Şimdi Ara

Volvo S40 hakkaındaki yorumlarınız ? 1997-2001 Model arasındakiler ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
7.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam,

    Bu araçların 2. el fiyatları donanımlarına ve kalitelerine göre gayet iyi gibi.

    bir kaç örnek var mesela aşağıda, siz ne dersiniz ? Bunlar nasıl araçlardır ? Yakıt sarfiyatı ve servis masrafı çokmudur ? Sık sık sorun çıkarırlar mı ?


    http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=3358280

    http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=3456951

    http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/AdDetail.DoIt?AdId=3441333







  • bizde 1997 model s40 2,0 otomatik var. türkiyeye ilk gelenlerden zamanında 75,000DM e almıştık. araba full+full. 1997den beri her koşulda karda,buzda,yağmurda,çamurda kullandık birkere bile bişey çıkartmadı sadece yıllık bakımlarına gitti. donanımı süper. seri ve oturaklı bi araba. yanlız 1,6 ve 1,8 leri nasıldır bir yorum yapamıycam.
    volvoyu senelerce binmek için düşünüyorsanız süper bi seçim. fakat az binip satıcaksanız kesinlikle düşünmeyin çünkü araba acaip değer kaybediyor piyasada nedense 2.eli çok ucuz satılıyor. bunun en önemli sebebi yedek parça ve servis masraflarının çok ama çok pahalı olması ve özellikle bizim araba gibi 2,0 motorların yaklaşık şehir içi 11-12 lt /100km benzin tüketmesidir.

    1997 model s40 2,0 otomatik özellikleri:(bunları 1997 senesinde arabayı alırken verdikleri katalogdan yazıyorum
    )

    motor: önde yanlamasına yerleştirilmiş,4silinidrli,1948cc,DOCH,16V
    max güç: 140Hp 6000dd
    max hız:210km/h
    0-100 hızlanma: 9,1sn
    100-0 frenleme: 40m
    yakıt tüketimi:100 kmde 12 lt
    uz/gen/yük:4483/1390/1717mm
    ağırlık:1400kg
    lastikler:195/55/15 pirelli p6000 ------->(fakat araba zaten alçak bu lastiklerle hiç olmuyor kapısı açılmıyo kaldırımlara vuruyor şu anda 185/65/15 lassa impretus 2 kullanıyoruz)




  • Tabii ki düşünebilirsiniz.

    Ama benzinli olmasını göz ardı etmeyiniz.
    Parça fiyatları ise yüksek.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_11370711/tm.htm
    Aramızda 1997 modelden 2004 modele kadar bu aracın 1.6, 1.8, 2.0T ve T4'ünü kullanan yeteri sayıda kişi var, bkz:http://forum.donanimhaber.com/m_6826730/mpage_13/tm.htm
  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
  • bende yazayım gene de. fiyatlarını görünce bende düşünmüştüm bir ara. ama servis ve parça fiyatlarının abartı pahalı olduğunu görünce vazcaydım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ben de volvo S40 lar hakkında arkadaşların değinmediği bir noktaya değinmek istiyorum bir mitsubishi sever olarak

    1997-2001 Volvo S 40 lar; Mitsubishi- Volvo ortak üretimidirler.

    mitsubishi carisma ile volvo S40 aslında aynı arabadır. aynı şasiyi, aynı yedek parçaları, elektronik donanımı ve bazı motorları beraberce kullanmaktadırlar. ( özelliklede 1.8 motoru). her iki araba da hollanda da ned car tesislerinde ; aynı üretim bandında arka arkaya üretilmişlerdir.

    mitsubishi carisma; şu an toyota modellerinden sonra en sorunsuz araçlar arasında gösterilmektedir. volvonun kalitesi bu sorunsuzlukla birleşince ortaya çok güzel bir karışım çıkıyor kanımca.

    bulabilirseniz ve 1.8 vergisini göze alabilirseniz mitsubishi motorlu 1.8 direkt enjeksiyonlu motorlu versiyonunu almanız.

