Şimdi Ara

Vodafone Online Self Servis Fiyaskosu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
3.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Vodafone'un online self servisini faturalarımı takip etmek için arada sırada kullanıyorum. Bugün yeni tariflere baktıktan sonra tarife değiştirmeye karar verdim ve yine her zamanki gibi Vodafone Online Self Servis(VOSS)'e girdim. Abone alımına kapanan Yeni Cep Kamu Maxi tarifesini yaklaşık 1 yıldan beri kullanıyorum fakat 1000 dklık her yöne konuşma süresinin büyük bir kısmını kullanamadığım için artık 40 tl ücret ödemek istemedim. Bunun üzerine Genç Avantaj tarifesine geçmeye karar verdim.

    Geçeceğim tarifenin bana uygunluğundan emin olmak için bütün tarifelerin şartlarını tekrar tekrar gözden geçirip, artılarını eksilerini teker teker kontrol ettim. Bu maddeleri okuyup aklımda tarifeleri karşılaştırmaya başladıktan bir süre sonra kafam şöyle biraz allak bullak oldu. Tüketiciyi sömürmeye yönelik o kadar çok istisnai madde var ki, en avantajlısını hesap etmeye çalışmak 4 bilinmeyenli denklem çözmek kadar kolay.

    Ve sonuçta yapacağınız seçim biliyorsunuz ki kötünün iyisi olacak; şu an yediğiniz kazıktan en iyi ihtimalle 5-10 lira daha az yiyeceğinizi bilmek insanın keyfini yerine getiriyor. Dumura uğramış bir şekilde tarife özelliklerine bakarken "Her yöne mesajlaşabileceğiniz 50 sms hesabınıza yüklenmiştir." diye bir kısa mesaj geldi. Vodafone Online Self Servis(VOSS) kontrol ettiğimde hattıma kendiliğinden her yöne mini sms paketi yüklendiğini gördüm. Hemen VOSS'un menüsünden girerek iptal'e tıkladım.

    Daha sonradan deneme yanılma yöntemiyle öğrendim ki, iptale bastığımda sadece dönem başlarında bu paketin yenilenmesini iptal edebiliyor muşum. Yani Vodafone'dan aldığınız her ne olursa olsun bu tarife olabilir, konuşma ve sms paketi olabilir... Fiziki olmayan her hizmeti, satın aldıktan 10 sn sonra hiç kullanmasanız bile vazgeçip iptal etme şansınız yok :)
    Yani bu şunun gibi Teknosa'dan bir mouse aldınız ama yanıldığınızı anladınız, beklediğiniz gibi çıkmadı. Tüketici Kanunları gereği 15 gün içinde hiç bir neden belirtmeksizin iade hakkınız var. Elinizde fiş fatura ürünü eksiksiz Teknosa'ya geri götürüyorsunuz ve Teknosa size "paket açılmış almıyorum, git ne yaparsan yap" diyor. Ya işte bu Vodafone'da öyle, ben bunu bilmediğimden ve hiç bir yerde bununla ilgili bir uyarı göremediğimden, paketi iptal ettim sandım.

    Sonra iptal etsem bile baktım ki güncel faturam artmış. Nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde satın aldığım sms paketini ödemek zorunda kalacağımı öğrendiğimde sevinçle iptal işlemini geri ala bastım. Kendimi her attığım her adımda zararlı çıktığım bir oyunda gibi hissetmeye başlamıştım ki SMS paketi aboneliği iptal işlemini geri aldığımda, (sanki Bakü-Ceyhan boru hattına paralel hat çekme işlemi iptal ediyoruz, ne oluyor di mi ? ) geri almanın sms paketinin dönem başlarında yenilemeye tekrar abone olduğum ortaya çıktı

    Yani dakikalarımı kullanmadığımdan gereksiz para vermemek için tarife değiştirip tasarruf yapmak isterken, istemediğim iki sms paketi alıp 8 liralık zarar etmiş oldum. Neyse daha sonra ikinci otomatik yenileme talebi iptal olunca zararım tekrar 4 liraya indi. Ilk başta tarife değişikliği amacıyla girdiğim VOSS'den sıkıldığım ve bir an önce tarifeyi değiştirmek ve konuşmadığım yüzlerce dakika için gelecek ay 40 lira ödememek adına, Yeni Cep Kamu Maxi tarifemden 25 liralık genç avantaj tarifesine geçtim. Telefonuma bunu onaylayan sms geldi.

