Şimdi Ara

VERGİLERİ ve ÜLKELER ARASI FİYAT FARKLARINI TARTIŞIYORUZ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
3.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ülkemizde motor hacmi 1.6'ya kadar olan vasıtalardan %37, 1.6 ile 2.0 arasındaki araçlardan %60, 2.0 üstü motorlardan %84 Özel tüketim vergisi uygulanıyor, ve özel tüketim vergisi eklenmiş arabanın üzerinden bir de kdv (%18) ödüyoruz.O yüzden fiyatlar bu kadar uçuyor.Amerika'da özel tüketim vergisi yok, ve satış vergisi (yani bizdeki kdv) eyalete göre %2 ile %7 arasında değişiyor.Amerikalılar alman arabalarına Almanlar'dan bile daha ucuzua biniyor.

    1.8 TSI ya da 2.0 TDI'ın çıplak fiyatına 100 lira diyelim : bize mal oluşu (100.1,60).(1,18)=188.8 , bu da demek oluyor ki 1.6 ile 2.0 arasındaki araçların yüzde 89'i vergi.Ki daha buna distribütör firmanın transportasyon maliyetleri ve diğer maliyetleri ve kendi kar marjı eklenmemiş.

    1.4 TSI ya da 1.6 FSI bir aracın çıplak fiyatı 100 lira ise bize mal oluşu (100.1,37).(1,18)=161.66, yani %62lik bir vergiye maruz kalıyoruz, 100 liralık arabayı 162 liraya satın almış oluyoruz

    2.0 üstü bir araç için mesela 3.0 TDI bir jipin fiyatı 100 liraysa, bize maloluşu (100.1,84).(1,18)=217.12 yani 100 liralık arabaya 217 liraya binmiş oluyoruz.


    3 katerogoriyi kıyaslarsak 1.4- 1.6 araçlarda %62
    1.8 ve 2.0 araçlarda %89
    2.0 üstü araçlarda %117 vergi ödüyoruz







  • Ayrıca arabaya ekleteceğimiz hertürlü opsiyonlarda bu vergilere maruz kalmış oluyor.Mesela xenon far, fiyatı 600 ytl ise ve aracımızın durumuna göre bu xenon farın bize maliyeti aşağıdaki gibi oluyor

    1.4 TSI ya da 1.6 FSI ise 600.(1,62)=972 ytl

    1.8 TSI ya da 2.0 TDI ise 600.(1,89)=1134 ytl

    3.0 TDI ise 600.(2,17)= 1302 ytl

    Yani her opsiyon ve ekstra donanım da ötv ve kdv'ye maruz kalmış oluyor.

    1.4 TSI'a takılan xenon farla, 2.0 TDI'a takılan xenon far arasında hiçbir fark yok,tamamen aynı ürünler,ama fiyatlar bu şekilde sonuçlanıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaRocquee

    Ayrıca arabaya ekleteceğimiz hertürlü opsiyonlarda bu vergilere maruz kalmış oluyor.Mesela xenon far, fiyatı 600 ytl ise ve aracımızın durumuna göre bu xenon farın bize maliyeti aşağıdaki gibi oluyor

    1.4 TSI ya da 1.6 FSI ise 600.(1,62)=972 ytl

    1.8 TSI ya da 2.0 TDI ise 600.(1,89)=1134 ytl

    3.0 TDI ise 600.(2,17)= 1302 ytl

    Yani her opsiyon ve ekstra donanım da ötv ve kdv'ye maruz kalmış oluyor.

    1.4 TSI'a takılan xenon farla, 2.0 TDI'a takılan xenon far arasında hiçbir fark yok,tamamen aynı ürünler,ama fiyatlar bu şekilde sonuçlanıyor
    ALMANYA'DAKİ VERGİ SİSTEMİ

    Almanya'da da tıpkı Türkiye'deki gibi bir katma değer vergisi vardır, fakat özel tüketim vergisi gibi ekstra bir vergi yoktur.Almanya'daki bu katma değer vergisine (buna satış vergisi de diyebiliriz) Almanlar MwSt der ve bu vergi %19 değerindedir, ayrıca bu vergi motor hacminden bağımsızdır.Yani 1.6 lık bir araba satın alsanız da 3.0'lık araba alsanız da ödeyeceğiniz vergi %19'dur.

    Üretici firmalar resmi websitelerinde araç fiyatlarını ilan ederken, kimisi bu Mwst vergisi'ni katarak fiyatı listeye koyar, mesela VolksWagen firması fiyat listesindeki değerler Mwst dahil edilmiş son fiyattır.Ama BMW'nin Almanya resmi sitesine girerseniz hem vergisiz fiyatı hem vergili(nihai) fiyatı görebilirsiniz.

    Bunların haricinde aynen Turkiye'deki gibi çok cuzi miktarlarda tescil, kayıt ve pul masrafları vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaRocquee -- 23 Mart 2008; 2:03:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaRocquee

    ALMANYA'DAKİ VERGİ SİSTEMİ

    Almanya'da da tıpkı Türkiye'deki gibi bir katma değer vergisi vardır, fakat özel tüketim vergisi gibi ekstra bir vergi yoktur.Almanya'daki bu katma değer vergisine (buna satış vergisi de diyebiliriz) Almanlar MwSt der ve bu vergi %19 değerindedir, ayrıca bu vergi motor hacminden bağımsızdır.Yani 1.6 lık bir araba satın alsanız da 3.0'lık araba alsanız da ödeyeceğiniz vergi %19'dur.

