Şimdi Ara

Virajlarda en çok güvendiğiniz sedanlar? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
0
Favori
8.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yol tutuşu ile alakası olmayan araçlardan bahsedilmiş..

    c segmentinde en iyi yol tutan araçlar

    focus-mazda 3 ve golf tür
  • tatil dönüşü kayınbiraderi eskişehirden aldık samsuna doğru gidiyoruz elmadağdan iniyoruz

    fuat abi virajları 120 ye dönüyorsun dedi..


    ha dedim bu araba için farketmez dedim


    bmw nin üzerine yol tutuş yoktur


    diğerleri avuntudur
  • Ya yol tutuşundan ziyade birde yol kontrolü diye benim tabir ettiğim bişey var.Yani araç kontrolden çıkınca rahat toparlanması ne kadar iyidir.İşte ben civicte buna bayılıyorum.Bir arkadaş civic in iyi yanladığından bahsetmiş.Kesinlikle doğru.Birde megane nın 170 ten sonra sektiğini ve kontrol edilemez olduğundan bahsetmiştim ve buna 250 yle sekmesi lazım diye bana espri yapmıştı.Zaten 150 ye kadar şahinede bişey olmuyo ona bakarsak.Yol tutuşu benim için 160 tan sonra başlar.Ve kontol kaydıktan sonra başlar.Bu konuda civic,yeni vectra yı çok beğendim.Focusla bi deneyimim olmadı.Sadece kısa bi yola gitmiştim o kadar ama focus bayağı iyimiş yorumlara göre.
  • Bu sınıfta yani C sınıfında BMW dahil adaptif süspansiyon yoktur...

    ben 120 km/h bilmem, frene basmadan geçtiğim virajları bilirim, hele de önümdekinin fren lambasının yandığını görürken daha bir zevkle...

    Bu astranın ilk çıktığında dünya lansmanı için TR den giden otomobil gazetesi yazarının görüşü...


    IDSplus adı verilen sistem ‘‘sport’’ düğmesine basılarak devreye sokulduğunda süspansiyon ayarları değişiyor ve çok daha sportif bir hale geliyor. Bu sistem devamlı amortisör kontrolü gerçekleştiriyor. Ayrıca bu modda direksiyon ve gaz pedalı daha keskin tepkiler veriyor. Bunun yanı sıra Astra'nın yol tutuşunu daha da geliştirmek için IDS adı verilen yeni bir şasi kullanılmış.



    Interaktif Sürüş Sistemi de denen bu süspansiyon; önde McPherson gergi-kolları ile bir alt şasi ve arkada çift duvarlı, U şeklinde profili olan patentli bir torsiyon çubuğu özellikleri ile donatılmış. Bütün Astra modellerinde standart olarak bulunan bu sistem, otomobilin çevikliğini, yol tutuşunu iyileştiriyor, sürücüye dinamik ve güvenli bir sürüşü garanti ediyor.





    Opel Astra'nın test sürüşünü karşı köşenin sahibi Didem Çoksayar'la Fransa St. Tropez'de yaptık. Astra'yı

    daha önce katıldığım fuarlarda görme şansı bulmuştum. Ancak, yoldaki performansı hakkında en ufak bir

    fikrim yoktu.






    Normal trafiğin dışında, özel bir pistte de Astra'nın yol tutuş yeteneklerini deneme imkanımız oldu.

    Astra'nın bugüne kadar kullandığım ve yol tutuşu konusunda iddialı 3-4 otomobilden

    biri olduğunu itiraf etmeliyim. 80 km hızla yaptığım Elk (geyik) testinde, önce sağa sonra sola yapılan sert

    dönüşte, otomobilin savrulması sınırlı ölçülerde kaldı. Sürücünün sözünü dinleyen direksiyon, ani hareketlere

    çabuk tepki verdi ve otomobil yoldan çıkmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 25 Ağustos 2007; 12:39:12 >




  • http://www.bilgider.com

    Satışları 5 bini geçti BMW’nin birincisi oldu... - Bilgider.COM ...Borusan Otomotiv, yeni 1 serisinde atak yapmaya hazırlanıyor. ... İsteğe bağlı Adaptif Sürüş sistemi, aktif devrilmeyi önleyici sistemin birleşimi sayesinde ...



    konsolun ortasında kocaman düğmesi var yaw

    adaptif sürüş dinamik çekiş controlu olayının ..el insaf yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 25 Ağustos 2007; 12:46:29 >
  • bence yol tutuşta araç üzeründe farklı birçok parametre var.

    aracın
    aeorodinamiği
    ön ve arka süspansiyon sistemi
    lastik ve jant ebat ve özellikleri
    motorun gücü
    akslar arası mesafe
    aracın yüksekliği
    vs vs

    AMA

    bence bu zamanda bunlara ek olarak EN ÖNEMLİ ŞEY VSC (toyota) yada ESP (diğerleri) yada VSA (honda)

    yani istediğiniz kadar mercedes bmw porche vs yol tutuşta iyidir desenizde bu kullanıcısına göre değişir.

    bakın şimdi benim yeni corollada VSC var ve yolda ilerliyorum. arkadan honda accord başladı sellektöre, dedimki kendime şuna yol vereyim virajda görüşürüz bunla. viraja geldik adam panikledi ve yavaşladı, benim VSC li yeni corolla banamasın demiyo başladım selektöre bu güzelcene yol verdi ben basdım gaza geçtim gittim.

    sanırım ne dediğim anlaşılmıştır.