    http://www.otomobilgazetesi.com/karne_volvos40.php

    http://arabam.ekolay.net/testArsiv.aspx?rowid=34

    hayırlı günler




  • Yazılanların tümü doğru. Sadece birinci linkteki bir noktayı düzelteyim. Model yenilemesi 2005'de değil 2004'de yapıldı. Piyasada 2004 model S40 Classic de bulmak mümkün, 2004 model yeni S40 da.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff
    ben de volvo S40 lar hakkında arkadaşların değinmediği bir noktaya değinmek istiyorum bir mitsubishi sever olarak
    1997-2001 Volvo S 40 lar; Mitsubishi- Volvo ortak üretimidirler.
    mitsubishi carisma ile volvo S40 aslında aynı arabadır. aynı şasiyi, aynı yedek parçaları, elektronik donanımı ve bazı motorları beraberce kullanmaktadırlar. ( özelliklede 1.8 motoru). her iki araba da hollanda da ned car tesislerinde ; aynı üretim bandında arka arkaya üretilmişlerdir.
    mitsubishi carisma; şu an toyota modellerinden sonra en sorunsuz araçlar arasında gösterilmektedir. volvonun kalitesi bu sorunsuzlukla birleşince ortaya çok güzel bir karışım çıkıyor kanımca.
    bulabilirseniz ve 1.8 vergisini göze alabilirseniz mitsubishi motorlu 1.8 direkt enjeksiyonlu motorlu versiyonunu almanız.
    http://www.otomobilgazetesi.com/karne_volvos40.php
    http://arabam.ekolay.net/testArsiv.aspx?rowid=34
    hayırlı günler




  • 99 S40 T4'üm vardi,
    110 km/saat suratle giderken yandan kamyona carptim
    soyle iki yana yalpalayip, sonra normale dondu
    yerli araba olsa mutlaka parcalanmistik
    245 km/saat surat yaptim ama sanirim biraz daha fazla hizlanabilir..
    Ama satarken epey dusuk gitti.
    Anlayani az oldugu icin, sadce uzun zaman kullananlar tatmin olur,
    satarken mutlaka takas dusunun
    yoksa aylar ve aylarca galerilerde surunursunuz
    selamlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vvv_com
    bende yazayım gene de. fiyatlarını görünce bende düşünmüştüm bir ara. ama servis ve parça fiyatlarının abartı pahalı olduğunu görünce vazcaydım.


    Bütçenizi biraz arttırabilirseniz 18.500 lira civarında 2004 model TDI bir Seat Cordoba alabilirsiniz.

    En baz modelinde bile klima ve hava yastığı bulunmaktadır. Üstüne üstlük bir de dizel...
  • Bu konuyu açan arkadaş bir konu daha açarak şöyle yazmış:

    quote:

    Orjinalden alıntı: 486 DX2
    Arkadaşlar selamlar,
    Bu yıl içinde 2. el yada yeni bir araç almak istiyorum, imkanlarım şöyle oluyor;
    4000 YTL peşinat verebilirim ve ayda da 350 YTL taksit ödeyebilirim, sizce bu ödeme imkanları ile ne yapabilirim ?
    Yeni bir araca yeter mi ? Mesela Hyundai Accent yada Fiat Albea yada Dacia Logan gibi ?
    Veyada 2. el ama daha donanımlı bir araç mı olabilir ?
    Fikirleriniz neler ?


    Taksitle, borçla ikinci el araç alacak kimseye üst segment bir araç almasını tavsiye etmem. En sağlam araç da olsa sonuçta bir makinadır küçük bir arızası taksitlerden çok fazlaya patlayabilir.
  • ben birkaç volvo kullanıcısından çok yaktıgını ve servis masraflarının pahalı degilde yedek parçasının pahalı oldugunu duymuştum
  • genelde yedek parçanın pahalı olduğuna dair ön yargılar var, benim şu an aklıma fazla yedek parça fiyatı gelmiyor ama, vw yle karşılaştırıyorum , ark.larımın servise ödedikleri ücretlerle, volvo parça olarak daha ucuz , aklıma gelen yakın zamanda ihtiyaç olduğu için, otomatik vites topuzu , orjinal fiyat 135ytl(otomatik vites için grafit grisi) , periyodik bakımlara her 10bin kmde bir 250ytl civarı bişeyler ödeniyor, arada çıkan ufak tefek , sorunlar , disk veya balata değişimlerini de sayarsak , 10bin kmde ortalama 400-450ytl servis ücreti veriliyor, ki buda benim sürüşümle, yani hor kullanımda, daha dikkatli ve barışçıl kullanılırsa , malzemeler daha uzun süre gidebilir. bu verdiğim fiyatlarda ulusoyun fiyatlarıdır , yani en yüksek rakamlar , bosch ve evo gibi servislerde orjinal malzemeler daha ucuz temin edilebilmekte ve daha az işçilik ücretiyle işlem yapılmaktadır.