    İşlemlerin anlatımı ve uygulaması kafa karıştırıcı olduğundan sıkılabilirsiniz yani ben de epey sıkıldım bunları yaparken ama okumaya devam ederseniz asıl yediğim kazığın 4 lira olmadığını göreceksiniz.

    Hadi dedim Vodafone Müşteri hizmetlerini arayayım belki onlar iptal ederler sms paketini. Karşıma çıkan temsilciye size aktardıklarımı anlattıktan sonra cevap olarak aktivasyon gerçekleşmiş, siz kendiniz internetten girip işlem yapmışsınız bizim yapabileceğimiz bir şey yok faturanıza yansıyacaktır dedi.

    Ben de, ben yapmadım kendiliğinden mesaj geldi dedim fakat bir şey yapamayacağını yetkisi olmadığını söyledi.
    O zaman yetkisi olan biriyle görüşmek istiyorum dedim.
    444 0 542 yi arayın dedi.
    Ben de 542yi aradım zaten aynı numara değil mi ? Yine bir Müşteri Temsilcisinden aynı cevabı almak için neden arayayım, müdürünüzle görüşmek istiyorum dedim.
    Müşteri Hizmetlerinde en yetkili kişi benim müdürümüz de yok dedi.
    Peki bana bir numara verin kiminle görüşebilirim diye defalarca ısrar edince.
    Bilgi almak için sizi bir süre bekleticem diyip gitti.

    Geldiğinde görüştüğünü ve istediğim işlemi gerçekleştiremeyeceklerini bunun mümkün olmadığını eğer Vodafone Müşteri Hizmetleriyle bu işlemi yapsaydım iptal işlemini aktivasyon gerçekleşmeden gerçekleştirebileceklerini, ben işlem gerçekleştikten hemen sonra onları arasaydım ancak o zaman aktivasyon gerçekleşmeden iptal edebileceklerini söyledi.

    Aktivasyonun hemen gerçekleştiğini ne olduğunu bile anlamadığımı, aramak için vaktim olmadığını söylesem de teknik olarak istediğimin imkansız olduğunu tekrarlayıp durdu. Ben de bu tür ufak meseleler için insanları yoran bir şirketten daha fazla hizmet almak istemediğimi düşünüp hattımı iptal etmek istediğimi söyledim ama onu da Abone Merkezi yapabiliyormuş.

    Sonuçta müşterisinin mağduriyetini önemsemeyen, online self servisde olabilecek yanlışların sorumluluğunu tamamen müşteriye yükleyen, hiç bir esnekliği olmayan bir Vodafone'la muhatap olup sinirlendiğimle kaldım.

    Asıl büyük süprizse VOSS'i yeniden açtığımda faturamın 98 lira olduğunu görmekti. Evet 98!!
    Daha uygun, hesaplı bir tarifeye geçmek için girdiğimde 70 küsür lira olan güncel fatura tutarım. Bütün bu saçmalıklardan sonra 98 lira olmuştu. Üstelik geriye kalan dakikam eskiden 700 küsür iken şimdi geriye 300 küsür dakikam kaldı.

    Belki de yaptığım tek hata tarife değişikliği sırasında şu uyarıyı gözden kaçırmak oldu
    quote:

    Uyarı:
    Anlık yapılan tarife değişikliklerinde, eski ve yeni tarifenizin toplu süre ücreti veya aylık sabit ücreti her iki tarife için de çıkacaktır.

    Yani şimdi arayıp ta bu tarifeyi bir sonraki dönem için istemiştim, bir dönemde iki tarife birden istemiyorum. Geri alabilir misiniz desem kıllarını kıpırdatmayacaklarını biliyorum. Tamam uyarıyı görmedim, yeni tarifeye geçtim bu benim hatam olabilir fakat ondan önceki sms paketinin nerden çıktığını bile anlamadan abone ettiler beni. Ve hiç kullanmadan geri arayıp iptalini istememe rağmen iptal etmeyeceklerini söylediler.