    Üretici firmalar resmi websitelerinde araç fiyatlarını ilan ederken, kimisi bu Mwst vergisi'ni katarak fiyatı listeye koyar, mesela VolksWagen firması fiyat listesindeki değerler Mwst dahil edilmiş son fiyattır.Ama BMW'nin Almanya resmi sitesine girerseniz hem vergisiz fiyatı hem vergili(nihai) fiyatı görebilirsiniz.

    Bunların haricinde aynen Turkiye'deki gibi çok cuzi miktarlarda tescil, kayıt ve pul masrafları vardır.

    Alıntıları Göster
    ABD'DEKİ VERGİ SİSTEMİ

    Üretici firmaların Amerika websitelerine girdiğiniz zaman şöyle bir ifadeyle karşılaşırsınız :mesela Passat 2.0 TFSI MSRP $23.900
    MSRP (manufacturer's suggested retail price) :tavsiye edilen perakende satış fiyatı
    Bu fiyat üretici firmanın dağıtıcı firmaya(car dealer) ulaştıdığı arabanın fiyatıdır,ki bu fiyatın içerisinde çoğu firma için konuşuyorum delivery cost(nakliye masrafı) mevcuttur,ama çoğu araba bayisi müşteriyi kazıklayabilmek için 400-500 dolar getirtme masrafı isteyebilir...

    Amerika'da eyalet satış vergisi(states sales tax) mevcuttur,ve bu vergi eyaletten eyalete değişiklik gösterir,hayat pahalılığının olduğu eyaletler daha yüksek,hayatın ucuz olduğu yerlerde daha düşüktür.En pahalı eyalet %7.25 ile california'dır.Mesela Florida'nın %6'dır, Colorado'nun %2.9'dur.

    dağıtıcı firmalar fatura fiyatı (invoice price) çıkartırken msrp fiyatını eyalet satış vergisi oranıyla çarpar ve bunu msrp fiyatının üstüne ekler,ve kendi kar marjını da ekliyebilir.Ayrıca bunun haricinde pul,tescil,etc (registration-title costs) gibi ufak tefek çok küçük miktarlarda (mesela 50$) vergiler de ödenir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaRocquee -- 23 Mart 2008; 2:24:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaRocquee

    ABD'DEKİ VERGİ SİSTEMİ

    Üretici firmaların Amerika websitelerine girdiğiniz zaman şöyle bir ifadeyle karşılaşırsınız :mesela Passat 2.0 TFSI MSRP $23.900
    MSRP (manufacturer's suggested retail price) :tavsiye edilen perakende satış fiyatı
    Bu fiyat üretici firmanın dağıtıcı firmaya(car dealer) ulaştıdığı arabanın fiyatıdır,ki bu fiyatın içerisinde çoğu firma için konuşuyorum delivery cost(nakliye masrafı) mevcuttur,ama çoğu araba bayisi müşteriyi kazıklayabilmek için 400-500 dolar getirtme masrafı isteyebilir...

    Amerika'da eyalet satış vergisi(states sales tax) mevcuttur,ve bu vergi eyaletten eyalete değişiklik gösterir,hayat pahalılığının olduğu eyaletler daha yüksek,hayatın ucuz olduğu yerlerde daha düşüktür.En pahalı eyalet %7.25 ile california'dır.Mesela Florida'nın %6'dır, Colorado'nun %2.9'dur.

    dağıtıcı firmalar fatura fiyatı (invoice price) çıkartırken msrp fiyatını eyalet satış vergisi oranıyla çarpar ve bunu msrp fiyatının üstüne ekler,ve kendi kar marjını da ekliyebilir.Ayrıca bunun haricinde pul,tescil,etc (registration-title costs) gibi ufak tefek çok küçük miktarlarda (mesela 50$) vergiler de ödenir.

    Alıntıları Göster
    off offf ne tepki versekte şuna engel olabilsek.benzin bile 3.20 lere geldi.insaf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir18rebrov

    off offf ne tepki versekte şuna engel olabilsek.benzin bile 3.20 lere geldi.insaf

    Alıntıları Göster
    VW TOUAREG için 3 ülkenin vergi kıyaslaması
    Turkiye: %117 ( % 84 x % 18)
    Almanya: %19
    ABD (örneğin Florida/ Miami) : %6

    2.0 TDI Passat için vergi kıyaslaması
    Turkiye: %89 (%60 x %18)
    Almanya: %19
    ABD: (örneğin NewYork): %4

    1.4 TSI Passat için kıyaslama
    Turkiye: %62 (%37 x %18)
    Almanya: %19
    ABD:(örneğin Boston) :%5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaRocquee -- 23 Mart 2008; 2:44:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaRocquee

    VW TOUAREG için 3 ülkenin vergi kıyaslaması
    Turkiye: %117 ( % 84 x % 18)
    Almanya: %19
    ABD (örneğin Florida/ Miami) : %6

