Şimdi Ara

Yeni Civic mi, Jetta mı, S40 mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
2.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Honda Civic-VW Jetta-Volvo S40"
    arkadaşlar bu arabalar hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum.. ayrıca markaların servis/yedek parça durumları hakkında yazarsanız da sevinirim... bide benzin tüketimleri konusunda kullanan arkadaşlar bilgilendirirse çok iyi olur. şimdiden teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 34hakan47 -- 1 Nisan 2007; 19:22:21 >



  • tabiki imzamdada görüldüğü gibi VOLVO S40 Dizel güvenlik+kalite+karizma + sağlamlık+ performans+aklına ne gelirse işte öle

    ama yeni civiclerde çok güzel arabalar fakat dizelleri yok malesef ama sınıfının en az yakan benzinli aracı honda

    vw jetta passat bozması bi araç bence görünümden kaybediyo yoksa oda güzeldir

    ben şahsen VOLVO dan şaşmam
  • honda civic
    jetta arasından s40 sıyrılıp gider.
    o nedenle tartışmaya gerek bile yok.

    yedek parça olayı artık hemen hemen
    temin edilebilirlik bakımından aynıdır.
    servis olayına gelince volvonun hep
    öptüğünü duyduk henüz öpülmedik
    eger bir s40 yada c70 alırsak o zaman
    öptürürüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    honda civic
    jetta arasından s40 sıyrılıp gider.
    o nedenle tartışmaya gerek bile yok.

    yedek parça olayı artık hemen hemen
    temin edilebilirlik bakımından aynıdır.
    servis olayına gelince volvonun hep
    öptüğünü duyduk henüz öpülmedik
    eger bir s40 yada c70 alırsak o zaman
    öptürürüz.
    Servis ve yedek parçayı özel olarak sorduğunuz ve de Volvo ile ilgili en çok bu konuda spekülasyon yapıldığı için bu kısmını yanıtlayayım.

    İçlerinde yedek parçası ve servisi en pahalı olan Volvo'dur. S40 olmasının önemi yok çünkü araç ne olursa olsun, Volvo yetkili servislerinde saat ücreti 70ytl+kdv'dir. Bu demek değildir ki araç serviste birkaç gün kalınca gün sayısıX24X70ytl+kdv ödeyeceksiniz. Volvo yetkili servislerinin uyguladığı VSTG (Volvo Standart Timing Guide) diye bir sistem vardır. Bu rehberde bir parçanın değişim süresi makul şekilde belirtilir. Örneğin şanzuman değişimi diyelim 6 saat. Araç serviste bir hafta da yatsa şanzumanın değişimi için ödeyeceğiniz para 6X70+kdv'dir. Bir süre önceye kadar birçok yetkili servis VSTG’deki saatten de daha düşük cüret alıyordu ama yetkili servislerin sayısı azalınca hala böyle mi çalışıyorlar, şüpheliyim.

    Volvoların çoğu yedek parçası da Honda ve VW'e göre pahalıdır. Çünkü Volvo dünyanın en sağlam arabası olarak bilinmektedir ve parçaları da diğer üst sınıf modeller seviyesindedir. O yüzden S40'ın vergi avantajı nedeniyle satılan fiyatı sizi orta sınıf markanın aracını alıyorum hissine sevk etmesin. Volvo premium 1 sınıfta bir markadır.

    Biz Volvo sahipleri pahalı yedek parça ve servis ücretleri ile şu şekilde mücadele etmekteyiz. Öncelikle çoğumuz aracımızı standart bakımlar için yetkili servise alıp gitmiyoruz. Yıllık bakımda neler yapılacağı bellidir: yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişimi vs. Ben alternatif olarak Bosch Car Service'e gittim, 40 bin bakımı idi, ek olarak bujiler vs. de değişti. İşçilik dahil toplam 240ytl ödedim (Aralık 2006’da). Önceki aracım GolfIV idi, 40 bin bakımında VW yetkili servisine üç yıl önce 650 ytl ödemiştim! Bir diğer ifade ile Volvo aracınızın bakımını denk hizmet veren Bosch Car Servicelerde veya Volvo Özel servislerinde yaptırabilirsiniz. Ocak 2007’den itibaren bu tarz servislerde yapılan bakım ve parça değişimleri aracın garantisini bozmuyor.

    Yedek parçaya gelince; Bosch Volvo’nun çoğu parçasını ürettiği için Volvo marka parça pahalı geliyorsa Bosch taktırabilirsiniz. Örneğin benim şu anki bujilerim Bosch, fiyatı Volvo bujilerden daha ucuz. Yine blog muafiyet düzenlemesine göre artık yetkili servisler de raflarında OEM parçaları bulundurabilecekler, belki bu kısmı henüz uygulamaya geçmedi ama siz isterseniz Bosch parçayı alıp Volvo yetkili servisine de taktırabilirsiniz. Bosch parçalar da VW’den daha pahalı değil.

