Şimdi Ara

Vatandan aldığım sıfır ürün ayıplı çıkınca 20 gün bekletip tamir ederek yolladılar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 06.01.2017 taihinde Vatan Bilgisayar'dan MSI B150 marka bir anakart aldım, anakart bana 4 gün sonra ulaştı. Fakat gelen anakartın işlemci kilidi işlemciyi yerleştirince kapanmıyordu, montaj sırasında kilidi tam kapatmamama rağmen işlemci yuvasındaki pinleri yamuldu fakat sorunun temeli işlemci kilidiydi yani ürün ayıplıydı.
    Ürünü teslim aldıktan ertesi gün anakartı geri yolladım ve sorunun ne olduğunu nasıl olduğunu yazarak ayıplı ürün olduğu için aynı ürünün yenisiyle değişimini talep formu oluşturarak belirttim.
    daha önce bi kaç kere vatan bilgisayarı arayarak ürünün durumunu ve ürünün tamir görüp görmeyeceğini sorduğumda zaten sizi rayacağız onayınızı alacağız gibi cümleler kurdular.
    ısrarla ürünün tamir görmesini istemediğimi öyle bir durum olduğunda ürünü tamir etmeden bana geri yollayın dedim her aradığımdaki bu sayede bilirkişi raporu tutturararak tüketici mahkemesinden hakkımı arayacaktım.
    fakat 12.01.2017 tarihinden beri Vatan bilgisayarın elinde olan anakartım servisten dönmüş Vatan bilgasayara ulaşmış onlardanda bana yollanacakmış fakat ürün tamir görmüş beni ne arayan ne onay alan olmuştur.
    yani ayıplı ürünün ayıbını kapatmaya çalışıp sıfır ürünü bana tamirli vermeye çalışmaktalar...

    konuyla ilgili yasal haklarım nelerdir bilgisi olan lütfen yardımcı olsun...

    Şimdiden teşekkürler...

    Not: Umarım konuyu yanlış yere açmamışımdır şikayet ve yardım kısmını bulamadım çünkü...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Magimda -- 31 Ocak 2017; 10:2:11 >







  • Tercih şansınız yok, ayıbı giderilemeyecek bir üründe değişim istersiniz, o da onlar gerçekleştiremeyeceklerini kabul ettiklerinden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Tercih şansınız yok, ayıbı giderilemeyecek bir üründe değişim istersiniz, o da onlar gerçekleştiremeyeceklerini kabul ettiklerinden.

    peki hocam ben ürünün değiştiremeyecekleri durumunda tamir görmeden geri istedim fakat tamir ettiler bu konuda bi hakkım yokmudur?
  • Magimda kullanıcısına yanıt
    Ürün sizin elinizde bozulmuş, arkadaşımızın paylaştığı yönetmelikte üretici elindeyken size bozuk gelmesi durumuna karşı kullanıcıyı koruyucu bir şart düşülmüş sanırım. Siz kullanabilecek misiniz ürünü şu haliyle? O bağlamda yaklaşmanızı öneririm. Siz tekrar yanlış kurulum gerçekleştirirseniz de bozulursa, aynı tamiri bir kez daha yapacaklarını da emin olun söyleyemem. Arkadaşımızın lisans alanına giriyor zannedersem, o size daha birinci elden anlatabilir durumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Ürün sizin elinizde bozulmuş, arkadaşımızın paylaştığı yönetmelikte üretici elindeyken size bozuk gelmesi durumuna karşı kullanıcıyı koruyucu bir şart düşülmüş sanırım. Siz kullanabilecek misiniz ürünü şu haliyle? O bağlamda yaklaşmanızı öneririm. Siz tekrar yanlış kurulum gerçekleştirirseniz de bozulursa, aynı tamiri bir kez daha yapacaklarını da emin olun söyleyemem. Arkadaşımızın lisans alanına giriyor zannedersem, o size daha birinci elden anlatabilir durumu.

