Şimdi Ara

Velar mı XC90 mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2 el için düşünüyorum. Velar mı XC90 mı?


    SUV değil de bineğe dönersem, bu kısım da sıkıntılı.


    2023 S90 mı? 2020 CLS 300d mi? 2021 E200d mi? 2019 A7 40 TDİ? 2023 A5 4.0TDİ? 2021 5.20d Xdrive mı?


    Elektrikli düşünmüyorum.


    Sizce hangisi ve neden? Farklı tavsiyelere açığım.


    Teşekkürler




  • Merhaba;
    Velar kronik olarak sorunlu bir araç, 2022’de sıfır aldım bir buçuk ay önce sattım, bu süreçte eşim 2. araç olarak kullandı.

    Aracımız 7 bin kilometrede kısıtlı performans uyarısı verdi, servise çektik partikül doluluk oranını ölçen sensörde hata var dediler garantiden değişti.

    11 bin Kilometrede yine aynı arızayı yaptı, yine servise götürdük adblue sistemi komple değiştirildi.

    15 bin kilometrede haftasonu ailece gezerken birden termostat üst hortumunu patlattı.

    16 bin kilometre civarlarındayken ekranlar yolda giderken pır pır yanıp sönmeye başladı, tüm multimedya sistemi, konfor beyni vs değiştirildi.

    18 bin kilometrede Turbo bozuldu yine kısıtlı performans uyarısı verdi ama bu sefer egzozdan bembeyaz duman attığı için baya tedirgin etti. Araç değişimi talep ettik ama sonuç olumsuz oldu tabiki.

    22 bin kilometre civarlarında krank kesti, yağ pompası sorunluymuş garantiden komple motor değişimi yapıldı. Bir daha ne ben bindim ne eşim bindi aracı olduğu gibi geçmişini anlatarak sattık. Şu an eşim eski arabası olan 2012 model 97 bin kilometredeki Evoque aracını kullanıyor ve çok şükür en ufak arıza veya sıkıntımız yok.

    XC90’a gelince, 2018 yılında sıfır alıp o zamandan beri bindiğimiz araçtır şu an 85 bin kilometreye geldi.

    2 defa serviste bakım yapılırken yazılımı çöktü bu yüzden birer hafta serviste yattı araç ama ikame veriyorlar istenirse.

    Bir kez havalı süspansiyon kompresörü takılı kaldı, onu da kompresör degisimi yaparak çözdü servis.

    Bir kez de marş motoru otomatiği arızalandı, araç bazen çalışıyor bazen çalışmıyordu, marş motoru değişince düzeldi.

    A7 40tdi konusunda bilgim yok ama 50tdi yağ eksiltiyor, 27 bin kilometrede aldığım araç şu an 110 binde ve aldığım günden beri her 7 bin kilometrede 1 litre yağ ekletiyorum servise, bunun normal olduğunu söylüyorlar bana göre normal değil ama aracı sürekli uzun yolda 200+ süratlerde kullandığım için yeni nesil tüm araçlarda bu sorunu yaşama ihtimalim var.

    Halbu ki 2005 model 3.2 motorlu A6 aracımda 275.000 km’de bir gram yağ yakma olmazdı. Yeni nesiller biraz bozuk mudur nedir.

    CLS300d yakın arkadaşımın sahip olduğu ve hayattan soğutan bir araç. 48V alternatör arızasından dolayı 3 ay serviste yattı, turbo ve enjektör patlattı. Konfor olarak çok vasat buluyorum. Kesinlikle tavsiye etmem.
  • Merhaba kaç yaşındasınız, araçtan beklentiniz nedir? Ben mesela binekte S90'ı suv da XC90'ı tercih ederim.

  • harunresitz kullanıcısına yanıt

    46 yaş. Performans, prestij :)

  • siexs S kullanıcısına yanıt

    Bu araçlardan cls300d dışında hiçbiri performanslı sayılmaz.Cls de uçan kaçan bir araç değil ancak diğerlerinden 1 gömlek üstün.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam Porsche veya Mercedes s serisi falan bakardım . Velar da , xc90'da çok kaliteli araçlar değiller

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla Velar ya da XC90 kaliteli değilse arkadaşlar neye biniyor öğrenmek isterim :)

    Velar yerine RR ya da RR Sport olsaydı Land Rover önerirdim ama XC90 premium sınıfta tam bir F/P arabası. Velar'ın biraz daha küçük olabileceğini de göz önünde bulundurun genişlik vs önemliyse.

