Şimdi Ara

Volvo S40 Tam Otomatik Şanzuman Hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
11.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    Forumunuzu uzun zamandır takip ediyorum lakin üye olmak bugüne nasip oldu.
    Arkadaşlar 2001 model 245000 de otomatik vites bir s40 ım var.aracın genel herşeyinden memnunum.
    lakin şanzımanda sormam öğrenmem gereken şeyler var.Kafama takılanlar şöyle ;
    1-) Vites P'den R'ye D'ye ve N'ye geçerken hafif vuruntu var. normal seyirde 1-2-3-4 .. hissetmiyorum bile gayet stabil geçişler.
    2-) Yağı ben hiç değiştirmedim şanzımanın daha öncede değişti mi bilemiyorum. yalnız altına baktığımda hafif yağ kaçağı var.eksildiğini düşünüyorum.
    3-) eksik yağ bu geçişlerdeki vuruntuyu yapar mı yaparsa yağ değişimi bunu çözer mi

    değerli tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ederim.
    Saygılar.



  • Bi yagini degistirin azalmasi lazim ama kacak varsa kecelerin degismesi gerekiyor. Bu arada yag degisimi icin atf 3309 kullanacaksiniz atf320 degil bilginiz olsun.

    Bu arada ayni aractan bende de var 2001 1.8 otm yag degisince vuruntular kesildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 21 Nisan 2018; 10:19:29 >
  • https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407#20233407

    Hocam otomatik şanzıman hakkında burada konuşmuştuk epey. 180'li-190'lı sayfalara bir bakın isterseniz. Olmadı direk orada sorun, arabası otomatik olan arkadaşlar ilgilenecektir.
  • aynı şanzumana sahip başka bir araçta liqui moly mucizesi



    https://forum.donanimhaber.com/liqui-moly-sen-bir-efsanesin--131285262
  • P-R ve D-N geçişlerini frene basarak yapmanız gerekiyor. Yağı değiştirirseniz problemleriniz bir nebze azalacaktır.
  • peki keçeler + yağ değişimi maliyeti hakkında bilginiz var mıdır.Bu hafta içi halledeyim diyorum çünki.
  • Vuruntu özellikle R ye geçişte hafiften olur ancak R'den N 'ye atarken vuruntu varsa sorunlar başlamış demektir. Yağ değişseniz de düzelmez. ARtık gittiği yere kadar gidin, sürüş esnasında da geçişte sorun başlarsa revizyona sokarsınız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Surus esnasinda hicbir sekilde ne vuruntu ne sarsinti inanir misiniz sanki sifir sanzuman.vites duserkende vites yukselirkende.
    Lakin ozellikle R de vites gectikten sonra sanki geri vitesi devreye sokan parca yerine oturuyor gibi kut diye bir vuruntu var ve sonrasinda hersey normal.
  • Sanzumanda ogrenme yetenegi var ilk once bunu deneyin.





    1. Drive the car forward in the “D” range at about 5 mph (8kph) and

    bring to a gentle stop. Repeat this procedure at least 10 times.

    2. With the engine at idle and your foot on the brake, shift from “N” to

    “D”. Wait for about 30 seconds. Release the brake. Repeat this

    procedure for 10 cycles.
  • Hocam s40 ana konusuna bekleriz sizi de, çok güzel değerli bilgiler paylaşılıyor, gayet aktif bir konu:https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-192
    Neredeyse son 100 sayfada güzel tecrübeler, bilgiler paylaşıldı.

    Eğer şanzıman yağı hiç değişmediyse aşama aşama değiştirmenizi öneririm. Şu şekilde oluyor: Şanzımanın tapası açılıyor, çıktığı kadar yağ boşaltılıp üstten seviye tamamlanıyor. Bunu 300-400 km aralıklarla bir kaç defa yapmak bu şanzımanlarda en sağlıklı yağ değişim şekli. Ayrıca 2001 model olduğuna göre aracınız 5 ileri modeldir (aisin aw55-50). Bu şanzımanda kesinlikle ATF 3309 diye geçen yağı kullanmanız gerekmekte. Farklı yağlar daha büyük problemlere sebep olabilir. Yağ değişimini de sadece volvo bakan bir ustaya yaptırmanız daha sağlıklı olur, yağ seviyesi ölçümünün de bazı püf noktaları var çünkü.