    İst’da, Volvo yetkili servislerinden ayrılarak kendi yetkili servisini kurmuş ciddi sayıda usta var. Özel yetkili servis sorununuz olmaz. Volvo alırsanız ve de ihtiyacınız olursa görüşürüz.

    Tercihiniz hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Servis ve yedek parçayı özel olarak sorduğunuz ve de Volvo ile ilgili en çok bu konuda spekülasyon yapıldığı için bu kısmını yanıtlayayım.

    İçlerinde yedek parçası ve servisi en pahalı olan Volvo'dur. S40 olmasının önemi yok çünkü araç ne olursa olsun, Volvo yetkili servislerinde saat ücreti 70ytl+kdv'dir. Bu demek değildir ki araç serviste birkaç gün kalınca gün sayısıX24X70ytl+kdv ödeyeceksiniz. Volvo yetkili servislerinin uyguladığı VSTG (Volvo Standart Timing Guide) diye bir sistem vardır. Bu rehberde bir parçanın değişim süresi makul şekilde belirtilir. Örneğin şanzuman değişimi diyelim 6 saat. Araç serviste bir hafta da yatsa şanzumanın değişimi için ödeyeceğiniz para 6X70+kdv'dir. Bir süre önceye kadar birçok yetkili servis VSTG’deki saatten de daha düşük cüret alıyordu ama yetkili servislerin sayısı azalınca hala böyle mi çalışıyorlar, şüpheliyim.

    Volvoların çoğu yedek parçası da Honda ve VW'e göre pahalıdır. Çünkü Volvo dünyanın en sağlam arabası olarak bilinmektedir ve parçaları da diğer üst sınıf modeller seviyesindedir. O yüzden S40'ın vergi avantajı nedeniyle satılan fiyatı sizi orta sınıf markanın aracını alıyorum hissine sevk etmesin. Volvo premium 1 sınıfta bir markadır.

    Biz Volvo sahipleri pahalı yedek parça ve servis ücretleri ile şu şekilde mücadele etmekteyiz. Öncelikle çoğumuz aracımızı standart bakımlar için yetkili servise alıp gitmiyoruz. Yıllık bakımda neler yapılacağı bellidir: yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişimi vs. Ben alternatif olarak Bosch Car Service'e gittim, 40 bin bakımı idi, ek olarak bujiler vs. de değişti. İşçilik dahil toplam 240ytl ödedim (Aralık 2006’da). Önceki aracım GolfIV idi, 40 bin bakımında VW yetkili servisine üç yıl önce 650 ytl ödemiştim! Bir diğer ifade ile Volvo aracınızın bakımını denk hizmet veren Bosch Car Servicelerde veya Volvo Özel servislerinde yaptırabilirsiniz. Ocak 2007’den itibaren bu tarz servislerde yapılan bakım ve parça değişimleri aracın garantisini bozmuyor.

    Yedek parçaya gelince; Bosch Volvo’nun çoğu parçasını ürettiği için Volvo marka parça pahalı geliyorsa Bosch taktırabilirsiniz. Örneğin benim şu anki bujilerim Bosch, fiyatı Volvo bujilerden daha ucuz. Yine blog muafiyet düzenlemesine göre artık yetkili servisler de raflarında OEM parçaları bulundurabilecekler, belki bu kısmı henüz uygulamaya geçmedi ama siz isterseniz Bosch parçayı alıp Volvo yetkili servisine de taktırabilirsiniz. Bosch parçalar da VW’den daha pahalı değil.

    İst’da, Volvo yetkili servislerinden ayrılarak kendi yetkili servisini kurmuş ciddi sayıda usta var. Özel yetkili servis sorununuz olmaz. Volvo alırsanız ve de ihtiyacınız olursa görüşürüz.

    Tercihiniz hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Servis ve yedek parçayı özel olarak sorduğunuz ve de Volvo ile ilgili en çok bu konuda spekülasyon yapıldığı için bu kısmını yanıtlayayım.

    İçlerinde yedek parçası ve servisi en pahalı olan Volvo'dur. S40 olmasının önemi yok çünkü araç ne olursa olsun, Volvo yetkili servislerinde saat ücreti 70ytl+kdv'dir. Bu demek değildir ki araç serviste birkaç gün kalınca gün sayısıX24X70ytl+kdv ödeyeceksiniz. Volvo yetkili servislerinin uyguladığı VSTG (Volvo Standart Timing Guide) diye bir sistem vardır. Bu rehberde bir parçanın değişim süresi makul şekilde belirtilir. Örneğin şanzuman değişimi diyelim 6 saat. Araç serviste bir hafta da yatsa şanzumanın değişimi için ödeyeceğiniz para 6X70+kdv'dir. Bir süre önceye kadar birçok yetkili servis VSTG’deki saatten de daha düşük cüret alıyordu ama yetkili servislerin sayısı azalınca hala böyle mi çalışıyorlar, şüpheliyim.

