Şimdi Ara

YENİ ASTRA '1.6 Turbo 180 HP'TEST VE SÜRÜŞ İZLENİMLERİ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
31.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merakla beklenen 2010 Opel Astra HB’nin Türkiye yol şartlarındaki ilk testi burada!

    Yazımıza Opel Türkiye yetkililerine teşekkür ederek başlayalım. Bize yeni Opel Astra Hatchback’in Türkiye’deki ilk testini yapma imkânı verdikleri için elbette. Bu testimiz sayesinde, hem yakın çevremiz hem de okuyucularımız tarafından merakla beklenen ve tarafımıza ısrarlı soruların yöneltildiği tüm konulara açıklık getirmiş olacağız. Hemen belirtelim; yeni Opel Astra HB’nin detaylı fotoğraflarına ve daha kapsamlı testine e-otodergi’nin Ocak 2010 sayısında da ulaşabileceksiniz. e-otodergi’nin Ocak 2010 tarihli 19’uncu sayısı, 5 Ocak 2010’dawww.e-otodergi.com web sitemizde yayına girecek

    Yeni Opel Astra HB ile tanışıklığım

    2010 Opel Astra Hatchback’in tasarımı hakkındaki kararımı, otomobilin fotoğrafları basına ilk kez dağıtıldığında (09.04.2009 tarihli haberimiz) vermiştim aslında: Sportif, modern ve şık. Daha sonra yeni fotoğraflar dağıtıldı (13.05.2009 tarihli haberimiz). Kararımda haklı olduğumu bir kez daha gördüm. En son da otomobilin iç mekân görüntüleri ortaya çıktı (21.06.2009 tarihli haberimiz). Insignia’yı andıran kokpitte çok güzel görünüyordu. Yeni Opel Astra’yı ilk kez yakından görüşüm ve kokpitine oturuşum ise Eylül ayında, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleşti (17.09.2009 tarihli haberimiz). Otomobildeki çekiciliğin, sadece fotoğraflarda değil, otomobilin yanına gelince de devam ettiğini gördüm. İç mekandaki tasarım, malzeme ve işçilik kalitesi, ergonomi de son derece başarılıydı. Ve yeni Astra’yı Türkiye’de teste alacağımız günü merakla beklemeye başladım. Ve işte o an geldi. Yeni Opel Astra HB’nin sürücü koltuğuna, bugün İstanbul ve çevresinde geçme fırsatı buldum. İşte izlenimlerim…

    Tasarımıyla ilgi çekiyor

    2010 Opel Astra Hatchback ile yola çıkar çıkmaz şunu anladım: Otomobil yoldaki tüm bakışları mıknatıs gibi çekiyor. Elbette bunun bir nedeni, otomobilin tamamen yeni olması ve ilk kez benim pilotajımda Türkiye yollarıyla buluşması. Ama bence daha önemli nedeni, ilgi çekici bir tasarıma sahip olması. Şehir içine girdiğim ve dur-kalk trafikte kaldığım anlarda, kaldırımdakilerin meraklı bakışlarına, birbirlerine göstermelerine ve ardından da “Yeni Astra” kelimeleriyle başlayan cümleler kurduklarına şahit oldum (dudak okuyabilmek süper bir şey!). Otomobilin dış tasarımı gerçekten çekici, sportif, modern ve şık. Bu yüzden Opel’in Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark Adams ve ekibini kutlamak gerek.

    Opel’in yeni yüzünü taşıyor

    Yeni Opel Astra HB’nin uzunluğu 4419 mm (eskisinden 170 mm daha uzun), genişliği 1814 mm (eskisinden 61 mm daha uzun), yüksekliği ise 1487 mm (eskisinden 20 mm daha uzun). Otomobilin dingil mesafesi ise 71 mm artışla 2685 mm’ye ulaşmış. Bu artışlar, kendisini iç mekânda eskisinden daha geniş ve ferah bir alan yaratarak açıkça hissettiriyor. Geliştirilmesi sırasında, sportif görünümle birlikte, minimum sürtünme katsayısının elde edilebilmesi için 600 saatini rüzgâr tünelinde geçiren yeni Astra, önden bakıldığında alçak ve geniş yapısıyla son derece çevik görünüyor. Opel Insignia ile başlatılan yeni tasarım anlayışını yansıtan otomobil, LED’li gündüz farlarını da Insignia’dan almış. Yeni Astra’ya yandan bakıldığında sportif hatların devam ettiği anlaşılıyor. Yeni Astra’nın profilinde, ön ve arka kısımda kelebek camlara yer verilmiş. Eğimli tavan, arka kısımda spoylerle birleşerek son buluyor. Otomobilin bagaj hacmi, eskisinden 10 litre daha düşük bir rakamla 370 litre. Ancak üç farklı yükleme şekli sunan ve koltuk kombinasyonlarına bağlı olarak 1235 litreye kadar kapasite sunan bagaj için “pratik” yorumu yapılabilir.