    Bende de 2001 s40 var otomatik. 285 bin km'de. Benim araç da bahsettiğiniz gibi P>R geçişinde bazen küt yapıyor. Ama nadir oluyor bu, 4-5 haftada belki bir iki kere. Bunun dışında benim şanzımanda da bir sıkıntı yok. Eğer sizinkisi her seferinde yapıyorsa; D konumunda vites geçişleri arasında sarsıntı veya boşa almışsınız gibi devir yükselmesi yoksa yağ değişimi büyük olasılıkla çözecektir.
    Bir de bir üst mesajdaki (M_aTRa_X'ın yazdığı) adaptasyon prosedürünü yaparsanız bu da iyileşme sağlar.
    Edit: Eğer yağ seviyesi minimum'un altındaysa büyük ihtimalle sebep budur.

    Araç hakkında başka sorularınız varsa yazabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Nisan 2018; 15:17:40 >




  • Özellikle değerli dönüşleriniz için çok çok teşekkür ederim.bir sorumda şu olacak.
    ATF ölçüm çubuğunu buldum fakat soğukken ve sıcakken olmak üzere iki kere ölçülüyor diye biliyorum.
    Çubuk üzerinde de 2 kademe mevcut.Doğru ölçüm değerleri nedir çubukta neyi esas alacağız.hangi seviyede olursa stabil hangi seviyede olursa yağ eklemesi gerekli.
    Teşekkür Ederim.
  • Muhtemelen yagdan ATF sivilari genelde 100.000Mil dayanir, Volvo# 97342, # 1161521, # 1161540, # 97340 Onaylarina sahip ve Sentetik Yag almaniz onemli.



    100% Synthetic High performance MULTI ATF Motul iyidir genelde 7.5 Litre alir.



    http://www.yagcarsisi.com/index.php?route=product/product&product_id=640





    Tavsiyem Fazla yag koymamaniz olcerek koymanizi tavsiye ederim. Tum yag bosaltildiktan sonra 7.5L almasi bekleniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Muhtemelen yagdan ATF sivilari genelde 100.000Mil dayanir, Volvo# 97342, # 1161521, # 1161540, # 97340 Onaylarina sahip ve Sentetik Yag almaniz onemli.



    100% Synthetic High performance MULTI ATF Motul iyidir genelde 7.5 Litre alir.



    http://www.yagcarsisi.com/index.php?route=product/product&product_id=640





    Tavsiyem Fazla yag koymamaniz olcerek koymanizi tavsiye ederim. Tum yag bosaltildiktan sonra 7.5L almasi bekleniyor.
    yağ tapasını açtıktan sonra tribünde kalan yağlar inmez aşağıya ortalama 3litre yağ çıkar. çubuktan ölçülüp yağ eklenir yaklaşık 4-5 bin km sonra tekrardan yağ değişir aynı şekilde 3-4 litre civarı




  • iyi günler uzun süre volvo s40 araç kullandık ve hep volvodan gidiyoruz konumuza dönersek s40 geçişlerde ses yapıyor o normal sıkıntı etmeyin biraz eğimde kalırsa o sesi daha rahat duyarsınız şunuda ekleyeyim frene hafif basmayın güçlü basarsanız ve vites kolunu hızlı çekmezseniz ses olmuyor bir deneyin derim
  • ahmetdrli22 A kullanıcısına yanıt
    Deneyecegim Ahmet Bey
    Tesekkurler.
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Ben sizin yazdiginiz bilgilerden yola ciktim, 3-4 yag firmasindan baktim. Anlattiginiz Yag degisimi tam bir yag degisimi sayilmaz. Eski yag ile yeni yagi karistiriyorsunuz. Bunu vakum ile cektirmek gibi bir yontemi mi vardir acaba ?

    Bunun disinda Sanziman bir disli setidir, Park pozisyonunda tuttugunuz surece yuk binmez, Motoru ara sira calistirarak pompanin calismasini ve tekrar yagi tahliye etmeyi yapanlar olmus.