    2.0 TDI Passat için vergi kıyaslaması
    Turkiye: %89 (%60 x %18)
    Almanya: %19
    ABD: (örneğin NewYork): %4

    1.4 TSI Passat için kıyaslama
    Turkiye: %62 (%37 x %18)
    Almanya: %19
    ABD:(örneğin Boston) :%5

    Alıntıları Göster
    23 Mart 2008 itibariyle ABD ve Turkiye yakıt fiyatlarının kıyaslanması:

    ABD'de her eyalette yakıt fiyatları farklılık gösterir, ama genelde fiyatlar birbirine yakındır,en pahalı yer California'da 1 galon benzin $3.86 , en ucuz yerlerden biri olan Minnesota'da 1 galon benzin $3.20, kıyaslamada ikisinin ortası değere sahip olan Florida'nın verisi kullanılacak,Florida'da galonu $3.60

    ABD'de 1 galon= 3.78 litre

    Florida'da 1 litre benzin: 3.60 / 3.78 =0.95 dolar/ litre=1.150 ytl/litre
    Turkiye'de : 95 Oktan kurşunsuz 3.22 ytl / litre

    ABD'de petrol fiyatları hiç durmadan artıyor,orda daha eylül ekim aylarında benzinin litresi 85 yeni kuruşa denk geliyordu,ve insanlar son derece şikayetçi benzin fiyatlarının 70 kuruşlardan 1.150 ytl fiyatlarına tırmanmasına,herhalde bizim memleketteki benzin fiyatlarını bilseler adamlar kalpten giderdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaRocquee -- 23 Mart 2008; 3:08:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaRocquee

    23 Mart 2008 itibariyle ABD ve Turkiye yakıt fiyatlarının kıyaslanması:

    ABD'de her eyalette yakıt fiyatları farklılık gösterir, ama genelde fiyatlar birbirine yakındır,en pahalı yer California'da 1 galon benzin $3.86 , en ucuz yerlerden biri olan Minnesota'da 1 galon benzin $3.20, kıyaslamada ikisinin ortası değere sahip olan Florida'nın verisi kullanılacak,Florida'da galonu $3.60

    ABD'de 1 galon= 3.78 litre

    Florida'da 1 litre benzin: 3.60 / 3.78 =0.95 dolar/ litre=1.150 ytl/litre
    Turkiye'de : 95 Oktan kurşunsuz 3.22 ytl / litre

    ABD'de petrol fiyatları hiç durmadan artıyor,orda daha eylül ekim aylarında benzinin litresi 85 yeni kuruşa denk geliyordu,ve insanlar son derece şikayetçi benzin fiyatlarının 70 kuruşlardan 1.150 ytl fiyatlarına tırmanmasına,herhalde bizim memleketteki benzin fiyatlarını bilseler adamlar kalpten giderdi.

    Alıntıları Göster
    bu değerli bilgileri paylaşan arkadaşa teşekkür ediyorum. valla arkadaşlar 300 - 400 sene öncesiyle bir fark yok bence. o tarihlerde halka ata binmeyi yasak etmişler, katır ya da eşeğe binin demişler şimdide aynı şey. ötv kadar saçma bir şey daha olamaz. onun adı vergi değil haraç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    bu değerli bilgileri paylaşan arkadaşa teşekkür ediyorum. valla arkadaşlar 300 - 400 sene öncesiyle bir fark yok bence. o tarihlerde halka ata binmeyi yasak etmişler, katır ya da eşeğe binin demişler şimdide aynı şey. ötv kadar saçma bir şey daha olamaz. onun adı vergi değil haraç.

    Alıntıları Göster
    Çok yazık diyecek laf bulamıyorum. Benzin pahalı bare arabalardan alınan vergi az olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sevgili LaRocquee.

    Bilgiler mükemmel. Herhalde ben de araştırsaydım bu denli ayrıntılı ve düzenli yazardım. Tebrikler. Ben de bazı bilgiler eklemek istiyorum, diğer topiklerde de yazmıştım.

    1. ABD'de kurşunsuz süper benzin "Premium Unleaded" 91 Oktan, Türkiye'de 97 Oktan (98'den indirdiler), Almanya'da 100 Oktan.
    2. ABD'de normal benzin "Regular Unleaded" 87 Oktan, Türkiye'de 95 Oktan (91'den yükselttiler), Almanya'da 95 Oktan.

    Vergilere gelince. Ülkemizde bu kadar insafsız vergilerin uygulanmasının İKİ nedeni var.

    a) Türkiye'de yol, otoban, köprü, tünel, viyadük altyapısının yüksek miktarda otomobili (motorlu aracı) kaldıramaması, vergiler nedeni ile insanların otomobil almalarından vazgeçmelerinin sağlanması. Almanya'da 56 milyon otomobil var, 92 milyon insan var. Türkiye'de 5,5 milyon otomobil var, 70 milyon insan var. Fakat Almanya'nın otoyol ağı ile Türkiye'ninki kıyaslanamaz bile. Kaldı ki Almanya'da hız sınırlaması yokken Türkiye'de bu 132 km/saat. Vergiler kalksa veya mesela % 10 veya % 20'ye düşmesi ilk olarak ikinci el oto piyasasının çökmesine (2 yıllık bir Passat'ı 15.000 YTL'ye alabileceğiz mesela) ve insanların ileri derecede mağdur olmasına, ikinci olarak da Türkiye'ye ucuz fiyatla girecek olan milyonlarca (!!!) otomobilin otoyol ağını tıkamasına, kazaların ve kuyrukların artmasına ve bu kadar otomobili kontrol edecek trafik polisinin eksik ve yetersiz kalmasına neden olacak. Ayrıca da zaten akaryakıt konusunda şanssız olan devlet şu anda bile en yüksek fiyatı uygularken yetersiz kalırken bu defa bu kadar benzini ithal etmek için ülke ekonomisini ve doların çok büyük bir bölümünü yurt dışına pompalayacak.