    Kısaca 1.3 , 1.6 compact sınıf bir araç kullanıyosanız size volvonun malzeme ve servis ücreti fazla gelir. ama siz large family cars sınıfındaki araçları kullanıyorsanız ortalamanın altında bir servis ve parça maaliyeti var volvonun, 4seneye yakındır bu aracı kullanan bir şahıs olarak. periyodik değişen parçalar dışında turbo borusu(50ytl), ön sağ aks yatağında bilya ve üstündeki tabak gibi bişey vardı o deişti(220ytl) , bunun dışında pek masraf hatırlamıyorum.bu değişen parçalarda tamamen yannış kullanımdan kaynaklanıyor. Önden çekişli ve otomatik şanzımanlı bir arabada drift tecrübeleri yaşanmaya çalışılmamalı bence, eğer ki bu araç volvo gibi beyefendi bir markanın modeliyse.

    sol şerit prestiji, s40 ın bu sınıftaki en önemli kozu , 230la bile gidiyor olsanız arkadan selektör yapan bir t4 le karşılaşabilirsiniz, kadranı bitirmekte hiçte zorlanmıyor(260km/h). üretildiği zamanda hatırladığım rakipleri performans açısından zavallı kalıyordu t4 ün yanında , o kadar trajikomiktir ki , t4 performans açısından 1.8t passatla değil 2800cc v6 yla bile karşılaştığında üstün çıkıyordu, vectranın gt si ona rakip bile gösterilemiyordu, irmscher vectra gt yle kaldırılıyordu t4, böyle dillere destan bir performansı olan sedan t4.

    olumsuz yanlarıda var tabi, yol tutuşunun sınıfına göre vasat olması, hissiz bir direksiyona sahip olması puanları düşürüyor. Ayrıca içi oldukça dar, 185cm lik bir insan arka kapıdan inerken oldukça zorlanıyor, arka koltuklarda 3yetişkin zorlukla seyahat edebiliyor, kalabalık aileler için büyük dezavantaj.

    aksesuarda, kesinlikle zengin ve kaliteden ödün vermiyor, bana göre tek eksiği dijital göstergelerin seyrek kullanılması, bir de bazı ergonomik eksiklikler var, mesela arabada yeterli cep yok, eşyalarınız ortada kalıyor, bardaklık çok ters bir yerde , adete kullanılmaması için yapılmış,ön sağ yolcunun cam komutası ortadan yapılıyor(resmen saçmalık), direksiyon yükseklik ayarı var ama derinlik ayarı yok. bunun dışında aksesuara dair akla gelebilecek herşey , gayet iyi bir kalitede mevcut.

    birde sürüş tecrübesi sizi yanıltmasın, volvo sürüşteki aksiyonu ve hızı belli etmiyor , ve insana bu araç iyi gitmiyor hissi veriyor, ne zaman başka araçlarla gazladığınızda kendi altınızdaki aracın gücünü anlıyorsunuz, tecrübeyle sabittir, benim aracım otomatik olmasına rağmen 2.0lt düz vites araçlarla aşık atabiliyorum , hatta soft tune lu bir e30 325i rollingte kovalıyabiliyorum, ama drag derseniz , volvoya pek uygun bir kelime deil, ne kadar yüklerseniz yükleyin arabanın 1. ve 2.vitesi vasat, tecrübeyle sabittir , bi ark.ım 483whp ye kadar çıkarmasına rağmen 0-100de 5sn nin altına inemedi, bu güçte bir subaru en 4sn de 100e ulaşır. düz yol performansı sevenler için ideal bir araba

    unutmadan yakıtı ekleyeyim, otomatik s40 2.0t , şehir içi 12-13lt civarı, şehir dışı 7.5-8.5lt tüketiyor, tabi bunlar dikkatli kullanımlarda , ben gazlarım diyorsanız , şehir dışı 12-13lt ye, şehir içinde 15-16lt lere ulaşabiliyorsunuz ama bunun üstünede çıkmıyor araba hiçbir zaman,
    düz vites t4 kullanan bir ark.ımdan gözlemlediğim şehir içi dikkatli kullanımlarda(tabi çok fazla trafikle karşılaşmadan ama 30-40km/h gibi yawaş seyir durumlarında) 9.0lt ye kadar tüketim çekilebiliyor, tabi araç düz vites olursa. otomatik şanzıman 4ileri ve performanstan bir hayli çalıyor ama buna rağmen benim aracım dergiler tarafından yapılan testlerde 9.2sn de 100km ye ulaşıyor, buda otomatik ve 160hp bir araç için gayet başarılı bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djarume black -- 15 Ocak 2007; 1:22:24 >




  • ya işin aslı ben şikayetvar sitesindeki şikayetleri okudum.