    Transaxle, automatic AW 55-50 5/1



    Capacity: Capacity 7,5 litre



    Use: Normal

    Bu da sanziman ile ilgili valflerin bilgilerinin oldugu bir dokuman, yesillik olsun diye paylasiyorum.
    http://www.myvolvolibrary.info/Tech_files2_ficheiros/AW55-50%20SN.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Nisan 2018; 14:7:4 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Ben sizin yazdiginiz bilgilerden yola ciktim, 3-4 yag firmasindan baktim. Anlattiginiz Yag degisimi tam bir yag degisimi sayilmaz. Eski yag ile yeni yagi karistiriyorsunuz. Bunu vakum ile cektirmek gibi bir yontemi mi vardir acaba ?

    Bunun disinda Sanziman bir disli setidir, Park pozisyonunda tuttugunuz surece yuk binmez, Motoru ara sira calistirarak pompanin calismasini ve tekrar yagi tahliye etmeyi yapanlar olmus.



    Transaxle, automatic AW 55-50 5/1



    Capacity: Capacity 7,5 litre



    Use: Normal

    Bu da sanziman ile ilgili valflerin bilgilerinin oldugu bir dokuman, yesillik olsun diye paylasiyorum.
    http://www.myvolvolibrary.info/Tech_files2_ficheiros/AW55-50%20SN.pdf
    verdiğiniz bilgilerde bir hata yok zaten demek istediğim mercedesler gibi değil sistem yağı komple boşaltamıyorsunuz




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Anladim. Biraz gec dustu, editledim :)
  • VVVolvo V kullanıcısına yanıt
    Nasıl ölçüm yapılacağını volvo vida programından ss alıp aşağıya koyuyorum.
    Volvo S40 Tam Otomatik Şanzuman Hk.
    Volvo S40 Tam Otomatik Şanzuman Hk.

    Özetlemek gerekirse;
    Arabayı en az yarım saat otoyol hızlarında kullanın, sonra düz bir zemine park edip, vitesi P'ye alın. Araba çalışmaya devam ederken vites kolunu P'den L'ye, L'den P'ye her kademede 3 saniye bekleyerek aşağı-yukarı bir tur yapın. Daha sonra tekrar P'ye getirip 2 dakika bekleyin. 2 dakika sonra motor çalışırken şanzıman yağ çubuğunu çekip tüy bırakmayan bir bez ile temizleyip sonuna kadar geri sokup, tekrar çıkarıp bakıyorsunuz. Çubuğu çekerken ne kadar seri şekilde yatay konuma getirirseniz o kadar iyi olur, çubuk dikey durunca gerçek seviyeden biraz daha az gösterebilir.
    Ölçümü çubuğun HOT yazan kısmından yapacaksınız.
    COLD yazan kısım %100 isabetli değilmiş. Ayrıca COLD kısmında ölçüm yaparken arabanın en az 15 dakika rölantide çalışmış olması gerekiyor.
    Ölçümleri araba çalışır durumda yapacağınızdan sıcaktan etkilenmeyen fırın eldiveni gibi bir şey giymek çok daha iyi olur. Ayrıca radyatör fanı her an devreye girebilir ona da dikkat.

    Son olarak yağın rengi de önemli. Beyaz bir peçeteye biraz yağ alarak yağın durumu hakkında bayağı bir şey öğrenebilirsiniz. Kullanılmamış ATF yağı canlı kırmızı-pembe renkte olur. Eğer biraz koyulaşmışsa, ama kırmızılığı-pembeliği hala seçiliyorsa bir sorun yok. Ama siyah veya kahverengi ise değişmesi tavsiye ediliyor.




  • Bu araçların kullanma kılavuzunda basım hatası mevcut hocam. 2000 öncesi s40'Larda 4 ileri şanzıman mevcuttu ve bunlara dexron 3 standartı yağ koyuluyordu. Ama 2000 yılında 5 ileri model ile birlikte kullanılan yağ JWS 3309 standartına çıkarıldı.

    Volvo onaylı yağları piyasada bulmak zor olabilir. Piyasada en yaygın bulunan, mobil'in JWS 3309'u da aynı yağdır. Tabii orijinal olduğuna dikkat edilmesi gerek.
    Bu arada verdiğiniz volvo onay kodları farklı. Birisi dexron 3 iken öbürü 3309.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.