T-Roc dsg arızası konusundan sonra özellikle kafama takıldı. Tr sitesindeki konfigürasyonda manuel yok. Bildiğim kadarıyla Octavia filan da sadece dsgli geliyor. volkswagen.co.uk ise konfigürasyonda T-roc için manuel seçenekleri sunuyor. Hadi 2 litre dizel vergiden dolayı bizde yok ama 1.0 tsi manuel neden gelmiyor ilginç doğrusu. Fakir olan biziz. Bu sebepten bir şeyi alırken ne kadar dayanır diye düşünmesi gereken de biziz. Ama bizden zengin avrupa ülkelerinde dsg hatta genel olarak otomatik vites bizdeki kadar tutulmuyor. Adamlar bizim kadar da binmiyor arabaya. Belli bir kmden sonra sıfırını alıyor ki sıfır araç satışlarından da anlaşılıyor bu durum. Yani çok uzun düşünmedikleri halde manuel alıyorlar. Bizdeyse tam tersi. Her neyse bu ayrı bir konu. Vag şanzıman seçeneklerinde neden böyle bir politika güdüyor sizce? Gerçekten bizim milletin tercihi bu yönde mi? Bilmediğimden soruyorum, kesinlikle marka kötüleme amacım yok. |
Vag Neden Artık Manuel Araç Getirmiyor?
-
-
Valla ben yurtdışında daha çok otomatik vites tercih ediliyor diye biliyorum. -
avrupada neredeyse tüm arabaların manuel vitesi var bmw, mercedesde dahil. Türkiye'ye getirmemelerinin sebebi tamamen distribütörlerin işgüzarlığı.
bence iki sebebi var,
1.otomatiği pahalıya satıp kâr marjını yükseltmek
2.yedek parça satıp servisleri zengin etmek.
bunlardan başka sebep göremiyorum şahsen ben, belki getirirler ama 3 ay beklersin de diyebilirler.
bu soruyu sektörde çalışan bir tanıdık var ona bir sorayım o ne diyor bakalım. Cevaplarsa editlerim.
Edit: Premium bir markada çalışan bir arkadaşa sordum söylediği cevap: Bu temelde taleple ilgili. Otomatik şanzıman talebi gittikçe artıyor ve artık pazarın yüzde 70’i otomatik oldu. Haliyle manuel getirmiyoruz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 25 Şubat 2021; 21:36:54 > -
VW grubunda pek bunu yapmıyorlar. Yoksa diğer Seat ve Skoda gruplarıyla ters düşerler. Fiyatlar çok yakın olur insanlar da haliyle VW tercih ederler..
-
Dsg gibi bir şanzıman varken kimse manuel tercih etmiyor ki neden getirsinler?
Bu şanzıman hem konforlu,hem hızlı hem de yakıt tüketimini azaltıyor. Avrupada da çok tercih ediliyor dsg, ülkemizde zaten en çok kullanılan otomatik şanzıman modeli.
-
Makine mühendisi olarak prensibine, mekaniğine, mühendisliğine, verimine ve işlevselliğine hayran olduğum DSG varken üstelik en çok aranan ve istenen şanzıman DSG iken neden manuel getirsin ki.
Ülkemizde otomatik şanzımanın bu kadar yaygın kullanım oranları yakalamasının müsebbibi DSG’ dir. Millet bu konfora ve verimliliğe alıştı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Belki de insanlar 140 km sonra bozulan şanzıman riskini almak istemiyordur -
Garanti bittikten sonra tamamen saatli bomba olan DSG övülmüş, daha yeni 140 Kilometrede DSG arızası yaşayan T-Roc gördü bu forum
Öyle bir oturttular ki DSG'yi Türkiye pazarında, aynı modelin DSG'lisi bozulma riske rağmen manuel'ine göre daha hızlı satılıyor, ve manuel aracın belki de 10 katı kadar dsg'li araç mevcut.
Bence getirmemelerinin asıl sebebi, artık az satılıyor olması, büyük şehirlerde trafikte manuel araç kullanmak çok büyük bir işkence maalesef.