    AUTO MOTOR&SPORT dergisi yeni corolla sedan için aynen şu tabiri kullanıyor. "yeni corolla, eğer isteğe bağlı sunulan ESP (VSC) ile birlikte alınırsa ÇOK ÇOK İYİ sürüş özellikleri sunabiliyor" (Kaynak:auto motor&sport 08/2007)









    quote:

    Orjinalden alıntı: vti_1.6

    Virajlarda C segmetninde hangi araçları önerirsiniz? Kolay savurmayan,savursada kontrolü kaybetmeyen,sizi hayal kırıklığına uğratan araçlar hangileri? Ben en iyi viraj döneni Honda Civic diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 25 Ağustos 2007; 12:52:59 >




  • Yine segmentler biribirine karışmış gitmiş. Doğru olanı söyleyeyim.
    Alfa Romeo 159 ve BMW 3 serisi. Bunların ikisi de D segmenttedir.
  • benim bildiğim adaptif süspansiyon yok.. verilen link ilgili konuyu açmıyor...

    Bmw birdir, diğerleri avuntudur sözüne istinaden yazılmıştır... 1 serisinde adaptif süs. olsa bile diğerleri avuntu değildir...


    Bu sınıfta::: 1 serisini saymıyorum...,
    3 ünün arasındaki farkı hiç bir normal sürücü ayırt edemez...
    1. astra + IDS plus
    2. focus
    3. astra ( ıds var ama ıds plus paket yok) ve golftür...





    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    http://www.bilgider.com

    Satışları 5 bini geçti BMW’nin birincisi oldu... - Bilgider.COM ...Borusan Otomotiv, yeni 1 serisinde atak yapmaya hazırlanıyor. ... İsteğe bağlı Adaptif Sürüş sistemi, aktif devrilmeyi önleyici sistemin birleşimi sayesinde ...



    konsolun ortasında kocaman düğmesi var yaw

    adaptif sürüş dinamik çekiş controlu olayının ..el insaf yani




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 25 Ağustos 2007; 12:50:46 >




  • Yol tutuş uzmanı Forddur(Mercedes,Bmw gibi mükemmel markaları dışarda tutuyoruz,o fiyatlara bırakında en iyi yolu onlar tutsun)
  • referans markaların dışında opel astranın yol tutuşu en iyisi olması muhtemel

    çünkü özellikle astra için üretilmiş bir süspansiyon ve merdiven altı üretim değil ..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Alakası yok... mercedes en konforlusudur ama yol tutuşda bu sınıfta 11 araç içinde ilk 4 dedir... ne kadar az konfor o kadar çok yol tutuş değildir...

    yukarıda verdiğim testde getz yol tutuşda sonuncudur ama ne yazık ki konfor konusunda da geridedir... konforu sadece bozuk zemin de daha az zıplatma diye algılamayın...

    genel olarak japon ve koreliler sürüş dinamiğinde biraz daha geridedir... ama konfor da accord bir passat değildir.. kaldı ki passatın yol tutuşu accorddan da daha iyidir...






    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: 147BLACK


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    aynı platform.. epsilon 1 olmalı, geliştirilen hiç bir yanı yok...
    Geliştirlen epsilon 2 , 2008 de çıkacak yeni vectrada...

    alfa159 iyi ama rahatsız edici bulan çok konfor konusunda...


    quote:

    Orjinalden alıntı: 147BLACK

    159'un Vectra alt yapısını kullanması demek hiç geliştirilmediği anlamına gelmesin.
    Alfa'ların yol tutuşdaki canavarlıkları çok bilinen bir durum.



    Yol tutuşun Vectra'dan daha başarılı olması Alfa mühendislerinin 159'un yol tutuşuna dair geliştirmeler
    yaptıklarının işaretidir.
    Alfa'ların konforsuzluklarına gelince...Evet yol tutuş arttıkça konfor düşer Alfa'da. 147 kullanıyorum ve bunun fazlasıyla farkındayım.

