Şimdi Ara

Volvo S40 yokuş problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
5.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2. El Volvo S40 2004 classic araç aldım. Normal düz yolda çekiş problemi yaşamıyorum fakat yokuşta aşırı bir çekişten düşme söz konusu araç 1.6 benzinli 109 hp 140 Nm
    Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • @nacker

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    S402004 S kullanıcısına yanıt
    Tam da adamını çağırdınız hocam

    @S402004 Hocam araçta LPG var mı? Varsa çekiş problemini hem LPG hem de benzinde mi yapıyor?
    Ve arıza lambası yanıyor mu?
    Bu arada bende de 2001 1.8 var.

    Ayrıca her türlü soru/öneri ve tecrübeleriniz için s40 ana konusuna bekleriz. Son derece aktif bir konu:https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-288



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 25 Eylül 2018; 19:39:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tam da adamını çağırdınız hocam

    @S402004 Hocam araçta LPG var mı? Varsa çekiş problemini hem LPG hem de benzinde mi yapıyor?
    Ve arıza lambası yanıyor mu?
    Bu arada bende de 2001 1.8 var.

    Ayrıca her türlü soru/öneri ve tecrübeleriniz için s40 ana konusuna bekleriz. Son derece aktif bir konu:https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-288
    Herkesin hâkim olduğu konu, marka, mesele var. Mevzubahis Volvo olunca işin uzmanını çağırdım bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Araç benzinli LPG yok hiçbir arıza ışığı yanmıyor bilgisayara baglattigimizda ise kayıtlarda bir sorun gözükmüyor düz yolda canavar ama yokuşta çok aşırı baygın anlam veremedim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Şimdi 1.6 o kasaya biraz ağır kaçıyor, bu bir ihtimal olabilir. Yokuşlarda maksimum hızlanma için gerektiği kadar vites düşürüp motoru VVT'nin devreye girdiği 3500 devir üstünde tutmak gerekiyor.

    Buna rağmen bahsettiğiniz kadar güçten düşüyorsa incelenmesi lazım.



    Önce temizlik yapılabilir, en masrafsızı. Boğaz kelebeği, rölanti valfi, MAF sensörünü temizlemeyi deneyebilirsiniz. Yalnız MAF sensörü için özel temizlik spreyleri var onlardan kullanmanız gerek.



    En son yıllık bakım üzerinden zaman geçmişse hava filtresi de değiştirilebilir.



    Daha sonra ateşlemeyi elden geçirin. Sırasıyla bujiler ve bobinleri değiştirebilirsiniz. Özellikle bujilerin en son ne zaman değiştiğini bilmiyorsanız o fark ettirecektir.



    Marka olarak bu araçlar kaliteli parçayı sever. O yüzden buji olarak ZNT'de satılan Eyquem marka 3 tırnaklıları öneririm. Orijinal volvonun üreticisi ve üstünde volvo yazmadığından yarı yarıya daha ucuz.



    Kablo olarak Bougicord orijinal üreticisidir. Ama kablolarda yırtık çatlak falan yoksa bozuldukları nadirdir.

    Bobinlere gelince, orijinal bobinler çok pahalı maalesef. O yüzden Bosch, delphi gibi yan sanayi markaları kullanabilirsiniz. Ama yerli malı ucuz ürünlerden uzak durun.



    Arıza lambası yanmayınca yapabileceğiniz şeyler de kısıtlı oluyor doğal olarak. Temizlik ve ateşlemenin elden geçirilmesi çare olmazsa, sorun ciddileşip arıza lambası yanana kadar beklemekten başka çare yok.

    Veya bir volvo özel servisinde detaylıca inceleteceksiniz.
    Son olarak bir tavsiye vereyim araçtan çıkan ve -kötü de olsa-çalışan hiç bir parçayı atmayın. Olur da yeni parça sıkıntı çıkarırsa eskiyi takar devam edersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Eylül 2018; 0:29:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkürler bu dediklerinizi ustamiz kontrol etti önceki aracımızda 2001 modeliydi bazı sebeplerden satmıştık bu aracı yeni aldık böyle bir sorunla karşı karşıyayız,

    Katalitik konvertör tıkalı olma ihtimal üzerinde durduk ama arızi ışığı yanmıyor,
    Onun dışında benzin pompası üzerinde durduk ona baktırma şansı henüz bulamadık,
    Arıza kaynağını bilmemek gerçekten can sıkıcı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Passat çekiş sorunu
    16 yıl önce açıldı
    VW 1.4TSI ivmelenme sorunu
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Katalitik tıkalı olsa düz yolda da belli ederdi kendini diye tahmin ediyorum.

