Şimdi Ara

Volvo XC40 Kullanıcıları (345. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.891
Cevap
140
Favori
592.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 341342343344345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu ex40 düşük beygirlik modelini neden getirmez Volvo anlamış değilim , ben eylülde sorduğumda size verilen fiyatı vermişlerdi .

  • OgrenMatik O kullanıcısına yanıt

    Herkese merhaba. 2022 T5 aracımızda da aynı şekilde direksiyondan tıkırtı sesi geliyordu. Periyodik bakımda servis yetkilisine durumu ilettim. Direksiyon bağlantısını yağladıklarını söylediler ve ekstra ücret talep etmediler. Yaklaşık 6 ay oldu , o günden beri ses gelmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında benzinli bir XC40 almaya giderken artık benzinli araçların gelmediğini bayide öğrendik ve biraz tereddütle de olsa 2024 Ekimde EX40 Single motor - extended renge (Ultra paket) aracımızı aldık. Yaklaşık 3 ayda 9000 km yol yaptık, araçla ilgili tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.


    Kabin oldukça sessiz, araç konforlu. Boyutları dıştan verdiği görüntünün aksine oldukça geniş ve büyük . Daha önce Honda CRV kullanıyordum, boyut olarak çok bir eksiklik hissetmedik. Aracı başka SUV araçların yanına park ettiğinizde aslında küçük olmadığını fark ettim.


    Ben tek motorlu versiyon aldım, 250+ beygir güç mevcut ve performans olarak çok etkileyici.

    Güvenlik önlemleri çok dengeli çalışıyor, çarpışma önleme sistemi gereksiz müdahalelerde bulunmuyor.

    Sıcak havalarda 100 km'de 15-17 kwh enerji tüketiyor, şehir içinde rahatlıklar 500+ menzil elde ediyorum.

    Klima veya ısıtıcıyı çalıştırdığınızda araç ısınıncaya kadar 7-8 kwh ekstra bir yük bindiriyor, bu da menzili 60-80 km düşürüyor ancak araç içi ısındığında klimanın tüketimi 1-2 kwh'e düşüyor, bu nedenle aracı kullanırken bir süre sonra menzilin tekrar arttığını görüyorum. Ben ankaradayım şu an -3 derece civarında havalar, direksiyon ısıtma - koltuk ısıtmayı çalıştırıp ve kabin sıcaklığını 26 derecede getirdiğimde %90 şarj ile 380 - 410 km arasını görüyorum ve günlük hayatta da bunu tecrübe edebiliyorum.


    Eve kurduğunuz veya sitelerde bulunan AC şarj ünitelerinde 11 kwh ile şarj oluyor (83 kwh pili var), yani kaba hesapla %50 dolulukla şarja taksanız %100 olması yaklaşık 4 saatte oluyor. Araçla birlikte Mode 2 kablo ve bir de acil durumlar için 220 volt elektrikten şarj edebileceğiniz ev tipi prizlere uygun şarj cihazı verdiler. (bu cihaz ile aracı saatte 3-4 kwh hızında şarj edebilirsiniz).

    Aracın bakımları 30.000 km veya 2 yılda bir, aldığımda 3 bakım hediye ve 3 yıl internet aboneliği üzerinde hediye olarak geldi.

    Araç internete sürekli bağlı, bazı güncellemeleri kendi interneti üzerinden yapıyor, büyük güncellemeler ise serviste yapılıyor.

    Cep telefonu aplikasyonunu üzerinden aracın konumunu, seyahat ve tüketim geçmişini ve güncel şarj durumunu her an görebiliyorsunuz. Örneğin dün yaptığınız mesafeyi, harita üzerinden gösteriyor, bu yolda tükettiğiniz enerjiyi yazıyor ayrıca rejenerasyonla ne kadar enerji kazandığınızı belirtiyor. Ayrıca uygulama üzerinden kapıları açıp kapatabiliyorsunuz, anahtarlar yanınızda olmasa bile açıp kapatabiliyorsunuz.

    Uzaktan klima ve koltuk direksiyon ısıtmalarını çalıştırabiliyorunuz, soğuk havalarda siz araca gitmeden aracın içi ısınmış, camlardaki buzlar çözünmüş oluyor.


    Bagaj 4 kişilik bir aile için yeterli (tabi bu göreceli bir kavram), bagaj düz zemin aldında ve ön kaput altında da oldukça fazla eşyayı alabilecek bölmeler mevcut.

