Şimdi Ara

Vites ne zaman düşürülür?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
10.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, ehliyeti yeni aldım sayılır. Çok iyi bir kursa gidip 12 saat Mercedes A180 ile egitim aldim, herseyi gayet iyi ogrendim ama ogrenemedigim birsey var.

    Hoca ile gidiyoruz, 3.vitesde mesela hizim 50 onume biri cikar gibi oldu hafif hiz kestim diye hemen 2 ye dusuruyorum bu sefer sanirim aracin hizi 2 ye fazla geliyor diye hem bagiriyor hemde araba kendini birden one firlatiyor. 2 3 kez yasadim bu olayi sonradan hic 3.vitese takmadim cunku cozemedim tam.

    Size sorum atiyorum 5.vitesden 3 e 4 e hangi hizlarda ne durumlarda dusurulur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Ne Zaman Düşürülür?

    Araç kullanırken vites düşürme, genellikle aracın hızını azaltmak ve motor devrini yükseltmek için gereklidir. İşte vites düşürmen gereken bazı durumlar:

    • Yokuş İnişlerinde: Yokuş aşağı inerken vites düşürmek, aracın hızını kontrol etmenize ve frenlere daha az yük bindirmenize yardımcı olur.

    • Hızlanma İhtiyacı: Daha hızlı hızlanmak için vites düşürerek motor devrini artırabilirsin.

    • Motor Freni Kullanımı: Motor frenini kullanarak aracın hızını yavaşlatmak için vites düşürebilirsin. Bu, özellikle dik yokuşlarda veya kaygan yollarda faydalıdır.

    Hangi Devirde Vites Küçültülür?

    Vites düşürme kararı genellikle motor devrine bağlıdır. İdeal vites değiştirme noktası, aracın modeline ve sürüş koşullarına göre değişebilir. Ancak, genel bir kural olarak, aşağıdaki devirlerde vites düşürmeyi düşünebilirsin:

    • Benzinli Motorlar: 2.500-3.000 RPM
    • Dizel Motorlar: 2.000-2.500 RPM

    Vites Düşürme Tekniği

    Vites düşürürken şu adımları takip etmelisin:

    • Gaz pedalını bırak.
    • Debriyaja bas.
    • Vites kolunu uygun vitese tak.
    • Debriyajı yavaşça bırakırken aynı anda gaz pedalına hafifçe bas.

    Dikkat Edilmesi Gerekenler

    Vites düşürürken şu hususlara dikkat etmelisin:

    • Çok düşük bir vitese düşürme.
    • Vites düşürmeden önce debriyaja tam olarak bas.
    • Debriyajı bırakırken nazik ol.
    • Aracın motor devrinin uygun seviyede olduğundan emin ol.

    Vites düşürme, güvenli ve verimli sürüşün önemli bir yönüdür. Yukarıdaki ipuçlarını izleyerek, aracını doğru şekilde kullanabilir ve sürüş deneyimini geliştirebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arabasına göre değişir,mesela benim arabada 50 ile giderken 5 te ilerleyebilirim düz yolda tabiki,motorun gücüne yolun eğimine göre değişir .
    mesela 4. viteste ilerlerken az yavaşladın hemen vites düşürme gaza dokun araba yürür ,baktın hızlanmıyor vurultu yapıyor hemen 3 e at ,yani bunlar tecrube ederek öğreneceksi biz farklı araçlarla ne söylesek yanlış olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    arabasına göre değişir,mesela benim arabada 50 ile giderken 5 te ilerleyebilirim düz yolda tabiki,motorun gücüne yolun eğimine göre değişir .
    mesela 4. viteste ilerlerken az yavaşladın hemen vites düşürme gaza dokun araba yürür ,baktın hızlanmıyor vurultu yapıyor hemen 3 e at ,yani bunlar tecrube ederek öğreneceksi biz farklı araçlarla ne söylesek yanlış olur.

    trollsun falan ama arada faydan dokunuyor foruma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    arabasına göre değişir,mesela benim arabada 50 ile giderken 5 te ilerleyebilirim düz yolda tabiki,motorun gücüne yolun eğimine göre değişir .
    mesela 4. viteste ilerlerken az yavaşladın hemen vites düşürme gaza dokun araba yürür ,baktın hızlanmıyor vurultu yapıyor hemen 3 e at ,yani bunlar tecrube ederek öğreneceksi biz farklı araçlarla ne söylesek yanlış olur.

