Şimdi Ara

Yeni colt:Olacak iş değil

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
4.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu mudur caanım coltun yenisi?.Sırf şu köpekbalığı ağzı tasarımı her modele uygulamak uğruna yapılmış
    makyaj rezilliği.Aracın dış görünümünde değişen bir de stoplar var.Ki o da kamyon iş makinası gibi yüksek araçlardan rahatça görülmenizi sağlayan yüksek stoplar yerine dikdörtgen ufak olanlar.İçeride ise yeni göstergeler (şu ankiler çok daha sportif) cd-çaların göğüsten teybin üstüne alınan display Lcd'si.Bir de tofaş stili yeni klima kumandaları.Eğer bu makyajlı kasayı getirdiklerinde düşürdükleri colt fiyatını yeniden artırmaya kalkarsa temsa büyük hata yapar.Çünkü bence güncel kasayla bunu yanyana koyup aynı fiyata satsanız eminim ki coltu bilen ve seven bizim gibi insanlardan hiçkimse bunu tercih etmez.Tabi ki zevkler ve renkler görecelidir ama benim düşüncelerim bunlar.Siz ne dersiniz?

     Yeni colt:Olacak iş değil







  • ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)
    Bence de eski colt sanki daha özgün bir arabaydı. Açıkçası biraz hayal kırıklığına uğradım yeni coltta. Tabi görmeden karar vermek de yanlış olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    Bence de eski colt sanki daha özgün bir arabaydı. Açıkçası biraz hayal kırıklığına uğradım yeni coltta. Tabi görmeden karar vermek de yanlış olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Bence de eski colt sanki daha özgün bir arabaydı. Açıkçası biraz hayal kırıklığına uğradım yeni coltta. Tabi görmeden karar vermek de yanlış olur.



    gene çok özgün bir b segmenti.

    hiç bir yeri başka bir b segmentine benzemiyor.
    bir lancere benziyor o kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudolfdiesel

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rudolfdiesel


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?



    Valla kardaş kesinlikle çok haklısın. Tasshelloff arkadaş sanıyorum senin yazdığını yanlış anlamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudolfdiesel

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?

    Alıntıları Göster
    şu kadarını söyleyebilirim bu sefer jazz yani honda dersine çok iyi çalışmış...donanım-ekonomi-performans maximum düzeyde...esp (vsa) 6 hava yastığı standart...sınıfının tartışılmaz birincisi olacak gibi görünüyor...düşük donanımlısı -ki hiç de düşük değil- 29000 ytlden başlarsa ve makyajlı colt da bu seviyelerde fiyat çekerse işte o zaman colt"un çekeceği var bence...temennim makyajlı colt"un 29000 ytlden aşağı seviyelerde olması...işime öyle geliyor da ondan :)

    http://www.jazzcikardesler.com/files/jazztanitim_364.jpg

    bu arada makyajlı Coltta da ASTC yani ESP ayrıca 6 hava yastığı özelliği görünüyor inşAllah Türkiyede de standart donanım olarak sunarlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacey -- 31 Ekim 2008; 11:07:54 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudolfdiesel

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: rudolfdiesel


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?


    coltun amt şanzımanı sınıfındaki en iyi otomatikleştirlmiş manuel şanzımanlardan biri belkide en iyisi. diğer hiç birisi getrag üretimi değil hatta colttan başka sıkışık trafikte vb biplemeyen otomatikleştirlmiş düz şanzıman yok gibi bir şey. söz gelimi toyota mmt ler bu konuda sorunlu ford zaten sorunlu idi asm üretimden kaldırdı. easytronikler hakkında sikayetvar com da bir sürü şikayet var. kısaca amt odş ler arasında en başarılı olanlarından biri.95000 km de hala aynı baskı balatayı kullanan amt li arkadaşımız var. ben şahsen 52000 km deyim hiç bir sorun yok.

    1332 cc 95 hp dohc mivec ( üstten çift egzantrikli değişken subap zamanlamalı) bir motordan bahsediyorsunuz. teknolojisi yeni corolla veya yeni civicte kullnılan teknoloji ile aynıdır. jazz dan sonra en ekonomik otomatik vitesli motor, hızlanmada sınıf birincisi, motor kalitesi bakımından mersedes mitsubishi üretimi daha ne olsun?

    colt ayarında polo 34000 ytl? nasıl colt bu paraya fırsat araba olmuyor? siz colt sahibi değilmiydiniz? sanki coltu hiç tanımıyor gibi yazmışsınız.?

