Şimdi Ara

Yazılımla yakıt tasarrufu yapan varmı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
20.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bana çok saçma geliyor %20 -15 yakıt tasarrufu deniliyor hem güç artacak hem yakıt tasarrufu olacak siz yaptırıpta tasarruf ettiğini bildiğiniz arkadaşınız veya bildiğiniz varmı bende yaptırmayı düşünüyorum 2 firma arasında kaldım ecufast ve dr.ecu hangisine yaptırsam acaba ama bu yakıt tasarrufu yalandır heralde



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yazılımla Yakıt Tasarrufu Yapmak Mümkün mü?

    Yakıt tasarrufu, günümüzde araç sahipleri için önemli bir konu haline geldi. Yazılım, bu amaç için potansiyel bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor.

    Stage 1 Yazılımın Yakıt Tüketimi Üzerindeki Etkileri

    Stage 1 yazılım güncellemeleri, genellikle araç performansını artırmayı amaçlar. Bununla birlikte, bazı durumlarda yakıt tüketimini de etkileyebilir. Bu güncellemeler, motor yönetim sisteminde optimizasyonlar yaparak yakıt enjeksiyonu ve ateşleme zamanlamasını ayarlar. Bu, daha verimli bir yanma sürecine yol açabilir ve yakıt tasarrufu sağlayabilir.

    Yazılımın Yakıt Düşürme Yöntemleri

    Yazılım, yakıt tasarrufuna şu yöntemlerle katkıda bulunabilir:

    • Hava-Yakıt Karışımının Optimizasyonu: Yazılım, hava ve yakıtın doğru oranlarda karıştırılmasını sağlayan hava-yakıt oranını ayarlar. Bu, daha verimli bir yanma sağlar ve yakıt israfını azaltır.
    • Ateşleme Zamanlamasının Ayarlanması: Yazılım, bujilerin ateşleme zamanını optimize ederek yakıtın daha verimli bir şekilde yanmasını sağlar.
    • Valf Zamanlamasının Optimize Edilmesi: Bazı yazılımlar, valf zamanlamasını ayarlayarak motorun verimliliğini artırabilir. Bu, yakıt-hava karışımının silindirlere daha etkili bir şekilde girmesini ve yanmasını sağlar.

    Arabalara Yazılım Atmak ve Yakıt Tüketimi

    Arabalara yazılım atmanın yakıt tüketimi üzerindeki etkisi, aracın modeline ve yazdırının türüne göre değişir. Optimize edilmiş yazılımlar, yakıt tasarrufuna katkıda bulunurken, agresif performans artışı sağlayan yazılımlar yakıt tüketimini artırabilir.

    Chip Tuning ve Yakıt Tasarrufu

    Chip tuning, motor yönetim sistemi yazılımını değiştirerek motor performansını artırmayı amaçlayan bir işlemdir. Bazı chip tuning seçenekleri, yakıt tasarrufu sağlamak için optimize edilmiştir. Ancak, tüm chip tuning uygulamaları yakıt tasarrufu vaat etmez.

    Önemli Hususlar

    Yazılımla yakıt tasarrufu elde etmeyi düşünüyorsanız, aşağıdaki hususları göz önünde bulundurmanız önemlidir:

    • Seçilen yazılımın aracınızla uyumlu olması gerekir.
    • Yazılımın güvenilir bir kaynak tarafından yüklenmesi önerilir.
    • Yazılım güncellemelerinde potansiyel riskler olabilir, bu nedenle işlemi yapmadan önce araştırmanızı yapmanız gerekir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor arabayı daha rahat kaldıracağı için daha az yakabilir
  • Bir kaç yorum okudum ama "yol bilgisayarı yanılıyor" diyen de var. Tasarruf yapıyorum diyenlerin depo ölçümünu bilemiyorum.
  • Bana kalırsa yazılımı manipüle edip yol bilgisayarında öyle gösteriyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Bir kaç yorum okudum ama "yol bilgisayarı yanılıyor" diyen de var. Tasarruf yapıyorum diyenlerin depo ölçümünu bilemiyorum.