    Şöyle birşey var hocam ürün bana bozuk olarak geldi bendeyken bozulmadı yani birincisi yanlış kurulum gerçekleşmedi, işlemci kilidi hatalı üretüm olduğu için pinler yamuldu.
    ikincisi değişim olmadoğı takdirde ben tamir olmasın dediğim halde tamir edip ayıplı malın ayıbını örttüler.
    açıkcası 600 tl para verip sıfır ürün alıp sonra hatalı üretimden kaynaylı bir ürünü kimse tamirli kullanmak istemez bende dahil...
    kısaca böyle bir durumda hakkımı yani yeni ürün talebinde bulanabileceğim yasal hakkımı öğrenmeye çalışıyorum.




  • Hocam, işte size bu yüzden o hak verilmiş; bozuk ürünü çalışırmış gibi satın almış olmayın diye. Şimdi sizin ürününüz çalışıyor mu acaba? Bu konuda sizden yanıt bekliyorum. Eğer sizin ürününüz çalışıyorsa, daha fazla ne şekilde bir talepte bulunabilirsiniz bunu ben de merak ediyorum. İsterseniz başka konular da paylaşabilirim sizin bu sırada göz önüne almanız için. [Kaynak]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Hocam, işte size bu yüzden o hak verilmiş; bozuk ürünü çalışırmış gibi satın almış olmayın diye. Şimdi sizin ürününüz çalışıyor mu acaba? Bu konuda sizden yanıt bekliyorum. Eğer sizin ürününüz çalışıyorsa, daha fazla ne şekilde bir talepte bulunabilirsiniz bunu ben de merak ediyorum. İsterseniz başka konular da paylaşabilirim sizin bu sırada göz önüne almanız için. [Kaynak]

    ürünü hiç çalıştıramadım aldığım gün geri yolladım montajı bile olmadığı için. Servis süreci bitmiş vatanda şuan ürün bana yollicaklarmış bu hafta içinde.




  • Magimda kullanıcısına yanıt
    Hocam böyle bir zıtlaşma içine girmenizin yararı yok, çalışır ürün aldığınız takdirde sorumluluktan çıkıyorlar. Hâ, sıfır alıp da hız aşırtma rekoru kırmayı bekliyorduysanız, bir tane almazsınız bir sürü anakarttan denersiniz. Bu işin esâsı budur. Elinizdeki faturayla silikon piyangosu oynamayı beklemeyin bence.
  • Geçmiş olsun hocam. Yasal olarak ürününüzün hatasını gidermek, eşdeğeriyle değiştirmek, bunlar mümkün degilse aynı ürünün sıfırı ya da para iadesi yapmak zorundalar. Anladığımıza göre ürünü size onarıp yolladilar yani sorumluluk onlardan çıktı. Keza islemci kilidindr sıkıntı olabilir ancak bunu kanitlamaniz lazim. Ayrıca montajı da siz yaptığınız için sizi de suclayabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Hocam böyle bir zıtlaşma içine girmenizin yararı yok, çalışır ürün aldığınız takdirde sorumluluktan çıkıyorlar. Hâ, sıfır alıp da hız aşırtma rekoru kırmayı bekliyorduysanız, bir tane almazsınız bir sürü anakarttan denersiniz. Bu işin esâsı budur. Elinizdeki faturayla silikon piyangosu oynamayı beklemeyin bence.

    zıtlaşma içerisinde değilim sıfır alıp onların üretim hatası yüzünden neden tamirli ürün kullanayımki?
    ikincisi yasal konu ile bilgi arıyorum konu ile ilgiki yasal bilginiz yok ise lütfen saçma sapan hız aşırtma rekorumu kıracaksınız, slikon piyangosu gibi yorumunuzu kendinize saklayın konuyu meşgul etmeyin lütfen...
  • Magimda kullanıcısına yanıt
    Hocam işte karşılamışlar üretim hatasına karşı sizi, beklentinizi biraz küçültün demek istiyorum. 1 adet ürün aldınız sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Geçmiş olsun hocam. Yasal olarak ürününüzün hatasını gidermek, eşdeğeriyle değiştirmek, bunlar mümkün degilse aynı ürünün sıfırı ya da para iadesi yapmak zorundalar. Anladığımıza göre ürünü size onarıp yolladilar yani sorumluluk onlardan çıktı. Keza islemci kilidindr sıkıntı olabilir ancak bunu kanitlamaniz lazim. Ayrıca montajı da siz yaptığınız için sizi de suclayabilirler.