    Benzin pompası maksimum hızı kesinlikle etkiliyor, kendi aracımda daha yeni tecrübe ettim. Yanlış basınçta pompa takılıydı ve çıkabildiği son sürati limitliyordu. Ama pompa sorununu sadece yokuş değil düzde de hissederdiniz.

    Bu aşamada arabayı detaylı şekilde incelemek gerek. Bilgisayara bağlayıp test sürüşüne çıkmak gibi. Misal olarak motor yüke binince avans kısıyor mu, hava emiş sıcaklığı ne kadar, bu tür verileri kontrol etmek gerekiyor. Ama böyle detaylı uğraşacak usta bulmak maalesef çok zor. Ama kendiniz de bluetooth obd2 adaptörlerinden edinerek basit analizleri, arıza kodu okumaları yapabilirsiniz.



    Bu arada 1.6 olduğuna göre araç manuel sanırım. Baskı balatada sıkıntı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet manuel baskı balatadan da şüphlendik fakat ustamız baskı balatada sorun olmadığını söyledi,
    Ustamız katalitigi söküp test edelim dedi fakat buna zamanımız olmadı,
    Bende bu süre zarfında fikir edinmek amaçlı buraya yazmayı düşündüm.
    Sorunu tekrar şöyle izah edeyim; yüksek hızlarda bir sorun hissettirmiyor ama normalde 2. Vitesle çıkabilecegi bir rampa veya yokuşta iyice tıkanıyor hissi vermesi şaşırttı ve performans olarak çok düşük geldi.
    İlk aldığımız zaman düz yolda giderken de hafif bi çekişten düşme hissi veriyordu çok yavaş hizlaniyordu, o sorun şuan yok önceki sahibi baygın kullanmış olabilir mi sorusu da aklımı karıştırıyor.
    Ek olarak aracın hidrolik pompası değişmesi lazım bu pompa aracın performansını etkiler mi bu konu hakkında bilginiz var mi? Belki de sadece bu pompa performansi etkiliyor diye düşünmüyor degilim,
    Araç 160 bin km de bunu da ek olarak belirtebilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S402004 -- 26 Eylül 2018; 0:51:8 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Hidrolik pompadan kastınız direksiyon pompası ise, eğer sorun ondan kaynaklansa düz yolda da hissederdiniz.
    Kompresyon testi yaptırdınız mı peki? Değerler nasıl çıktı?

    160 bin km'de bu kadar performans düşüklüğü pek normal değil, benim araç 293 bin km'de bahsettiğiniz tarzda bir sıkıntım yok. Ama ben kendi aracımda en büyük performans artışını ateşleme sistemini komple orijinal parçalarla yenileyince ve daha sonra olması gereken basınçta benzin pompası takınca aldım.

    Şu aşamada yapabileceğiniz en kesin şey başka bir 1.6 s40 kullanıcısı bulup rica edip aracın performansını denemek olur. Eğer o da aynıysa 1.6 böyleymiş deyip olduğu gibi kabul edersiniz.

    Bu arada ustanız sadece volvolara bakan birisi mi? Bu araçlardan çoğu usta anlamıyor.
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Bu arada motorun sente ayarını kontrol ettiler mi? 1-2 diş atladıysa bu da performansı düşürebilir.

    Sente demişken, bu volvo motorlarında zamanlamayı ayarlamak tecrübe ve bilgi istiyor. Diğer araçlardan farklı bir prosedürü var. O yüzden bu konuda volvo ustası şart.
  • yadi.sk
    volvo_s40_v40_1996_2004_haynes.pdf — Yandex.Disk
    https://yadi.sk/d/esVThIY0oiFjg


    yadi.sk
    volvo_s40_v40_1996_2004_scan_en.pdf — Yandex.Disk
    https://yadi.sk/i/gT1Qa-yPunRQH


    Hocam bu linkler de pdf halinde bakım onarım bilgileri var. 1. link de Wi-Fi öneririm, 2.si 50mb falan şuan bende iniyor.