    25000 e vw abs bile sunmuyor. colt 4 havayastığı abs ebd ve bi ton donanım sunuyor daha ne yapsın diyorum gene.

    ben dizayna göre araba beğenmeyecek kadar zengin değilim derken dizayn benim için bir ayrıntıdır dedim.

    dizayndan kastım dış şekil şemal ve hala diyorum ki beni zerre kadar ilgilendirmiyor.

    komşular arabamı beğenmesin bende dışına aldırmıyorum zaten.

    colt her zaman sınıfında en az paraya en çok donaımı sunmuş ve tüketim performans değeri jazz dan bile yüksek bir araçtır.

    jaz otomatik 7,2 colt otomatik 7,3 litre yakar ama jazz 83 hp colt 95 hp dir.

    yeni jazz la kıyaslamam o yeni colt la kıyaslanabilir yeni coltta 2011 de çıkacak.

    kısaca colt bence bu sınıfta her haliyle her şekliyle en alınabilir b segmenti araçtır. ha yeni jazz çıktığı için bir süre jazz daha üstün olacaktır ama yeni coltun neler getireceği bilinemez.

    ben coltu alırken teknik verileri donanımı ve üretim kalitesin inceledim. ben o yuvarlak farlı corollalardanda almıştım. gördüğünüz üzere dizayna eskidende önem vermezdim hala vermiyorum.

    tekrar yazıyorum; bu motor, şanzıman, donanım ve fiyat avantajı ile çıksın ben her türlü coltu alırım.

    ben dizayna bakacak kadar zengin değilim derken önemli kriter fiyattır demek istemedim.

    daha çirkin ve daha pahalı bir araçta alabilirim. yeterki temel kriterlerime uysun.

    mesela çoğu kimse beğenmesede ben mersedes b serisini çok seviyorum.

    mersedes A ;colt- smart platformunu kullanmaz bu arada

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 31 Ekim 2008; 16:46:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey

    şu kadarını söyleyebilirim bu sefer jazz yani honda dersine çok iyi çalışmış...donanım-ekonomi-performans maximum düzeyde...esp (vsa) 6 hava yastığı standart...sınıfının tartışılmaz birincisi olacak gibi görünüyor...düşük donanımlısı -ki hiç de düşük değil- 29000 ytlden başlarsa ve makyajlı colt da bu seviyelerde fiyat çekerse işte o zaman colt"un çekeceği var bence...temennim makyajlı colt"un 29000 ytlden aşağı seviyelerde olması...işime öyle geliyor da ondan :)

    http://www.jazzcikardesler.com/files/jazztanitim_364.jpg

    bu arada makyajlı Coltta da ASTC yani ESP ayrıca 6 hava yastığı özelliği görünüyor inşAllah Türkiyede de standart donanım olarak sunarlar...

    Alıntıları Göster
    Katılıyorum.Burda Jazz ortalığı kasıp kavuracak.Şimdi b segmenti araç alıcak olsam direk Jazz'a yönelirdim.Colt zaten bu makyajla ve autoshowda kendi gözlerimle görmem sonucunda tip olarak jazz la yarışamaz.Donanım olarak da yarışabileceğini sanmıyorum.
    Motor kalıyor bir tek ki motor da jazz da seçenekler oldukça geniş olacak.
    üzülerek diyorum ki kendi yorumuma göre ben bir daha gidip colt almam.

    Hala eski kasa Colt'umuz var sonucta di mi:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    Katılıyorum.Burda Jazz ortalığı kasıp kavuracak.Şimdi b segmenti araç alıcak olsam direk Jazz'a yönelirdim.Colt zaten bu makyajla ve autoshowda kendi gözlerimle görmem sonucunda tip olarak jazz la yarışamaz.Donanım olarak da yarışabileceğini sanmıyorum.
    Motor kalıyor bir tek ki motor da jazz da seçenekler oldukça geniş olacak.
    üzülerek diyorum ki kendi yorumuma göre ben bir daha gidip colt almam.

    Hala eski kasa Colt'umuz var sonucta di mi:)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pascuu

    Katılıyorum.Burda Jazz ortalığı kasıp kavuracak.Şimdi b segmenti araç alıcak olsam direk Jazz'a yönelirdim.Colt zaten bu makyajla ve autoshowda kendi gözlerimle görmem sonucunda tip olarak jazz la yarışamaz.Donanım olarak da yarışabileceğini sanmıyorum.
    Motor kalıyor bir tek ki motor da jazz da seçenekler oldukça geniş olacak.
    üzülerek diyorum ki kendi yorumuma göre ben bir daha gidip colt almam.

