VW Uzunyolda sürtünme ve rüzgar direnci
-
-
Bildiğim kadarıyla söylediğiniz 3 araçta da sürtünme katsayısı 0.28.
Lastikler farklı olabilir. Lastik dişleri, hızlanma değerleri,fren değerleri, ebatları, hava basınçları aynı mı ? Yazlık/kışlık farklı olur.
Bunlar aynıysa, araç yük değerleri.
En son olarak, yokuş yol, düz yol, asfalt ?? Karşıdan gelen rüzgar değeri?
308 gayet başarılı bir araç 👍🏻 bu arada
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şanzımandan kaynaklıdır. 308de de boşa atsan aşağı yukarı aynı sonucu elde edersin. Ağırlığın da bir nebze etkisi vardır tabii ki sonuçta toplam enerji miktarı aynı hızda iki cisim arasında kütlesi fazla olanda daha fazladır. Bazı arabalarda direk yelken modu oluyor Türkçe meali boşa atmak. Net bilgim olmamakla birlikte muhtemelen yeni dsglerde de vardır. Bahsettiğin fark bundan kaynaklanıyordur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Devir ayni mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ruzgar direnci v.s. hassas isler oyle bizim farkedebilecegimiz bisey degil.
Sizin soylediginiz motor yapisi ve sanzimanla alakali.
30 yasinda Pick-upda ayagimi gazdan cekince adeta fren yapar gibi one yigiliyor arac.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07
Ruzgar direnci v.s. hassas isler oyle bizim farkedebilecegimiz bisey degil.
Sizin soylediginiz motor yapisi ve sanzimanla alakali.
30 yasinda Pick-upda ayagimi gazdan cekince adeta fren yapar gibi one yigiliyor arac.İlk cümle yanlış. Yüksek hızlarda hissedebileceğin bir şey çünkü rüzgar direnci hızın karesi ile doğru orantılı artıyor. Bunu bize en az hissettirme amaçlı olarak şanzıman oranları optimum şekilde ayarlanıyor. Tabii ki günümüzde çoğu aracın artık Cd katsayısı birbirine yakın arada eskisi gibi çok fark yok ama dediğim gibi şanzıman oranı daha yüksek hızlara ayarlansa bile motorun üretebildiği maksimum güç belli ve hız arttıkça aşması gereken kuvvet hızın karesi ile doğru orantılı büyüyor.
-
Aktarma organlarından ve rulmanlardan kaynaklı bir durum bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
308 de klasik tork konvektörlü şanzıman var ve şanzıman yapısı gereği araca direnç uyguluyor. audi ve golfteki dsg ise araç genelde boşa attığı için ayağınızı gazdan çekseniz de hız hemen düşmüyor.
ben dsg yi sevmeme rağmen vitesin sürekli boşa atılmasından hoşlanmıyorum. sadece polodaki şanzıman aracı sürekli viteste tutuyor.
-
a3 ve golf otomatik şanzıman mı?
-
Peki bu ayagimizi gazdan cekince bizim hissedebilecegimiz bisey mi?quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_İlk cümle yanlış. Yüksek hızlarda hissedebileceğin bir şey çünkü rüzgar direnci hızın karesi ile doğru orantılı artıyor. Bunu bize en az hissettirme amaçlı olarak şanzıman oranları optimum şekilde ayarlanıyor. Tabii ki günümüzde çoğu aracın artık Cd katsayısı birbirine yakın arada eskisi gibi çok fark yok ama dediğim gibi şanzıman oranı daha yüksek hızlara ayarlansa bile motorun üretebildiği maksimum güç belli ve hız arttıkça aşması gereken kuvvet hızın karesi ile doğru orantılı büyüyor.
Alıntıları Göster
Misal 100 le gidiyosun ayagimizi gazdan cektik bi arac one yigildi oburku bosta gibi gidiyo.
Simdi bosta gibi giden araca ruzgar direnci açısından iyi araba diyebibilir miyiz?
Yoksa daha elle tutulur etmenler var mi?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kanka, detay versen yrdımcı oluruz araçlar dizel mi? Yük lü mü ? Lastikler kışlık mi ? Vb ? -
quote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07
Peki bu ayagimizi gazdan cekince bizim hissedebilecegimiz bisey mi?
Misal 100 le gidiyosun ayagimizi gazdan cektik bi arac one yigildi oburku bosta gibi gidiyo.
Simdi bosta gibi giden araca ruzgar direnci açısından iyi araba diyebibilir miyiz?
Yoksa daha elle tutulur etmenler var mi?
Alıntıları GösterRüzgar direnci hariç her şeyi aynı olan 2 araçta hissedebilirsin ama farklı araçlarda zor. Buradaki esas olay zaten şanzıman türü sanırım. Yelken modu mu süzülme modu mu neyse artık onun etkisi zaten düşük hızlarda anlamanın imkanı yok.
-
A3 ve Golfte hız sabitleyici açık kalmıştır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastik havalarını kontrol edin. -
quote:
Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti308 de klasik tork konvektörlü şanzıman var ve şanzıman yapısı gereği araca direnç uyguluyor. audi ve golfteki dsg ise araç genelde boşa attığı için ayağınızı gazdan çekseniz de hız hemen düşmüyor.
ben dsg yi sevmeme rağmen vitesin sürekli boşa atılmasından hoşlanmıyorum. sadece polodaki şanzıman aracı sürekli viteste tutuyor.
Düşük hızlar dışında DSG boşa atmamalı vitesi, burada bir sorun var.
-
Ayağını gazdan çekersen Polo hariç boşa atıyor. Yok Eğer frene basarsan vites düşürüyor. Sorun değil. Şirket aracı olarak çok fazla passat kullandım. 3 tane golf ve 1 adet polo kullandım. Polo hariç hepsinde de böyle.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: noktanınsâbitiAyağını gazdan çekersen Polo hariç boşa atıyor. Yok Eğer frene basarsan vites düşürüyor. Sorun değil. Şirket aracı olarak çok fazla passat kullandım. 3 tane golf ve 1 adet polo kullandım. Polo hariç hepsinde de böyle.
Polo kullanmadım fakat golf, jetta ve octaviada aynı kuru dsg için konuşursam hiç böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.
Kendi kendine yokuş aşağı boş bıraktığında vites yükseltebiliyor, frene basarsan duruma göre motor freni için vites düşürebiliyor fakat boşa attığına hiç denk gelmedim. Çok garip.
-
quote:
Orijinalden alıntı: noktanınsâbitiAyağını gazdan çekersen Polo hariç boşa atıyor. Yok Eğer frene basarsan vites düşürüyor. Sorun değil. Şirket aracı olarak çok fazla passat kullandım. 3 tane golf ve 1 adet polo kullandım. Polo hariç hepsinde de böyle.
vitesi boşa atma olayı polo ve golf'te yok, passat'ta da sadece highline'da var. ek bir donanım, yazılımla açtıramıyorsun.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X