    1. şanzıman bozulmuş, tamiri yokmuş 9 küsür milyar (garanti bittikten sonra olmuş malesef)
    2. bilmemne parçası bozulmuş sadece volvo orjinal parçasını almak zorundaymışsın 750 milyon. (garanti sonrası)

    durup duruken 9 milyar değil 2-3 milyarlık masraf çıkaracak olursa kırarım ben o arabayı.
    kaskonun yüksek olduğu söyleniyor ayrıca.

    bu haliyle; düşük bir bütçeyle hareket edenler için rover kadar tehlikeli bir araba imajı bıraktı bana.
    sabit gelirlilere göre değil.

    ama sorun çıktığında 1-2-3 milyar verir yaptırırım diyen adam içinde bence harika arabalar.
    sonuç: ben alamam. tamamen duygusal sebeplerle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vvv_com -- 15 Ocak 2007; 2:19:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vvv_com

    ya işin aslı ben şikayetvar sitesindeki şikayetleri okudum.

    1. şanzıman bozulmuş, tamiri yokmuş 9 küsür milyar (garanti bittikten sonra olmuş malesef)
    2. bilmemne parçası bozulmuş sadece volvo orjinal parçasını almak zorundaymışsın 750 milyon. (garanti sonrası)

    durup duruken 9 milyar değil 2-3 milyarlık masraf çıkaracak olursa kırarım ben o arabayı.



    şanzıman tamiri yok diye bişey yoktur, hiçbir yetkili servis otomatik şanzımanı parçayla tamir edemez, türkiyede bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda otomatik şanzıman ustası vardır, ve bunlar türkiyedeki araçların çoğuna müdahale edebilmektedirler. her arabada parçalar hasarlanır, okuduğun şikayetteki kişi belki aracını hor kullandı , belkide süresi dolan parçayı değiştirmedi bunlar da göz önüne alınmalı, kimse arabasının masraf çıkarmasını istemez, ama 9milyarlık masrafta yanlış kullanım olmadan çıkmaz, volvo şanzımanlarının düz olanlarının bir kısmı lagunadakiyle aynıdır, otomatikler ise volvoya özgüdür. fake şikayetlerde olabiliyor, burdaki şikayetleri baz almak bence çok doğru değil

    mesajına ekleme yaptığın için bende cevap veriyorum, masraf konusunda , bir almandan çok masraf çıkaracağını zannetmiyorum, soruna gelirsen , adam gibi kullanıldıktan sonra gerçekten sorunsuz bir araba
    bizim ara. 2000model s40 2.0t , kaskoya yıllık 550ytl ödüyoruz, tabi bunda %65hasarsızlık indirimi dahil, kaç lira üzerinden kaskolandığını tam olarak hatırlamıyorum ama arabaya göre kasko değişmez, değerine ve yaşına göre değişir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djarume black -- 15 Ocak 2007; 2:22:24 >




  • ya sağolasın. ben de endişe ediyorum tabi kısıtlı bütçeyle hereket eden biri olarak. umarım bir çılgınlık edip şu ayar bir araba almam.

    http://www.araba.com/422659.html 13.500 YTL bu para bu arabaya fazla değil ama ya sonra çıkacak masraflar? işte bütün mesele bu...


    ben gene gidip corolla falan bakayım en iyisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vvv_com -- 15 Ocak 2007; 2:35:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vvv_com

    ya sağolasın. ben de endişe ediyorum tabi kısıtlı bütçeyle hereket eden biri olarak. umarım bir çılgınlık edip şu ayar bir araba almam.

    http://www.araba.com/422659.html 13.500 YTL bu para bu arabaya fazla değil ama ya sonra çıkacak masraflar? işte bütün mesele bu...


    ben gene gidip corolla falan bakayım en iyisi

    bencede mantıklı bir seçim olur bu tür bir bütçe için corolla, yani yıllık olarak bakarsan , 10bin kmde bir 450ytl periyodik bakım ücreti vereceksin, benzine harcayacağın para 1.6arabaya göre baya artacak, değişen parçalar orta sınıf bir araç olduğu için pek ucuz değil, 2.el volvoyu elden çıkarmak zor , bu tür etmenler girince araya, volvo kullanmak mantıklı değil bir tutku olarak kalıyor sadece, bencede haklısın toyota sorunsuz ve doğru bir seçim




  • yanlışın var, markasına göre de değişir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black

    quote:

    Orjinalden alıntı: vvv_com

    ya işin aslı ben şikayetvar sitesindeki şikayetleri okudum.