    Hala eski kasa Colt'umuz var sonucta di mi:)



    yeni jazz a karşı makyajlı colt elbet alınmaz.

    ama ben yeni colttan umutluyum. ( 2011 da gelecek olandan)

    jazz 8 yıl sonra kasa değiştirdi. coltta 5 yılına giriyor aynı kasa ile.

    yeni coltta zamanın gereklerine uyacaktır.

    makyajlı colt yeni colta bir gönderme bile yapmıyor dikkat ediyorsanız her şeyi aynı eski colt ile

    makyajlı colt (2011) bence çok daha farklı olacaktır.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: rudolfdiesel


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?


    coltun amt şanzımanı sınıfındaki en iyi otomatikleştirlmiş manuel şanzımanlardan biri belkide en iyisi. diğer hiç birisi getrag üretimi değil hatta colttan başka sıkışık trafikte vb biplemeyen otomatikleştirlmiş düz şanzıman yok gibi bir şey. söz gelimi toyota mmt ler bu konuda sorunlu ford zaten sorunlu idi asm üretimden kaldırdı. easytronikler hakkında sikayetvar com da bir sürü şikayet var. kısaca amt odş ler arasında en başarılı olanlarından biri.95000 km de hala aynı baskı balatayı kullanan amt li arkadaşımız var. ben şahsen 52000 km deyim hiç bir sorun yok.

    1332 cc 95 hp dohc mivec ( üstten çift egzantrikli değişken subap zamanlamalı) bir motordan bahsediyorsunuz. teknolojisi yeni corolla veya yeni civicte kullnılan teknoloji ile aynıdır. jazz dan sonra en ekonomik otomatik vitesli motor, hızlanmada sınıf birincisi, motor kalitesi bakımından mersedes mitsubishi üretimi daha ne olsun?

    colt ayarında polo 34000 ytl? nasıl colt bu paraya fırsat araba olmuyor? siz colt sahibi değilmiydiniz? sanki coltu hiç tanımıyor gibi yazmışsınız.?

    25000 e vw abs bile sunmuyor. colt 4 havayastığı abs ebd ve bi ton donanım sunuyor daha ne yapsın diyorum gene.

    ben dizayna göre araba beğenmeyecek kadar zengin değilim derken dizayn benim için bir ayrıntıdır dedim.

    dizayndan kastım dış şekil şemal ve hala diyorum ki beni zerre kadar ilgilendirmiyor.

    komşular arabamı beğenmesin bende dışına aldırmıyorum zaten.

    colt her zaman sınıfında en az paraya en çok donaımı sunmuş ve tüketim performans değeri jazz dan bile yüksek bir araçtır.

    jaz otomatik 7,2 colt otomatik 7,3 litre yakar ama jazz 83 hp colt 95 hp dir.

    yeni jazz la kıyaslamam o yeni colt la kıyaslanabilir yeni coltta 2011 de çıkacak.

    kısaca colt bence bu sınıfta her haliyle her şekliyle en alınabilir b segmenti araçtır. ha yeni jazz çıktığı için bir süre jazz daha üstün olacaktır ama yeni coltun neler getireceği bilinemez.

    ben coltu alırken teknik verileri donanımı ve üretim kalitesin inceledim. ben o yuvarlak farlı corollalardanda almıştım. gördüğünüz üzere dizayna eskidende önem vermezdim hala vermiyorum.

    tekrar yazıyorum; bu motor, şanzıman, donanım ve fiyat avantajı ile çıksın ben her türlü coltu alırım.

    ben dizayna bakacak kadar zengin değilim derken önemli kriter fiyattır demek istemedim.

    daha çirkin ve daha pahalı bir araçta alabilirim. yeterki temel kriterlerime uysun.

    mesela çoğu kimse beğenmesede ben mersedes b serisini çok seviyorum.