  • V90 CC ??

    Hem otomobil gibi hem SUV gibi.

  • Prestij arıyorsanız XC90 da velar da s90 da doyurucu araçlar

    Ama a7 başka bir alem bu konuda,motoru yazılıma da müsait.

    Cls derdim ama derdi bitmiyor ondaki dizellerin forumda bir arkadaş 2. El 350d almıştı yakacaktı arabayı neredeyse

    Özetle Audi A7 derim net olarak.

    0km ise s90 alınır mümkünse değişik bir renk alin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 6 Nisan 2024; 17:21:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun istiyorsan velar
    Tank gibi araç istiyorsan XC90

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır XC 90 parasına 5 yaşında hiç bir arabayı almam (mercedes S, porche ya da başkası hiç fark etmez). Neden 5 yaş daha yaşlı bir araç alayım ki???

  • siexs S kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Ben de bu araçları inceliyordum. Üzerinden çok zaman geçmiş mesajınızın. Siz hangisini aldınız?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Aynı araçlara bakıyorum, 2021 Audi A6 satacağım km si bana göre yükseldi, önceki araçlarım volvo v90cc, volvo s90, mercedes e180, Passat variant, bmw g20. Görüldüğü üzere hiç suv araç kullanmadım, volvo xc90 düşünüyorum fiyat performans olarak avantajlı görünüyor 2022 model ve üstü. Diğer seçeneklerde cls300d, 2024 bmw 5 serisi, rr velar, audi Q5. Konu açılalıda baya olmuş konuyu açan arkadaş ne aldı yazarsa yorumlarını bizde fikir sahibi olabiliriz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • b4h0303 B kullanıcısına yanıt
    Ben de hep sedan araba kullandım, audi a4, alfa romeo, bmw 3, c 180 vs. Sonra aldığım Q3 sportback tam bir pişmanlık oldu. Apar topar c200’e döndüm. Ama arkadaşlarımın söylediği “q3 suv değil ki, suvcuk. 4x4 olmayan suv alınır mı” sözleri yüzünden, ve yaz tatillerindeki bagaj problemlerinden gözüm yine 4x4 suv aramaya başladı.

    Velar ve macan da baktım ama km’si yüksek, yılı eski, ve yazılanlar gözümü korkuttu, onları muhtemelen eledim.

    Bir taraftan da korkuyorum, yine suv’da yapamam da pişman olur muyum diye, ve volvo s90 ve audi a6 da bakıyorum ikinci el…

    Benim seçenekler şu dördü kaldı, volvo xc 90, xc 60 , s90 ve a6

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Gerçi ben 3-4 ay sonrası için araştırmaya başladım ama Sizin a6 kaç km’de ve fiyat olarak ne düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merhaba;
    Velar kronik olarak sorunlu bir araç, 2022’de sıfır aldım bir buçuk ay önce sattım, bu süreçte eşim 2. araç olarak kullandı.

    Aracımız 7 bin kilometrede kısıtlı performans uyarısı verdi, servise çektik partikül doluluk oranını ölçen sensörde hata var dediler garantiden değişti.

    11 bin Kilometrede yine aynı arızayı yaptı, yine servise götürdük adblue sistemi komple değiştirildi.

    15 bin kilometrede haftasonu ailece gezerken birden termostat üst hortumunu patlattı.

    16 bin kilometre civarlarındayken ekranlar yolda giderken pır pır yanıp sönmeye başladı, tüm multimedya sistemi, konfor beyni vs değiştirildi.

    18 bin kilometrede Turbo bozuldu yine kısıtlı performans uyarısı verdi ama bu sefer egzozdan bembeyaz duman attığı için baya tedirgin etti. Araç değişimi talep ettik ama sonuç olumsuz oldu tabiki.

    22 bin kilometre civarlarında krank kesti, yağ pompası sorunluymuş garantiden komple motor değişimi yapıldı. Bir daha ne ben bindim ne eşim bindi aracı olduğu gibi geçmişini anlatarak sattık. Şu an eşim eski arabası olan 2012 model 97 bin kilometredeki Evoque aracını kullanıyor ve çok şükür en ufak arıza veya sıkıntımız yok.

    XC90’a gelince, 2018 yılında sıfır alıp o zamandan beri bindiğimiz araçtır şu an 85 bin kilometreye geldi.

    2 defa serviste bakım yapılırken yazılımı çöktü bu yüzden birer hafta serviste yattı araç ama ikame veriyorlar istenirse.