    Volvoların çoğu yedek parçası da Honda ve VW'e göre pahalıdır. Çünkü Volvo dünyanın en sağlam arabası olarak bilinmektedir ve parçaları da diğer üst sınıf modeller seviyesindedir. O yüzden S40'ın vergi avantajı nedeniyle satılan fiyatı sizi orta sınıf markanın aracını alıyorum hissine sevk etmesin. Volvo premium 1 sınıfta bir markadır.

    Biz Volvo sahipleri pahalı yedek parça ve servis ücretleri ile şu şekilde mücadele etmekteyiz. Öncelikle çoğumuz aracımızı standart bakımlar için yetkili servise alıp gitmiyoruz. Yıllık bakımda neler yapılacağı bellidir: yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişimi vs. Ben alternatif olarak Bosch Car Service'e gittim, 40 bin bakımı idi, ek olarak bujiler vs. de değişti. İşçilik dahil toplam 240ytl ödedim (Aralık 2006’da). Önceki aracım GolfIV idi, 40 bin bakımında VW yetkili servisine üç yıl önce 650 ytl ödemiştim! Bir diğer ifade ile Volvo aracınızın bakımını denk hizmet veren Bosch Car Servicelerde veya Volvo Özel servislerinde yaptırabilirsiniz. Ocak 2007’den itibaren bu tarz servislerde yapılan bakım ve parça değişimleri aracın garantisini bozmuyor.

    Yedek parçaya gelince; Bosch Volvo’nun çoğu parçasını ürettiği için Volvo marka parça pahalı geliyorsa Bosch taktırabilirsiniz. Örneğin benim şu anki bujilerim Bosch, fiyatı Volvo bujilerden daha ucuz. Yine blog muafiyet düzenlemesine göre artık yetkili servisler de raflarında OEM parçaları bulundurabilecekler, belki bu kısmı henüz uygulamaya geçmedi ama siz isterseniz Bosch parçayı alıp Volvo yetkili servisine de taktırabilirsiniz. Bosch parçalar da VW’den daha pahalı değil.

    İst’da, Volvo yetkili servislerinden ayrılarak kendi yetkili servisini kurmuş ciddi sayıda usta var. Özel yetkili servis sorununuz olmaz. Volvo alırsanız ve de ihtiyacınız olursa görüşürüz.

    Tercihiniz hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.



    bu garantiyi bozmama konusunda eminmisin? bir de hangi servisler garantiyi bozmuyor, hangileri bozuyor, kısaca bunun kriteri ne?

    ustalık belgesi mi, ilgili markanın sertifikası mı, belirli kurumsallık seviyeleri mi, nedir?

    sanayideki osman ustaya gitsek garantisi bozulur herhalde di mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Servis ve yedek parçayı özel olarak sorduğunuz ve de Volvo ile ilgili en çok bu konuda spekülasyon yapıldığı için bu kısmını yanıtlayayım.

    İçlerinde yedek parçası ve servisi en pahalı olan Volvo'dur. S40 olmasının önemi yok çünkü araç ne olursa olsun, Volvo yetkili servislerinde saat ücreti 70ytl+kdv'dir. Bu demek değildir ki araç serviste birkaç gün kalınca gün sayısıX24X70ytl+kdv ödeyeceksiniz. Volvo yetkili servislerinin uyguladığı VSTG (Volvo Standart Timing Guide) diye bir sistem vardır. Bu rehberde bir parçanın değişim süresi makul şekilde belirtilir. Örneğin şanzuman değişimi diyelim 6 saat. Araç serviste bir hafta da yatsa şanzumanın değişimi için ödeyeceğiniz para 6X70+kdv'dir. Bir süre önceye kadar birçok yetkili servis VSTG’deki saatten de daha düşük cüret alıyordu ama yetkili servislerin sayısı azalınca hala böyle mi çalışıyorlar, şüpheliyim.

    Volvoların çoğu yedek parçası da Honda ve VW'e göre pahalıdır. Çünkü Volvo dünyanın en sağlam arabası olarak bilinmektedir ve parçaları da diğer üst sınıf modeller seviyesindedir. O yüzden S40'ın vergi avantajı nedeniyle satılan fiyatı sizi orta sınıf markanın aracını alıyorum hissine sevk etmesin. Volvo premium 1 sınıfta bir markadır.

    Biz Volvo sahipleri pahalı yedek parça ve servis ücretleri ile şu şekilde mücadele etmekteyiz. Öncelikle çoğumuz aracımızı standart bakımlar için yetkili servise alıp gitmiyoruz. Yıllık bakımda neler yapılacağı bellidir: yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişimi vs. Ben alternatif olarak Bosch Car Service'e gittim, 40 bin bakımı idi, ek olarak bujiler vs. de değişti. İşçilik dahil toplam 240ytl ödedim (Aralık 2006’da). Önceki aracım GolfIV idi, 40 bin bakımında VW yetkili servisine üç yıl önce 650 ytl ödemiştim! Bir diğer ifade ile Volvo aracınızın bakımını denk hizmet veren Bosch Car Servicelerde veya Volvo Özel servislerinde yaptırabilirsiniz. Ocak 2007’den itibaren bu tarz servislerde yapılan bakım ve parça değişimleri aracın garantisini bozmuyor.

