Şimdi Ara

Xperia Z kapaklar kapalıyken su geçirirse bu durumda Sony ve Teleservice ne yapar? okuyoruz..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
1.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Xperia z kullanıcısıyım. Cihazı 17.04.2013 tarihinde tüm özelliklerini inceleyerek sıvı ve toz geçirmezlik, dayanıklılık gibi üstün niteliklerinin bulunmasından dolayı, eski sony tecrübelerime de güvenerek, severek, arzu ederek satın aldım. Bilinçli bir tüketici olduğumu belirtmek isterim.

    Piyasada 1 m derinlikte 30 dk’ya kalabilme özelliğinin belirtilerek pazarlanan bu ürün, 29.05.2013 tarihinde dış ortamda tüm kapaklar kapalı olduğu halde, temizlemek amacıyla çeşme altında tuttuğum 1-2 dk sürecinde içerisine su aldı ve arka kamera lensinde buharlı bir yapı oluştu. Telefonda hiçbir sorun oluşmamasına karşılık arka kamera 15 dk gibi bir süre buharlı kaldı. Bu durumun beni tedirgin etmesi üzerine yakınımda ki Sony Center’a gittim ve durumu anlattım. Bana olayın kesinlikle kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını, ilk defa böyle bir olay gördüklerini ve servise verip yenisini talep etmemi önerdiler. Servis işini çeşitli sebeplerle erteledim ve telefonu bu süreçten sonra sıvıya maruz bırakmadan sağlıklı bir şekilde kullanmaya devam ettim.

    15.08.2013 tarihinde telefonum aşırı ısınma sonucu kapandı ve tekrar açılmadı. Bunun sonucunda belirttiğim problemleri söyleyerek cihazı servise verdim. Problemler;
    • Cihazın aşırı ısınmadan dolayı kapandığı ve şuan açılmadığı
    • Tüm kapaklar kapalıyken arka kamera bölgesinde sıvı belirdiği
    • Diğer ekran problemleri

    Teleservice çalışanı ise bu problemleri kayıda;
    • Kapaklar kapalı olduğu halde kamera bölgesinden sıvı aldığı belirtiliyor
    • Cihaz çok ısınıyor, ısınmadan dolayı “kapandıvı”ve şuan açılmadığı belirtiliyor
    • Ekranda donmalar oluyor
    şeklinde geçti.

    20.08.2013 tarihinde online takibinde cihazın üst seviyeye transferinin gerçekleştirildiğini gördüm ve daha sonra cihazın takibinin farklı bir kullanıcı adı ve şifre ile sağlayabileceğim bilgisi geldi. Kontrol ettiğimde ise transfer gerçekleşirken benim başlangıçta belirttiğim problemler;
    • Telefon açılmıyor
    • Kapaklar kapalı olduğu halde su almış
    • Şarj olurken ısınıyor
    • Diğer ekran problemleri
    • Ekranda donmalar oluyor
    şeklinde değiştirilmiş ve farklılaştırılmış.

    Olay bu şekilde devam ederken 9. günün sonunda nedense o gün içinde dönüş yapmayayım diye midir bilinmez 17:58’de yapılan açıklama, cihazınızda sıvı teması olduğu için garanti dışıdır. Onarım bedeli 1408 TL’dir. Telefonla konuştuğumda ise tamir olacak bir durumu olmadığını 1408 TL karşılığında yenisi ile değiştirilebileceğini söylediler.