    Zaten yol tutuş testlerine bakın, düşük puan alanlar kendi içlerinde uyutacak kadar rahat olan arabalardır. Bunlar da sınıflarının en pahalı araçları zaten



    Ama Mercedes'i Bmw ile kıyasladığında daha kötü bir yol tutuşu var, lakin Bmw ile 200. km'de yoruluyorsan Mercedes ile 300 de yorulacaksın o var.
    Tabi ki hem yol tutuş hem konfor kötü olabilir, ama bu araçlar kesinlikle elit Almanlar değil.
    Ha illa yola yapışıp asfaltı kazıyan bir araba istiyorsanız Impreza'yı koyalım, sonra isterse Übercar'lar gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 25 Ağustos 2007; 13:09:43 >




  • Bu konuyu daha önce çok tartışmıştık bir Volvo S40 sahibiyle ve galiba mantıksız da olsa o haklıydı. Konu S40'ın hangi segmente ait olduğuydu. O D segmenti diyor, bende, bendeki kaynaklara güvenerek C segmenti diyordum ama kaynak yarışında o bir adım öne çıktı. kaynakların yarıdan fazlası S40 için D segmenti derken, yarıdan azı C segmenti diyordu. bana göre S40 hala C segmenti ama bazı kaynaklar onu D segmentinin "Executive compact" alt kategorisinde gösteriyor. Sanırım D2.

    Konuya gelirsek BMW 3 serisi C segmentinde değil ama "compact" bir araba. Girişi niye yaptım? Çünkü o konuda kaynak ararken defalarca BMW 3 serisi ile de karşılaştım ve hepsinde de D segmentinde D2 alt kategorisindeydi 3 serisi. Mesela bir örnek:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_executive_car

    BMW 3 serisi: D segmenti
    BMW 5 serisi: E segmenti
    BMW 7 serisi: F segmenti

    Neden?

    Çünkü BMW diğer anaakım üreticilerin aksine (Toyota,Honda,VW,PUG,Citroen,Fiat,Ford,Opel vs.vs.) halk tipi araba üretmiyor, lüks araba üretiyor. Onun klasmanı Mercedes,Jaguar,Bentley,Lexus,Acura vs.

    C segmenti ise halk tipi arabaya denk gelir.

    Ama günümüzde üretim maliyetleri düştükçe bu kesin ayrımlar giderek flulaşıyor, C segmenti bir Ford Focus ile D segmenti bir Volvo S40 arasında örneğin kayda değer hemen hiç bir fark kalmadı.

    Ama hala BMW "a class apart"




    quote:

    Orjinalden alıntı: Sportivo

    C sınıfı araçlarda tartışmasız BMW 3 serisi derim. Ne de olsa 3serisi de C sınıfı bir araç kategorisinde. Bilen bilir zaten. Arkadan itiş ve önden çekiş arasında dağ kadar fark var yüksek süratlerde.

    Onun dışında C sınıfında geriye kalan önden çekişli araçlarda Focus ve 156 başı çeker. Ardından Lotus'un süspansiyon sistemini geliştirdiği Astra bi fırt daha geriden gelir. Çok bahsi geçen Civic'in de yol tutuşu bu arabalar kadar olmasa da aslında iyidir ama yumuşak bir süspansiyona ,yerden yüksek olması da eklenince psikolojik olarak güven vermez. Ama kolay kolay virajda çizgisini bırakmaz. Kafadan kayarsanız da zaten bir daha Civic'i veya diğer önden çekişli araçları toparlayamazsınız.




  • sert süspansiyonu ile astra nın yol tutuşu iyidir.
  • focus tabiki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nebel

    ford focus hb'in aksine focus sedanın viraj hakimiyeti iyi değildir. sedan olarak en iyi viraj hakimiyeti opel astra'nındır.

    Astra sedanmı?
    Konu başlığı en iyi yol tutan sedan diyor.
    Belkide siz yeni astra sedana bindiniz:)
    astra clasicleri diyorsanız hiç sanmıyorum...

    en iyi yol tutan sedan focustur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 26 Ağustos 2007; 4:22:08 >
  • en kötü civic ve corolla benim test ettiğim.en iyiler focus ve ...... :)
  • astra ve golf'ü biliyorum diğerleri hakkında çok iyi bir bilgim yok
  • Birileri yine döktürmüş bişiler ,Alman test dergilerinde astradan daha iyi gösteriliyor focusun yol tutuşu yine reklam kokan hareketlere başladı birileri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FullPerfromance -- 25 Ağustos 2007; 17:48:54 >
  • C segmentinde Civic en kötü yol tutan araçların başına gelir.

    Astra müthiş yol tutuyor , aracıma binen araçların görüşleri hep bu yönde müthiş yol tutuyor.

    Tabii bi o kadar da performans yok o ayrı



    Bİr sedan nasıl yol tutuyormuş , HB lerden bilestabil gidiyormuş öğrenmek isteyen varsa Astraya binsin. Gelin ben tur attırırım size



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 25 Ağustos 2007; 17:48:37 >
  • C segmentde virajlarda en iyi Mitsubishi Lancer i gördüm. sonra subaru, honda accent, mazda 3, ford focus, renault megane diye sıralayabilirim.

    Aslına bakarsanız virajda savurmayacak araba yoktur. o nedenle virajlarda dikkat.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.