    Yedek parçaya gelince; Bosch Volvo’nun çoğu parçasını ürettiği için Volvo marka parça pahalı geliyorsa Bosch taktırabilirsiniz. Örneğin benim şu anki bujilerim Bosch, fiyatı Volvo bujilerden daha ucuz. Yine blog muafiyet düzenlemesine göre artık yetkili servisler de raflarında OEM parçaları bulundurabilecekler, belki bu kısmı henüz uygulamaya geçmedi ama siz isterseniz Bosch parçayı alıp Volvo yetkili servisine de taktırabilirsiniz. Bosch parçalar da VW’den daha pahalı değil.

    İst’da, Volvo yetkili servislerinden ayrılarak kendi yetkili servisini kurmuş ciddi sayıda usta var. Özel yetkili servis sorununuz olmaz. Volvo alırsanız ve de ihtiyacınız olursa görüşürüz.

    Tercihiniz hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.



    bu garantiyi bozmama konusunda eminmisin? bir de hangi servisler garantiyi bozmuyor, hangileri bozuyor, kısaca bunun kriteri ne?

    ustalık belgesi mi, ilgili markanın sertifikası mı, belirli kurumsallık seviyeleri mi, nedir?

    sanayideki osman ustaya gitsek garantisi bozulur herhalde di mi?

    Alıntıları Göster
    1-s40
    2-civic
    3-bu ikisinden biri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Servis ve yedek parçayı özel olarak sorduğunuz ve de Volvo ile ilgili en çok bu konuda spekülasyon yapıldığı için bu kısmını yanıtlayayım.

    İçlerinde yedek parçası ve servisi en pahalı olan Volvo'dur. S40 olmasının önemi yok çünkü araç ne olursa olsun, Volvo yetkili servislerinde saat ücreti 70ytl+kdv'dir. Bu demek değildir ki araç serviste birkaç gün kalınca gün sayısıX24X70ytl+kdv ödeyeceksiniz. Volvo yetkili servislerinin uyguladığı VSTG (Volvo Standart Timing Guide) diye bir sistem vardır. Bu rehberde bir parçanın değişim süresi makul şekilde belirtilir. Örneğin şanzuman değişimi diyelim 6 saat. Araç serviste bir hafta da yatsa şanzumanın değişimi için ödeyeceğiniz para 6X70+kdv'dir. Bir süre önceye kadar birçok yetkili servis VSTG’deki saatten de daha düşük cüret alıyordu ama yetkili servislerin sayısı azalınca hala böyle mi çalışıyorlar, şüpheliyim.

    Volvoların çoğu yedek parçası da Honda ve VW'e göre pahalıdır. Çünkü Volvo dünyanın en sağlam arabası olarak bilinmektedir ve parçaları da diğer üst sınıf modeller seviyesindedir. O yüzden S40'ın vergi avantajı nedeniyle satılan fiyatı sizi orta sınıf markanın aracını alıyorum hissine sevk etmesin. Volvo premium 1 sınıfta bir markadır.

    Biz Volvo sahipleri pahalı yedek parça ve servis ücretleri ile şu şekilde mücadele etmekteyiz. Öncelikle çoğumuz aracımızı standart bakımlar için yetkili servise alıp gitmiyoruz. Yıllık bakımda neler yapılacağı bellidir: yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişimi vs. Ben alternatif olarak Bosch Car Service'e gittim, 40 bin bakımı idi, ek olarak bujiler vs. de değişti. İşçilik dahil toplam 240ytl ödedim (Aralık 2006’da). Önceki aracım GolfIV idi, 40 bin bakımında VW yetkili servisine üç yıl önce 650 ytl ödemiştim! Bir diğer ifade ile Volvo aracınızın bakımını denk hizmet veren Bosch Car Servicelerde veya Volvo Özel servislerinde yaptırabilirsiniz. Ocak 2007’den itibaren bu tarz servislerde yapılan bakım ve parça değişimleri aracın garantisini bozmuyor.

    Yedek parçaya gelince; Bosch Volvo’nun çoğu parçasını ürettiği için Volvo marka parça pahalı geliyorsa Bosch taktırabilirsiniz. Örneğin benim şu anki bujilerim Bosch, fiyatı Volvo bujilerden daha ucuz. Yine blog muafiyet düzenlemesine göre artık yetkili servisler de raflarında OEM parçaları bulundurabilecekler, belki bu kısmı henüz uygulamaya geçmedi ama siz isterseniz Bosch parçayı alıp Volvo yetkili servisine de taktırabilirsiniz. Bosch parçalar da VW’den daha pahalı değil.