    Bir arakadaşımız yüksek güç nedeni ile park ederken ani hızlanmalar sorun olur mu diye sormuş, araç ilk kalkışlarda siz pedala bariz sert basmadıkça yavaş yavaş kontrollü şekilde kalkıyor, park ederken etrafta engel algılarsa zaten yavaş hareket ediyor. Ayrıca duvara veya arkadaki araca farketmeden yaklaşırsanız kendisi fren yapıyor.

    Otonom sürüş mevcut, isterseniz öndeki aracı takip edebiliyor, ellerinizi uzun süre direksiyondan bırakmadığınız sürece şehir içinde şerit takip , öndekini takip , durma kalkma işlemlerini tamamen kendisi yapabiliyor. Bu sürüş esnasında sizi ve yolcuları germiyor. Sinyal verip sizin şeridinize geçmek isteyen araçlara yol veriyor vs.


    Led matrix farlar var, uzun kısa geçişleri otomatik yaptığı gibi karşıdan gelen veya önünüzde giden araç olsa da ona gelen kısmı karartarak diğer kısımlara uzun farları yakmaya devam ediyor. Yaya, araç ve levhaları ayrı ayrı algılayabiliyor.

    Önemsiz bir detay olabilir ama silecekleri de çok iyi :) Isıtmalı silecek mevcut. Sileceklerin fıskiyeleri silecek kolu üzerinde, suyu cama değil, silerken sildiği kısmın önüne döküyor.

    Cam tavan mevcut ve sunroof gibi açılabiliyor.


    Kış lastiği alırken farkettim ki ön ve arka tekerlek ölçüleri farklı, arka lastiklerin genişliği biraz daha yüksek. Kış lastiği aynı model olsun istedim, sadece Continental marka bu araca uygun kış lastikleri bulabildim. Michelin vs. de var ancak ölçüleri verdiğinizde örneğin önler Alpin 4 arkalar Alpin 5 oluyor, desen farkı olsun istemedim.


    Üzerine yüklü Google harita uygulaması elektrikli araç için uyarlanmış bir harita. Siz bir konum işaretlediğinizde oraya vardığınızda %kaç şarjınız kalacağını hesaplıyor, 9000 km yaptım tahminleri en fazla %1 fazla veya eksik şekilde tutuyor.

    Aracı aldığımda ön takımlardan bir tıkırtı sesi geliyordu, özellikle stabilize yola girdiğimde sanki ön kaput altında vidası gevşek bir parça var da tıkırtı yapıyor gibi idi. Servisle görüştüm, bir inceleme ve bakım yaptılar. Bu sesler kesildi.

    Aracın kullanışından, performansından ve kalitesinden son derece memnunum. Volvo servisin ilgisinden de memnunum.


    Aracın belki tek dezavantajı yüksek motor gücü nedeni ile yüksek vergi dilimine giriyor olması. 2025 yılı için 2 x 11.000 TL civarı vergisi çıkıyor (tek motorlu versiyon). Bir de arka koltukta ısıtma yok. O da olsa tam olacakmış :)


    Alacak kişiler için umarım bu bilgiler faydalı olur.





  • i_demirci kullanıcısına yanıt
    Açıklamalarınız gerçekten faydalı, teşekkür ederim şahsım ve diğer forumdaşlar adına. Şuan Kia Sportage Prestige paket (2023) kullanıyorum. Elektrikli araçlar radarıma girdi ama hala çekincelerim mevcut. Kış aylarındaki menzil düşüşleri, uzun yolda yeterli olmadığını düşündüğüm şarj istasyonları ve acil bir durum olursa yeterli dolulukta olmayabilecek bir bataryanın beni strese sokma düşüncesi. Bunların yanında, aynı donanım ve kalitede fosil yakıtlı bir arabadan daha ucuz olması elektrikli araçların önemli artılarından biri.
    Volvo’da dikkatimi çeken model C40 oldu. Dış görünüm daha şık geldi bana. Daha önce hiç Volvo aracım olmadı. Test sürüşü yapmadan karar vermem ama Volvo’nun Premium sınıfta bir marka olduğunu düşünmem beni bu markaya yakınlaştırdı açıkçası. Artı ve eksilerini araştırmaya devam ediyorum. Onun için de forum donanım iyi bir mecra. Kullanıcı arkadaşların görüşlerini merakla takip ediyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Hocam açıklamalar için çok teşekkürler..ben de Aralıkta teslim aldım ve şu ana kadar çok memnunum..tek konu uzaktan koltuk ve direksiyon ısıtma var mı yoksa ben mi bulamıyorum?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cengo7272 C kullanıcısına yanıt

    Kitapçıkta şöyle yazıyor,

    "Uzaktan klima çalıştırıldığında hava soğuk ise sürücü koltuğu, yolcu koltuğu ve varsa direksiyon ısıtma işlevi otomatik olarak etkinleştirilir."