    Bencede yol bilgisayarını kodlamışlarda olabilir biz az yakıyo zannediyoruz ama hiçmi biride 1 depoda kaç km gittiğine bakmamıştır . Yol bilgisayarını aldatsada kaç km gittiği ortada sonuçta 1 depoyla
  • tasarruf yapmıyor, yapıyorum diyeni ciddiye almayın..

    Cruise control kullanılarak bile testler yaptım aynı yollarda, fark yok..

    Aynı yakıyor ama performansı daha iyi..

    kritik yerlerde sıkıştırınca eski motora göre beni üzmüyor, gaza bastığımda bana cevap veriyor, alt devirlerde sağır değil..
  • Protein tozu kullanan bir, aracına yazılım yaptıran iki.Bunlara küfür et ama yaptıklarına zararlı deme
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2.0 cdti insignia ilk aldığımda 110-120 km hızlarda şehir dışı uzun yolda 7.2 yakıyordu ,bu değer bana anormal geldiği için yazılım yaptırdım,kesinlikle dizel araba uzun yolda bu hızlarda bu kadar yakmaz ,,,yazılımdan sonra bu hızlarda 5.4 e düştü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_

    2.0 cdti insignia ilk aldığımda 110-120 km hızlarda şehir dışı uzun yolda 7.2 yakıyordu ,bu değer bana anormal geldiği için yazılım yaptırdım,kesinlikle dizel araba uzun yolda bu hızlarda bu kadar yakmaz ,,,yazılımdan sonra bu hızlarda 5.4 e düştü

    rodajdan kaynaklanıyoda olabilir ama ?
  • yahu ne yazılımı kapitalist oyun bunlar sömürülmeye devam ediliyorsunuz, tasarruf falan hikaye ayrıca aracınızı mahvediyorsunuz.

    ama ben yine de sakinim bişey diyemem para onların mal onların kime ne ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Squares


    quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_

    2.0 cdti insignia ilk aldığımda 110-120 km hızlarda şehir dışı uzun yolda 7.2 yakıyordu ,bu değer bana anormal geldiği için yazılım yaptırdım,kesinlikle dizel araba uzun yolda bu hızlarda bu kadar yakmaz ,,,yazılımdan sonra bu hızlarda 5.4 e düştü

    rodajdan kaynaklanıyoda olabilir ama ?

    araç 2010 model, geçen yıl aldım, aldığımda 170bin km deydi
  • Euro emisyon salınımı icin belli lambda kriterleri var. Fabrikadan bu kriterler içerisinde araç çıkmakta. Sonradan yazılım ile lambda değiştirip performans artısı sağlanabilir, emisyon salınımı da doğal olarak artmış olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RASP -- 6 Ocak 2017; 13:11:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Squares


    quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_

    2.0 cdti insignia ilk aldığımda 110-120 km hızlarda şehir dışı uzun yolda 7.2 yakıyordu ,bu değer bana anormal geldiği için yazılım yaptırdım,kesinlikle dizel araba uzun yolda bu hızlarda bu kadar yakmaz ,,,yazılımdan sonra bu hızlarda 5.4 e düştü

    rodajdan kaynaklanıyoda olabilir ama ?

    araç 2010 model, geçen yıl aldım, aldığımda 170bin km deydi

    o zaman baya yaramış size yazılım :D nerede yaptırdınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RASP

    Euro emisyon salınımı icin belli lambda kriterleri var. Fabrikadan bu kriterler içerisinde araç çıkmakta. Sonradan yazılım ile lambda değiştirip performans artısı sağlanabilir, emisyon salınımı da doğal olarak artmış olur.

    Performans bariz artıyor zaten ona lafım yok da yakıt tasarrufu biraz ikilemde
  • Squares kullanıcısına yanıt
    reklam olmasın özelden yazıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RASP

    Euro emisyon salınımı icin belli lambda kriterleri var. Fabrikadan bu kriterler içerisinde araç çıkmakta. Sonradan yazılım ile lambda değiştirip performans artısı sağlanabilir, emisyon salınımı da doğal olarak artmış olur.