    mersedes A ;colt- smart platformunu kullanmaz bu arada

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    Mitsubishi coltumu gerçekten severek kullanıyorum ancak sanırım tassellhoff arkadaş benden biraz daha fazla tutkun;
    1-Getrag opel ve fiat da dahil olmak üzere general motors,land rover,fiat,chrysler,chevrolette brasil vs gibi markaların şanzımanlarının çoğunu yapar.Peki kalan şanzımanları kim yapar : ZF , Aisin vs gibi aynı zamanda Mitsubishinin daha üst modellerine de şanzıman üreten kuruluşlar.(ki performans + yüksek hacimli motorlar sınıfında en iyi şanzımanı ZF üretir.)Bundan başka özel üretimler de vardır örneğin tiptronik vitesin ilk örneklerinden peugeot 307 şanzımanı porsche bazlıdır gibi.Yani AMT şanzımanın getrag olmasının hiçbir anlamı yok.
    Otomatikleştirilmiş şanzıman grubunda AMT nin örneğin renault'nun quickshift şanzımanına göre hiçbir avantajı yok derken ezbere konuşmuyorum bahsettiğim yarı otomatiklerin aşağı yukarı hepsini sürdüm.Aynı yığılma ve kopukluklar her arabada var solenoid+baskı-balata temelde konforlu bir sistem değil.

    2-24.500 ytl ye sunulan colt özellikleri çok iyi.Ancak tekrar ediyorum 24.500 e.Ki konuyu açma nedenim şu makyajla beraber 30.000 ytl fiyata geri dönülürse bu çok iyilik ortadan kalkar.

    3-Mivec teknolojisi VVT-I ,VTEC ile aynı değildir.Mivec deki değişken zamanlamayı camshaft üzerindeki çift profil sağlar (ki bunun benzeri benim seneler önce defalarca söküp taktığım 3000 bhp lik 1974 imalatı Mitsubishi imalatlı iki zamanlı uniflow makinenin reverse çalışma sisteminde mevcuttu) mitsubishi bu sistemi 92 den beri otomotivde uyguluyor. VTEC ise supap zamanlamasını külbütör üstündeki ek itenekle hidrolik olarak yapar.Tabi bana sorarsan en kapsamlı ve emniyetli system ikisinden de ziyade VANOS dur.Yani diyeceğim 4G19 motorun öyle çok abartılacak bir teknolojisi yok.Şu an birçok firma yeterli yanma havası için benzer sistemleri kullanıyor.

    4-Donanım avantajı olarak enteresan oyuncaklardan bahsediyorsak nissanın yakın fiyata anahtarsız çalışan sistemi,clionun direksiyondan kumandalı cliosu,citroenin bagajından el feneri çıkan arabası gibi tuhaf donanım örnekleri var.Polo diyorsanız da şunu söyleyeyim ben hiçbir zaman VW nin pahalı arabalarını iyilemem.ABS yi opsiyonda tutmanın savunulacak bir tarafı olamaz.

    5-Arabanın şekliyle ilgili beğeni tabi ki komşuların fikri olamaz ama eğer bir otomobili seviyorsak illa ki gözümüze güzel görünüyordur.Aksi halinde ABS,EBD,ESP hill holder,mivec,vtec vs li düşük yakıt tüketimli seri bir triportör de işimizi görürdü değil mi.Ama tekrar ediyorum triportörü bile tipini severek kullanana saygı duyarım sıkıntı görüntüsünü sevmediğin veya ilgilenmediğin bir otomobili nasıl kullanacağın.

    6-Jazz mı colt mu ? Colt.

    Herkese iyi akşamlar.Bu esnada coltumu satıyorum2006 52500 de 17.500 ytl düşünen olursa haberleşelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudolfdiesel

    Mitsubishi coltumu gerçekten severek kullanıyorum ancak sanırım tassellhoff arkadaş benden biraz daha fazla tutkun;
    1-Getrag opel ve fiat da dahil olmak üzere general motors,land rover,fiat,chrysler,chevrolette brasil vs gibi markaların şanzımanlarının çoğunu yapar.Peki kalan şanzımanları kim yapar : ZF , Aisin vs gibi aynı zamanda Mitsubishinin daha üst modellerine de şanzıman üreten kuruluşlar.(ki performans + yüksek hacimli motorlar sınıfında en iyi şanzımanı ZF üretir.)Bundan başka özel üretimler de vardır örneğin tiptronik vitesin ilk örneklerinden peugeot 307 şanzımanı porsche bazlıdır gibi.Yani AMT şanzımanın getrag olmasının hiçbir anlamı yok.
    Otomatikleştirilmiş şanzıman grubunda AMT nin örneğin renault'nun quickshift şanzımanına göre hiçbir avantajı yok derken ezbere konuşmuyorum bahsettiğim yarı otomatiklerin aşağı yukarı hepsini sürdüm.Aynı yığılma ve kopukluklar her arabada var solenoid+baskı-balata temelde konforlu bir sistem değil.