    Eğer içeriğinde tüm parametreler varsa sizin işiniz kolaylaşacaktır.
    2. linki indirdim, normal kullanım kılavuzu kitabını pdf haline dönüştürmüşler. Mekanik bilgiler var, elektronik veya sensör değerleri gibi bilgiler yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 26 Eylül 2018; 16:57:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracı tanıyan biriyim aslına bakarsak önceki yazılarımda da söylemiştim 2001 model S40 1.6 vardı mecburiyetten sattık bu sefer 2004 alalım dedik fakat böyle bir sorun var,
    Önceki aracın bakımlarını yine aynı ustamız yapıyordu yakın zamanda eksantrik dişlisini degistirdi ayar bozuklugu olsa bilgisayar motor arıza isigi yanar diye tahmin ediyorum açıkcasi ustamada güveniyorum,
    Benim anladığım kadarıyla ateşleme sistemi bir elden geçmesi lazım ekstra olarak katalitik konvertör kontrol edilecek güzel bir masraf bekliyor 😂
    İlgi alaka için teşekkür ederim arkadaşlar linkleri indiriyorum şuan göz aticam inşallah faydali olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bujiler en son ne zaman değişti ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bujiler ne zaman değişti bilmiyorum fakat kontrol edildi normal herhangi bir sıkıntı yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sente ayarında problem olsa ateşleme de sıkıntı olsa araba normal çalışmaz arkadaşlar bu kadar bilgiyi yanlış anlamayın ama ben de biliyorum farklı bir sıkıntı var arnormal bir durum belki başına gelen olmuştur mantıgiyla yazdim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S402004 -- 1 Ekim 2018; 4:29:40 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.6 serilerenin çoğunda rampalarda bayılma var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    İyi günler,
    Sorun şuan düz yolda da başıma gelmeye başladı.
    Çekişten aşırı düşüyor ama bunu sürekli yapmıyor kesinti bir şekilde yapıyor.
    Baskı balatadan şüphelenmeye başladım ne de olsa aracı yeni aldım önceki sahibi nasıl kullandı bilemeyecegim.
    Yanliz aklıma bir konu daha takıldı egr valfi çekiş düşmede etkili oluyormuş fakat sarsıntılı çalışmadan bahsediyor internette ki yazılar araba gayet düzgün çalışıyor.
    Siz düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • S402004 S kullanıcısına yanıt
    Hocam yazınızı okuyunca aklıma ilk gelen benzin pompası oldu. Benim benzin pompası bozulmaya başladığı zaman aynı aşağıda anlattığım gibi yapıyordu:
    Yokuş-düz fark etmez (ama yokuşta daha sık oluyordu) sabit gazda gidiyorsunuz. Ya düz gitmeye devam ederken ya da güç lazım olup gazı biraz daha okşayınca, bir anda gazı bırakmışsınız gibi araba güçten düşüyor. Daha çok basıyorsunuz ve bastıkça daha çok yığılıyor. Sonra ya aniden düzeliyor ya da öyle süzüle süzüle yavaşlayıp stop ediyor.

    Burada ilginç olan güçten düşmenin ve geri toplamasının neredeyse anlık olması. Yani araba şak diye hiç bir şey olmamış gibi hemen kendine geliyor.

    Size ilk önerim benzin pompasını değiştirmeniz. Kolay bir işlem, sorun ondan kaynaklanmıyor olsa bile önleyici bakım yapmış olursunuz. Şu an bosch marka pompayı çok uyguna alabiliyorsunuz. Kesinlikle reklam vs. yapmıyorum, ama geçen aylarda benim pompa cortlayınca kara kara yeni pompa ararken bu ilan hızır gibi yetişti. Piyasada yeni döviz kurlarıyla beraber 400-500'den aşağı bulmak mümkün değil. Gönderdikleri pompa orijinal bosch. Son 1 tane kalmış.
    Linki özelden PM ile gönderdim.


    Baskı balata problemi olsa daima yapardı, çünkü sürekli dönen bir sistem. Ayrıca bu araçlarda EGR yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Ekim 2018; 10:44:6 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Anladım açık söylemek gerekirse benzin pompası bizimde aklımıza geldi ama sorun çok buyukmus gibi gelmeye başladı kafada büyümeye başladı düşündükçe farklı şeyler insanı irdeliyor gönderdiğiniz linki gördüm inşallah çözülür artık canımı sıkmaya başladı aldığım kişiyi aramama ramak kaldı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.