    İst’da, Volvo yetkili servislerinden ayrılarak kendi yetkili servisini kurmuş ciddi sayıda usta var. Özel yetkili servis sorununuz olmaz. Volvo alırsanız ve de ihtiyacınız olursa görüşürüz.

    Tercihiniz hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.



    bu garantiyi bozmama konusunda eminmisin? bir de hangi servisler garantiyi bozmuyor, hangileri bozuyor, kısaca bunun kriteri ne?

    ustalık belgesi mi, ilgili markanın sertifikası mı, belirli kurumsallık seviyeleri mi, nedir?

    sanayideki osman ustaya gitsek garantisi bozulur herhalde di mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    Servis ve yedek parçayı özel olarak sorduğunuz ve de Volvo ile ilgili en çok bu konuda spekülasyon yapıldığı için bu kısmını yanıtlayayım.
    İçlerinde yedek parçası ve servisi en pahalı olan Volvo'dur. S40 olmasının önemi yok çünkü araç ne olursa olsun, Volvo yetkili servislerinde saat ücreti 70ytl+kdv'dir. Bu demek değildir ki araç serviste birkaç gün kalınca gün sayısıX24X70ytl+kdv ödeyeceksiniz. Volvo yetkili servislerinin uyguladığı VSTG (Volvo Standart Timing Guide) diye bir sistem vardır. Bu rehberde bir parçanın değişim süresi makul şekilde belirtilir. Örneğin şanzuman değişimi diyelim 6 saat. Araç serviste bir hafta da yatsa şanzumanın değişimi için ödeyeceğiniz para 6X70+kdv'dir. Bir süre önceye kadar birçok yetkili servis VSTG’deki saatten de daha düşük cüret alıyordu ama yetkili servislerin sayısı azalınca hala böyle mi çalışıyorlar, şüpheliyim.
    Volvoların çoğu yedek parçası da Honda ve VW'e göre pahalıdır. Çünkü Volvo dünyanın en sağlam arabası olarak bilinmektedir ve parçaları da diğer üst sınıf modeller seviyesindedir. O yüzden S40'ın vergi avantajı nedeniyle satılan fiyatı sizi orta sınıf markanın aracını alıyorum hissine sevk etmesin. Volvo premium 1 sınıfta bir markadır.
    Biz Volvo sahipleri pahalı yedek parça ve servis ücretleri ile şu şekilde mücadele etmekteyiz. Öncelikle çoğumuz aracımızı standart bakımlar için yetkili servise alıp gitmiyoruz. Yıllık bakımda neler yapılacağı bellidir: yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişimi vs. Ben alternatif olarak Bosch Car Service'e gittim, 40 bin bakımı idi, ek olarak bujiler vs. de değişti. İşçilik dahil toplam 240ytl ödedim (Aralık 2006’da). Önceki aracım GolfIV idi, 40 bin bakımında VW yetkili servisine üç yıl önce 650 ytl ödemiştim! Bir diğer ifade ile Volvo aracınızın bakımını denk hizmet veren Bosch Car Servicelerde veya Volvo Özel servislerinde yaptırabilirsiniz. Ocak 2007’den itibaren bu tarz servislerde yapılan bakım ve parça değişimleri aracın garantisini bozmuyor.
    Yedek parçaya gelince; Bosch Volvo’nun çoğu parçasını ürettiği için Volvo marka parça pahalı geliyorsa Bosch taktırabilirsiniz. Örneğin benim şu anki bujilerim Bosch, fiyatı Volvo bujilerden daha ucuz. Yine blog muafiyet düzenlemesine göre artık yetkili servisler de raflarında OEM parçaları bulundurabilecekler, belki bu kısmı henüz uygulamaya geçmedi ama siz isterseniz Bosch parçayı alıp Volvo yetkili servisine de taktırabilirsiniz. Bosch parçalar da VW’den daha pahalı değil.
    İst’da, Volvo yetkili servislerinden ayrılarak kendi yetkili servisini kurmuş ciddi sayıda usta var. Özel yetkili servis sorununuz olmaz. Volvo alırsanız ve de ihtiyacınız olursa görüşürüz.
    Tercihiniz hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.

    bu garantiyi bozmama konusunda eminmisin? bir de hangi servisler garantiyi bozmuyor, hangileri bozuyor, kısaca bunun kriteri ne?
    ustalık belgesi mi, ilgili markanın sertifikası mı, belirli kurumsallık seviyeleri mi, nedir?
    sanayideki osman ustaya gitsek garantisi bozulur herhalde di mi?


    Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği (Tebliğ No: 2005/4)'den alıntı:
    "Eşdeğer kalitede yedek parça, bir motorlu aracın montajında kullanılan parçalarla eşdeğer kalitede olduğu varsa mevzuat gereği aranan mecburi standartlara uygunluğunun üreticisi tarafından belgelendirilmesi gereken parçalardır."
    "Özel servis, sağlayıcı tarafından kurulan bir dağıtım sistemi içerisinde yer almaksızın motorlu araçlar için bakım ve onarım hizmeti sağlayan teşebbüstür."
    "Bağımsız teşebbüs, doğrudan ya da dolaylı olarak araçların bakımı ve onarımı ile iştigal eden teşebbüsleri, özel servisleri, onarım aracı ve ekipmanı üreticilerini, bağımsız yedek parça üretici ve dağıtıcılarını, teknik bilgi yayımcılarını, otomobil klüplerini, yol yardımı veren teşebbüsleri, test hizmeti veren teşebbüsleri ve servisler için eğitim veren teşebbüsleri ifade eder."
    "Rakip teşebbüsler, aynı ürün pazarında faaliyette bulunan veya bulunma potansiyeline sahip sağlayıcılardır. Ürün pazarı, anlaşma konusu mal veya hizmetler ile alıcı açısından ürünün özellikleri, fiyatları ve kullanım amaçları bakımından bunlarla değiştirilebilir ya da bunları ikame edebilir kabul edilen mal veya hizmetleri kapsar."

    Teblig'in tümünü isteyene e-posta ile gönderebilirim. Buraya eklemeyi bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    Servis ve yedek parçayı özel olarak sorduğunuz ve de Volvo ile ilgili en çok bu konuda spekülasyon yapıldığı için bu kısmını yanıtlayayım.
    İçlerinde yedek parçası ve servisi en pahalı olan Volvo'dur. S40 olmasının önemi yok çünkü araç ne olursa olsun, Volvo yetkili servislerinde saat ücreti 70ytl+kdv'dir. Bu demek değildir ki araç serviste birkaç gün kalınca gün sayısıX24X70ytl+kdv ödeyeceksiniz. Volvo yetkili servislerinin uyguladığı VSTG (Volvo Standart Timing Guide) diye bir sistem vardır. Bu rehberde bir parçanın değişim süresi makul şekilde belirtilir. Örneğin şanzuman değişimi diyelim 6 saat. Araç serviste bir hafta da yatsa şanzumanın değişimi için ödeyeceğiniz para 6X70+kdv'dir. Bir süre önceye kadar birçok yetkili servis VSTG’deki saatten de daha düşük cüret alıyordu ama yetkili servislerin sayısı azalınca hala böyle mi çalışıyorlar, şüpheliyim.
    Volvoların çoğu yedek parçası da Honda ve VW'e göre pahalıdır. Çünkü Volvo dünyanın en sağlam arabası olarak bilinmektedir ve parçaları da diğer üst sınıf modeller seviyesindedir. O yüzden S40'ın vergi avantajı nedeniyle satılan fiyatı sizi orta sınıf markanın aracını alıyorum hissine sevk etmesin. Volvo premium 1 sınıfta bir markadır.
    Biz Volvo sahipleri pahalı yedek parça ve servis ücretleri ile şu şekilde mücadele etmekteyiz. Öncelikle çoğumuz aracımızı standart bakımlar için yetkili servise alıp gitmiyoruz. Yıllık bakımda neler yapılacağı bellidir: yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresi değişimi vs. Ben alternatif olarak Bosch Car Service'e gittim, 40 bin bakımı idi, ek olarak bujiler vs. de değişti. İşçilik dahil toplam 240ytl ödedim (Aralık 2006’da). Önceki aracım GolfIV idi, 40 bin bakımında VW yetkili servisine üç yıl önce 650 ytl ödemiştim! Bir diğer ifade ile Volvo aracınızın bakımını denk hizmet veren Bosch Car Servicelerde veya Volvo Özel servislerinde yaptırabilirsiniz. Ocak 2007’den itibaren bu tarz servislerde yapılan bakım ve parça değişimleri aracın garantisini bozmuyor.
    Yedek parçaya gelince; Bosch Volvo’nun çoğu parçasını ürettiği için Volvo marka parça pahalı geliyorsa Bosch taktırabilirsiniz. Örneğin benim şu anki bujilerim Bosch, fiyatı Volvo bujilerden daha ucuz. Yine blog muafiyet düzenlemesine göre artık yetkili servisler de raflarında OEM parçaları bulundurabilecekler, belki bu kısmı henüz uygulamaya geçmedi ama siz isterseniz Bosch parçayı alıp Volvo yetkili servisine de taktırabilirsiniz. Bosch parçalar da VW’den daha pahalı değil.
    İst’da, Volvo yetkili servislerinden ayrılarak kendi yetkili servisini kurmuş ciddi sayıda usta var. Özel yetkili servis sorununuz olmaz. Volvo alırsanız ve de ihtiyacınız olursa görüşürüz.
    Tercihiniz hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.

    bu garantiyi bozmama konusunda eminmisin? bir de hangi servisler garantiyi bozmuyor, hangileri bozuyor, kısaca bunun kriteri ne?
    ustalık belgesi mi, ilgili markanın sertifikası mı, belirli kurumsallık seviyeleri mi, nedir?
    sanayideki osman ustaya gitsek garantisi bozulur herhalde di mi?


    Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği (Tebliğ No: 2005/4)'den alıntı:
    "Eşdeğer kalitede yedek parça, bir motorlu aracın montajında kullanılan parçalarla eşdeğer kalitede olduğu varsa mevzuat gereği aranan mecburi standartlara uygunluğunun üreticisi tarafından belgelendirilmesi gereken parçalardır."
    "Özel servis, sağlayıcı tarafından kurulan bir dağıtım sistemi içerisinde yer almaksızın motorlu araçlar için bakım ve onarım hizmeti sağlayan teşebbüstür."
    "Bağımsız teşebbüs, doğrudan ya da dolaylı olarak araçların bakımı ve onarımı ile iştigal eden teşebbüsleri, özel servisleri, onarım aracı ve ekipmanı üreticilerini, bağımsız yedek parça üretici ve dağıtıcılarını, teknik bilgi yayımcılarını, otomobil klüplerini, yol yardımı veren teşebbüsleri, test hizmeti veren teşebbüsleri ve servisler için eğitim veren teşebbüsleri ifade eder."
    "Rakip teşebbüsler, aynı ürün pazarında faaliyette bulunan veya bulunma potansiyeline sahip sağlayıcılardır. Ürün pazarı, anlaşma konusu mal veya hizmetler ile alıcı açısından ürünün özellikleri, fiyatları ve kullanım amaçları bakımından bunlarla değiştirilebilir ya da bunları ikame edebilir kabul edilen mal veya hizmetleri kapsar."

    Teblig'in tümünü isteyene e-posta ile gönderebilirim. Buraya eklemeyi bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    S40 varken Civicin sözü edilmez bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    S40 varken Civicin sözü edilmez bence

    Alıntıları Göster
    Bir Civic hayranı olmama rağmen bu sorunun tek cevabı S40 dır ancak S40 ı aldıktan sonraki harcamaları da fiyatına paralel olacaktır servis ücreti olsun yedek parça olsun tabiki honda dan pahalıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thispotkey

    Bir Civic hayranı olmama rağmen bu sorunun tek cevabı S40 dır ancak S40 ı aldıktan sonraki harcamaları da fiyatına paralel olacaktır servis ücreti olsun yedek parça olsun tabiki honda dan pahalıdır

    Alıntıları Göster
    Tabiki Volvo S40
  • jettayı hiç düşünmemek gerekiyor sanırım...
    S40 ve Civic arasında tercih yapmak gerekecek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34hakan47

    jettayı hiç düşünmemek gerekiyor sanırım...
    S40 ve Civic arasında tercih yapmak gerekecek...
    İki konuda uyarayım: bir, Jetta bu forumda, tıpkı Bora gibi, pek sevilmez ama piyasa Bora/Jetta dolu; iki, S40'ın gövdesi, kapılar, kirişler vs. güvenlik nedeniyle çepeçevre çok kalın hatlarla örüldüğü için kabin içi hacmi ve bagaj hacminin Jetta'dan düşük olma olasılığı yüksek. Sadece ikisini yanyana koyup incelemediğim için olasılık diyorum, yoksa Jetta/GolfV'de S40'da daraldığım kadar daralmadım. Aile genişse diye ekledim

    quote:

    Orjinalden alıntı: 34hakan47
    jettayı hiç düşünmemek gerekiyor sanırım...
    S40 ve Civic arasında tercih yapmak gerekecek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    İki konuda uyarayım: bir, Jetta bu forumda, tıpkı Bora gibi, pek sevilmez ama piyasa Bora/Jetta dolu; iki, S40'ın gövdesi, kapılar, kirişler vs. güvenlik nedeniyle çepeçevre çok kalın hatlarla örüldüğü için kabin içi hacmi ve bagaj hacminin Jetta'dan düşük olma olasılığı yüksek. Sadece ikisini yanyana koyup incelemediğim için olasılık diyorum, yoksa Jetta/GolfV'de S40'da daraldığım kadar daralmadım. Aile genişse diye ekledim

    quote:

    Orjinalden alıntı: 34hakan47
    jettayı hiç düşünmemek gerekiyor sanırım...
    S40 ve Civic arasında tercih yapmak gerekecek...