    Bu durum karşısında tekrar yakınımda olan bir Sony Center’a gittim. Haklı olduğumu SONY’nin kendisinin bu konuda yardımcı olabileceğini, dikkate alınacağımı söylediler. Bağımsız servis kurumu Teleservice’nin ise müşteri memnuniyetinin olmadığı bir servis olduğunu, belli amaçlar dahilinde komik ve saçma kararlar alabildiğini belirttiler.
    Bunun üzerine SONY Türkiye müşteri hizmetlerini aradım ve yaklaşık 19 dk’lık bir görüşme gerçekleştirdik. Destek bulacağımı düşündüğüm bu konuşmada karşımdaki kişi yardımcı olmak bir yana adeta beni hatalı duruma düşürmeye çalıştı. Aldığım cevaplarla yapılan işin samimiyetsizliği, müşteri desteğinin ne derece yerlerde olduğunu gördüm. Görüşme yaptığım kişi bana Xperia z’in su geçirmez olmadığını belirtip, suda kullanın demiyoruz aksine suya dikkat edin diyoruz gibi sözler söyledi. Ben ise bütün reklamlarda su geçirmez özelliğini ön plana çıkarttıklarını, tüketiciyi bununla kandırmaya çalışıyorsunuz diyince ise sadece sustu. Son olarak bir şekilde yardımcı olun bana, bu haksızlık dediğimde ise cihazınızın TELESERVICE’de olduğunu, onların bizim servisimiz olduğunu ve tek yetki kararlarının onlarda olduğunu söyledi. Aynı şekilde TELESERVICE ile yaptığım görüşmede ise SONY ne karar alıyorsa onu uygulayacaklarını, onlar onay vermeden bizim herhangi bir değiştirme veya yenisini verme kararını uygulayamayacaklarını söylediler. Ayrıca konuşmada her ne şekilde olursa olsun, telefonun içine sıvı teması sağlanmışsa bu kullanıcı hatası olarak görülüp, garanti dışına çıkartırız diye de belirttiler.

    Sonuç olarak kimse ürünün arkasında durmuyor ve iki taraf karşılıklı olarak tüketiciyi yıpratma, mağdur etmeye yönelik davranış içersindeler.
    Bu durumda haklı olduğumu bilerek yapabileceğim iki şey kaldı. SONY Türkiye’ye (Türkçe) ve SONY Global’e (İngilizce) yazılı olarak durumu ifade etmek,Global'a olan yazımın daha sert olacağını belirteyim. Eğer buradan da bir sonuç çıkmaması dahilinde Tüketici Hakem Heyetine(THH) gitmek, oradan olacağım lehime bir kararla Tüketici Mahkemesine başvurmak olacaktır.

    Bu benim Sony Türkiye'ye göndereceğim yazının bir kısmı. Eğer haklı olduğunuzu düşünüyorsanız sizde sonuna kadar gidin arkadaşlar.

    saygılar..







  • sony xz ve teleservice ile sıkıntısı olan herkesin burada toplanması gerek. böyle müşteriyi enayi yerine koymaya çalışmakla mı honami satmaya kalkacaklar. samsung s4 active modelini amerikada değişime tabi tutarken sony türkiyenin tutumuo tam bir rezalet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay85

    sony xz ve teleservice ile sıkıntısı olan herkesin burada toplanması gerek. böyle müşteriyi enayi yerine koymaya çalışmakla mı honami satmaya kalkacaklar. samsung s4 active modelini amerikada değişime tabi tutarken sony türkiyenin tutumuo tam bir rezalet.
    Moruk yok bunlar harbiden adam soymaya çalışıyorlar, şuan için attığım her adımı belgelemeye çalışıyorum, yazıda da belirttiğim gibi ingilizce metni daha sert bir dille yazıp Sony global'e Sony Türkiye'yi şikayet edecem. Başka yerde bir markanın servisi bağımsız şirketlerde mi bilmiyorum ama olsa bile bu kadar kötü olamazlar, burada yok genpa, yok k.v.k yok teleservice hepsi birbirinden beter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay85

    sony xz ve teleservice ile sıkıntısı olan herkesin burada toplanması gerek. böyle müşteriyi enayi yerine koymaya çalışmakla mı honami satmaya kalkacaklar. samsung s4 active modelini amerikada değişime tabi tutarken sony türkiyenin tutumuo tam bir rezalet.
    kesinlikle bir yerde magdur olanlar toplanalım hatta toplu imza kampanyası tarzı birşey yapalım .
    Sen git piyasada reklam yap suya dayanıklı diye hatta telefona bile kapakları acık unutmayın diye uyarı tanımlaması yapmışlar sonra kimse ürününün arkasında durmuyor.
    bence tepkimizi toplu olarak gösterelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay85

    sony xz ve teleservice ile sıkıntısı olan herkesin burada toplanması gerek. böyle müşteriyi enayi yerine koymaya çalışmakla mı honami satmaya kalkacaklar. samsung s4 active modelini amerikada değişime tabi tutarken sony türkiyenin tutumuo tam bir rezalet.
    xperia z türkiye resmi lansmanı
    http://www.youtube.com/watch?v=n574ijDkrlM

    http://www.youtube.com/watch?v=2WT3GjvkfDM 7.33 den itibaren yetkili ağızdan çıkan söz.

