırsak?


    manuel bana zevkli falan hissettirmiyor. illa vitesi kendin atmak istiyorsan dsg'de manuel mod var. hem de direksiyondan kulakçık ta var. şahsen onlara bile üşeniyorum. manuel hiç özlediğim birşey değil. özleyen çok az araba kullanma şansı bulan bir araba meraklısı genç falandır. çok araç kullanan hele ki şehir içi, bayıyo. neyse, ısrarla birileri manuelin hakimiyet hissi falan filan demeye devam edecek, salla gitsin.





  • Herkesin aci yahut tatli bir dsg anisi olsun diye yapilmis olabilir. Yada dogus oto dsg arac satip arac basina elde ettigi geliri arttirmak istemis de olabilir. Herkes mecburen daha fazla verip otomatik arac almak zorunda degil sonucta.

    Manuel olanina 10-20 daha verip sahip olabilmeli herkes. Manuelin zevki susu busu degil onemli olan. Kimse evde para yapmiyor oturdugu yerde. Mecbur manuel alanlar da dusunulmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artan kadın şöför sayısına mütakip sadece tek araç alabilecek ailenin mecburen otomatik seçmek istemesidir.


    Yani mecburen hanımcılık 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    avrupa'yı mı örnek alak? neden? amerika'da da arabaların hepsi otomatik. ikisini çarpıştırsak?


    manuel bana zevkli falan hissettirmiyor. illa vitesi kendin atmak istiyorsan dsg'de manuel mod var. hem de direksiyondan kulakçık ta var. şahsen onlara bile üşeniyorum. manuel hiç özlediğim birşey değil. özleyen çok az araba kullanma şansı bulan bir araba meraklısı genç falandır. çok araç kullanan hele ki şehir içi, bayıyo. neyse, ısrarla birileri manuelin hakimiyet hissi falan filan demeye devam edecek, salla gitsin.



    Alıntıları Göster

    Siz otomatik seviyor olabilirsiniz bende manuel passat almak istiyorum ama öyle bir seçenek sunulmuyor. Bakın manuel kontrolü hızı vs isteğinden değil tamamen sorunsuzluğundan ötürü manuel istiyorum ama yok. Garantiniz bitince siz dsg ile servise girdiğinizde iyi niyet adı altında dolandırır yetkili servis. Ama bazı ülkelerde 7-8 yıl aynı araca garanti verirler. Sorun burada işte. Adamlar bizi adam yerine koymazken biz neden bunları adam yerine koyuyoruz..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.