Şimdi Ara

Volkswagen Jetta P2626 hata kodu ile ilgili sorum var. (Resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
5.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2007 Model Volkswagen Jetta 1.6 102 ps aracımız var. Araçta 2009 başından beri Z avoli LPG kiti var. Aracın ve kitin bakımları aksatılmıyor. 20bin Km öncesine kadar bakımlar yetkili serviste yapılıyordu. Araç 104.000de ve neredeyse 70.000km'dir LPG ile kullanılıyor.
    2010 yılının yazından beri arıza lambası ile uğraşıyoruz ve çözemedik.

    Arıza lambamız şehir içinde ne yaparsak yapalım yanmıyor. Devirli de kullansak, sakin de kullansak arıza lambası yanmıyor.

    Fakat araç uzun yola çıktığında takriben 5-6 saatlik sürüş sonrası lamba yanıyor fakat sürüşün tek kontak olması ya da 3 saati bi gün 2-3 saatinin diğer gün olması birşeyi değiştirmiyor mutlaka yanıyor.

    LPG servisinde OBD cihazına bağladığımızda ilk seferden beri aynı arızayı veriyor. Arıza ise şu şekilde:

    Pompa Akım Kesme Devresi Açık (Sıra 1 Sensör 1): LPG servisi Oksijen sensörü bozuk diyor. Sensör bozuk olsa şehir içinde de yanar diye düşünüyorum.

    Geçen yıl Vag-Com aracılığı ile arıza kodu aldık. Arıza kodunun resmi aşağıdadır.

    Sizce bizim arızamız ne olabilir? Teşekkürler.. Katalitikten önceki sensörde mi sıkıntı var yoksa katalitik sonrası sensörde mi?

     Volkswagen Jetta P2626 hata kodu ile ilgili sorum var. (Resimli)

    edit: Z a v o l i yazınca neden yıldızlanıyor anlamış değilim. Foruma reklam mı vermek istemedi acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 14 Temmuz 2013; 4:39:00 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    P2626 Arıza Kodu: Volkswagen Jetta ve Diğer VW/Audi Modellerinde Nedenleri ve Çözümleri

    Volkswagen Jetta ve diğer Volkswagen/Audi araçlarında görülen P2626 arıza kodu, genellikle yakıt pompası besleme modülüyle ilgili bir sorunu gösterir.

    P2626 Arıza Kodunun Nedenleri

    • Arızalı yakıt pompası besleme modülü
    • Hasarlı yakıt pompası kablo demeti veya konnektörleri
    • Yakıt göstergesi arızası
    • Bozuk yakıt seviye sensörü
    • Arızalı yakıt pompası rölesi
    • Düşük yakıt seviyesi

    P2626 Arıza Kodunun Belirtileri

    • Motor çalışmaması veya zor çalışma
    • Motor performansında azalma
    • Yakıt göstergesi arızası
    • Motor uyarı ışığının yanması

    P2626 Arıza Kodunun Çözümleri

    P2626 arıza kodunu gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Yakıt seviyesini kontrol et ve gerekirse yakıt deposunu doldur.
    • Yakıt pompası besleme modülünü, kablo demetini ve konnektörlerini kontrol et ve herhangi bir hasar veya gevşek bağlantı olup olmadığını tespit et.
    • Yakıt göstergesini ve yakıt seviye sensörünü test et.
    • Yakıt pompası rölesini kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Arızalı bileşenleri belirledikten sonra bunları değiştir veya onar.

    P2626 arıza kodunu gidermek için gerekli parçaları ve bilgileri edinmende yardımcı olacak çok sayıda çevrimiçi kaynak bulunmaktadır. Arıza kodunun kendin onarımı konusunda kendine güvenmiyorsan, nitelikli bir oto tamircisine başvurmalısın.