    2-24.500 ytl ye sunulan colt özellikleri çok iyi.Ancak tekrar ediyorum 24.500 e.Ki konuyu açma nedenim şu makyajla beraber 30.000 ytl fiyata geri dönülürse bu çok iyilik ortadan kalkar.

    3-Mivec teknolojisi VVT-I ,VTEC ile aynı değildir.Mivec deki değişken zamanlamayı camshaft üzerindeki çift profil sağlar (ki bunun benzeri benim seneler önce defalarca söküp taktığım 3000 bhp lik 1974 imalatı Mitsubishi imalatlı iki zamanlı uniflow makinenin reverse çalışma sisteminde mevcuttu) mitsubishi bu sistemi 92 den beri otomotivde uyguluyor. VTEC ise supap zamanlamasını külbütör üstündeki ek itenekle hidrolik olarak yapar.Tabi bana sorarsan en kapsamlı ve emniyetli system ikisinden de ziyade VANOS dur.Yani diyeceğim 4G19 motorun öyle çok abartılacak bir teknolojisi yok.Şu an birçok firma yeterli yanma havası için benzer sistemleri kullanıyor.

    4-Donanım avantajı olarak enteresan oyuncaklardan bahsediyorsak nissanın yakın fiyata anahtarsız çalışan sistemi,clionun direksiyondan kumandalı cliosu,citroenin bagajından el feneri çıkan arabası gibi tuhaf donanım örnekleri var.Polo diyorsanız da şunu söyleyeyim ben hiçbir zaman VW nin pahalı arabalarını iyilemem.ABS yi opsiyonda tutmanın savunulacak bir tarafı olamaz.

    5-Arabanın şekliyle ilgili beğeni tabi ki komşuların fikri olamaz ama eğer bir otomobili seviyorsak illa ki gözümüze güzel görünüyordur.Aksi halinde ABS,EBD,ESP hill holder,mivec,vtec vs li düşük yakıt tüketimli seri bir triportör de işimizi görürdü değil mi.Ama tekrar ediyorum triportörü bile tipini severek kullanana saygı duyarım sıkıntı görüntüsünü sevmediğin veya ilgilenmediğin bir otomobili nasıl kullanacağın.

    6-Jazz mı colt mu ? Colt.

    Herkese iyi akşamlar.Bu esnada coltumu satıyorum2006 52500 de 17.500 ytl düşünen olursa haberleşelim.

    Alıntıları Göster
    Valla kardaş kulaktan dolma bilgileri okumaktan sıkılmıştım. Yazdıklarının tamamı çok doğru. Yazdıkların okuyarak yeni şeyler öğreniyorum. Gerçekten görünüş hiç önemli değil diyenlere katılmıyorum. Shrek le evlenmek gibi bişey bu.

    Rudolfdiesel arkadaşa teşekkür ederim. Bu arada 17000 verebilirim aracına.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falcon552003

    Valla kardaş kulaktan dolma bilgileri okumaktan sıkılmıştım. Yazdıklarının tamamı çok doğru. Yazdıkların okuyarak yeni şeyler öğreniyorum. Gerçekten görünüş hiç önemli değil diyenlere katılmıyorum. Shrek le evlenmek gibi bişey bu.

    Rudolfdiesel arkadaşa teşekkür ederim. Bu arada 17000 verebilirim aracına.

    Alıntıları Göster
    Otoshow 2008'de Yeni Colt'ları ben de inceledim. Fakat içini göremedim.Araba kilitliydi ve cam da çok koyu renkti.O yüzden içinde bir değişiklik var mı bilmiyorum.Bilenler varsa söylerse sevinirim.Hatta bir de resim çok iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metesunshine

    Otoshow 2008'de Yeni Colt'ları ben de inceledim. Fakat içini göremedim.Araba kilitliydi ve cam da çok koyu renkti.O yüzden içinde bir değişiklik var mı bilmiyorum.Bilenler varsa söylerse sevinirim.Hatta bir de resim çok iyi olur

    Alıntıları Göster
    içi böyle

     Yeni colt:Olacak iş değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metesunshine