    b) Ülke ekonomisi ile araç sayısı paralel değerler arzetmektedir. Ülke ne kadar zenginse ve halkı ne kadar müreffeh yaşıyorsa o kadar otomobil olur ve benzin da o derecede ucuzlar. Amerikanın ekonomisi 1) MOTORLU ARAÇ, 2) BENZİN, 3) ASKERİ MALZEME ve 4) KONUT üzerine kurulu, Almanya'nınki 1)DEMİR ve ÇELİK, 2) MOTORLU ARAÇLAR ve 3) AĞIR SANAYİ üzerine kurulu, peki bizim ülkemiz? Lütfen bunun cevabını herkes kendisi vermeye çalışsın. Halıyla, el dokuması seccade ve kilimle, kot kumaşıyla veya erik-kiraz-şeftaliyle olmaz bu iş. Ekonomi AĞIR olmalı, kesinlikle de SİYASET'ten etkilenmemelidir. Sayın Başbakan hapşırsa dolar oynar, Sayın Cumhurbaşkanı öksürse dolar oynar. Hiçbir Avrupa'lın cebinde 1 dolar bile bulamazsın! Ama ülkemizde daha fazla saygı duyduğum ayakkabı boyacısı bile IMKB, Dolar, Euro, ve Altın fiyatlarını biliyor. Ülkemizde de 50 milyon otomobil olması ve UCUZ olması için ÜRETİCİ olmamız ve bunu BÜYÜK ÇAPTA yapmamız gaerekmektedir.

    Saygılarımla,

    T.G.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili LaRocquee.

    Bilgiler mükemmel. Herhalde ben de araştırsaydım bu denli ayrıntılı ve düzenli yazardım. Tebrikler. Ben de bazı bilgiler eklemek istiyorum, diğer topiklerde de yazmıştım.

    1. ABD'de kurşunsuz süper benzin "Premium Unleaded" 91 Oktan, Türkiye'de 97 Oktan (98'den indirdiler), Almanya'da 100 Oktan.
    2. ABD'de normal benzin "Regular Unleaded" 87 Oktan, Türkiye'de 95 Oktan (91'den yükselttiler), Almanya'da 95 Oktan.

    Vergilere gelince. Ülkemizde bu kadar insafsız vergilerin uygulanmasının İKİ nedeni var.

    a) Türkiye'de yol, otoban, köprü, tünel, viyadük altyapısının yüksek miktarda otomobili (motorlu aracı) kaldıramaması, vergiler nedeni ile insanların otomobil almalarından vazgeçmelerinin sağlanması. Almanya'da 56 milyon otomobil var, 92 milyon insan var. Türkiye'de 5,5 milyon otomobil var, 70 milyon insan var. Fakat Almanya'nın otoyol ağı ile Türkiye'ninki kıyaslanamaz bile. Kaldı ki Almanya'da hız sınırlaması yokken Türkiye'de bu 132 km/saat. Vergiler kalksa veya mesela % 10 veya % 20'ye düşmesi ilk olarak ikinci el oto piyasasının çökmesine (2 yıllık bir Passat'ı 15.000 YTL'ye alabileceğiz mesela) ve insanların ileri derecede mağdur olmasına, ikinci olarak da Türkiye'ye ucuz fiyatla girecek olan milyonlarca (!!!) otomobilin otoyol ağını tıkamasına, kazaların ve kuyrukların artmasına ve bu kadar otomobili kontrol edecek trafik polisinin eksik ve yetersiz kalmasına neden olacak. Ayrıca da zaten akaryakıt konusunda şanssız olan devlet şu anda bile en yüksek fiyatı uygularken yetersiz kalırken bu defa bu kadar benzini ithal etmek için ülke ekonomisini ve doların çok büyük bir bölümünü yurt dışına pompalayacak.

    b) Ülke ekonomisi ile araç sayısı paralel değerler arzetmektedir. Ülke ne kadar zenginse ve halkı ne kadar müreffeh yaşıyorsa o kadar otomobil olur ve benzin da o derecede ucuzlar. Amerikanın ekonomisi 1) MOTORLU ARAÇ, 2) BENZİN, 3) ASKERİ MALZEME ve 4) KONUT üzerine kurulu, Almanya'nınki 1)DEMİR ve ÇELİK, 2) MOTORLU ARAÇLAR ve 3) AĞIR SANAYİ üzerine kurulu, peki bizim ülkemiz? Lütfen bunun cevabını herkes kendisi vermeye çalışsın. Halıyla, el dokuması seccade ve kilimle, kot kumaşıyla veya erik-kiraz-şeftaliyle olmaz bu iş. Ekonomi AĞIR olmalı, kesinlikle de SİYASET'ten etkilenmemelidir. Sayın Başbakan hapşırsa dolar oynar, Sayın Cumhurbaşkanı öksürse dolar oynar. Hiçbir Avrupa'lın cebinde 1 dolar bile bulamazsın! Ama ülkemizde daha fazla saygı duyduğum ayakkabı boyacısı bile IMKB, Dolar, Euro, ve Altın fiyatlarını biliyor. Ülkemizde de 50 milyon otomobil olması ve UCUZ olması için ÜRETİCİ olmamız ve bunu BÜYÜK ÇAPTA yapmamız gaerekmektedir.

