Elimde 15 adet 1.2v nicd pille çalışan 18 voltluk HRS-550S-18V Motorlu vidalama makinesi var. Daha önce buna 5 adet 18650 lion pil ve bms devresi bağladım (21volt). Çok güzel çalışıyor ama motordan yanık kokuları ve dumanlar geliyor. Ben makineci olduğum için pek elektronik malzemeler ne işe yarar anlamam. Elektronikçiye gittim durumu anlattım. 21 voltu 18 düşürmem lazım dedim bana iki farklı taş direnç verdi. Çıkış voltajını ölçtüğümde bir değişiklik olmamasına rağmen. Vidalama makinesi bataryası bitmiş gibi yavaş çalışıyor ve taş direnç çok ısınıyor. Tekrar başka bir elektronikciye gittim ona da durumu anlattım oda bana bir devre verdi girişi buraya bağla çıkışı buraya bağla bu vidadan da ayarı 18 volta getir tamam dedi. Onu da yaptım ama yine makine bataryası bitiyormuş gibi çok aheste çalışıyor. Üstatlar ben ne yapmalıyım ki lion batarya ile 18 voltluk vidalama makinemi sorunsuz çalıştırayım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSCRoMuLuS -- 28 Temmuz 2023; 14:48:38 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Vidalama makinesi için 21v voltu 18 volta düşürme
-
-
Devre ve dirençlerin görüntüsünü atma şansın var mı hocam
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
5 adet 18650;
5 * 3,7 Volt = 18,5 Volt
Nasıl 21 ?
Araya direnç eklemek vb iyi yöntemler değil. Motor yandıysa zaten bundan sonra sorun devam eder, devam eden sorun devrelerden zannedilmesin.
Direk batarya sayısı ile hallolacak bir iş için araya regülatör devre vb de gerekmez. Direk uygulandığında çıkan sorun tespit edilmeli.
-
5 * 3,7 Volt = 18,5 Volt
bu hesap 18650nin normal voltaj tutma halidir.
18650 tam şarjı 4V2 dir.
4V2 X 5 = 21 V dc yapar. Bu hesaba yöre yorumlanmalı;
bende de 1 tane 21V dc lik şarjlı vidalama var.
5S bms taktım. Bilgisayar şarj cihazı (19-20 V dc arası) ile doldurma işlemi yapıyorum.
Sıkıntısız sorunsuz kullanıyorum.
5 ad. 18650 pil tam dolu bile olsa 21 volt 18 voltluk motorda sorun olmayacaktır.
Fazlalık 3 volt motor yüke bindiğinde fark bile edilmeyecektir.
Araya taş direnç ilavesine gerek yoktur.
Sorunsuz kullanabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhsin kamer -- 28 Temmuz 2023; 17:9:6 > -
Doğrudur, tam şarzlı iken normal değerini aşar ama boş sayıldığı değer de 3,7 nin daha da aşşağısıdır. Çalışma değerini düşünürken tasarlandığı gerilimi esas almamız gerektiği aşikar.
Kaynak gerilimi istenilen değerde tutulduğu müddetçe sonuç şarz değerinin bu değeri aşması söz konusu olmaz. Şarz kaynak değeri ile sonuç belirlenir. Zira şarz değerinden ya da istenen sınırdan daha yüksek gerilime larz edilen tüm depolama unsurları o değere zarar görse bile yaklaşacaktır.
-
Tabiki akşam eve gidince atayım. Videoda atarım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Akşam eve gidince resim atayım. Çalışıyor ama hem motordan yanık kokusu ve duman çıkıyor ☺️ hemde bms özelliğinden olabilir. Biraz çalışınca güç kesiyor. Tetiği bırakıp tekrar sıkıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Zaten gerilm yüksek de sorun yapıyor diye yazmadık, kullanıcı sordu bunu. Eğer bu yönde gerilimi tam uydurmaya çalışırsa diye fikirler verdik.
Şunu da ekleyelim, bazı sistemler çok hassas oluyor. Gayet az gerilim farkında kısadevre olmuş gibi tepkiler verebiliyor. Tetik mekanizmasındaki sürücü devre gibi. İlgili sistemde gerilim çok değiştiği halde, ek devrelerde sorun çıkıyor da olabilir. Eğer motor kaynaklı olsa süregelen bir sorun olurdu, pil değişimi ardından çıkmış gibi bahsedilmiş.
Sayın konu sahibi, marka model ve devre resimlerini bekliyoruz. Ayrıca sorun varken cihazda ısınan bi yerler de oluyor mu ?
-
@ipli jeton gayet güzel açıklamış
Motorun kıvılcım atması, yüksek devirde çalışması veya vidalama da zorlama durumunda oluşur.
Sorun 21 v DC de değildir .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
vidalama makinesi, elektronikcinin bana verdeği direnç ve voltaj düşürücü en sonda da lion piller ve bmsnin resimlerini ekledim.
-
Öncelikle fotoğraflar için teşekkür ederim.
Normalde 18650 piller ile 18v paket yapmak için evet 5 pil kullanılır. Bunun normal hali budur. Eğer ki 5 pil ile motordan koku duman ışık kıvılcım vs çıkıyorsa problem motordadır. Zaten ürünün fotoğrafından anlaşılacağı üzere çok da kaliteli bir ürüne benzemiyor. Çözüm olarak motor kontrol edilebilir veya pil paketi 4 pile düşürülebilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
180watlık cihaza 2 tane 5watlık direnç veren elektronikçiye selam
-
problem büyük bir ihtimalle motorda kollektör temizlenmeli kömürler kontrol edilmeli.
Ayrıca bu olayı dirençle çözmeye çalışan o elektronikçi arkadaşa bendende okkalı bir selam olsun.
-
Modül ve taş dirençleri kullanmayın.
Performansı düşürür.
5s bms nin çıkışlarını motora bağlayın kullanın.
Motorun çalışırken ısınması nornal dir.
21 volt enerji 18 volt motora zarar vermez.
Gittiği yere kadar kullanın
İleride yeni motor almanız gerekirse 21 voltluk motor tercih edersiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Malzeme satanların teknik bilgileri zayıftır.
Piyasa da ne istenir o malzemeyi temin eder satar .
Çok şey beklememek lazım...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor değil de, tetik yanmış olabilir. Bu maktaplarda klasik 12-24V / 16A tetikler bulunur. Ancak 12V.6A güçte bile hemen yanar,duman çıkar vs. Biraz daha çalışmaya devam edebilir. Sonra hız kontrolü yapılamaz. Bizzat denenmiştir. Bence bir daha test edin. Sorun tetik olabilir. O motorlar ortalama 300w güce dayanıklıdır. Kolay kolay yanmaz.
-
Direk piller ve bms yi bağladığım da motor canavar gibi çalışıyor ama 5 6 sn sonra duruyor. Sonra tekrar elimi tetikten çekip geri basınca yine aynısı 5 6 sn çalışıp duruyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X