Şimdi Ara

VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ))) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
417
Cevap
36
Favori
77.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
175 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avukat tanıdık mı benimde başımdan böyle olay geçti araç bedelinin yüzde 15 ini istedi dava sonunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor değişir mi? Evet gayet de güzel değişir ama arkasından sorun çıkıp çıkmayacağını kestiremezsiniz, ülkemizde servislerde s90 motor değişimi yapmış kaç teknisyen usta tekniker mühendis vs. vardır? Bence yoktur.

    Araçta ciddi bir değer kaybı olacağı açık. Megane değil bu 2.el s90 alacak olan adam fiyatı düşük bile olsa motoru değişmişi almak yerine daha fazla verip değişmemişini alır. Değer kaybından ziyade satması güç olur. Ruhsat değişecek yeniden tespit muayenesine girecek sigorta kasko vs hepsi değişecek. Her yerde kaydı olacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bmw ile ilgili şöyle bir konu vardı

    https://forum.donanimhaber.com/bmw-525d-xdrive-alacaklar-cok-dikkat-mutlaka-oku--86389138

    Burada mesele ülkemizdeki yargı boşluğu tüketici haklarının gözetilmiyor olması.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Avukat masraflarını da içerecek şekilde tazminat davası açmak lazım.acaba böyle bir dava kazanılır mı?
    Ah be hukuk ne güzel şey.
  • arabalara bu kadar değer biçen, uğraşan, arabalar üzerinden binbir türlü oyun oynayan, fesatlık yapan bir başka millet daha yok herhalde. yargısı da öyle. arkadaş arabanın motorunda sıkıntı varsa, servis yenisiyle değiştiricez dediyse değiştirilir. yahu komple arabayı niye değiştirmek istiyorsun ? çünkü kullandın, bir miktar eskidi ve sıfır araç istiyorsun. bu halk iflah olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canguler917

    arabalara bu kadar değer biçen, uğraşan, arabalar üzerinden binbir türlü oyun oynayan, fesatlık yapan bir başka millet daha yok herhalde. yargısı da öyle. arkadaş arabanın motorunda sıkıntı varsa, servis yenisiyle değiştiricez dediyse değiştirilir. yahu komple arabayı niye değiştirmek istiyorsun ? çünkü kullandın, bir miktar eskidi ve sıfır araç istiyorsun. bu halk iflah olmaz
    Hiç para kazandın mı sen? Ya da araban var mı? Alıp sattın mı? Bu adam ikinci elde zarar edecek satarken, neden? Araç normalde olmaması gereken arızayı çıkarttığı için. Laf olsun torba dolsun diye konuşmayın ya, gidin iki üç kuruş para kazanıp gelip burada lak lak ötün.
  • canguler917 kullanıcısına yanıt
    Mal ayıplıysa tüketicinin seçimlik hakları vardır, tüketici bunlardan istediğini kullanır, buna satıcı, ithalatçı, üretici veya servis istasyonu karar vermez.

    Bu tip bir durumda ben olsam bana göre de en makul olanı olduğu için ben de ayıpsız misli ile değişim seçimlik hakkımı kullanırdım.

    Tekrar ediyorum: Tüketicinin hangi seçimlik hakkını kullanacağına satıcı, ithalatçı, üretici veya servis istasyonu karışamaz.
  • Benim 2 arkadasim İsveç genel merkezlerinde makina mühendisi volvoda istersen sorabilirim bu konuda degisim mi yapiyorlarmis yoksa motoru mu degistiriyorlarmis

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Feint-TR

    2017 de Almanya’da 1 milyon Mercedes, Bmw ve Audi satıldı. Türkiye’de bu rakam 70 bin civarında. Etilerde falan mı oturuyorsun bilmiyorum ama lüks otomobil tüketiminin nufusa oranı en az olan ülkelerden biri Türkiye.