    Aynen öyle.

    Emisyonda 2 kriter var.

    1. ortaya çıkan CO2 yani yakıt tüketimi
    2. NOx gibi zararlı istenmeyen yanma sırasında oluşan gazlar


    yakıt tüketimini düşürebilirsiniz ama bu sefer 2. madde artar doğal olarak emisyon sağlanmaz. Fabrikalar da 2 maddenin de optimum olduğu bölgede bir yazılım ayarlar ki o euro emisyon normuna uysun, sonuç olarak normal performansta temiz egzostlu araç olur. Amerikada bu normlar çok katıdır o yüzden kolay kolay bir dizel binek araç oradaki dizel emisyonlarına uyamaz, uydurulur...

    Şimdi bizim çipçiler ana enjeksiyondan önce ve sonra küçük yakıt gönderimini iptal ediyor ve onu alıyor ana enjeksiyona ekliyor. belki böyle yaptığını bile bilmiyordur, bilgisayardan otomatik takır tukur hallediyordur. her yerde türediklerine göre başka açıklaması olamaz, hazır bir yazılım bunları yapıyordur. sonuç olarak araç ya aynı yakıyor ya da biraz turbo basıncı arttı ise yakıtı artıyordur. Ama bu sefer aracın emisyon değerleri 1-2 norm öncesine gidiyor, belki 2 katına çıkıyor. Ee ülkemizde kara dumannn powaaa gibi cahilce ve insanlığın mirası olan bu dünyanın atmosferiğini delik deşik etmeyi normal gören kafalar var, çünkü o manyaklar için tork çok önemli, tek başına bindiği araçta 15-20 kişi taşıyan minibüsteki kadar tork olması lazım ki psikopat gibi torrkkkkkk diye delirmeli. Bu doğayı kirletmeyi kendinde hak görüyorlar. Bunları yazdığım için bana eehehehe enayiye bak doğayı çevreyi düşünüyor diye sığ fikirli pislik insanlar olacaktır. Bu yüzden dünya git gide yaşanmaz bir yer oldu...

    Aracınızın arıza ışığı da bu euro normlarına bağlı yanmakta aslında. araçtaki bir sorun emisyonu etkilemiyor ve çok az oynatıyorsa kaydı olur ama arıza ışığınız yanmaz. ama emisyon değerlerini ciddi etkileyen bi şey olursa arıza ışığınız yanar. LPG takıp zamanları ve yakıt miktarını beceremeyen, usta diye gezen kasaplar da lpg taktın mı ışık yakarrr ehehehe kafasıyla dolaşır. benim araçta 110bin km'dir lpg var ve arıza ışığı yanmıyor. aracın lpg ayarı sırasındaki emisyon ölçümleri de ciddi derece iyi çıkıyor.

    Çip atılırken enjeksiyon süreleri ve enjeksiyon yöntemleri değiştirilip arıza ışığı yakma eşikleri değiştiriliyor. yani 5yıl önce üretilseydi olacak şekilde 1-2 norm öncesine dönüyor araç. Bizim ülkede de buna karşın bi resmi yaptırım cezai uygulama yok. vw'ye ceza keseceğine en çok satan marka yapan dünyadaki tek ülkeyiz

    adam kendi yaptığı yazılıma göre üretip tasarladığı aracı kendi kafana göre yeniden yazılımlarsan olacak şey orijinali kadar iyi gitmeyecek ve orijinali kadar çevreci olmayacak, bazı parçaları da daha kısa ömürlü olacak. yakıt tüketimi konusunda ise aynı sürüş şartları altında benzer veya fazla yakacaktır. kayda değer bir düşüş bana inandırıcı gelmiyor. bunu üniversitelerde bu iddialı konuşan firmalar sponsor olup proje olarak test tarafsızca ettirirlerse o zaman olabilir. o durumda %5 belki kıymetsiz iyi çıkabilir o da uzun yol sürüş stiline denk bi ortamda olur o kadar.