    Teşekkur ederimde korktugum şey şu. E5, de yanlislikla 4 den 3 e dusurdum araba oldugu yerde durdu 2 saniye sonra bi firlatti one kendini. Otobus arkadan giriyordu valla. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genel olarak araba çekmiyosa, titreme vuruntu varsa vites düşürülür motor bağırıyosa yükseltilir.
    Alıştıkça ve arabayı tanıdıkça rahat bi şekilde halledersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 9 Mayıs 2016; 10:54:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanCbn

    Arkadaşlar merhaba, ehliyeti yeni aldım sayılır. Çok iyi bir kursa gidip 12 saat Mercedes A180 ile egitim aldim, herseyi gayet iyi ogrendim ama ogrenemedigim birsey var.

    Hoca ile gidiyoruz, 3.vitesde mesela hizim 50 onume biri cikar gibi oldu hafif hiz kestim diye hemen 2 ye dusuruyorum bu sefer sanirim aracin hizi 2 ye fazla geliyor diye hem bagiriyor hemde araba kendini birden one firlatiyor. 2 3 kez yasadim bu olayi sonradan hic 3.vitese takmadim cunku cozemedim tam.

    Size sorum atiyorum 5.vitesden 3 e 4 e hangi hizlarda ne durumlarda dusurulur?

    arkadaş konunun uzmanı değilim ama kendimce bir şeyler söyleyim:

    vites düşürme yükseltme hıza değil devire bağlı olarak yapılmalıdır. Sonuçta 2. viteste 100 km/h yapan araç var 30 da vitesi değiştir diye bağıran araç da.

    Biraz da tecrübeyle alakalı hıza devire hiç bakmasan bile diyelim ki yavaşladın ama hala 4. viteste gidiyorsun ama gaza basınca araçta hızlanma olmuyor demek ki vites düşürüp hızlanmak gerek 3 e alır devam edersin.

    tabi sürekli kullandığın araçta hangi hız hangi devire denk geliyor hangi hızda vites değişimi gerekli onu da ezbere bilirsin zamanla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanCbn


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    arabasına göre değişir,mesela benim arabada 50 ile giderken 5 te ilerleyebilirim düz yolda tabiki,motorun gücüne yolun eğimine göre değişir .
    mesela 4. viteste ilerlerken az yavaşladın hemen vites düşürme gaza dokun araba yürür ,baktın hızlanmıyor vurultu yapıyor hemen 3 e at ,yani bunlar tecrube ederek öğreneceksi biz farklı araçlarla ne söylesek yanlış olur.

    Teşekkur ederimde korktugum şey şu. E5, de yanlislikla 4 den 3 e dusurdum araba oldugu yerde durdu 2 saniye sonra bi firlatti one kendini. Otobus arkadan giriyordu valla. :)

    aslında okadar farketmez,sen eğer 5te gitmen gerekirken 4 te gaza abanarak sürer ve 3 e atarsan öyle olur ve kazaya davetiye çıkarırsın.

    şu mantıkla sürersen daha iyi, düşük devir yüksek vites tabii motoru zorlamadan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araba ne zaman stop eder?
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Devir saati 1500'ün altındaysa düşürürsün, zaten araba sana ne istediğini söyler titriyorsa düşür bağırıyorsa yükselt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa arabaları için:

  • 1. vites kalkış vitesidir. İlk kalkıştaki statik sürtünmeden kurtulmak için yüksek bir güç gerekir. 1. vites bunun için vardır.

  • Yaya geçitlerinden geçerken, şehir içi kavşaklarda 2. vites kullanılır.

  • Otoyola çıkarken, hızlanma şeridinde, 70~80 km/s hızda vites 3'te olmalıdır.

  • 4. ve 5. vites sabit hızda seyir vitesleridir.

    Çabuk hızlanmak gerektiğinde veya yokuş başlangıcı gibi daha çok güç isteyen durumlarda vites küçültülür. Bir vites düşürmek hemen her zaman güvenlidir, motor hızında 500 d/dak kadar farkı olur, bu da büyük bir tehlike oluşturmaz. Belki şanzımanı debriyajda tuttuğunuz süre ve makina-el alışkanlığı tam gelişmediği için silkelemiş olabilir. Makina alışkanlığı için en az 30 net sürüş saati gerekir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.