Doğuş gibi uyanık bir distribütör, satış sonrasında da DSG'li araçların olası arızalarından kazanacağı servis ücretlerini de düşünüyordur eminim, onlar için her türlü win-win durumu söz konusu
Satarken daha pahalı satıp, bozulduktan sonra da yetkili servislerde manuel şanzımana göre daha fahiş fiyatlardan tamir ediliyor.
Şahsi fikrim her ne olursa olsun eskisi gibi manuel versiyonları da getirmeliler, hele hele bu vergisiz fiyatı 1 tl fazla olunca vergili fiyatı 50 bin tl fazla olan otomobillerin satıldığı, %50 - %80 dilim saçmalığında mutlaka getirmeliler diye düşünüyorum.
Mesela Octavia'nın manuelini boş paketle getirip %50'den satışa sunsalar gayet iyi satacağına eminim, neticede herkes büyük şehirlerde yaşamıyor, Anadolu'da bu aracın seveni de kullananı da çok.
-
Arkadaşlar konuda VAG yazıyor DSG tartışılıyor da artık Dünya'da düz vites diye bir şey kalmayacak. Biz bugün zor araba aldığımız için ve aradaki fark çok olduğu için acaba diyoruz ama aradaki fark 2 bin TL 5 bin TL olsa kimse düz vites çilesi çekmez. Dünya'da hala seçenek sunan markalar var yurt dışında motor-şanzıman kombinleri çok çeşitli ama onlarda bile bazı motorlarda düz vites seçeneği yok artık. Git gide daha da azalacak.
Giulietta dizel düz vitesti de kaç kişi aldı 12 senelik araç kaç adet satmış? Astra 1.6 136 lık dizel geldi de kaç kişi aldı?
İstanbul'da oturan bir insan düz vites araca en fazla 1 ay katlanır. Boşa tartışmayalım, zaman kaybı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 25 Şubat 2021; 19:14:28 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Melikşah_38Dsg gibi bir şanzıman varken kimse manuel tercih etmiyor ki neden getirsinler?
Bu şanzıman hem konforlu,hem hızlı hem de yakıt tüketimini azaltıyor. Avrupada da çok tercih ediliyor dsg, ülkemizde zaten en çok kullanılan otomatik şanzıman modeli.
Avrupada manuel daha çok tercih ediliyor. Hemen vw botları damlamış konuya.
https://blog.getmyparking.com/2020/01/20/why-does-europe-prefer-manual-cars-over-automatic-ones//
https://www.quora.com/Why-do-the-majority-of-cars-in-Europe-have-manual-transmissions
https://www.reddit.com/r/AskEurope/comments/6657o7/whats_the_deal_with_the_european_preference_for/
Dsg o kadar süper olsa amerikada tutulurdu ki amerika dünyada otomatik şanzıman kullanım oranının en yüksek olduğu ülke. Avrupa manuel tercih ediyor. Bu benim uydurduğum bir şey değil. Test sürüşü videolarında bile manuel oluyor çoğu araç. Örneğin ingiliz carwow kanalındaki izlediğim çoğu videoda seat skoda vw arabaları manuel şanzımanlı oluyor. Tek bir kanala göre yorum yapacak değilim. İngiliz sitesinde ikinci el 0-5 senelik golflerde İngilterede 809 manuel sonuç çıkarken 636 otomatik ve 112 yarı otomatik sonuç çıkıyor. Octavia için manuel sayısı 304ken otomatik sayısı 183, yarı otomatik sayısı 28. Leonda manuel 796, otomatik 199, yarı otomatik 21. Bu yarı otomatik, otomatik farklı seçenekleri sitenin kafa karışıklığı. Hepsi dsg aslında. Ama golfde bile manuel sayısı daha fazla. Octaviada manuel açık ara daha fazla. Leonda manuel sayısı neredeyse 4 katı dsgnin.