    Bir kez havalı süspansiyon kompresörü takılı kaldı, onu da kompresör degisimi yaparak çözdü servis.

    Bir kez de marş motoru otomatiği arızalandı, araç bazen çalışıyor bazen çalışmıyordu, marş motoru değişince düzeldi.

    A7 40tdi konusunda bilgim yok ama 50tdi yağ eksiltiyor, 27 bin kilometrede aldığım araç şu an 110 binde ve aldığım günden beri her 7 bin kilometrede 1 litre yağ ekletiyorum servise, bunun normal olduğunu söylüyorlar bana göre normal değil ama aracı sürekli uzun yolda 200+ süratlerde kullandığım için yeni nesil tüm araçlarda bu sorunu yaşama ihtimalim var.

    Halbu ki 2005 model 3.2 motorlu A6 aracımda 275.000 km’de bir gram yağ yakma olmazdı. Yeni nesiller biraz bozuk mudur nedir.

    CLS300d yakın arkadaşımın sahip olduğu ve hayattan soğutan bir araç. 48V alternatör arızasından dolayı 3 ay serviste yattı, turbo ve enjektör patlattı. Konfor olarak çok vasat buluyorum. Kesinlikle tavsiye etmem.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Çok güzel yazmışsınız elinize sağlık
    Yağ yakma olayı yeni nesil bir motordaki en kabul edilebilir şey bence
    2.0 TDI bence mübalağa etmiyorum dünyadaki en iyi,en sorunsuz dizel motor
    XC90 gibi lüks bir suva göre çok az sorun yasamissiniz
    T8 olanı hiç deneyimlediniz mi? Bambaşka bir alem çünkü:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Podgoritsa

    Merhaba;
    Velar kronik olarak sorunlu bir araç, 2022’de sıfır aldım bir buçuk ay önce sattım, bu süreçte eşim 2. araç olarak kullandı.

    Aracımız 7 bin kilometrede kısıtlı performans uyarısı verdi, servise çektik partikül doluluk oranını ölçen sensörde hata var dediler garantiden değişti.

    11 bin Kilometrede yine aynı arızayı yaptı, yine servise götürdük adblue sistemi komple değiştirildi.

    15 bin kilometrede haftasonu ailece gezerken birden termostat üst hortumunu patlattı.

    16 bin kilometre civarlarındayken ekranlar yolda giderken pır pır yanıp sönmeye başladı, tüm multimedya sistemi, konfor beyni vs değiştirildi.

    18 bin kilometrede Turbo bozuldu yine kısıtlı performans uyarısı verdi ama bu sefer egzozdan bembeyaz duman attığı için baya tedirgin etti. Araç değişimi talep ettik ama sonuç olumsuz oldu tabiki.

    22 bin kilometre civarlarında krank kesti, yağ pompası sorunluymuş garantiden komple motor değişimi yapıldı. Bir daha ne ben bindim ne eşim bindi aracı olduğu gibi geçmişini anlatarak sattık. Şu an eşim eski arabası olan 2012 model 97 bin kilometredeki Evoque aracını kullanıyor ve çok şükür en ufak arıza veya sıkıntımız yok.

    XC90’a gelince, 2018 yılında sıfır alıp o zamandan beri bindiğimiz araçtır şu an 85 bin kilometreye geldi.

    2 defa serviste bakım yapılırken yazılımı çöktü bu yüzden birer hafta serviste yattı araç ama ikame veriyorlar istenirse.

    Bir kez havalı süspansiyon kompresörü takılı kaldı, onu da kompresör degisimi yaparak çözdü servis.

    Bir kez de marş motoru otomatiği arızalandı, araç bazen çalışıyor bazen çalışmıyordu, marş motoru değişince düzeldi.

    A7 40tdi konusunda bilgim yok ama 50tdi yağ eksiltiyor, 27 bin kilometrede aldığım araç şu an 110 binde ve aldığım günden beri her 7 bin kilometrede 1 litre yağ ekletiyorum servise, bunun normal olduğunu söylüyorlar bana göre normal değil ama aracı sürekli uzun yolda 200+ süratlerde kullandığım için yeni nesil tüm araçlarda bu sorunu yaşama ihtimalim var.

    Halbu ki 2005 model 3.2 motorlu A6 aracımda 275.000 km’de bir gram yağ yakma olmazdı. Yeni nesiller biraz bozuk mudur nedir.