    istanbul boğazında xperia z
    http://www.youtube.com/watch?v=t7c8L4YGqAA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m1xer

    kesinlikle bir yerde magdur olanlar toplanalım hatta toplu imza kampanyası tarzı birşey yapalım .
    Sen git piyasada reklam yap suya dayanıklı diye hatta telefona bile kapakları acık unutmayın diye uyarı tanımlaması yapmışlar sonra kimse ürününün arkasında durmuyor.
    bence tepkimizi toplu olarak gösterelim

    resmi lansmanda 7.33 den itibaren yetkili ağızdan çıkan sözü izle :) suya dayanıklı mı su geçirmez mi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay85

    sony xz ve teleservice ile sıkıntısı olan herkesin burada toplanması gerek. böyle müşteriyi enayi yerine koymaya çalışmakla mı honami satmaya kalkacaklar. samsung s4 active modelini amerikada değişime tabi tutarken sony türkiyenin tutumuo tam bir rezalet.
    sony almanyada su alan cihazları değiştiryomuş arkadaşım öyle dedi bir tek türk kullanıcısını enayi yerine koyuyorlar heralde
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mağdur edilenler bir araya gelsin ve beraber hareket etsin bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uraltay85 U kullanıcısına yanıt
    o an ın verdiği coşku ile yanlışlıkla söylemiştir ben videoyu indirdim delil olarak saklicam :) eger hiçbir sonuç çıkmaz ise o 7.33 deki kadını bulmak farz olur :)
  • Dostum ne söylesen inanırım, konunun Sony Türkiye ve Servis görevini üstlenen aptal Teleservice'den kaynaklandığı apaçık ortada, esas bunun için birşey yapmak lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m1xer

    o an ın verdiği coşku ile yanlışlıkla söylemiştir ben videoyu indirdim delil olarak saklicam :) eger hiçbir sonuç çıkmaz ise o 7.33 deki kadını bulmak farz olur :)
    hatta bir gün toplanıp sony turkiye binasına toplu olarak gidip gösteri yapalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smetkkaya

    Dostum ne söylesen inanırım, konunun Sony Türkiye ve Servis görevini üstlenen aptal Teleservice'den kaynaklandığı apaçık ortada, esas bunun için birşey yapmak lazım

    sony tr sat unut yapıyor resmen aslında tahmin etmeliydi insanlar 2011 xperialara bir ics verdiler yemin ederim gidip yazılımı yapanı öldürsem ağır tahrik var diye ceza almam 2011 ve bazı 2012 xperialara üvey evlat muamelesi yaptı sony şimdide daha yılını bile tamamlamayan xperia z lerin arkaasında bile durmuyor sony gerçekten büyük terbiyesizlilk yaptı türk kullanıcılara hayatımda samsung lg apple gibi marka kullanmadım ama bundan sonra sony hariç hepsini kullanabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umut3513 -- 29 Ağustos 2013; 15:47:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baranumut

    quote:

    Orijinalden alıntı: smetkkaya

    Dostum ne söylesen inanırım, konunun Sony Türkiye ve Servis görevini üstlenen aptal Teleservice'den kaynaklandığı apaçık ortada, esas bunun için birşey yapmak lazım

    sony tr sat unut yapıyor resmen aslında tahmin etmeliydi insanlar 2011 xperialara bir ics verdiler yemin ederim gidip yazılımı yapanı öldürsem ağır tahrik var diye ceza almam 2011 ve bazı 2012 xperialara üvey evlat muamelesi yaptı sony şimdide daha yılını bile tamamlamayan xperia z lerin arkaasında bile durmuyor sony gerçekten büyük terbiyesizlilk yaptı türk kullanıcılara hayatımda samsung lg apple gibi marka kullanmadım ama bundan sonra sony hariç hepsini kullanabilirim

    Haklısın söylediğinin her kelimesine katılıyorum,

    Ben durumu yazdım işte ortada, şimdi buna göre hareket edip hakkımı sonuna kadar savunacam, gelişmeleri de buraya aktarcam ki iyi birşey çıkarsa belki birileri de faydalanır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smetkkaya

    quote:

    Orijinalden alıntı: baranumut

    quote:

    Orijinalden alıntı: smetkkaya

    Dostum ne söylesen inanırım, konunun Sony Türkiye ve Servis görevini üstlenen aptal Teleservice'den kaynaklandığı apaçık ortada, esas bunun için birşey yapmak lazım

    sony tr sat unut yapıyor resmen aslında tahmin etmeliydi insanlar 2011 xperialara bir ics verdiler yemin ederim gidip yazılımı yapanı öldürsem ağır tahrik var diye ceza almam 2011 ve bazı 2012 xperialara üvey evlat muamelesi yaptı sony şimdide daha yılını bile tamamlamayan xperia z lerin arkaasında bile durmuyor sony gerçekten büyük terbiyesizlilk yaptı türk kullanıcılara hayatımda samsung lg apple gibi marka kullanmadım ama bundan sonra sony hariç hepsini kullanabilirim

    Haklısın söylediğinin her kelimesine katılıyorum,

    Ben durumu yazdım işte ortada, şimdi buna göre hareket edip hakkımı sonuna kadar savunacam, gelişmeleri de buraya aktarcam ki iyi birşey çıkarsa belki birileri de faydalanır

    Alıntıları Göster
    hocam kesinlikel arayın hakkınızı telefon fiyatı 1800 tl ortalama bir işçinin 2 aylık ücreti insanlar o paraya ev geçindiriyor sonuna kadar arayın hakkınız tanıdık bir avukatınız varsa bir danışın derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut3513

    hocam kesinlikel arayın hakkınızı telefon fiyatı 1800 tl ortalama bir işçinin 2 aylık ücreti insanlar o paraya ev geçindiriyor sonuna kadar arayın hakkınız tanıdık bir avukatınız varsa bir danışın derim

    Alıntıları Göster
    Tabi moruk az para değil sonuçta daha telefonun taksidini bitirmedim, hakkımızı savunma imkanı varken neden keriz gibi onların ekmeğine yağ sürelim. Hem avukat tanıdığıma danıştım, hemde hukuk kürsüsünde tanıdığım bir öğretim görevlisine, sağolsunlar onlarda yol gösterdi. Durur muyum bu saatten sonra, illa ki zorlayacam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay85

    xperia z türkiye resmi lansmanı
    http://www.youtube.com/watch?v=n574ijDkrlM

    http://www.youtube.com/watch?v=2WT3GjvkfDM 7.33 den itibaren yetkili ağızdan çıkan söz.

    istanbul boğazında xperia z
    http://www.youtube.com/watch?v=t7c8L4YGqAA




    Dostum bu gösterdiğin videolara bi göz attım da bu ilk 2 video'dan pek iş çıkmaz. Biri technopatnet diğeri hotmobilepress tarafından yayınlanmış, Sadece 3. video sonyxperiatr tarafından yaynlanmış ve bu belki bir işe yarayabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smetkkaya

    quote:

    Orijinalden alıntı: uraltay85

    xperia z türkiye resmi lansmanı
    http://www.youtube.com/watch?v=n574ijDkrlM

    http://www.youtube.com/watch?v=2WT3GjvkfDM 7.33 den itibaren yetkili ağızdan çıkan söz.

    istanbul boğazında xperia z
    http://www.youtube.com/watch?v=t7c8L4YGqAA




    Dostum bu gösterdiğin videolara bi göz attım da bu ilk 2 video'dan pek iş çıkmaz. Biri technopatnet diğeri hotmobilepress tarafından yayınlanmış, Sadece 3. video sonyxperiatr tarafından yaynlanmış ve bu belki bir işe yarayabilir.

    yalnız sony mobile pazarlama müdür didem usluer in ağzından çıkan açıklamalar diye ekledim bu videoyu




  • Sony telefonları paralel ithalat almak daha iyi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter

    Sony telefonları paralel ithalat almak daha iyi.

    haklısın hata ettik. sony türkiye sağlam ayakkabı değil.
  • hocam konuşma kaydınız varmı tutuluyormu bilmiyorum ama
    http://www.rok.org.tr/misyon.html
    şuraa şikayette bulunun reklamlarında su geçirmez diyip su geçirdiği için arızalandığını ve biz reklamlarda su geçirmez demedik demelerini şikayet dilekçesine ekleyin sony size 1 hafta içinde telefon açacak yeni telefonunuzu nereye yollayalım diyecek yoksa çok ağır cezaları var

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.