    Saygılarımla,

    T.G.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ülkelere bir katkı da ben yapayım DUBAİ - B.A.E. için Passat 2.0 FSI HIGHLINE (full+full) 109.000 DIRHEM = 29.620 USD = 37260 YTL bu ülkede son tüketiciye yönelik vergi yok

    *** bu arada belirteyim golf gti için AL NABOODAH MOTORS'da 3 ay sıra var. Passatı bej renk deri iç döşeme dışında bir deri döşeme ile getirtemiyorsunuz. 60.000 KM servis+bakım ve 24 saat yol yardımı 3 sene ücretsiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili LaRocquee.

    Bilgiler mükemmel. Herhalde ben de araştırsaydım bu denli ayrıntılı ve düzenli yazardım. Tebrikler. Ben de bazı bilgiler eklemek istiyorum, diğer topiklerde de yazmıştım.

    1. ABD'de kurşunsuz süper benzin "Premium Unleaded" 91 Oktan, Türkiye'de 97 Oktan (98'den indirdiler), Almanya'da 100 Oktan.
    2. ABD'de normal benzin "Regular Unleaded" 87 Oktan, Türkiye'de 95 Oktan (91'den yükselttiler), Almanya'da 95 Oktan.

    Vergilere gelince. Ülkemizde bu kadar insafsız vergilerin uygulanmasının İKİ nedeni var.

    a) Türkiye'de yol, otoban, köprü, tünel, viyadük altyapısının yüksek miktarda otomobili (motorlu aracı) kaldıramaması, vergiler nedeni ile insanların otomobil almalarından vazgeçmelerinin sağlanması. Almanya'da 56 milyon otomobil var, 92 milyon insan var. Türkiye'de 5,5 milyon otomobil var, 70 milyon insan var. Fakat Almanya'nın otoyol ağı ile Türkiye'ninki kıyaslanamaz bile. Kaldı ki Almanya'da hız sınırlaması yokken Türkiye'de bu 132 km/saat. Vergiler kalksa veya mesela % 10 veya % 20'ye düşmesi ilk olarak ikinci el oto piyasasının çökmesine (2 yıllık bir Passat'ı 15.000 YTL'ye alabileceğiz mesela) ve insanların ileri derecede mağdur olmasına, ikinci olarak da Türkiye'ye ucuz fiyatla girecek olan milyonlarca (!!!) otomobilin otoyol ağını tıkamasına, kazaların ve kuyrukların artmasına ve bu kadar otomobili kontrol edecek trafik polisinin eksik ve yetersiz kalmasına neden olacak. Ayrıca da zaten akaryakıt konusunda şanssız olan devlet şu anda bile en yüksek fiyatı uygularken yetersiz kalırken bu defa bu kadar benzini ithal etmek için ülke ekonomisini ve doların çok büyük bir bölümünü yurt dışına pompalayacak.

    b) Ülke ekonomisi ile araç sayısı paralel değerler arzetmektedir. Ülke ne kadar zenginse ve halkı ne kadar müreffeh yaşıyorsa o kadar otomobil olur ve benzin da o derecede ucuzlar. Amerikanın ekonomisi 1) MOTORLU ARAÇ, 2) BENZİN, 3) ASKERİ MALZEME ve 4) KONUT üzerine kurulu, Almanya'nınki 1)DEMİR ve ÇELİK, 2) MOTORLU ARAÇLAR ve 3) AĞIR SANAYİ üzerine kurulu, peki bizim ülkemiz? Lütfen bunun cevabını herkes kendisi vermeye çalışsın. Halıyla, el dokuması seccade ve kilimle, kot kumaşıyla veya erik-kiraz-şeftaliyle olmaz bu iş. Ekonomi AĞIR olmalı, kesinlikle de SİYASET'ten etkilenmemelidir. Sayın Başbakan hapşırsa dolar oynar, Sayın Cumhurbaşkanı öksürse dolar oynar. Hiçbir Avrupa'lın cebinde 1 dolar bile bulamazsın! Ama ülkemizde daha fazla saygı duyduğum ayakkabı boyacısı bile IMKB, Dolar, Euro, ve Altın fiyatlarını biliyor. Ülkemizde de 50 milyon otomobil olması ve UCUZ olması için ÜRETİCİ olmamız ve bunu BÜYÜK ÇAPTA yapmamız gaerekmektedir.

    Saygılarımla,

    T.G.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili LaRocquee.

    Bilgiler mükemmel. Herhalde ben de araştırsaydım bu denli ayrıntılı ve düzenli yazardım. Tebrikler. Ben de bazı bilgiler eklemek istiyorum, diğer topiklerde de yazmıştım.

    1. ABD'de kurşunsuz süper benzin "Premium Unleaded" 91 Oktan, Türkiye'de 97 Oktan (98'den indirdiler), Almanya'da 100 Oktan.
    2. ABD'de normal benzin "Regular Unleaded" 87 Oktan, Türkiye'de 95 Oktan (91'den yükselttiler), Almanya'da 95 Oktan.