    CLS300d yakın arkadaşımın sahip olduğu ve hayattan soğutan bir araç. 48V alternatör arızasından dolayı 3 ay serviste yattı, turbo ve enjektör patlattı. Konfor olarak çok vasat buluyorum. Kesinlikle tavsiye etmem.
    Bilgilendirme icin tesekkurler hocam

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Yeniden Merhaba, yorumunuz için teşekkür ederim.


    Şirketteki üst düzey müdürlerimize 2007 yılından beri A6 2.0 TDI alıyoruz, ilk aldığımız araçlar aşırı sorunluydu, üst kapak, turbo, partikül filtresi, yağ pompası ve yağ balansörü, triger zinciri, defalarca enjektör değişimi gibi bir sürü sorun çıkarttılar.


    177'lik önden çeker ve 190'lık Quattrolarda önemli problemler yaşamadık. 1 yıl önce de 40 TDI Quattro'ya geçiş yaptırdık, ben araçları uzun süre deneyimleyemedim sadece 2-3 kez bayii ziyaretine giderken uzun yolda kullandım. Arıza olarak şimdiye kadar bir sorunla karşılaşmadık veya olduysa bile ufak tefek bir şey olduğu için bana bilgi vermemişlerdir ama genel olarak farkettiğim durum motorun çok çabuk şiştiği. Yarım saatlik performanslı otoban kullanımı sonrası 180'den sonra çok çok zorlanarak hızlanıyor. Müdürlerimiz 50 yaş üzerinde ehven sakin kişiler olduğu için onlara göre dünyanın en iyi arabasının bu olduğunu düşünüyorlar.


    Az çok beni tanıyanlar bilir, ben bindiğim arabaya kötüyse kötü derim, hiç bir otomobil üreticisi firmayla ortaklığım veya göbekten bağlılığım yok. Birazdan okuyacaklarınıza XC90 sahibi ve Volvo fanatiği arkadaşlar kızmasınlar, mümkünse belirttiğim araçları kullanıp sonra kıyaslama yapsınlar farkı net görecekler;


    XC90 T8'i deneyimledim, 407 beygirlik versiyonunu kullandım ama bence 407 tane sütçü beygiri koymuşlar. Performans olarak vasat, benim kullandığım araçta 185 km/h limitörü vardı. Bu hızda uzun yolda 3.000 devirde 14 litrelik yakıt tüketimi var. 2004 model 4.2 motorlu A8 aracım aynı hızda daha az yakıyor :)


    Şehir içi kullanacak biri için T8'ler çok güzel olabilir ama benim hayatımın %70'i yollarda geçtiği için bana uygun bir araç değil. Bir de XC90'lar "BENCE" lüks bir araç değil, fiyat / kalite kıyaslaması yaparsak gerçekten başarılı ama bu durum vergi dilimiyle alakalı. XC90'ın baz fiyatı 73 bin Euro civarında, benzer baz fiyata sahip modeller arasında hiç bir zaman 485 Beygirlik G05 X5 50e xDrive'ın yanından geçemez. Hakeza yine baz fiyatı %10 daha pahalı olan Porsche Cayenne Hybrid, XC90'dan malzeme kalitesi ve sürüş hissiyatı anlamında %50 daha üstün ama maalesef bu modeller Türkiye'ye gelmiyor gelse de vergi dilimi ve ambargo dolayısıyla çok pahalıya satılıyor.


    60-70 bin kilometrede koltuk derilerinde parlama ve yıpranmayı ben sadece Range Rover ve XC90'da gördüm mesela. Ayrıca benim kullandığım XC90 modellerinde vakum kapı yoktu, sanırım güvenlik nedeniyle bunu koymuyorlarmış ama bence geliştirilmiş bir sistem uygulanabilirdi. Bunların haricinde yine trim sesi olarak arka koltuk kafalıkları, bagaj perdesi kısa süre içerisinde ses yapıyor. Bu premium segment bir araca yakışan durum değil. Benim için XC90'ın tek başarılı olduğu konu konfor konusu; bir gün sadece konforlu, yerden yüksek ve uygun fiyatlı premium görünümlü bir araç kullanmak istersem tercih edebilirim ama şu anki durum buna müsaade etmiyor.





  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    şu yaşananları okuduktan sonra umarım sigaraya başlamamışsındır diye düşünüyorum... Velar mı XC90 mı? 


    gidip sarılmak gerek sanırım Lexus'a :)

    yoldan geçen bir Japon'a Velar mı XC90 mı? 


    Velar mı XC90 mı?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.