Şimdi Ara

vitesi yanlış attım bi sorun olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
5.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araba sürmeyi yeni yeni öğreniyorum babam çalıştırmıyor kuzenim geldi iyi araba kullanır babamda verdi çalışalım diye neyse işte boş alanda sürüyorum dedim 2den 3e atmaya çalışalım vites değiştirmekte sıkıntı var bende attım ama 3 yerine 1e arabadan bi ses çıktı gacur gıcır korkuyom şimdi yeni almıştı qashqai daha 2000de sıkıntı olur mu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vitesi Yanlış Atmak: Zararları ve Çözümleri

    Arabanızı sürerken vitesi yanlışlıkla yanlış atmak, göz ardı edilemeyecek ciddi sonuçlara yol açabilir. Bu nedenle, yanlış vites değiştirmenin zararlarını bilmek ve bu hatalardan kaçınmak çok önemlidir.

    Yanlış Vites Değiştirme Zararları

    Vitesi yanlış atmak, aşağıdakiler de dahil olmak üzere araç bileşenlerinize zarar verebilir:

    • Debriyaj: Yanlış vitese takmak, debriyaj mekanizmasına aşırı baskı uygulayarak erken aşınmasına neden olabilir.
    • Şanzıman: Viteslerin yanlış şekilde değiştirilmesi, şanzımanda dişlilerin kırılmasına veya hasar görmesine yol açabilir.
    • Motor: Uygun olmayan vitese takmak, motor devrini artırarak veya azaltarak motora zarar verebilir.

    Yanlış Vitese Takmayı Önleme

    Yanlış vitese takmanın neden olduğu hasarları önlemek için aşağıdaki ipuçlarını uygulayabilirsin:

    • Vites Değiştirme Desenini Öğren: Aracının vites değiştirme desenini bilmek, yanlış vitese takma olasılığını azaltır.
    • Debriyaja Sonuna Kadar Bas: Vites değiştirirken her zaman debriyaja sonuna kadar bas. Bu, dişlilerin tam olarak ayrılmasını sağlar ve doğru vitese geçmeyi kolaylaştırır.
    • Yavaş ve Nazik Değiştir: Vitesleri hızla veya sert bir şekilde değiştirmekten kaçın. Bunun yerine, yavaş ve nazikçe değiştirerek doğru vitese geçmek için dişlilerin tam olarak oturmasını sağla.
    • Motor Devrini Eşleştir: Vites değiştirirken motor devrini uygun şekilde eşleştirmek önemlidir. Daha yüksek viteslere geçerken devir düşürülmeli, daha düşük viteslere geçerken ise artırılmalıdır.

    Sonuç

    Vitesi yanlış atmak, araç bileşenlerine ciddi zararlar verebilir. Uygun vites değiştirme tekniklerini öğrenerek ve uygulayarak, yanlış vitese takmayı önleyebilir, onarım maliyetlerinden tasarruf edebilir ve aracının ömrünü uzatabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sürekli aynı şeyi yapmazsan problem olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7ADF8CF23

    Bu mesaj silindi.
    debriyaj dişlileri birbirine giremediği için o ses çıkmıştır. Aşırı tekrarlanmazsa birşey olacağını sanmıyorum
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    teşekkürler içim rahatladı en azından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7ADF8CF23

    teşekkürler içim rahatladı en azından
    ben 60la giderken 3 yerine 1e atmıştım bir şey olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thursy

    ben 60la giderken 3 yerine 1e atmıştım bir şey olmaz

    Alıntıları Göster
    hiç bir şey olmaz korkma, ama çok sık tekrarlamamak lazım ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bonusbirkafa

    hiç bir şey olmaz korkma, ama çok sık tekrarlamamak lazım ;)

    Alıntıları Göster
    Sizinki yanlış olmuş genelde bizim forumda 1 den direk 4'e takarlar

    Bir şey olucağını sanmam vitesi yanlış takanlar çok konu açtı ve sonuç olarak bir şey olmadı onlarınkine.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu araçda sorun olabilir mi?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Sizinki yanlış olmuş genelde bizim forumda 1 den direk 4'e takarlar

    Bir şey olucağını sanmam vitesi yanlış takanlar çok konu açtı ve sonuç olarak bir şey olmadı onlarınkine.

