Şimdi Ara

YAZILIMDA OKUL ÖNEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ilk binden alan okul da var

    ilk 20binden de

    ilk 100binde de

    ve 500 binden de

    önemli mi



  • + okul dışından bir bölümde okuyup yazılımda yer bulanlar var mı


    çok denk geliyor sosyolojiden matematikten baya yönelen var
  • Ben dandik bir vakıf üniversitesinden matematik-bilgisayar mezunuyum. Profesyonel olarak yazılım geliştirmede 6. yılım. iOS uygulamaları geliştiriyorum.
    Sana sektörden izlenimlerimi aktarayım.

    Öncelikle yazılım geliştirme yeteneğin varsa ve “ben bunu yaptım” diyebileceğin bir şeyler varsa elinde, iş bulman çok kolay. Bunun birkaç sebebi var. Sektördeki açık çok büyük, yazılımcı sayısı çok az ve dünyaya kıyasla fiyat/performans oranı en yüksek olan yazılımcılar Türkiye'de (Yabancı orta ölçekli şirketler arge ofisi açmaya başladılar).

    Üniversite ve not ortalaması bazı(devlet destekli) firmalar(Aselsan, Havelsan.. vb) için büyük öneme sahip. Nedenini açıkça ben de bilmiyorum firma kültüründen kaynaklanabilir. Uzun yıllar var olan firmaların kendilerine has kültürleri var ve bu kültür de devletin başındakilere göre şekilleniyor sıklıkla. Her zaman değil. Bunlar dışında haftada en az 3 iş teklifi aldığım halde bana üniversite ile ilgili bir şey söyleyen hiç olmadı ki büyük şirketlerin ve bankaların projelerinde görev aldım.

    Beraber çalıştığım stajyerlerden anladığım kadarıyla ülkemizde yazılım eğitimi profesyonel yazılım geliştirmeden uzak görünüyor. Yani kişi piyasaya girince öğrendiği bilgilerin bir işe yaramadığı durumu ile karşılaşabiliyor. Bu durumda kişinin öğrenme hızının yüksek olup olmaması onu sektörde tutunmasını belirliyor. Tutunabilirse yola devam eder. Tutunamazsa farklı alanlara yöneldiklerini gözlemledim.(Analiz, Proje yönetimi, test, satış-pazarlama vb...)

    Sözün özü her ne kadar yazılım geliştirmenin %90'ı kopyala-yapıştır dense de işi gerçekten yapabilen sayısı çok az. Bu yüzden okulun-bölümün önemi akademik hedefler olmadığı sürecek yok denecek kadar az.




  • Akasha_Ether kullanıcısına yanıt
    teşekküler

    başka alanlardan yönelme nasıl oluyor acaba

    üniye bağlı kalmadan ne projeler yapabilirim acaba
  • Ankaratıplı kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim iki yöntem var. Biri seviyesine bakmadan kendi yazılımını geliştirme. Web sitesi, mobil uygulama, oyun... ne olursa. Diğer de ders dışı staj. Ayarlaması zor olabilir ama ayarlayabilirsen güzel kapılar açar.
    Junior seviyesinde sana iş verecek olan işveren senin işi öğrenebilme potansiyeline bakar çoğunlukla, işi henüz bilmediğinin zaten farkındadır. Sen bu potansiyeli bu tarz çalışmalarla gösterebilirsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Var ama fena çalışman ve alanınla alakalı işler yapman lazım. Lisans derecenle birbirini tamamlayıcı bi yetenek seti oluşturursan olabiliyor. Tıptan da yönelen var. Özellikle tıp eğitimi, yapay öğrenme, tanı araçları, beyin bilgisayar arayüzleri, teşhis sistemleri, sağlık yazılımları vb bunlara danışman, araştırmacı ve/veya bizzat kodlayan olarak ekibin bir yerlerinde yer edinebilirsin.

    Tek başına veya sağlık alanı harici mobil app, desktop app, web app, oyun yapayım tarzı işler pek uygun değil, önermem. Bunları yapmak için tasarım / mühendislik bilgisi gerekiyor + tıp mezununun üstüne vazife değil. Maksimum hobi olarak yapılır.

    Benim de lisansım tıp, yapay öğrenme ve veri analizi ile alakalı bir işim var. ÇAP/okul vs. şart değil. Ben coursera'dan aldığım kursların sertifikalarını + portfolyo olarak kaliteli 3 projemi (biri akademik seviye) göstermiştim yeterli gelmişti. Seni işe alacak kişi de zaten "bilgisayar mühendisi" olmanı beklemiyor (keza sen de bilgisayar mühendisi gibi olamıyorsun).

    Psikoloji/sosyoloji özellikle ABD'de oldukça "sayısal" tarzda öğretilebiliyor. Stanford'da doktora yapan birinden duymuştum, psikoloji bölümündeki yapay öğrenme, bilgisayar bilimlerindeki yapay öğrenme ile kapışır zorluklaymış neredeyse. Matematik zaten bilgisayara kaymak için çok ideal bir alan. Hal öyle olunca adamların zaten ciddi bilgisayar bilgisi oluyor başka bölümden oldukları halde.

    Üniversiteye bağlı kalmadan proje olur mu diye sormuşsun; ona da veri bilim perspektifinden cevap vereyim, diğer alanlardan pek anlamam. Eğer ki verini kendin toplamak istiyorsan, imkanı yok üniversiteye bağlı olmadan yapamıyorsun. Öğrenciysen, araştırman için yanına gözetmen bir hocanı alacaksın etik kurula başvuracaksınız. Mezunsan da kendin etik kurula başvuracaksın verini toplayacaksın. Bunları yapmak istemiyorsan kaggle.com gibi yerlerden hazır veri bulup onlarla çalışabilirsin. Hatta kaggle.com'daki bilumum veri setleriyle çalışıp iyi kötü bir sonuç çıkarıp submit etsen fena olmaz, iyi pratik olur. İnsana dair veri toplamak istediğin her projende üniversiteyle veya etik komitesi olan bir hastaneyle çalışman gerekiyor. Aynı şekilde klinik kullanım için ürettiğin projelerde de bakanlık/etik komite vb. yerlerden ilgili onayların vs alınmış olması gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaramazovX -- 10 Ağustos 2020; 2:45:1 >




  • Faydali diyelim. Ne kadar iyi okul o kadar iyi kariyer. ancak iyi bir okul olmazsa da hatta okul olmazsa da yazılımda kariyer mumkun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İyi bir okul:
    - Kaliteli eğitim (yazılım düz bir şekilde dil öğrenmek değildir)
    - Genel olarak daha başarılı/çalışkan öğrenciler
    - Kağıt üstünde pozitif görünüş
    - Daha çok fırsat
    - vb.
    pek çok fark sağlar. Ama olmazsa olmaz da değildir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.