    Vergilere gelince. Ülkemizde bu kadar insafsız vergilerin uygulanmasının İKİ nedeni var.

    a) Türkiye'de yol, otoban, köprü, tünel, viyadük altyapısının yüksek miktarda otomobili (motorlu aracı) kaldıramaması, vergiler nedeni ile insanların otomobil almalarından vazgeçmelerinin sağlanması. Almanya'da 56 milyon otomobil var, 92 milyon insan var. Türkiye'de 5,5 milyon otomobil var, 70 milyon insan var. Fakat Almanya'nın otoyol ağı ile Türkiye'ninki kıyaslanamaz bile. Kaldı ki Almanya'da hız sınırlaması yokken Türkiye'de bu 132 km/saat. Vergiler kalksa veya mesela % 10 veya % 20'ye düşmesi ilk olarak ikinci el oto piyasasının çökmesine (2 yıllık bir Passat'ı 15.000 YTL'ye alabileceğiz mesela) ve insanların ileri derecede mağdur olmasına, ikinci olarak da Türkiye'ye ucuz fiyatla girecek olan milyonlarca (!!!) otomobilin otoyol ağını tıkamasına, kazaların ve kuyrukların artmasına ve bu kadar otomobili kontrol edecek trafik polisinin eksik ve yetersiz kalmasına neden olacak. Ayrıca da zaten akaryakıt konusunda şanssız olan devlet şu anda bile en yüksek fiyatı uygularken yetersiz kalırken bu defa bu kadar benzini ithal etmek için ülke ekonomisini ve doların çok büyük bir bölümünü yurt dışına pompalayacak.

    b) Ülke ekonomisi ile araç sayısı paralel değerler arzetmektedir. Ülke ne kadar zenginse ve halkı ne kadar müreffeh yaşıyorsa o kadar otomobil olur ve benzin da o derecede ucuzlar. Amerikanın ekonomisi 1) MOTORLU ARAÇ, 2) BENZİN, 3) ASKERİ MALZEME ve 4) KONUT üzerine kurulu, Almanya'nınki 1)DEMİR ve ÇELİK, 2) MOTORLU ARAÇLAR ve 3) AĞIR SANAYİ üzerine kurulu, peki bizim ülkemiz? Lütfen bunun cevabını herkes kendisi vermeye çalışsın. Halıyla, el dokuması seccade ve kilimle, kot kumaşıyla veya erik-kiraz-şeftaliyle olmaz bu iş. Ekonomi AĞIR olmalı, kesinlikle de SİYASET'ten etkilenmemelidir. Sayın Başbakan hapşırsa dolar oynar, Sayın Cumhurbaşkanı öksürse dolar oynar. Hiçbir Avrupa'lın cebinde 1 dolar bile bulamazsın! Ama ülkemizde daha fazla saygı duyduğum ayakkabı boyacısı bile IMKB, Dolar, Euro, ve Altın fiyatlarını biliyor. Ülkemizde de 50 milyon otomobil olması ve UCUZ olması için ÜRETİCİ olmamız ve bunu BÜYÜK ÇAPTA yapmamız gaerekmektedir.



    Haklısın Taner, saydığın bu 2 nedende kesinlikle doğruluk payı var, ama devletimiz "otoyollarımız daha fazla arabayı kaldıracak durumda değil" zihniyetinin yanı sıra ekonomik anlamda güçlü bir devlet olmadığı için halkın eline bakmak zorunda kalıyor

    bu arada dediğin gibi Regular-Mid-Premium olmak üzere 3 çeşit benzin var,ben benzin kıyaslaması kısmında Amerika'nın Mid (orta) kalite benziniyle bizim 95 oktanı kıyaslamıştım.Daha detaylı bilgi içinhttp://www.fuelgaugereport.com/sbsavg.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaRocquee -- 26 Mart 2008; 2:38:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orjinalden alıntı: bravoecho

    arkadaşlar ülkelere bir katkı da ben yapayım DUBAİ - B.A.E. için Passat 2.0 FSI HIGHLINE (full+full) 109.000 DIRHEM = 29.620 USD = 37260 YTL bu ülkede son tüketiciye yönelik vergi yok

    *** bu arada belirteyim golf gti için AL NABOODAH MOTORS'da 3 ay sıra var. Passatı bej renk deri iç döşeme dışında bir deri döşeme ile getirtemiyorsunuz. 60.000 KM servis+bakım ve 24 saat yol yardımı 3 sene ücretsiz.



    bu arada, orada araba değil her şey çok ucuz... petrol ve turizm sağolsun


    yok... pek de değil aslında mesela kiralar Türkiye'ye göre uçuk. Hemen kendi kaldığım evden örnek vererek konuyu bağlayayım yıllık kirası (peşin ödeniyor bu arada) 210.000 DRH = 57065 USD = 71800 YTL....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravoecho

    quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orjinalden alıntı: bravoecho

    arkadaşlar ülkelere bir katkı da ben yapayım DUBAİ - B.A.E. için Passat 2.0 FSI HIGHLINE (full+full) 109.000 DIRHEM = 29.620 USD = 37260 YTL bu ülkede son tüketiciye yönelik vergi yok

    *** bu arada belirteyim golf gti için AL NABOODAH MOTORS'da 3 ay sıra var. Passatı bej renk deri iç döşeme dışında bir deri döşeme ile getirtemiyorsunuz. 60.000 KM servis+bakım ve 24 saat yol yardımı 3 sene ücretsiz.



    bu arada, orada araba değil her şey çok ucuz... petrol ve turizm sağolsun


    yok... pek de değil aslında mesela kiralar Türkiye'ye göre uçuk. Hemen kendi kaldığım evden örnek vererek konuyu bağlayayım yıllık kirası (peşin ödeniyor bu arada) 210.000 DRH = 57065 USD = 71800 YTL....