    Cep telefonu uygulamasında ayrı ayrı bunlar için bir seçenek sunulmuyor, çalıştır dediğinizde hava soğuksa (kaç derecenin altında başlıyor bilmiyorum) otomatik koltuk ısıtma vs. devreye giriyor.

  • Arkadaşımız çok güzel anlatmış teşekkür ederiz. Ben bir kaç ilave yapacağım;


    -Isıtma çalıştırıldığında güç tasarrufu için koltuk ısıtma ve direksiyon ısıtma da çalışıyor. Nitekim gücü genel havalandırma sistemi çok tüketiyor, hatta menzil için koltuk ve direksiyon ısıtmayı kullanma önerisi dahi mevcut.


    -Aracın güneşlik tavan perdesi, araç sıcaklığı 25 dereceyi geçtiğinde otomatik olarak kapatıyor. Açık unuttum diye endişelenmenize gerek yok.


    -Bir kaç defa başıma geldi, aracı telefondan kontrol etmek istediğimde çevrimdışı uyarısı alıyorum ve erişemiyorum. Bu sorun başına gelen arkadaşlar var mı bilmiyorum fakat servis ile görüştüm, sistemi yeniden başlatmak gerekiyor. Bunun için ön cam buğu çözücü tuşuna 20 sn basılı tutarak, sim kartı yeniden başlatıyor.


    -Kış olduğu için %90-10 aralığında 350 km yol gittim. Menzilin yazın artacağına şüphem yok.


    Ev elektriği ile dün %76-%93 arası şarj ettim. Yaklaşık şarj 8 saat sürdü, evden elektrik 2-2.2 kw civarında idi. Evden uzatma kablo yaptırdım bu arada. Kablo kalınlığı 3x4.


    -Aracı dışarıdan kitlediğinizde, parmağınızı kapı kolunda biraz tuttuğunuzda aracın içerden güneşliğini de kapatıyor. Bana göre tek eksiklik anahtar üzerinizde iken araçtan uzaklaştığınızda otomatik kitlememesi.


    Isıtmalı cam suyu olayını arkadaştan öğrendim teşekkür ederim :)


    Umarım işinize yarar.





  • Çok teşekkürler; araç benim için gerçekten üst seviye iyi ki almışım diyorum ( Kia EV 3 ile Volvo arasında kalmıştım) ..tek içime sinmeyen Ambiyans aydınlatma oldu, çok zayıf kalıyor:(

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben Peugeot 3008 Allure 2021 modelden bu modele geçtim. O araç içindeki o kendine has mavi aydınlatma gerçekten çok güzeldi, ama bu araçta enteresan bir şekilde o sarı ışığın kendine has bir asaleti var. Tavan iç kısmına peugeot ta ki gibi hat çektirip led yaptırmayı dahi düşündüm ama böylesi çok daha kaliteli hissettirdiği için vazgeçtim. Sürücü ve yan koltuk ayak aydınlatmalarının ampülleri çok kolay değişiyor, fakat her iki yan kapı ve yan yolcu koltuk karşısı için emin değilim, bence böyle kalmalı alıştım zaten pek yadırgamıyorum.


    Ayrıca bagajdaki 3 farklı noktadan aydınlatma çok başarılı, dikkat ettiyseniz bagaj üstü pandizotu kaldırdığınızda alt kısmı da çok rahat görebiliyorsunuz :) Çok yeni fark ettim 3. ışık araç bagaj kapağının iç kısmındaymış meğer :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emeklitegmen -- 13 Ocak 2025; 16:22:23 >
  • Herkese selam,


    Sürüş halinde iken Google chrome / Youtube uygulamalarının kullanımına izin veren bir kırma programı kullanan ya da bunun için yapılması gerekeni bilen var mı?

  • 
Sayfa: önceki 341342343344345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.