    Kokpit adeta “küçük Insignia”

    “Dış tasarım dışarıdakilerin gördüğü bir alandır, ama daha önemlisi, sürücü ve yolcuların en çok vakit geçirdikleri kokpittir” diyerek iç mekâna adım atalım. Yeni Opel Astra Hatchback’in kokpitine girer girmez, rahat ve vücudu saran sürücü koltuğuyla karşılaştım. Kendime uygun koltuk ve direksiyon simidi ayarımı zahmetsizce gerçekleştirdikten sonra kokpiti incelemeye başladım. Ergonomik açıdan çok önemli bir kusuru bulunmayan (cam açma-kapama butonları biraz geride) otomobilin ön konsolu Insignia’ya çok benziyor. Bu da, daha önceleri Insignia için yazdığımız övgü dolu cümlelerin yeni Astra için de geçerli olduğu anlamına geliyor. Bu noktada tek eleştirim, ön konsoldaki buton sayısının fazla olması ve butonların küçük tasarlanmış olması. Ancak bu duruma kısa sürede alışıldığını da belirteyim.

    V” şekli her yerde!

    “V” şekli, otomobilin dış tasarımından iç mekanına kadar birçok farklı noktada karşımıza çıkıyor. “V” harfinin iç mekândaki yansımaları, en bariz şekilde, direksiyon simidi ve ön konsolda yer alıyor. Yuvarlak tasarımlı birimlerden oluşan sportif gösterge tablosunda yer alan Türkçe yol bilgisayarı, tüm önemli bilgileri vererek görevini layıkıyla yerine getiriyor. Yeni Opel Astra’da, kokpiti anlatırken üzerinde ısrarla durulması gereken konu ise işlevsellik. Eski Astra’da büyük bir eleştiri kaynağı olan işlevsellik, dördüncü nesil Astra’da çözülmüş. Öyle ki, otomobilin iç mekânında herkese yetecek kadar eşya gözü ve bardaklık bulunuyor. Mark Adams, otomobilin geliştirilmesi sırasında 400 kişiye, otomobillerinde taşıdıkları 20 küçük eşyayı sorduklarını ve bu anketin sonucuna göre hareket ettiklerini belirtiyor. Bu sayede, yeni Astra’ya bindiğinizde; cüzdanınız, gözlüğünüz, kutu kolanız, cep telefonunuz, iPod’unuz, su şişeniz (kapı içi gözlere 1,5 litrelik su şişesi bile sığıyor), KGS kartınız vb. eşyanız rahatlıkla sığıyor. Büyük hacimli torpido gözü de bu işlevselliğe destek veriyor. Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldızla ayrılmayı başaran yeni Astra’nın iç mekânındaki malzeme ve işçilik kalitesi, bir üst sınıfta yer alan ağabeyi Insignia’ya göz kırpıyor.

    1.6 turbo motor, ailenin en güçlüsü

    2010 Opel Astra’nın test ettiğimiz versiyonu, şimdilik en güçlü model olan 1.6 lt turbo idi. 180 HP güç ve 230 Nm tork üreten bu motor, elbette ailenin en fazla yakıt tüketeni. Ancak 6 ileri manuel şanzıman, daha yüksek tüketime ulaşabilecek bu güçlü motoru, tüketim açısından cimrileştirmeyi başarıyor. Aracın ortalama yakıt tüketimi, fabrika verilerine göre 7.2 lt/100 km. 0’dan 100 km/s’ye 7.9 saniyede ulaşan Opel Astra HB 1.6 Turbo 180 HP, sürücüye 220 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Aracın karbondioksit salınımı ise 169 gr/km.