    teşekkürler dostum. Sorunun işlemci kilinde olduğunu kanıtlacaktım fakat benim onayım olmadan tamir edip yollamışlar. tamir etmemiş olsalardı bilirkişi raporu hazırlatıp gerekli yerlere şikayette bulunacaktım. montaj hatasız zaten işlemciyi yerleştirip kilidi kapatmaya çalışıldığında çok net hatanın kilitte olduğu belli oluyor ama bu durumda nasıl kanıtlayacağım bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Hocam işte karşılamışlar üretim hatasına karşı sizi, beklentinizi biraz küçültün demek istiyorum. 1 adet ürün aldınız sonuçta.

    tamamd dostum misal sen şimdi sıfır bi telefon aldın diyelim. telefon sana ulaştı bastın güç düğmesine açılmadı geri yolladın onlarda tamir edip sana yolladılar. kabul edermisin tamirli ürünü ? sıfır hatasız ürün parası veriorsun tamirli ürün alıyorsun. sencede saçma değilmi ?
    yarın ben bu anakartı diyelimki üst modelle değiştireceğim satıcam kim alır tamirli ürünü alsa bie değerinin altında alır. anlatmak istediğim bu işte.
  • Magimda kullanıcısına yanıt
    Niye kabul etmeyeceksin? Para vermişsin, niye? Kullanmak için değil mi?
  • Magimda kullanıcısına yanıt
    Almayın ürünü o zaman. Müşteri hizmetlerinı arayın tamir edilsin istemiyordum diyin sıfırını istiyorum diye belirtin garantiden gelen ürünü almayın heyete dava açın bir kaç ay daha bekleyin ürünü. Sonra size para iadesi yapılsın dua edin de dolar 4.5lere filan fırlamamış olsun da aynı ya da benzer anakartı alabilin.

    Dava ederseniz muhtemelen para iadesi yaparlar.

    Ayrıca hukuk forumu diye aratın Googlede orada bir iki hukuk forumu var oralara sorun avukat arkadaşlarımız yardımcı olsunlar.

    Ama benim görüşüm zaten neredeyse 1 ay ürünü beklemişsiniz tamir edilip geri yollanmış size kullanın gitsin.

    Dava edecekseniz anakartı teslim almamanız önemli hatta kargolandıysa kargoyu kabul etmeyin ki sürece müdahale etmesinler. En uygun cevabı dediğim forumda vereceklerdir.
  • InvisibleLord kullanıcısına yanıt
    Valla nasıl almıyor, anında ceza keserim ben olsam artniyetten. Kimse kusura bakmasın, lafının eri olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Valla nasıl almıyor, anında ceza keserim ben olsam artniyetten. Kimse kusura bakmasın, lafının eri olsun.

    nesi artniyet dostum bunun ?
    almayacağım tabi saçmalık başlıbaşına...
    sen hatalı ürün yollayacaksın bende tamirli ürünü alıp kuzu kuzu kullanacağım yok öyle bir dünya...
    paramın hakkını sonuna kadar alacağım tabiki. ne için ödedim ben o parayı sıfır (kullanılmamış hatasız ürün) için, sonra tamirli ürünü kabul edicem yok öyle birşey.
    yasal hakkım nereye kadarsa oraya kadar arayacağım hakkımı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magimda


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Geçmiş olsun hocam. Yasal olarak ürününüzün hatasını gidermek, eşdeğeriyle değiştirmek, bunlar mümkün degilse aynı ürünün sıfırı ya da para iadesi yapmak zorundalar. Anladığımıza göre ürünü size onarıp yolladilar yani sorumluluk onlardan çıktı. Keza islemci kilidindr sıkıntı olabilir ancak bunu kanitlamaniz lazim. Ayrıca montajı da siz yaptığınız için sizi de suclayabilirler.