    Otoshow 2008'de Yeni Colt'ları ben de inceledim. Fakat içini göremedim.Araba kilitliydi ve cam da çok koyu renkti.O yüzden içinde bir değişiklik var mı bilmiyorum.Bilenler varsa söylerse sevinirim.Hatta bir de resim çok iyi olur

    Alıntıları Göster
    içerideki olası değişiklikleri yabancı sitelerden görebilirsin. olası diyorum zira temsanın getirdiği coltların içini göstermeme sebebi de bu noktada anlam kazanıyor. çünkü türkiyeye hangi donanım seçenekleri ile geleceği meçhul. yanlış bir itibar uyandırmasın diye kapılar açılmamış.
    ama yurtdışında satılan modellerde cruise control, yağmur sensörü, ışığa duyarlı farlar, esp, hıza duyarlı ses sistemi ve aux-in görünüyor. ama dediğim gibi türkiyeye ne gelir bilinmez. ne de olsa bizim coltların yurt dışında cvt şanzımanlısından tutun japonyada 4x4 modelleri bile mevcut idi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: metesunshine

    Otoshow 2008'de Yeni Colt'ları ben de inceledim. Fakat içini göremedim.Araba kilitliydi ve cam da çok koyu renkti.O yüzden içinde bir değişiklik var mı bilmiyorum.Bilenler varsa söylerse sevinirim.Hatta bir de resim çok iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: rudolfdiesel


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    ben aynı motor ve şanzıman olduğu sürece her kasa tipinde colta razıyım.

    hep derim dış şekline bakıp araba beğenmeyecek kadar zengin değilim henüz.

    mühim olan motor-şanzıman-donanım-kalite.

    yeni coltta motor ve şanzıman ve kalite aynı, donanımda artmış gibi görünüyor. bence bir sorun yok yani.

    dizayn bence bir ayrıntıdır o kadar.

    hayırlı günler ( ayrıca beyaz renk bu kasaya çok güzel yakışıyor)

    Tabi ancak bir de şöyle birşey var:
    1-Zaten dünyada kullanılan markaların çoğu motor-şasi ve yürüyen aksam olarak aynı baz üzerine yapılıyor ve tercihlerimizi mecburen aracın dış görünümü ve fiyatı üzerine yapıyoruz.Örnek mi:
    -'(Grande punto-Opel Corsa),(Peugeot 207'-'Ford fiesta-citroen C3),(colt-smart-benz A)',(audi-seat-vw-skoda),(nissan-renault) vs vs...Bu araç grupları aynı platform üzerine aynı motorlarla yapılmış aynı elektronik mimariyi kullanan araçlar.Fark mı -plastik enjeksiyon ve modellemesindeki farklılılklar,belki döşemedeki farklılıklar,boya opsiyonları,donanım farklılılkları gibi temelde esas sürüşle alakası olmayan tamamen pazarlama oyunları..Geri kalanda ise bu araçların aks körüğünden,amortisöründen,salıncağından,kapı kilitlerinden tutun da enjektörlerine,motor işletim sistemine,şanzımanına,motordaki en ufak civataya segmanlara kadar aynı.Siz ise sadece amblemi seçiyorsunuz.Ya da görüntüyü.
    2-Kasalara yapılan makyajlar ticari açıdan gerçekten de fiyaskolarla sonuçlanabiliyor.Örneğin toyota nın satış rekortmeni kasasının hemen ardından makyajlanmış yuvarlak farlı kasa.(Tüm tekniği aynı olmasına rağmen 2 sene bile dayanamadı).Subaru impreza ya yapılan benzeri makyaj.
    Yani dış şekline bakıp araba alacak kadar zengin miyiz bilmem ama eğer kesemize göre alacak olsak sanıyorum rus arabalarının veya çin arabalarının çok daha fazla satması gerekirdi.Eğer hemen hemen aynı kalite ve fiyattaki araçlar arasından seçim yapıyorsak da (ki her araç sınıfında mecburen bunu yapıyoruz) bunda sanıyorum estetik kaygılar da ön plandadır.
    Çünkü eğri oturup doğru konuşmak gerekirse colt'un AMT şanzımanı piyasadaki hiçbir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandan daha iyi değil.İşçilik kalitesi olarak bu paraya fırsat araba falan değil, donanım diyorsak atıyorum 25 milyara hafızalı deri koltuk,adaptif bi-xenon,açılır tavan falan da sunmuyor,motor teknolojisi vs.. vs.. yani hiçbir sınıflandırmada öyle ahım şahım fırsat araba diyeceğimiz bir durumu yok.
    Son olarak da sıkıntı zaten yeni coltun daha yüksek fiyatla piyasaya çıkacak olduğu.Herhalde birebir aynı iki arabaya bu kötü makyaj için fazladan para verecek kadar zengin değiliz?