    Alıntıları Göster
    Bazı arkadaşlara katılamıyorum.

    Hayatı arabayı daha ucuza almak veya daha çok benzini daha ucuza almak için yaşamadığımız gibi bu ülkeyi terk etme gerekçesi olarak da bunu savunamayız.

    Vatan uğruna mücadele edilecek, herkesin bir arada huzur içinde yaşayacağı bir yer olarak tarif edilir. Bu koşullar geçici olarak sağlanamıyorsa demokrasilerde çare tükenmez. Halk olarak eğitimli, uygar ve analitik düşünebildiğimiz sürece bu topraklardan gayri bir dünya alanı bana göre güzel değildir. Bahsedilen ülkelerin pek çoğuna gittim ve belirli sürelerde yaşadım, size karşı pekçok argüman yaratabilirim ama amacım polemik değil.

    Ben de 15 sene evvel benzin veya ucuza arabadan başka sebeplerle aynı düşüncelere sahip olmuştum ama burada yaşamayı ve vatandaşlık görevlerimi yapmaya karar verdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    Bazı arkadaşlara katılamıyorum.

    Hayatı arabayı daha ucuza almak veya daha çok benzini daha ucuza almak için yaşamadığımız gibi bu ülkeyi terk etme gerekçesi olarak da bunu savunamayız.

    Vatan uğruna mücadele edilecek, herkesin bir arada huzur içinde yaşayacağı bir yer olarak tarif edilir. Bu koşullar geçici olarak sağlanamıyorsa demokrasilerde çare tükenmez. Halk olarak eğitimli, uygar ve analitik düşünebildiğimiz sürece bu topraklardan gayri bir dünya alanı bana göre güzel değildir. Bahsedilen ülkelerin pek çoğuna gittim ve belirli sürelerde yaşadım, size karşı pekçok argüman yaratabilirim ama amacım polemik değil.

    Ben de 15 sene evvel benzin veya ucuza arabadan başka sebeplerle aynı düşüncelere sahip olmuştum ama burada yaşamayı ve vatandaşlık görevlerimi yapmaya karar verdim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    Bazı arkadaşlara katılamıyorum.

    Hayatı arabayı daha ucuza almak veya daha çok benzini daha ucuza almak için yaşamadığımız gibi bu ülkeyi terk etme gerekçesi olarak da bunu savunamayız.

    Vatan uğruna mücadele edilecek, herkesin bir arada huzur içinde yaşayacağı bir yer olarak tarif edilir. Bu koşullar geçici olarak sağlanamıyorsa demokrasilerde çare tükenmez. Halk olarak eğitimli, uygar ve analitik düşünebildiğimiz sürece bu topraklardan gayri bir dünya alanı bana göre güzel değildir. Bahsedilen ülkelerin pek çoğuna gittim ve belirli sürelerde yaşadım, size karşı pekçok argüman yaratabilirim ama amacım polemik değil.

    Ben de 15 sene evvel benzin veya ucuza arabadan başka sebeplerle aynı düşüncelere sahip olmuştum ama burada yaşamayı ve vatandaşlık görevlerimi yapmaya karar verdim.

    çaremi kalmış senin oyunla tinercinin aponun oyu eşit sayılıyor

    Ben Üni okuduktan sonra Amerikada lisans yapmayı planlıyorum eğer şartlarım uygun olursa oradada kalıcam.En azından insana verilen bir değer var bakan oğlu sana çarpınca hemen serbest bırakılmıyor 15 yaşındaki tinerci seni öldürünce 2 yıl yatıp çıkmıyor,ama yıllık kazancımın belli bir bölümünüde Mehmetçik Vakfına bağışlamayı düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theozy

    quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    Bazı arkadaşlara katılamıyorum.

    Hayatı arabayı daha ucuza almak veya daha çok benzini daha ucuza almak için yaşamadığımız gibi bu ülkeyi terk etme gerekçesi olarak da bunu savunamayız.

    Vatan uğruna mücadele edilecek, herkesin bir arada huzur içinde yaşayacağı bir yer olarak tarif edilir. Bu koşullar geçici olarak sağlanamıyorsa demokrasilerde çare tükenmez. Halk olarak eğitimli, uygar ve analitik düşünebildiğimiz sürece bu topraklardan gayri bir dünya alanı bana göre güzel değildir. Bahsedilen ülkelerin pek çoğuna gittim ve belirli sürelerde yaşadım, size karşı pekçok argüman yaratabilirim ama amacım polemik değil.

    Ben de 15 sene evvel benzin veya ucuza arabadan başka sebeplerle aynı düşüncelere sahip olmuştum ama burada yaşamayı ve vatandaşlık görevlerimi yapmaya karar verdim.