    Alıntıları Göster
    Hayırdır Almanya ile sen Türkiye 'yi niye bir tutuyorsun, bana almanya bizi kıskanıyor diyorlar falan deme o diyenler bir avuç kendini bilmez isterse akp nin has adamı olsunlar beni ilgilendirmez bunu diyenler anca kendini buğday ambarında sananlardır, o yüzden almanya araç üreten ülke ihraç fazlası veren ülke nerede ise tek ülke üstüne gelişmiş ülkelerde 1. liğe oynuyor nerede ise ve bu kadar şeye rağmen Türkiye gelişmekte olan ülkeler arasında ise araç üretmeyen araç üreten firmaların işçiliğini yapan ihracat fazlası değil ithalat fazlası veriyorsa cari açığı yükseliyorsa ve bundaki etki de tüketim ülkesi olduğu için artı ülkesinde iphone telefon ve araç üzerine paso ithalatı coşturmuş ise kusura bakmayında ülkemde 70 bin araç satılıyorsa bu coşmanında ötesinde bir sayı değeri ve yükseliştir kimse bana edebiyat yapmasın açın bakın 2001 öncesi araç alan Türkiye 'de ülke insanını karşılaştırın sonra da gelin bugünlere bakın sayı fazla ise bana vırı tırı kimse yapmasın bunu yabancı ülkeler bize yani millete bedava verdikleri için olmadı 2001 sonrası yürütülen politikalar ile akp nin iyi ya da kötü çalışmaları ile akp diyorum maalesef iktidar oldukları için tek bir parti akp kalıyor geriye o yüzden bu yürütülen politikalar ile insanlar 2001 öncesine ve bunu da 30 sene 16 seneye göre karşılaştırın ve görün araç satış sayılarını o zaman insanlar alamıyormuş bir sorun araştırın neden alamadıklarını ve bugün 2001 'den sonra çatır çatır araç satılmış ülkemde neden acaba satılmış diye araştırın görün anlayın ondan sonra almanya da 2017 'de 1 milyon araç satılmış Türkiye 'de 70 bin diye karşılaştırma yapmaya kalkın inanın yazdığınızdan utanacaksınız..

    O yüzden banane almanya ben bakarım ülkemde 2001 öncesi akp yoktu ve akp iktidar olarak geldi ve sürekli 16 yıldır iktidardı ve bu iktidar olduğu sürede geçmişe göre millet kamyonla araç sahibi olur gibi araç sahibi olmuş ise kimse bana almanya malmanya edebiyatı yapmaya kalkmasın ha dersin ben akp den ya da iktidardan ya da hükümetten daha fazlasını istiyorum arkadaş dersen o zaman sende çalış ahmette çalışsın bende çalışayım herkes millet olarak çalışsın daha da büyüsün devletimiz o zaman 70 bin değil 140 bin araç sahibi olalım yoksa yattığımız yerden abd almanya italya gel ben sana hediye araç vereyim demez.. Onlar çalışıyor hak ediyorlar biz de onlar gibi çalışalım hak edelim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dracarys41

    Avukat masraflarını da içerecek şekilde tazminat davası açmak lazım.acaba böyle bir dava kazanılır mı?
    Ah be hukuk ne güzel şey.
    davalarda zaten kaybeden taraf mahkeme ve avukatlık ücretlerini öder ,diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canguler917

    arabalara bu kadar değer biçen, uğraşan, arabalar üzerinden binbir türlü oyun oynayan, fesatlık yapan bir başka millet daha yok herhalde. yargısı da öyle. arkadaş arabanın motorunda sıkıntı varsa, servis yenisiyle değiştiricez dediyse değiştirilir. yahu komple arabayı niye değiştirmek istiyorsun ? çünkü kullandın, bir miktar eskidi ve sıfır araç istiyorsun. bu halk iflah olmaz
    Yorumunuz çok haksız olmuş. araç kusurlu satılmışsa değişim hakkıdır.