    Bu adımları izleyerek Volkswagen Jetta veya diğer VW/Audi aracındaki P2626 arıza kodunu başarıyla giderebilir ve aracının optimum performansla çalışmasını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yardım...
  • Hata oksijen sensoru hatasi ama arac LPG li oldugu icin sorunun kaynagi bu gibi gozukuyor. Bu hata meydana geldiginde cekiste dusme veya rolantide dalgalanma gibi sorunlarda ortaya cikiyor mu? Eger benzinde calisirken bu hata ortaya cikmiyorsa ya da bir sure sonra isik sonuyorsa sorun LPG ayarlarinda olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    Hata oksijen sensoru hatasi ama arac LPG li oldugu icin sorunun kaynagi bu gibi gozukuyor. Bu hata meydana geldiginde cekiste dusme veya rolantide dalgalanma gibi sorunlarda ortaya cikiyor mu? Eger benzinde calisirken bu hata ortaya cikmiyorsa ya da bir sure sonra isik sonuyorsa sorun LPG ayarlarinda olabilir.

    Işık yandığında bazen çekişte düşme yaşanıyor kalkışlarda özellikle. Onun haricinde pek birşey hissedilmiyor. Yakıt sarfiyatı da artıyor.

    Benzinde de kullandık ama bilgisayardan sildirtmeyince sönmüyor.

    Geçen gün tekrar uzun yola gittim tek kontak 450km 100ü hiç geçmedim sabit hızda. Yanmadı.

    Ertesi gün otobana çıktım 100-150 arası sıkıştırdım. Hemen yandı lamba.

    Sensör bozuk olsa sürekli yanması gerek değil mi?




  • Sensor ariza yapma asamasindaykende boyle kesintili ariza lambasi yakabilir. Ancak aracta LPG sistemi var ve ariza tespitini zorlastiriyor. Mumkunse sorunu LPG sistemini devre disi birakarak tekrarlatmaya calisin. Sorun LPG sisteminden kaynaklaniyor bence ve yuksek hizlarda ve sikisinca isigin yanmasi ise bu ihtimali kuvvetlendiriyor. LPG taktirdiginiz yerle konustunuzmu belki yeni yazilimla olay cozulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    Sensor ariza yapma asamasindaykende boyle kesintili ariza lambasi yakabilir. Ancak aracta LPG sistemi var ve ariza tespitini zorlastiriyor. Mumkunse sorunu LPG sistemini devre disi birakarak tekrarlatmaya calisin. Sorun LPG sisteminden kaynaklaniyor bence ve yuksek hizlarda ve sikisinca isigin yanmasi ise bu ihtimali kuvvetlendiriyor. LPG taktirdiginiz yerle konustunuzmu belki yeni yazilimla olay cozulur.

    Defalarca kalibrasyon yapıldı, değerler mükemmel görünüyor. Aracı çok sıkıştırınca benzin+LPG kullansın şeklinde programladık yine yandı. Hatta daha erken yandı.

    Bakalım artık tam depo benzin kullanıp deneyeceğiz bir de. Bize 2 kat masraf yapacak ama ne yapalım artık. Benzinde yanmazsa sorun LPG'dedir.

    Garip olan durum ise şehir içinde sıkıştırıyorum, devir kesiciye kadar sıkıştığı oluyor ama daha şehir içinde bir kere bile yanmadı

    Pompalama akım kesme devresi açık şeklinde yabancı kaynaklarda arama yapınca devirdaim pompası ile alakalı olabileceğine dair bir yazı da buldum.

    Devirdaim pompa rölesi ile nasıl bir alakası olabileceğini ben çözemedim.


    Trouble Code: P2626
    O2 Sensor Pumping Current Trim Circuit/Open Bank 1 Sensor 1
    Possible Causes:
    Check activation of Recirculation Pump Relay
    Oxygen sensor (before catalytic converter) is faulty
    Oxygen sensor (behind catalytic converter) is faulty
    Oxygen sensor heater (before catalytic converter) is faulty
    Oxygen sensor heater (behind catalytic converter) is faulty



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 21 Temmuz 2013; 2:53:42 >




  • Merhabalar,

    2005 Model VW Bora Pasific Otm. ( 1.6 8V ) aracımızda da aynı problemi yaşıyoruz. Uzun yolda sürekli 4000 devir üzeri ya da rampalı mevkilerde uzun süre tempolu kullanım sonucunda " Abgas Werkstatt " uyarısı yanıyor, araç çekişten düşüyor, kenara çekip vitesi boşa aldığımızda da rölanti çok düşük oluyor ve araç sarsıntılı çalışıyor. Yaklaşık 5-10 dk kadar bekleyip motoru tekrar çalıştırdığımızda her şey düzelmiş oluyor. Bu duruma ek olarak son birkaç haftadır da 4. viteste ( en büyük vites ) ve tam 2100 devirde ( yaşlaşık olarak 70 km/h' a denk geliyor ) sabit hızda ilerlerken araçta hafif hafif vuruntu hissediyoruz, karşıdan bir anlık sert rüzgar eser gibi ya da aracı arkadan bir anlığına bırakıp tutuyorlarmış gibi. Bu sorun başka hiçbir devirde ve hızda olmuyor.