    teşekkürler dostum. Sorunun işlemci kilinde olduğunu kanıtlacaktım fakat benim onayım olmadan tamir edip yollamışlar. tamir etmemiş olsalardı bilirkişi raporu hazırlatıp gerekli yerlere şikayette bulunacaktım. montaj hatasız zaten işlemciyi yerleştirip kilidi kapatmaya çalışıldığında çok net hatanın kilitte olduğu belli oluyor ama bu durumda nasıl kanıtlayacağım bilmiyorum.

    Hocam inanın siz pişman olursunuz. Bir şekilde tüketici hakrm heyetine bile basvursaniz en az 3 ayda mahkeme sonuçlanıyor Vatanın da para iadesi yapmasi ya da yeni ürün vermesi size toplamda 6 ayı buluyor. Yani bu sure icinde her defasinda 45 dk 1 saat müşteri hizmetlerinde beklemek de var. Yani ben yaşadım biliyorum hocam, sony telefonum bozulup garantiye verdiğimde tam Nisanin 11 inde verdiğim telefon haziranin 6 sında vatana gelmişti tabii ben mayısın 27 sinde çoktan mahkemeye vermiştim.



    Para iadesi almam da 12 eylül ü bulmuştu.



    Hani demek istediğim eğer ikinci anakart alacak paranız yoksa çok sıkıntı çekersiniz.




  • Magimda kullanıcısına yanıt
    Sen kamu yetkilisini istediğini yapmadı diye gasp edebiliyor musun? Bir de böyle düşün, kullandığın üslup savunduğun şey tehdit-şantaj. "Ya dediğimi yaparsınız"... yaparsan yap, yok öyle dünya. 1 ürün için sözleşmeyi imzalamışsan "1 = 2" etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Magimda


    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Geçmiş olsun hocam. Yasal olarak ürününüzün hatasını gidermek, eşdeğeriyle değiştirmek, bunlar mümkün degilse aynı ürünün sıfırı ya da para iadesi yapmak zorundalar. Anladığımıza göre ürünü size onarıp yolladilar yani sorumluluk onlardan çıktı. Keza islemci kilidindr sıkıntı olabilir ancak bunu kanitlamaniz lazim. Ayrıca montajı da siz yaptığınız için sizi de suclayabilirler.

    teşekkürler dostum. Sorunun işlemci kilinde olduğunu kanıtlacaktım fakat benim onayım olmadan tamir edip yollamışlar. tamir etmemiş olsalardı bilirkişi raporu hazırlatıp gerekli yerlere şikayette bulunacaktım. montaj hatasız zaten işlemciyi yerleştirip kilidi kapatmaya çalışıldığında çok net hatanın kilitte olduğu belli oluyor ama bu durumda nasıl kanıtlayacağım bilmiyorum.

    Hocam inanın siz pişman olursunuz. Bir şekilde tüketici hakrm heyetine bile basvursaniz en az 3 ayda mahkeme sonuçlanıyor Vatanın da para iadesi yapmasi ya da yeni ürün vermesi size toplamda 6 ayı buluyor. Yani bu sure icinde her defasinda 45 dk 1 saat müşteri hizmetlerinde beklemek de var. Yani ben yaşadım biliyorum hocam, sony telefonum bozulup garantiye verdiğimde tam Nisanin 11 inde verdiğim telefon haziranin 6 sında vatana gelmişti tabii ben mayısın 27 sinde çoktan mahkemeye vermiştim.



    Para iadesi almam da 12 eylül ü bulmuştu.



    Hani demek istediğim eğer ikinci anakart alacak paranız yoksa çok sıkıntı çekersiniz.

    ikinci bir anakart alacak param varda işin sonunda para iademi yada ürünü alabilecekmiyim orası önemli.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.