< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cloudman34 -- 19 Nisan 2023; 21:34:57 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Yağ Bakımı Hakkında Yanlış Bilinen Durum
-
-
Kişisel fikrim bunu zaman olarak değilde arabayı kullanırken ne kadar yüksek devir çevrildiği. Bence yüksek devir ve ısıda yağ özelliğini daha çabuk kaybeder
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben corolla hybrid kullanıyorum yağ bakım aralığı 15.000km bakımdan önce yağ çubuğunu her zaman çekerim yağ neredeyse ilk günkü gibi sapsarı olur çünkü genelde elektirike yol aldığımız için motor hem daha az ısınıyor hem de motor yağı daha az özelliğini kaybediyor aynı aracın 1.5-1.6'larına bakıyorum onlarda bakım aralığı 10bin km, neredeyse simsiyah olmuş oluyor yani. bence 3 ayda 10bin km yapıyorsanız ve özellikle sakin sürüş ile yapıyorsanız eksiltme durumunu kontrol etmek kaydıyla 15bin km değişim uygulanabilir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Genelde aracı sert kullanıyorum özellikle şehir dışında 140 150 gidiyorum mesela bugün İstanbul'dan Adanaya geldim belki 6 7 saat 140 150 km hızla geldim. Bu yağın kalitesini öldürüyor mu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
10 bin km şehir içinde yapmak başka bir şey uzun yolda yapmak başka bir şey
iş makinlerinde çalışma saati var sizin yerinizde olsam 15 bine çekerim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Genelde %70 sehir içi %30 şehir dışı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben de bu konuyu hep merak etmişimdir.
Herhangi bir aracın 10.000 km yolu şehir dışında ortalama 70-80 km süratle toplam 140-150 saatte tamamladığını düşünelim.
Araç aynı yolu şehir içinde 25 km ortalama süratle 400 saatte de tamamlayabilir.
İki sürüşün de sakin yapıldığı kabulüyle araç şehir içinde bence daha çok yıpranacaktır.
Bu nedenle iş makinası veya deniz araçlarında olduğu gibi bakım aralıklarının çalışma saatine bağlanması bile mantıklı geliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
hangi 10 bin km'de daha çok yakıt tüketiliyorsa o 10 bin km'de yağ daha çok eskiyecektir.
bmw'lerde araba yağ değişim zamanını buna öre belirliyor mesela.
uzun yolda 110 -120 gidiyor olsanız 15'e çıkın derdim ama 140-150 temposunda ,tsi'ın da sıcaklığı yüksek bir motor olduğu düşünüldüğünde, yağ oldukça hızla yıpranacaktır.
hatta şehiriçi düşük trafikli bir 10 km'den de daha çok yıpranır.
-
Can simdi benim anladigim 140-150 km lerde gidince neden yag cabucak yipranir ? Sonucta Hiz=mesafe×zaman yani birim zamanda ha yavas gitmissin ha hizli gitmissin ayni hesaba cikmaz mi ?
Benim 1986 Fransiz broadwayimde yagda kararma olmuyor 5000 km oneriliyor ama ben 7500 km de degistirmeyi uygun goruyorum. Renault ELF motor yagi kullaniyorum. Yuksek devirlerde bazen gitmek kurum temizligini sagliyor ve performansa olumlu etki ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yağın pislenmesinin bence de bir önemi yok çünkü dizel araç sahibiyim 1000km de kararıyor, önemli olan ısınıp soğuması, devirli kullananın yağ değişimini erken yapması daha sağlıklı olur.. benzinli aracımda da eat8 var, 1500 2000 devir bandında geziyor.. 7000km de yağına geçen baktım sarı sanki yeni koyulmuş gibi (dizele kıyasla)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önemli olan motor çalışma saati ve ortalama devir aralığıdır.. 140-150kmh hızda sabit gitmek bir şey değil, bunlar yağ değişimini erkene alan sürüş şekilleri zaten değişim km'sine hızla yaklaştığın için.
Asıl trafikte kullanılan, bir yere gitmeyip durduğu yerde devir dönen motorun yağı yıpranır.. Uzun yolda hızlı giden araç güzelce soğur ve mesafesini alıp bakımına yaklaşırken, öbürü duran trafikte yüksek sıcaklıklıklarda boş boş çalışıyor.
Bakım koşullarına km'nin yanına yıl koşulunun eklenmesinin asıl sebebi bu zaten.. yoksa modern yağlarda motordaki yağın kullanımasa bile 1 yılda bozulması falan yok öyle bir şey.