    Alıntıları Göster
    Jetta sevilmez diyen arkadaşları anlamıyorum, Jetta bana göre çok hoş bir araç. Bence Honda bu karşılaştırmada son sırada yer alır. 1. liği S40 alır Konfor, güvenlik süper süper süper




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    Jetta sevilmez diyen arkadaşları anlamıyorum, Jetta bana göre çok hoş bir araç. Bence Honda bu karşılaştırmada son sırada yer alır. 1. liği S40 alır Konfor, güvenlik süper süper süper

    Alıntıları Göster
    Ben bir durum tespiti yaptım. Ben sevmeyenler içinde değilim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay
    Jetta sevilmez diyen arkadaşları anlamıyorum, Jetta bana göre çok hoş bir araç. Bence Honda bu karşılaştırmada son sırada yer alır. 1. liği S40 alır Konfor, güvenlik süper süper süper




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Ben bir durum tespiti yaptım. Ben sevmeyenler içinde değilim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay
    Jetta sevilmez diyen arkadaşları anlamıyorum, Jetta bana göre çok hoş bir araç. Bence Honda bu karşılaştırmada son sırada yer alır. 1. liği S40 alır Konfor, güvenlik süper süper süper


    Alıntıları Göster
    s40 okadar abartılcak bir araç değil içi dar ve ön konsolu şık olmuyan bir araç bernm için
    ama ben jetta yada civic derim çünkü s40 daha pahalıdır ama tek şık dersen jetta tsı dsg sanzımanlı olanı tavsiye ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Ben bir durum tespiti yaptım. Ben sevmeyenler içinde değilim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay
    Jetta sevilmez diyen arkadaşları anlamıyorum, Jetta bana göre çok hoş bir araç. Bence Honda bu karşılaştırmada son sırada yer alır. 1. liği S40 alır Konfor, güvenlik süper süper süper


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Ben bir durum tespiti yaptım. Ben sevmeyenler içinde değilim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay
    Jetta sevilmez diyen arkadaşları anlamıyorum, Jetta bana göre çok hoş bir araç. Bence Honda bu karşılaştırmada son sırada yer alır. 1. liği S40 alır Konfor, güvenlik süper süper süper



    Size demedim zaten. Cümleyi yanlış kurmuşum kusura bakmayın. Sevmeyen arkadaşları anlamıyorum yazsam daha doğru olurdu...




  • bide şöyle bi fiyatlarını yazalım:

    Honda Civic Sedan Elegance 39.600 YTL
    Honda Civic Hatchback 49.410 YTL
    Jetta 1.4 TSI 140 hp Comfortline 46.780 YTL
    Volvo S40 1.6 53.040 YTL
    Volvo S40 1.6D 58.199 YTL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34hakan47

    bide şöyle bi fiyatlarını yazalım:

    Honda Civic Sedan Elegance 39.600 YTL
    Honda Civic Hatchback 49.410 YTL
    Jetta 1.4 TSI 140 hp Comfortline 46.780 YTL
    Volvo S40 1.6 53.040 YTL
    Volvo S40 1.6D 58.199 YTL
    quote:

    Orjinalden alıntı: 34hakan47

    bide şöyle bi fiyatlarını yazalım:

    Honda Civic Sedan Elegance 39.600 YTL
    Honda Civic Hatchback 49.410 YTL
    Jetta 1.4 TSI 140 hp Comfortline 46.780 YTL
    Volvo S40 1.6 53.040 YTL
    Volvo S40 1.6D 58.199 YTL


    tabi işin içine para sınırı girdimi olay değişir ama şöyle bi öneride bulunmak gerekirse 2007 Ford Focus 1.6 TDCİ

    bi bak derim bu arabalarda çok güzel ve dizel o fiyat aralığında




  • aslında 40.000-50.000 YTL arasında düşünüyorum. fakat birkaç hafta önce gazetede volvonun bir ilanı wardı sınırlı sayıdaki araçlarda 1.6D 26.000€ diyordu hala devam ediyormu bilemiyorum açıkcası.. focus tdci o da çok güzel araç gerçi onu kullanma fırsatını da bulmuştum ilk çıktığı zamanlarda arkadaşımda vardı ve TEM de sürmüştüm. araç gerçekten iyi gidiyordu ara hızlanmaları baya iyiydi ztn 140-150 altına inmemiştim onu sürünce onu da düşünücem teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLMVER

    quote:

    Orjinalden alıntı: 34hakan47

    bide şöyle bi fiyatlarını yazalım:

    Honda Civic Sedan Elegance 39.600 YTL
    Honda Civic Hatchback 49.410 YTL
    Jetta 1.4 TSI 140 hp Comfortline 46.780 YTL
    Volvo S40 1.6 53.040 YTL
    Volvo S40 1.6D 58.199 YTL


    tabi işin içine para sınırı girdimi olay değişir ama şöyle bi öneride bulunmak gerekirse 2007 Ford Focus 1.6 TDCİ

    bi bak derim bu arabalarda çok güzel ve dizel o fiyat aralığında

    Alıntıları Göster
    Arkdaşlar bir keresinde bir yabancı dergide volvo s40,jetta, octavia ve mazda3 arasında yapılan teknik,donanım performans değerlendirmesinde genel toplamda
    1.octavia
    2.jetta
    3.mazda3
    4.volvo s40 gelmişti bulabilirsem buraya eklerim




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.