    Arçelikden buzdolabı almıştım 6 yıl 8 ay sonra arızalandı. Garantisi 7 yılmış. Arçelik bir üst model sıfır buzdolabı gönderdi. Olay budur bu araba olmuş buzdolabı olmuş fark etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yorumun beni haklı çıkarmış. orjinal sıfır motor takılılıyor ama işe bak ki değer kaybı değer kaybı oluyor, Allah Allah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _CHARLOTTE_

    Parasını öder ancak o parayı yasal faiziyle beraber öder. Mahkemede hakim mağduriyet olmaması için en yüksek faiz oranından hesaplar.

    Kısaca bu iş bittiğinde elinize 500.000 TL değil çok daha yüklü bir fiyat geçecek.

    O zamanki ekonominin durumu, araç fiyatları vs... bunları hakim göz ardı etmez.

    İş bittiğinde eksiği değil fazlası olur sizde.

    Alıntıları Göster
    Bedeli yasal faiziyle almakla beraber, 3 yıl da arabayı kullanmış olarak iade eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kontratak kullanıcısına yanıt
    Seçimlik hakkı seçmek tüketicinin hakkıdır, bunun sadece 2 istisnası var. TBK 227/4-5 e göre hakim dönme talebini haksız görürse bedel indirimi veya onarıma karar verebilir. Bedel indirimi talebi ile ödenen bedel birbirine çok yakın ise dönme veya ayıpsız cinsi ile değişime karar verebilir...

    @kontratak





    Bu haklar ile ilgili bir bilgi daha yazayım. Normalde bu haklar yenilik doğuran niteliği itibariyle kullanmak ile sona erer geri dönülemez. TKHK 56/3 bir istisna yapmış tüketici onarımı tercih eder. Ama ürün süresinde onarılamaz (30 iş günü) , tamiri mümkün olmaz veya garanti süresinde tekrar arızalanırsa kanunun 11. maddesinde bulunan diğer seçimlik haklarını kullanabilir.













    Konu baya iyi olmuş, yeni gördüm eğer avukat değil iseniz iyi araştırmışsınız. Birkaç eksik bilgi haricinde içerik bilgisi olmayan insanları iyi aydınlatmıştır. Benim yegane tavsiyem hak kaybı yaşamamak için avukata başvurup onunla birlikte işi yürütmek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk

    Hayırdır Almanya ile sen Türkiye 'yi niye bir tutuyorsun, bana almanya bizi kıskanıyor diyorlar falan deme o diyenler bir avuç kendini bilmez isterse akp nin has adamı olsunlar beni ilgilendirmez bunu diyenler anca kendini buğday ambarında sananlardır, o yüzden almanya araç üreten ülke ihraç fazlası veren ülke nerede ise tek ülke üstüne gelişmiş ülkelerde 1. liğe oynuyor nerede ise ve bu kadar şeye rağmen Türkiye gelişmekte olan ülkeler arasında ise araç üretmeyen araç üreten firmaların işçiliğini yapan ihracat fazlası değil ithalat fazlası veriyorsa cari açığı yükseliyorsa ve bundaki etki de tüketim ülkesi olduğu için artı ülkesinde iphone telefon ve araç üzerine paso ithalatı coşturmuş ise kusura bakmayında ülkemde 70 bin araç satılıyorsa bu coşmanında ötesinde bir sayı değeri ve yükseliştir kimse bana edebiyat yapmasın açın bakın 2001 öncesi araç alan Türkiye 'de ülke insanını karşılaştırın sonra da gelin bugünlere bakın sayı fazla ise bana vırı tırı kimse yapmasın bunu yabancı ülkeler bize yani millete bedava verdikleri için olmadı 2001 sonrası yürütülen politikalar ile akp nin iyi ya da kötü çalışmaları ile akp diyorum maalesef iktidar oldukları için tek bir parti akp kalıyor geriye o yüzden bu yürütülen politikalar ile insanlar 2001 öncesine ve bunu da 30 sene 16 seneye göre karşılaştırın ve görün araç satış sayılarını o zaman insanlar alamıyormuş bir sorun araştırın neden alamadıklarını ve bugün 2001 'den sonra çatır çatır araç satılmış ülkemde neden acaba satılmış diye araştırın görün anlayın ondan sonra almanya da 2017 'de 1 milyon araç satılmış Türkiye 'de 70 bin diye karşılaştırma yapmaya kalkın inanın yazdığınızdan utanacaksınız..