    Üç farklı sürüş modu var

    Yeni Opel Astra, FlexRide sistemi kapsamında, ön konsolunda “Sport” ve “Tour” adlı iki butona sahip. Bunlardan “Sport” adı üstünde spor sürüşü destekliyor. Bu konum seçildiğinde direksiyon ve süspansiyon sertlikleri artıyor, ayrıca otomatik şanzımanda (test aracımızda manuel şanzıman bulunuyor) yüksek motor devri kullanılıyor. “Tour” konumunda ise sistem, konfor ağırlıklı işliyor. Hiçbir buton seçili değilse “Normal” ayarlar söz konusu oluyor. Testim sırasında “Sport” ve “Tour” modlarını ayrı ayrı denedim ve otomobilin adeta iki farklı karaktere sahip olduğunu gördüm. “Sport” modunda maksimum yol tutuş ve performans sergileyen araç, konfor modu seçildiğinde aile otomobili haline geliyor. Bunu, iç mekandaki “ambiyans aydınlatması” da destekliyor. “Sport” modunda kıpkırmızı olan iç mekan ve göstergeler, “Tour” modunda sakin “beyaz” renge bürünüyor. Yol tutuşun bu kadar başarılı olmasında en önemli etken, Watt bağlantılı arka süspansiyona yer verilmiş olması. Yanal kontrol ve dengeye olumlu katkıları olan bu sistemin, çok kollu arka süspansiyonlardan daha az maliyetli olduğu da belirtiliyor. Görüş konusunda önde ve yanlarda herhangi bir sorunun bulunmadığı yeni Astra’nın arka camı son derece küçük. Bu da geri geri giderken görüş alanını kısıtlıyor. Ama bu noktada park sensörü imdada yetişiyor.

    Kompakt sınıf alev alev!

    Yeni Volkswagen Golf, yeni Renault Megane derken yeni Opel Astra, kompakt hatchback’ler arasındaki rekabeti iyice kızıştıracak. Aralık ayı sonuna kadar ön siparişle satılan yeni Opel Astra, Ocak 2010’da ilk sahiplerine teslim edilmeye başlanacak (31 Aralık 2009’a kadar geçerli olan fiyat listesi için BURAYA tıklayınız). Şu an için sadece benzinli güç üniteleri sunan yeni Astra, 2010’un ilk çeyreğinde 1.3 dizel motor seçeneğine kavuşacak. Bizim test ettiğimiz 1.6 litrelik benzinli turbo motora sahip versiyonun fiyatının 52.146 TL’den başladığını belirtelim.

    Opel Astra Hatchback 1.6 Turbo 180 HP / Teknik Özellikler

    Motor:
    1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli

    Şanzıman:
    6 ileri manuel

    Maksimum güç:
    180 HP @ 5500 d/d

    Maksimum tork:
    230 Nm @ 2200-5400 d/d

    Maksimum hız:
    220 km/s

    0-100 km/s:
    7.9 sn

    Boyutlar (uz./gen./yük.):
    4419 / 1814 / 1487 mm

    Bagaj hacmi:
    370-795-1235 lt

    Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):
    9.9 / 5.6 / 7.2 lt/100 km

    Baz fiyat (1.6 Turbo için):
    52.146 TL (31 Aralık 2009’a kadar)

    ALINTI:http://otomobil.com.tr/detay.asp?bolum=1257&baslik=Test-–-Sürüş-İzlenimi:-Yeni-Opel-Astra-Hatchback-1.6-Turbo-180-HP



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayacem -- 25 Aralık 2009; 20:27:14 >







  • Bu ne biçim test,kayda değer hiç birşey yok,bildiğimiz şeyler.

    Yol tutuşundan bahset.

    Virajlarda nasıldı.

    Sürüş keyfi

    Yol sesi ve konforu.

    Direksiyon hissi ve tepkileri.

    Performans verileri

    Motorun,gücü yürür aksama ve yola aktarımı vs.

    Bozuk yollarda nasıl.

    Test yakıt tüketimi.


    Adamın eline TR'de ilk kez test aracı geçmiş,oda tıngır mıngır gezip bırakmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 25 Aralık 2009; 20:48:51 >
  • Aracın Otohaber dergsindeki testinde ağırlığı 1503 kg. olarak belirlenmiş,ve ağırlıktan dolayı 180hp'nin performans olarak tam yansımadığı söylenmiş,yani yüksek ağırlık performansı törpülüyor denmiş.Bunu da belirtmek istedim,yalnız C sınıfı kompakt bir aracı nasıl 1.5 tona ulaştırdılar anlamak güç,aynı sorun İnsignia OPC'de de var,tam 1855kg. yanılmıyorsam!
  • Güzel testmiş...
  • Nasıl Törpüymüş bu ya :)
    Bize 1.5 ton Hengame gibi arabada 85ps yetiyo

    Ben 180ps bu ufaklığı alsam , muhtemelen aldığım Son araba olur.