    Fizik kanunu gibi bir şey yoktan var olmayacağına göre ortaya çıkacak ekstra güç elbette ekstra yakıt ile olacaktır. Ancak sabit kullanım koşulu cruze ile 90la filan sağlanırsa önce ve sonraki emisyonu azaltma amaçlı olan enjeksiyonlar kesilir sadece yazılımda ana enjeksiyona yoğunlaşılırsa kıymeti olmayacak bir düşüş olabilir. Ancak şehiriçi dur kalk ve performanslı kullanım ya orijinaline benzer ya da daha fazla yakmasına sebep olacaktır.


    Not: Çip atan hap atan çip tuningci arkadaşlar mesajımı alıntılayıp yorumda bulunsanız dahi pek dikkate almam. Hiç siz yoğurdum ekşi diyen satıcı gördünüz mü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Protein tozu kullanan bir, aracına yazılım yaptıran iki.Bunlara küfür et ama yaptıklarına zararlı deme

    Sen ve senin gibi dusunen 8 kisinin protein tozu hakkinda bilgisi olmadigi cok belli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    arkadaşım bu euro motor normları, dpf falan kaç yıllık mazisi var, 1980 model ford kamyonlar dolaşıyor yollatda, bazen bunların attığı kara dumandan önümü göremediğim oluyor,,, haa 2008 öncesi bütün dizel araçlar piyasadan kaldırılsın, herkes çevreyi eşit kirletsin ben o zaman varım, yaptırdığım yazılımı üstüne para verip iptal ettirmeye hazırım,, yıllar önce yalçın pekşenin nükleer santraller üzerine bir yazısını okumuştum hiç unutmam o yazıyı,, türkiyenin enerji bakımından dışa bağımlı olmasını arzulayan yabancı ülkelerin taşeron örgütü greenpeace nükleer karşıtı eylemler yapıyordu, çernobil patlayınca nasıl hepimiz etkilendik, bulgaristanda bile nükleer var ama türkiyede olmasın,, yalçın pekşen dediki " bunlar komşuda patlayınca bizi etkiliyor ama bizde olsun istemiyorlar, bu şuna benziyor, kadının bacakları bizim omuzumuzda ama başkası beceriyor"




  • Polo gti 210 hp 310nm

    Rsa stg1 yazilim

    Rsa İntercooler

    Forge Dp

    Custom Dw

    İridyum buji



    Ankara Sehir ici yapmis oldugum km hic

    Sifirlamadigim degerler

    Sakin(dikkatli) kullanim 6,8

    Normal kullanim 7,6 - 7,9 arasi degisiyor

    Agresif kullanim 8,9 - 9,5 arasi



    Kisaca yazilip yaptirip ekonomi yapacam dersen

    Test ettim ciddi anlamda fark edebiliyor.




     Yazılımla yakıt tasarrufu yapan varmı ?
     Yazılımla yakıt tasarrufu yapan varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fathmetinol -- 6 Ocak 2017; 14:52:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_

    arkadaşım bu euro motor normları, dpf falan kaç yıllık mazisi var, 1980 model ford kamyonlar dolaşıyor yollatda, bazen bunların attığı kara dumandan önümü göremediğim oluyor,,, haa 2008 öncesi bütün dizel araçlar piyasadan kaldırılsın, herkes çevreyi eşit kirletsin ben o zaman varım, yaptırdığım yazılımı üstüne para verip iptal ettirmeye hazırım,, yıllar önce yalçın pekşenin nükleer santraller üzerine bir yazısını okumuştum hiç unutmam o yazıyı,, türkiyenin enerji bakımından dışa bağımlı olmasını arzulayan yabancı ülkelerin taşeron örgütü greenpeace nükleer karşıtı eylemler yapıyordu, çernobil patlayınca nasıl hepimiz etkilendik, bulgaristanda bile nükleer var ama türkiyede olmasın,, yalçın pekşen dediki " bunlar komşuda patlayınca bizi etkiliyor ama bizde olsun istemiyorlar, bu şuna benziyor, kadının bacakları bizim omuzumuzda ama başkası beceriyor"

    +1000 nükleer santral olayınada katılıyorum hepsinin nükleer santrali var biz kurunca istemiyolar :D




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.