Yağın kararması önemli değil.. görevini iyi yapıyor demektir. direkt enjeksiyon benzin ve dizel araçların yağı çabucak kararır. Mpı, yani klasik çok nokta enjeksiyonlu araçların yağı çok daha geç kararır.
-
Aracı kullanım karakterine göre değişir. Net sonuç bağımsız denetim yağ analizi yapan bir firmaya numune gönderirsin. Sonuçlara bakarsın.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tam anlamıyla bu durumu denemiş birisi var mi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Elbette biliyorum 100le gitmekle 150 ile gitmenin aşınmada fark yaratacağını, özellikle yüksek basınçlarla çalışan downsized motorlarda.. ben trafikte kalmak ile, yani motorun yüksek saatlerde çalışması ile kıyasladım.
-
aynı hesaba çıkmaz.
araca etki eden ters yönlü kuvvetlerden en büyüğü denebilecek hava sürtünmesi hızın karesiyle doğru orantılı artar dolayısı ile aynı mesafeyi 150 ile tamamlamak için ,100 ile giderkenkinin 2.25 katı enerji üretilmesi gerek (hava direnci özelinde), bu da motora çok daha fazla yük binmesi, o da yağın daha yüksek sıcaklığa çıkması dolayısı ile de erken yıpranması demek.
konu 3 litre bir motordur 150 ile giderken de fazla zorlanmıyordur, yağ sıcaklığı artmıyordur vs fark olmayadabilir ama 1.4 150-160 hp bir makinada ciddi farklar oluşur yağ ömründe.
yağ kararmasına da çok takılmamalı, aslında yağ kararmıyor, motorda biriken kurumun bir kısmı yağa geçiyor.
direkt enjeksiyonlu olmayan motorda benzinin yaptığı temizleme görevini de yağ üstlenmek zorunda kalıyor.
-
Her yağ aynı teknik özellikleri vermiyor, eğer LL (Long Life) nitelikli yağlardan kullanılır ise 10 Binden 15 bine çıkmakta hiç bir sorun olmaz. Ama standart yağların sağladığı spekler belli stress ve kullanım ömrü ile limitlenmiştir. Yağlar dinamik viskozite sahiptir, sıcaklık arttıkça viskozitesi artar bu da sadece yağ ömrünü değil motor ömrünü de etkiler. 90 derece ortalama yağ sıcaklığı ile çalıştırmakla 110 derece üzeri sıcaklıkta motor çalıştırmak kesinlikle bir değil. Ben liquimoly yağlarını kullanıyorum, aracım 200 bin üzerinde olduğu içinde aralıkları mümkün olduğunca kısa tutuyorum 8-10 bin km gibi.
-
Hocam hep merak etmisimdir,hybrid araçlarda bakım neye göre belirleniyor?Mesela araba elektrikte giderken benzinli motor devrede değil ama kilometre sayacı atıyor.Kilometre artiyo ama sadece benzinde gitmiyor,elektrikliyle benzinli motorun ayrı sayacı mi var araçta,neye göre yağı değiştiriyorlar yani?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
markalar da buna çözüm bulmuş Sürüş kosulluraina göre seçenekler mevcut. Yüksek devir ve yuksek hizda Yüksek sicakliklara dayanıklı vekararli yag kullanırsaniz 15 bin km ye dogru çekebilirsiniz. Sehir ici ise gel git yapanlara da 0w30 gibi daha soguk motorlara uygun yaglar var.
https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/home/car-engine-oil-and-fluids/oil-and-fluids-finder.html?customerType=workshop&page=recommendedProducts&id=c876630d8b699051f11d4b0b1789c2e7
https://www.motul.com/tr/tr/lubricants/recommendations/e18c0d3082bb980434dea1d0054035a3?category_id=1null&mileage=high&model_id=f586af4b1193a00a
Ornegin Castrol 5w30 LL ve 0 w 40 parlama noktasi ve 100 derece kinematik vizikozite 0w 40 da dah yuksek. Shell ve motul yaglarda Yüksek sıcaklığa daha dayanikli modelleri var parlama noktasi 235 derecelere kadar çıkıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 24 Nisan 2023; 5:36:27 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Kişisel fikrim bunu zaman olarak değilde arabayı kullanırken ne kadar yüksek devir çevrildiği. Bence yüksek devir ve ısıda yağ özelliğini daha çabuk kaybeder
|
Benzer içerikler
- bridgestone blizzak lm005 yorum
- fluence lastik basıncı
- kayıp araç trafikten nasıl düşürülür 2024
- honda civic nasıl okunur
- dexos 2 nedir
- taigo bagaj hacmi
- hyundai santa fe, 7 kişilik 2024
- rezvani tank fiyat
- byd seal kullanıcı yorumları
- byd seal u dm-i forum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X