https://www.gumtree.com/cars/uk/volkswagen/golf?vehicle_registration_year=up_to_5
https://www.gumtree.com/cars/uk/skoda/octavia?vehicle_registration_year=up_to_5
https://www.gumtree.com/cars/uk/seat/leon?vehicle_registration_year=up_to_5
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Arkadaşlar konuda VAG yazıyor DSG tartışılıyor da artık Dünya'da düz vites diye bir şey kalmayacak. Biz bugün zor araba aldığımız için ve aradaki fark çok olduğu için acaba diyoruz ama aradaki fark 2 bin TL 5 bin TL olsa kimse düz vites çilesi çekmez. Dünya'da hala seçenek sunan markalar var yurt dışında motor-şanzıman kombinleri çok çeşitli ama onlarda bile bazı motorlarda düz vites seçeneği yok artık. Git gide daha da azalacak.
Giulietta dizel düz vitesti de kaç kişi aldı 12 senelik araç kaç adet satmış? Astra 1.6 136 lık dizel geldi de kaç kişi aldı?
İstanbul'da oturan bir insan düz vites araca en fazla 1 ay katlanır. Boşa tartışmayalım, zaman kaybı.
Bakın İngiltere için ikinci eldeki sonuçları attım. İngiltere bize göre çok kolay alıyor arabaları. Dsg farkını da rahat verirler. Ama manuel kaybolmamış hala satılıyor. Hatta şimdi baktım konfigüratörde 1.5 tsi 130ps için dsg ekleyince 1900 pound ekliyor.
-
Bizde manuel olayı sıkıntıya girdi resmen. Talebin tamam yakını otomatik olunca manuel pek getiriyorlar artık. Ve sadece büyükşehir trafiğine girenler değil bunlar, küçük şehirde rahatlıkla manuel kullanabilecek adam da otomatik alıyor.
Konforculuk ve hanımcılık akımının bunda etkisi büyük bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Cihat_,avrupada neredeyse tüm arabaların manuel vitesi var bmw, mercedesde dahil. Türkiye'ye getirmemelerinin sebebi tamamen distribütörlerin işgüzarlığı.
bence iki sebebi var,
1.otomatiği pahalıya satıp kâr marjını yükseltmek
2.yedek parça satıp servisleri zengin etmek.
bunlardan başka sebep göremiyorum şahsen ben, belki getirirler ama 3 ay beklersin de diyebilirler.
bu soruyu sektörde çalışan bir tanıdık var ona bir sorayım o ne diyor bakalım. Cevaplarsa editlerim.
Edit: Premium bir markada çalışan bir arkadaşa sordum söylediği cevap: Bu temelde taleple ilgili. Otomatik şanzıman talebi gittikçe artıyor ve artık pazarın yüzde 70’i otomatik oldu. Haliyle manuel getirmiyoruz
Kesinlikle katılıyorum hocam. Ben burada görmediğim manuel araçları avrupa ülkelerinde görüyorum. Üstelik sadece dsg özelinde değil ama konu dsg şimdi. Parası olan, sıfır arabayı deli vergilerle almayan adamlar bile bizimkiler kadar bağrına basmamış dsgyi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Slim CharlesBakın İngiltere için ikinci eldeki sonuçları attım. İngiltere bize göre çok kolay alıyor arabaları. Dsg farkını da rahat verirler. Ama manuel kaybolmamış hala satılıyor. Hatta şimdi baktım konfigüratörde 1.5 tsi 130ps için dsg ekleyince 1900 pound ekliyor.
Alıntıları GösterBir anda bitmeyecek tabii ki ama aynı motorun farklı beygirleri için düz vites yok mesela Seat ve VW için İspanya'ya bakın bazı modellerin beygiri sallıyorum 1.5 150 sinde düz yok, Passat'ın 2.0 tdi 140 lığında düz varken 190 lığında yok veya benzinlisinde de böyle.
Git gide azalıyor her sene otomatik Dünya genelinde artışta.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Slim CharlesBakın İngiltere için ikinci eldeki sonuçları attım. İngiltere bize göre çok kolay alıyor arabaları. Dsg farkını da rahat verirler. Ama manuel kaybolmamış hala satılıyor. Hatta şimdi baktım konfigüratörde 1.5 tsi 130ps için dsg ekleyince 1900 pound ekliyor.