    Aracımız 52.000 km ' de olup Prins VS2 tip LPG sistemi mevcuttur. Bu sorun ile bir özel servise başvurduğumuzda " uzun süreli yakıt kesme " arızası verdiğini ve 2.000 TL ye yapabileceklerini söylediler fakat değişmesi ya da tamir olması gereken parçanın ne olduğunu söylemediler. Bu tutumları yüzünden aracı alıp çıktım bahsi geçen servisten, henüz başka bir servise gösterme fırsatım da olmadı.

    Sorunu yaşayan, bilen ya da tahminleri olan kullanıcılardan fikirlerini rica ediyorum,

    Kazası günler dilerim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracın beyni problemli olabilir, LPG ile ilgisi yok, beyin değişimi sorunu çözüyorsa beyin ile ilgilenen bir servise uğramanızda fayda var.
    Yetkili servisler beyin tamiri yapmaz, direk değiştirirler, ECU nun yenisi de 2 bin TL civarında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Aracın beyni problemli olabilir, LPG ile ilgisi yok, beyin değişimi sorunu çözüyorsa beyin ile ilgilenen bir servise uğramanızda fayda var.
    Yetkili servisler beyin tamiri yapmaz, direk değiştirirler, ECU nun yenisi de 2 bin TL civarında.

    Hocam benim problemim için mi bu mesaj yoksa mesajınızın üstündeki arkadaş için mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Aracın beyni problemli olabilir, LPG ile ilgisi yok, beyin değişimi sorunu çözüyorsa beyin ile ilgilenen bir servise uğramanızda fayda var.
    Yetkili servisler beyin tamiri yapmaz, direk değiştirirler, ECU nun yenisi de 2 bin TL civarında.

    Hocam benim problemim için mi bu mesaj yoksa mesajınızın üstündeki arkadaş için mi?

    Her ikiniz içinde geçerli olabilir.
    Çünkü ECU arızalarında bunun gibi sorunlar olabiliyor.
    Oksijen sensörünüz sağlam fakat arızasını alıyorsanız ya sensörün alıcısı ya da ECU sorunludur.

    Servisler bunun tamirini ve arızalarını bilmedikleri için müdehale edemiyorlar, ustasını bulmak gerek.




  • Geçen 2007 model bir Jetta baktım,onda da aynı sıkıntı vardı..LPG kiti yüzünden olsa gerek.1.6 SR'larda çok duyuyorum bu sıkıntıyı.
  • teşekkür ederim @iGroN hocam.

    Bugün bütün bağlantılara değerlere baktırdım. Bir sıkıntı bulamadık. Tekrar lamba yandığında daha analizsel bakacağız duruma hocam.

    Araçta şu an için sıkıntı kalmadı :)
  • 2005 golf 5 aracımda aynı sorun vardı. sizi mahkemeye vereceğim falan dedim.
    taa istanbuldan boluya usta gönderdiler. hallettiler.
    aynı anda hem benzin ecu için, hem de lpg ecu sü için 2 ayrı cihaz bağlayıp kalibrasyon yaptılar. sorun halloldu.
    lpg ustaları dediğimi anlamışlardır. bem fazla teknik bilgiye sahip değilim.
  • Konuyu hortlatıyorum. Yapmadığım çözüm kalmadı.yeni oksijen sensörü aldım o da hata verdi. Meğer map sensörü arızalı imiş hava yakıt karışımını ayarlayamadigindan oksijen sensörüne yanlış bilgi verip lambayı yaktiriyormus.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tekrar yandı. Sorun belirli km sonrası 14.70 olacak hava yakıt karışımını 29'a sabitleyerek zengin karışıma geçmesi.farkli marka sensör sipariş ettim. Deneyeceğim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.