    O yüzden banane almanya ben bakarım ülkemde 2001 öncesi akp yoktu ve akp iktidar olarak geldi ve sürekli 16 yıldır iktidardı ve bu iktidar olduğu sürede geçmişe göre millet kamyonla araç sahibi olur gibi araç sahibi olmuş ise kimse bana almanya malmanya edebiyatı yapmaya kalkmasın ha dersin ben akp den ya da iktidardan ya da hükümetten daha fazlasını istiyorum arkadaş dersen o zaman sende çalış ahmette çalışsın bende çalışayım herkes millet olarak çalışsın daha da büyüsün devletimiz o zaman 70 bin değil 140 bin araç sahibi olalım yoksa yattığımız yerden abd almanya italya gel ben sana hediye araç vereyim demez.. Onlar çalışıyor hak ediyorlar biz de onlar gibi çalışalım hak edelim..

    Alıntıları Göster
    Lan allahın cahili Almanya ile kıyaslamıyorum, Türkiye’de lüks otomobil falan satılmıyor bunu anlatmaya çalışıyorum o kücücük beynin nasıl böyle bir çıkarımda bulundu gerçekten ilginç.



    Ayrıca motorlu taşıt sayısındaki artışın akp ile ilgisi oldugunu iddia etmek nasıl bir ekstra cahillik ben hayatımda böyle bir şey görmedim.



    1967 - 284.000

    1977 - 1.042.000 (%266 artış)

    1987 - 2.887.000 (%177 artış)

    1997 - 6.883.000 (%138 artış)

    2007 - 13.022.000 (%88 artış)

    2017 - 22.212.000 (%70 artış)







    Dünya’da gelişmekte olan ülkelere bakarsan hepsinde benzer bir artış yüzdesi göreceksin. Doygunluğa ulaştığında yüzde iyice azalacak. Bunun akp ile ne alakası var anlamadım



    Bir daha da fındık kadar beyninle bilgin dahilinde olmayan hiç bir konuda elin klavyeye gitmesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Volvo motor garantisi vermiyor ki kazalarda minimum hasar garantisi veriyor



























  • Geçmiş olsun, benzer bir problem 7 yıl önce başından geçen ve Renault’ya karşı açtığı davayı kazanan bir tanıdığım var. Fakat onlar para iadesi istemişti. İnşallah lehinize sonuçlanır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada "ayıplı mal" teriminin tanımını doğru yapmak önemli.

    Ayıplı mal nedir? Her arıza ayıplı mal mıdır? Bir arızanın ayıplı mal olup olmadığı neye göre belirlenir? Değer kaybı ile ayıplı mal kavramı arasında bir bağlantı var mıdır?

    Kendi fikrimi söyleyecek olursam; araç değişimi istemek şu noktada biraz fazla gibi. Ben motor değişimi teklifini kabul ederdim.
  • Motoru degistir gec ugrasma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXcom_Zkko

    Burada "ayıplı mal" teriminin tanımını doğru yapmak önemli.

    Ayıplı mal nedir? Her arıza ayıplı mal mıdır? Bir arızanın ayıplı mal olup olmadığı neye göre belirlenir? Değer kaybı ile ayıplı mal kavramı arasında bir bağlantı var mıdır?

    Kendi fikrimi söyleyecek olursam; araç değişimi istemek şu noktada biraz fazla gibi. Ben motor değişimi teklifini kabul ederdim.
    Bu kadar kmde bakımlı bir araç motorunun arızası çıkaramaması lazım. Eger çıkarıyorsa fabrikasyon bir hata vardır. Bu nedenle ayıplı mal kategorisine girer. Bir de bunu tüketici disardan bakmayla falan anlayamayacak bu durumda da gizli ayıba girer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.