    çaremi kalmış senin oyunla tinercinin aponun oyu eşit sayılıyor

    Ben Üni okuduktan sonra Amerikada lisans yapmayı planlıyorum eğer şartlarım uygun olursa oradada kalıcam.En azından insana verilen bir değer var bakan oğlu sana çarpınca hemen serbest bırakılmıyor 15 yaşındaki tinerci seni öldürünce 2 yıl yatıp çıkmıyor,ama yıllık kazancımın belli bir bölümünüde Mehmetçik Vakfına bağışlamayı düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Mehmetçik vakfına bağış yapınca herşey hallolmuş oluyor değilmi?

    Amerikada lisans yapıp orada kalmak çok güzel, devam edin bu şekilde..




  • yahu bu ülkeyi bukadar kötülemek ne iştir. uçak biletini alan gitsin. bize avrupanın reklamını yapmayın lütfen. devam edin bakiim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    yahu bu ülkeyi bukadar kötülemek ne iştir. uçak biletini alan gitsin. bize avrupanın reklamını yapmayın lütfen. devam edin bakiim
    Arkadaslar guzel bir paylasim olmus fakat eksik bilgilerin oldugunu dusunuyorum.Sadece vergiden bahsedilmis.Ornegin Usa da bir arac sahibinin ne kadar sigorta parasi odedigini biliyor musunuz?Ya da aracinin kapali garaji olmasi sarti oldugunu biliyor musunuz?Eger kapali garaji yoksa sigorta sirketlerinin ne kadar oranda ucret istedigini biliyor musunuz?
    Tabi ki dogal olarak bende Ulkemizdeki vergilere karsi cikiyorum her vatandas gibi.Gercekten oldugundan cok fazla vergi oduyoruz.Fakat topikte oyle bir bahsedilmis ki sanki biz bu ulkede sadece arac almak icin, cok iyi bir evde yasamak icin vs... yasiyoruz gibi.Sorun bakalim Almanya daki gurbetcilere, Usa daki Turk vatandaslarina vs... ne diyecekler sizlere...Bence bu kadar abartilmamali...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    Arkadaslar guzel bir paylasim olmus fakat eksik bilgilerin oldugunu dusunuyorum.Sadece vergiden bahsedilmis.Ornegin Usa da bir arac sahibinin ne kadar sigorta parasi odedigini biliyor musunuz?Ya da aracinin kapali garaji olmasi sarti oldugunu biliyor musunuz?Eger kapali garaji yoksa sigorta sirketlerinin ne kadar oranda ucret istedigini biliyor musunuz?
    Tabi ki dogal olarak bende Ulkemizdeki vergilere karsi cikiyorum her vatandas gibi.Gercekten oldugundan cok fazla vergi oduyoruz.Fakat topikte oyle bir bahsedilmis ki sanki biz bu ulkede sadece arac almak icin, cok iyi bir evde yasamak icin vs... yasiyoruz gibi.Sorun bakalim Almanya daki gurbetcilere, Usa daki Turk vatandaslarina vs... ne diyecekler sizlere...Bence bu kadar abartilmamali...

    Alıntıları Göster
    ben şahsen istemem kardeşim türkiye gitsin güçsüz ülkeyi vursun ganimetine konsun ordan petrolu akıtısın bize bizde zengin korsan ülkesi olalım (amerika) gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    yahu bu ülkeyi bukadar kötülemek ne iştir. uçak biletini alan gitsin. bize avrupanın reklamını yapmayın lütfen. devam edin bakiim
    arkadaşlar bence ülkemizi bu kadar kötülemeyelim. ben norveçten örnek vereceğim. önceden orda yaşıordum ama türkieyeye okumak için döndüm ailemle. ve iyikide dönmüşüm diyorum. norveçte kdv %25 gıda da bile. otomobillerden alınan vergileri parça parça sayamicam. ama şunu net bi şekilde söyleyebilirim. türkiyedeki sıfır araba fiyatları norveçtekilerle örtüşüyor yani 3 aşağı 5 yukarı aynı. norveç refah düzeyi yüksek bi ülke işsiz sayısı çok az ama çok vergi alıyor devlet. eğer borclu değilsen acayip vergi alıyor devlet. kiralar ise baya fazla. ortalama bi evin kirası 2300ytl. ortalama bi işçinin maaşının yarısından fazlası ev kirsına gider. bu yüzden vatandaş biran evvel ev almaya kalkıyor kredi ile faizlerse %8 civarında. yani ev sahibi olmak borç gerektiriyor kiralar ise fazla. gıda ise türkiyeye göre pahalı. herneyse konu arabalardı ama ben genel açıklama yaptım norveçle ilgili. bi ayrıntı daha norveçte başkente giriş ücretli, 4.5 ytl.

    norvecteki akaryakıt fiyatlarına gelince, son zamanlarda yükselişte oldugunu söylüyor orda yaşamakta olan abim. (abim şuan burda ve güncel bilgileri aldım ondan) norveç petrol ülkesi yani petrol çıkaran ve satan bi ülke ama fiyatlar buna rağmen fazla. norveçteki fiyatlar; 95 oktan benzin: 3.1 ytl. motorin: 2.92 ytl. görüldügü gibi fiyatlar türkiyeyle aşağı yukarı aynı. hatta motorin brz fazla.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.