    Alıntıları Göster
    Sıkıntı olmaz gönlün ferah olsun.




  • 1e çekmek için epeğ zorlamış olmalısınız kolay kolay geçmez o vitese o hızda araç seste bu yüzden gelmiştir. Sık tekrarlanırsa dişlileri sıyırırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thursy

    ben 60la giderken 3 yerine 1e atmıştım bir şey olmaz

    O saçmalığı bende yapmıştım artık nasıl dalmışsam vites değiştirirken 3 yerine 1 e atmıştım araba bir öne yığıldı çatır çutur sesler geldi motor inledi resmen dedim heral de şanzımanı indirdim çok korkmuştum ne yalan söyleyeyim. O gün bu gündür vites değiştirirken dikkat ederim gerçi bir sıkıntı çıkmamıştı ama o korku yetmişti bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nego0505

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thursy

    ben 60la giderken 3 yerine 1e atmıştım bir şey olmaz

    O saçmalığı bende yapmıştım artık nasıl dalmışsam vites değiştirirken 3 yerine 1 e atmıştım araba bir öne yığıldı çatır çutur sesler geldi motor inledi resmen dedim heral de şanzımanı indirdim çok korkmuştum ne yalan söyleyeyim. O gün bu gündür vites değiştirirken dikkat ederim gerçi bir sıkıntı çıkmamıştı ama o korku yetmişti bana.

    Aynısı banada oldu artık daha dikkatli oluyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thursy

    quote:

    Orijinalden alıntı: nego0505

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thursy

    ben 60la giderken 3 yerine 1e atmıştım bir şey olmaz

    O saçmalığı bende yapmıştım artık nasıl dalmışsam vites değiştirirken 3 yerine 1 e atmıştım araba bir öne yığıldı çatır çutur sesler geldi motor inledi resmen dedim heral de şanzımanı indirdim çok korkmuştum ne yalan söyleyeyim. O gün bu gündür vites değiştirirken dikkat ederim gerçi bir sıkıntı çıkmamıştı ama o korku yetmişti bana.

    Aynısı banada oldu artık daha dikkatli oluyorum

    Alıntıları Göster
    3 yerime 1 e atmak biraz marifet ben 2 den 5 e atıodum ilk başlarda bi kaç defa yanlışlıkla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tahsin1453

    3 yerime 1 e atmak biraz marifet ben 2 den 5 e atıodum ilk başlarda bi kaç defa yanlışlıkla

    Alıntıları Göster
    ben 5 ten 1 e attigimi bilirim
  • 2 de 3 binde 50 ile gitsen 1 de kesici 50 de basliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    2 de 3 binde 50 ile gitsen 1 de kesici 50 de basliyor.
    Çok masraf oluşturur eğer 1'e düşürdüğünüzde devir saati mevcut limiti geçtiyse ardından sarsıntılı çalışma vs. kaçınılmaz masrafın habercisidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_emre34

    Çok masraf oluşturur eğer 1'e düşürdüğünüzde devir saati mevcut limiti geçtiyse ardından sarsıntılı çalışma vs. kaçınılmaz masrafın habercisidir.

    şuan bişey yok arabada fakat vitesi 1e attığımda bi silkelenme olmuştu çok korktum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Sizinki yanlış olmuş genelde bizim forumda 1 den direk 4'e takarlar

    Bir şey olucağını sanmam vitesi yanlış takanlar çok konu açtı ve sonuç olarak bir şey olmadı onlarınkine.

    Alıntıları Göster
    Ben çok gacırdattım benim şanzımanı. Hiçte bir şey olmadı. Geri o kadar ters ki, geçmiyor bazen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ben çok gacırdattım benim şanzımanı. Hiçte bir şey olmadı. Geri o kadar ters ki, geçmiyor bazen.

    Alıntıları Göster
    Acemlikte o gırççç sesini duymayan yoktur sanırım. İnsanın içi acır o sese.
  • Ben de birkaç kere 2 den 5 e attim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    ben 5 ten 1 e attigimi bilirim

    Az daha zorlasanız heral de geriye de girermiş.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.