    Yani diyeceğim şu ki siz siz olun Vodafone Online Self Servis'den bir işlem yapmayın sonra 'Mesuliyet sizin, bizi bağlamaz..' benzeri bir tavırla karşılaşır zararlı çıkarsınız.

    Ben bu Vodafone'la nasıl başa çıkabilirim; yani Müşteri Hizmetleri beni sallamıyor, nato kafa nato mermer zihniyet. Mahkemeye vermeye kalksam bunların 100 tane avukatı vardır, bense alelade bir üniversite öğrencisiyim daha çok zararlı çıkarım heralde. Ha bir de, uyarı vardı orada, siz yapmışsınız her şeyi derler mahkeme masraflarını ödetirler bana herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ColDSense -- 27 Mart 2012; 17:16:03 >







  • genelde bilinen şeyleri sizin bilmiyor olusunuz bu duruma sokmus sizi yoksa işleyiş aşağı yukarı hepsinde ayni.ama şansınızı zorlamak icin size önerim mail atın.vf sitesinden bize ulasin kismindan.bi ihtimal müşteri memnuniyeti adı altında iade yapabilirler hatalı alımlar için.durumu aynen maille aktarın onlara.keşke başınıza bunlar gelmeden buraya sorsaydiniz , yardımcı olurduk nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeSiN -- 27 Mart 2012; 17:33:08 >
  • Genelde bilinen şeylerde olsa da bunlar müşterinin mağdur olduğu durumlara yol açıyor. Örnekte Vodafone var ama diğer operatörlerin de çok bir farkı olmadığını biliyorum. Sonuç olarak bir Operatörün uğraşmamak ve kendini çıkacak ileriki sorunlardan savunmak amacıyla koyduğu kuralların katılığı insanların maddi ve manevi zararına sebep oluyorsa bu kuralların bilinirliği mesele değildir.

    Ben elimden geldiğince paylaştım çeşitli yerlerde, sosyal medyayı kullanmaya çalışıyorum. Bakalım ne zaman cevap gelecek. Ben kendilerini aradım çok net konuştular bundan sonra eğer müşteri memnuniyetini önemseyen bir kuruluşsa kendisi müşterisine ulaşır ve durumu telafi etmeye çalışır.

    Destek vereceklere şimdiden teşekkür ederim.

    Facebook Sayfası Facebooktan sayfayı beğenerek ve tecrübelerinizi paylaşarak destek verebilir , kendi çözümsüz kalmış olumsuz tecrübelerinizi paylaşabilirsiniz.

    Ekşisözlük: Vodafone ile ilgili yazımın bir kopyası.




  • hocam hic ugrasma

    ben yuzlerce lira zarar ederek bir daha bunlarla muhatap olamayacagim tarifeye gectim. red tarifesi.taahhutlu..

    bi daha ne giriyorum voss ye nede baska bi yere..

    o kadar seni dinlemekten aciz insanlar varki.anlatamam..

    bi insan hakkini ararken cekinirmi artik?ben yasadim bunlari..

    kiz arkadasimla en iyi iletisimi kurdugum operator diye duruyorum ama gercekten cozum anlaminda reAzalet bi operator..

    200-300 lira zarar ettim lanet olsun dedim ve bi daha ugrasmiyorum..

    isterse mahkemeye versinler

    ama temsilcileri maymun gibi geliyor bana

    hani su gormeyen duymayan isitmeyen..
  • Vodafone +1 lira vb tarifelerle aboneleri bir süre daha kafeslemis olmanin rahatlığıni yaşıyor kendince... Sorun çözme ve alt yapı bakımından rezalet! 5ay önce taşıdığım hatları hala kendinde sanıyor. Tekrar özgürgenç tarifesiyle vodafonea geçmek istediğimde zaten adınıza kayıtlı 3 özgürgenç var diyor. Bir türlü düzeltemediler yada işlerine gelmiyor!
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.