    Severim Opel'i.

    Ayrıca testte '' Türk taraftarlar çok ateşli , Çekiniyoruz '' gibi bişey olmuş.
  • DH test editörleri iç mekan eskisinden dar diyor bu dergi editörü arabanın ebatlarının her yönden büyüdüğünü iç mekanınn ferahlıgından bahsediyor.
    Bi b.k anlamadım bu işten
  • Yalnız burda bahsedilen aracın önceki kasaya göre tam 200kg. daha ağır olması ve bu yüzden performansının kısıtlanması zannedersem,yoksa aracı değerlerine kimse yetersiz veya kötü demiyor,ağırlık bu kadar fazla artmasaydı hızlanması daha etkileyici olurdu eminim ki kastedilen de budur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yahu bu aracın teknit detaylarında 0-100 --> 8.5 değilmiydi yahu ??

    (7.9)Bi daha hoşuma gitti şimdi bak gavır

    320d bmw ile aynı
  • Arabanın hiç eksisi yok dünyada otomobil alıcak herkes bu otomobili almalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Aracın Otohaber dergsindeki testinde ağırlığı 1503 kg. olarak belirlenmiş,ve ağırlıktan dolayı 180hp'nin performans olarak tam yansımadığı söylenmiş,yani yüksek ağırlık performansı törpülüyor denmiş.Bunu da belirtmek istedim,yalnız C sınıfı kompakt bir aracı nasıl 1.5 tona ulaştırdılar anlamak güç,aynı sorun İnsignia OPC'de de var,tam 1855kg. yanılmıyorsam!

    5 tane iri kıyım adam ve bagajdaki eşyalarla 2 tonu geçer hakikaten güzel bir midibüs yapmışlar krikosu kaldırıyormu bunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Yahu bu aracın teknit detaylarında 0-100 --> 8.5 değilmiydi yahu ??

    (7.9)Bi daha hoşuma gitti şimdi bak gavır

    320d bmw ile aynı

    Aradaki fark çok değil zaten. Siz zannediyor musunuz ki o aracı 7.9 saniyede 100'km'ye çıkaracaksınız ?
  • Aracın dışı selefinden daha büyük olmasına rağmen iç mekan gerçekten çok ama çok dar.
    Eski Astradaki iç mekan ferahlığı kesinlikle yok.Oturuş pozisyonları kötü,kafam ön tarafta tavana değecek nerdeyse.Arka taraf ferah hakkını yememk lazım.

    Kalite olarak Astra sınıf atlamış gerçekten.Golfle her türlü yarışır,hatta Golf çok geride kalmış iç tasarım olarak.
    Dış zaten bilindiği gibi müthiş.Ağırlık çok yüksek.
    Benim koca Vectra 1284 kg

    Aracı henüz test etmedim ama detaylı olarak inceledim.
    Insignianın küçük kardeşi.Ama dış tasarım çok hoş.
    Golf/Megane/Focusçok gerisinde atsarımda.Kalite oalrak bariz artış var demiştim zaten.
    Ama Insigniaya göre kaliteli diyenler yanılıyor.Insignia bariz daha kaliteli bir araç.
    Insignianın sunduğu ağır havayı kesinlikle vermiyor.Ama ben Insignianın kardeşiyim diyor.

    1.4 Turbo 140 Hp Sport/Cosmo donanım gönül rahatlığıyla alınabilir.
    Bu fiyatlarlamı? Tabiki hayır..
    Cin olmadan şeytan çarpmaya kalkıyor Opel.Yanlış oynuyor.Satamazsınız bu arabayı...
    Fiyatların her donanımda en az 3-4.000 tl düşmesi lazım alınabilmesi için.Bu arada bagajı açamadım aracın aküsü bitmiş

    Neyse.
    Sonuç olarak Opel çok büyük değişim yaşıyor.
    Astra köküne kadar değişmiş.Çok çok kaliteli ve şık bir araç.Ama içi dar.
    Ağırlık fazla...