Alıntıları GösterManuelin son kalesi Ingiltere zaten.
Otomatikten cok manuelin satildigi ender (belki de tek) ulkelerden biri. Orada da azaliyor, manuel satisi.
Bmw bile guclu benzinli araclarindan manueli kaldirdi 3 serisinde.
Artik manuel vitesli supersport bulmak bile imkansiz.
Manuelin sportiflik tarafi bitti, ucuzluk tarafi kaldi. Bir yerden sonra az olani uretmek pahali olmaya baslayacaktir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 25 Şubat 2021; 19:34:51 >
-
Manuel arıza vermiyor çünkü -
quote:
Orijinalden alıntı: HemicanManuelin son kalesi Ingiltere zaten.
Otomatikten cok manuelin satildigi ender (belki de tek) ulkelerden biri. Orada da azaliyor, manuel satisi.
Bmw bile guclu benzinli araclarindan manueli kaldirdi 3 serisinde.
Artik manuel vitesli supersport bulmak bile imkansiz.
Manuelin sportiflik tarafi bitti, ucuzluk tarafi kaldi. Bir yerden sonra az olani uretmek pahali olmaya baslayacaktir.
Alıntıları GösterBen Hollanda, Belçika vs gibi ülkelerde de manuel tercih ediliyor diye biliyorum. Fakat bu adamlar için şanzıman, motor ömrü filan o kadar önemli değil. Bizim ülkede manuelin bu ülkelerden bile geri planda olması ilginç.
-
Arac satisindan elde ettikleri kardan daha cogunu patlak dsg leri degistirerek kazaniyorlar sanirim -
quote:
Orijinalden alıntı: Slim CharlesBen Hollanda, Belçika vs gibi ülkelerde de manuel tercih ediliyor diye biliyorum. Fakat bu adamlar için şanzıman, motor ömrü filan o kadar önemli değil. Bizim ülkede manuelin bu ülkelerden bile geri planda olması ilginç.
Alıntıları GösterOlabilir hocam tek tek bakmak lazim. Ingitere bir zamanlar cok yuksek oranda manuel sanziman satiyordu. Asagidaki grafik yeni araclar icin.
Kasim 2020de ilk defa otomatik arac satisi manuel arac satisini gecmis.
Ayni trendin devam edecegini varsayarsak 5-6 yila manuel kalmaz gibi gorunuyor.
-
Seçenek olması her zaman iyidir alacaklar ister manuel alsın ister otomatik.
Şimdi Vw bir araçbegendiniz manuel şanzuman isterseniz yoksa niye seat veya skoda modellerine yönelsin ki? Onlar hoşuna gitmiyor diyelim müşteri kaybı...
Artık çogu firma bazı modellerde manuel getirmiyor.Saçmalık...