    1. şanzıman bozulmuş, tamiri yokmuş 9 küsür milyar (garanti bittikten sonra olmuş malesef)
    2. bilmemne parçası bozulmuş sadece volvo orjinal parçasını almak zorundaymışsın 750 milyon. (garanti sonrası)

    durup duruken 9 milyar değil 2-3 milyarlık masraf çıkaracak olursa kırarım ben o arabayı.



    şanzıman tamiri yok diye bişey yoktur, hiçbir yetkili servis otomatik şanzımanı parçayla tamir edemez, türkiyede bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda otomatik şanzıman ustası vardır, ve bunlar türkiyedeki araçların çoğuna müdahale edebilmektedirler. her arabada parçalar hasarlanır, okuduğun şikayetteki kişi belki aracını hor kullandı , belkide süresi dolan parçayı değiştirmedi bunlar da göz önüne alınmalı, kimse arabasının masraf çıkarmasını istemez, ama 9milyarlık masrafta yanlış kullanım olmadan çıkmaz, volvo şanzımanlarının düz olanlarının bir kısmı lagunadakiyle aynıdır, otomatikler ise volvoya özgüdür. fake şikayetlerde olabiliyor, burdaki şikayetleri baz almak bence çok doğru değil

    mesajına ekleme yaptığın için bende cevap veriyorum, masraf konusunda , bir almandan çok masraf çıkaracağını zannetmiyorum, soruna gelirsen , adam gibi kullanıldıktan sonra gerçekten sorunsuz bir araba
    bizim ara. 2000model s40 2.0t , kaskoya yıllık 550ytl ödüyoruz, tabi bunda %65hasarsızlık indirimi dahil, kaç lira üzerinden kaskolandığını tam olarak hatırlamıyorum ama arabaya göre kasko değişmez, değerine ve yaşına göre değişir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black
    quote:

    Orjinalden alıntı: vvv_com
    ya sağolasın. ben de endişe ediyorum tabi kısıtlı bütçeyle hereket eden biri olarak. umarım bir çılgınlık edip şu ayar bir araba almam.
    http://www.araba.com/422659.html 13.500 YTL bu para bu arabaya fazla değil ama ya sonra çıkacak masraflar? işte bütün mesele bu...
    ben gene gidip corolla falan bakayım en iyisi

    bencede mantıklı bir seçim olur bu tür bir bütçe için corolla, yani yıllık olarak bakarsan , 10bin kmde bir 450ytl periyodik bakım ücreti vereceksin, benzine harcayacağın para 1.6arabaya göre baya artacak, değişen parçalar orta sınıf bir araç olduğu için pek ucuz değil, 2.el volvoyu elden çıkarmak zor , bu tür etmenler girince araya, volvo kullanmak mantıklı değil bir tutku olarak kalıyor sadece, bencede haklısın toyota sorunsuz ve doğru bir seçim


    Bence de mantıklısı Corolla olur. Arada sırada forumda sürekli böyle 10-15 bin ytlye Mercedes, BMW buldum alayım mı diye de soruluyor ve şu ana kadar al diyene rastlamadım. Bütçeniz sınırlı ise ikinci el üst segment dert olur. Markanın ne olduğunun önemi yok. Volvo'nun ikinci elinin Reno seviyesinde olması aracın bakım ve parça masraflarının da Reno seviyesinde olacağı anlamına gelmez. Ben ikinci el Volvo aldım ama bütçem 40.000 ytl civarında idi. 0 km sıradan bir araç almaktansa ikinci el bir Volvo alayım diyerek aldım. 26.000 ytl ödedim (2004 S40 Classic). Araç temiz kullanılmıştı. Bana 14.000 ytl masraf çıkarmayacağını bildiğim için de keyifle kullanıyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.