  • arabanın güzel olduğunu, ilgi çekeceğini, özelliklerinin iyi olduğunu zaten bizlerde biliyoruz..

    bu testi yapan kişiden bu tür yorumları duymaktansa yol üstündeki özelliklerini ve hünerlerini anlatmasını tercih ederdim..ama herhalde önümüzdeki sayılarda da bundan bahsetmek için şimdilik bu konulardan bahsetmemeyi yeğlemiş..

    dediğim gibi Yeni Opel Astra nın yazıda belirtildiği gibi şık,sportif ve çok iyi özelliklere sahip olduğunu duymayan kalmadı gibi bir şey artık ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnGets -- 25 Aralık 2009; 22:21:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Aracın dışı selefinden daha büyük olmasına rağmen iç mekan gerçekten çok ama çok dar.
    Eski Astradaki iç mekan ferahlığı kesinlikle yok.Oturuş pozisyonları kötü,kafam ön tarafta tavana değecek nerdeyse.Arka taraf ferah hakkını yememk lazım.

    Kalite olarak Astra sınıf atlamış gerçekten.Golfle her türlü yarışır,hatta Golf çok geride kalmış iç tasarım olarak.
    Dış zaten bilindiği gibi müthiş.Ağırlık çok yüksek.
    Benim koca Vectra 1284 kg

    Aracı henüz test etmedim ama detaylı olarak inceledim.
    Insignianın küçük kardeşi.Ama dış tasarım çok hoş.
    Golf/Megane/Focusçok gerisinde atsarımda.Kalite oalrak bariz artış var demiştim zaten.
    Ama Insigniaya göre kaliteli diyenler yanılıyor.Insignia bariz daha kaliteli bir araç.
    Insignianın sunduğu ağır havayı kesinlikle vermiyor.Ama ben Insignianın kardeşiyim diyor.

    1.4 Turbo 140 Hp Sport/Cosmo donanım gönül rahatlığıyla alınabilir.
    Bu fiyatlarlamı? Tabiki hayır..
    Cin olmadan şeytan çarpmaya kalkıyor Opel.Yanlış oynuyor.Satamazsınız bu arabayı...
    Fiyatların her donanımda en az 3-4.000 tl düşmesi lazım alınabilmesi için.Bu arada bagajı açamadım aracın aküsü bitmiş

    Neyse.
    Sonuç olarak Opel çok büyük değişim yaşıyor.
    Astra köküne kadar değişmiş.Çok çok kaliteli ve şık bir araç.Ama içi dar.
    Ağırlık fazla...






    Bak, arkadaşımız ne güzel yazmış.

    Tamamiyle katılıyorum.

    Bu görüşleri siz yazdığınız için daha bir etkili olduğu kanaatindeyim.


    Saygılar.




  • Nasıl bir test anlamadım. Muhtemelen detayları online dergide yayinlayaklar.

    Ben hala bu aracın ağırlığını anlayamadım. Bu ağırlığa sürücü dahilmi değilmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Nasıl bir test anlamadım. Muhtemelen detayları online dergide yayinlayaklar.

    Ben hala bu aracın ağırlığını anlayamadım. Bu ağırlığa sürücü dahilmi değilmi?


    Sürücü, Yolcu, Dede, Baba, Ebe hepsi komple takım olarak dahil :)
    Şaka bir yana bunu öğrenmenin tek yolu Opel.com.tr 'de teknik detayların bulunduğu pdf'yi beklemek ... Şimdi ne yazarsak yazalım pdf ortaya çıktığında hepsi masal olacak aha buraya yazıyorum ...
  • 1500 kg, 1.6 Turbo beslemeli, 180 beygir, 17 inç jant ve lastikli bir araç. Ve (ş.içi / ş.dışı / ort.): 9.9 / 5.6 / 7.2 lt/100 km. tüketim? Bana pek samimi gelmedi açıkçası:)

    Test yapan kişi tüketim hakkında bilgi vermemiş, fabrika tüketim verisinden bahsetmiş. Düzgün bir test olsaydı görürdük doğru mu yanlış mı bu veriler.
  • opel insignia'yı kilosundan dolayı öldürmüştü astra bunu kesin halleder ümidiyle açmıştım sayfayı o da 1.5 ton Allah kolaylık versin
  • 1.5 ton C sınıf için epey yüksek.Balık etli ton ton Astra diycez bundan sonra
  • Taraflı ve eksik bir test daha doğrusu tanıtım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.