Belki de insanlar 140 km sonra bozulan şanzıman riskini almak istemiyordur
|
Hocam, rahata çok alıştık çok... Arabayı anahtarla açıp giremez olduk, anahtarsız çalıştırması olmayan arabayı beğenmedik, kendinden kararan dikiz aynası olmayan arabayı beğenmedik, bagajı elimizle kapatamaz olduk, elektrikli istedik... Dedelerimiz babalarımız, ecdadımız mercedesten inmezmiş gibi nereden geldiğimizi unuttuk... Manuel araç ameleliktir diye birbirimizi şişirdik... Bütün hikaye bu. |
avrupada neredeyse tüm arabaların manuel vitesi var bmw, mercedesde dahil. Türkiye'ye getirmemelerinin sebebi tamamen distribütörlerin işgüzarlığı. bence iki sebebi var, 1.otomatiği pahalıya satıp kâr marjını yükseltmek 2.yedek parça satıp servisleri zengin etmek. bunlardan başka sebep göremiyorum şahsen ben, belki getirirler ama 3 ay beklersin de diyebilirler. bu soruyu sektörde çalışan bir tanıdık var ona bir sorayım o ne diyor bakalım. Cevaplarsa editlerim. Edit: Premium bir markada çalışan bir arkadaşa sordum söylediği cevap: Bu temelde taleple ilgili. Otomatik şanzıman talebi gittikçe artıyor ve artık pazarın yüzde 70’i otomatik oldu. Haliyle manuel getirmiyoruz |
Avrupada manuel daha çok tercih ediliyor. Hemen vw botları damlamış konuya. https://blog.getmyparking.com/2020/01/20/why-does-europe-prefer-manual-cars-over-automatic-ones// https://www.quora.com/Why-do-the-majority-of-cars-in-Europe-have-manual-transmissions https://www.reddit.com/r/AskEurope/comments/6657o7/whats_the_deal_with_the_european_preference_for/ Dsg o kadar süper olsa amerikada tutulurdu ki amerika dünyada otomatik şanzıman kullanım oranının en yüksek olduğu ülke. Avrupa manuel tercih ediyor. Bu benim uydurduğum bir şey değil. Test sürüşü videolarında bile manuel oluyor çoğu araç. Örneğin ingiliz carwow kanalındaki izlediğim çoğu videoda seat skoda vw arabaları manuel şanzımanlı oluyor. Tek bir kanala göre yorum yapacak değilim. İngiliz sitesinde ikinci el 0-5 senelik golflerde İngilterede 809 manuel sonuç çıkarken 636 otomatik ve 112 yarı otomatik sonuç çıkıyor. Octavia için manuel sayısı 304ken otomatik sayısı 183, yarı otomatik sayısı 28. Leonda manuel 796, otomatik 199, yarı otomatik 21. Bu yarı otomatik, otomatik farklı seçenekleri sitenin kafa karışıklığı. Hepsi dsg aslında. Ama golfde bile manuel sayısı daha fazla. Octaviada manuel açık ara daha fazla. Leonda manuel sayısı neredeyse 4 katı dsgnin. https://www.gumtree.com/cars/uk/volkswagen/golf?vehicle_registration_year=up_to_5 https://www.gumtree.com/cars/uk/skoda/octavia?vehicle_registration_year=up_to_5 https://www.gumtree.com/cars/uk/seat/leon?vehicle_registration_year=up_to_5 |
Makine mühendisi olarak prensibine, mekaniğine, mühendisliğine, verimine ve işlevselliğine hayran olduğum DSG varken üstelik en çok aranan ve istenen şanzıman DSG iken neden manuel getirsin ki.
Ülkemizde otomatik şanzımanın bu kadar yaygın kullanım oranları yakalamasının müsebbibi DSG’ dir. Millet bu konfora ve verimliliğe alıştı. |
Bizde manuel olayı sıkıntıya girdi resmen. Talebin tamam yakını otomatik olunca manuel pek getiriyorlar artık. Ve sadece büyükşehir trafiğine girenler değil bunlar, küçük şehirde rahatlıkla manuel kullanabilecek adam da otomatik alıyor.
Konforculuk ve hanımcılık akımının bunda etkisi büyük bence. |
Arac satisindan elde ettikleri kardan daha cogunu patlak dsg leri degistirerek kazaniyorlar sanirim
|
Manuel arıza vermiyor çünkü
|
uretilen skoda seat vw araclarin 3 tanesinden 2si manuel. ulkemize manuel gelmiyor cunku gelirse yetkili servise bakima giden kisi sayisi yuzde 90 duser. parcadan da kazanamazlar. Yabi en onemli sebep sizi servise mahkum etmek |
Benzer içerikler
- tiner araba boyasına zarar verir mi
- motor yağında benzin kokusu
- ford kuga yorumlar
- motor kompresyon testi fiyatı
- aracı p konumunda terk ediniz uyarısı çözümü
- 2025 ötv muafiyet sınırı
- togg sedan ne zaman
- jeep avenger fiyat
- kg mobility fiyat listesi
- mg hs phev 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X