    coltun amt şanzımanı sınıfındaki en iyi otomatikleştirlmiş manuel şanzımanlardan biri belkide en iyisi. diğer hiç birisi getrag üretimi değil hatta colttan başka sıkışık trafikte vb biplemeyen otomatikleştirlmiş düz şanzıman yok gibi bir şey. söz gelimi toyota mmt ler bu konuda sorunlu ford zaten sorunlu idi asm üretimden kaldırdı. easytronikler hakkında sikayetvar com da bir sürü şikayet var. kısaca amt odş ler arasında en başarılı olanlarından biri.95000 km de hala aynı baskı balatayı kullanan amt li arkadaşımız var. ben şahsen 52000 km deyim hiç bir sorun yok.

    1332 cc 95 hp dohc mivec ( üstten çift egzantrikli değişken subap zamanlamalı) bir motordan bahsediyorsunuz. teknolojisi yeni corolla veya yeni civicte kullnılan teknoloji ile aynıdır. jazz dan sonra en ekonomik otomatik vitesli motor, hızlanmada sınıf birincisi, motor kalitesi bakımından mersedes mitsubishi üretimi daha ne olsun?

    colt ayarında polo 34000 ytl? nasıl colt bu paraya fırsat araba olmuyor? siz colt sahibi değilmiydiniz? sanki coltu hiç tanımıyor gibi yazmışsınız.?

    25000 e vw abs bile sunmuyor. colt 4 havayastığı abs ebd ve bi ton donanım sunuyor daha ne yapsın diyorum gene.

    ben dizayna göre araba beğenmeyecek kadar zengin değilim derken dizayn benim için bir ayrıntıdır dedim.

    dizayndan kastım dış şekil şemal ve hala diyorum ki beni zerre kadar ilgilendirmiyor.

    komşular arabamı beğenmesin bende dışına aldırmıyorum zaten.

    colt her zaman sınıfında en az paraya en çok donaımı sunmuş ve tüketim performans değeri jazz dan bile yüksek bir araçtır.

    jaz otomatik 7,2 colt otomatik 7,3 litre yakar ama jazz 83 hp colt 95 hp dir.

    yeni jazz la kıyaslamam o yeni colt la kıyaslanabilir yeni coltta 2011 de çıkacak.

    kısaca colt bence bu sınıfta her haliyle her şekliyle en alınabilir b segmenti araçtır. ha yeni jazz çıktığı için bir süre jazz daha üstün olacaktır ama yeni coltun neler getireceği bilinemez.

    ben coltu alırken teknik verileri donanımı ve üretim kalitesin inceledim. ben o yuvarlak farlı corollalardanda almıştım. gördüğünüz üzere dizayna eskidende önem vermezdim hala vermiyorum.

    tekrar yazıyorum; bu motor, şanzıman, donanım ve fiyat avantajı ile çıksın ben her türlü coltu alırım.

    ben dizayna bakacak kadar zengin değilim derken önemli kriter fiyattır demek istemedim.

    daha çirkin ve daha pahalı bir araçta alabilirim. yeterki temel kriterlerime uysun.

    mesela çoğu kimse beğenmesede ben mersedes b serisini çok seviyorum.

    mersedes A ;colt- smart platformunu kullanmaz bu arada

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 4 Şubat 2010; 22:24:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    bir sorun nedeniyle mesajlarımı siliyorum. sorunuz var ise bana pm ile ulaşınız.

    Alıntıları Göster
    bende bu kadar kaliteli bir aracın fiyatı nasıl 24000 ytl ye kadar indi diye düşünüyordum meğer yeni kasa yoldaymış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    bende bu kadar kaliteli bir aracın fiyatı nasıl 24000 ytl ye kadar indi diye düşünüyordum meğer yeni kasa yoldaymış.

    Alıntıları Göster
    Cruise control var bundan gençler.

    Bizim arabalara taktıramıyor muyuz? Bir ara konuşuluyordu, bulan eden yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Cruise control var bundan gençler.

    Bizim arabalara taktıramıyor muyuz? Bir ara konuşuluyordu, bulan eden yok mu?

    Alıntıları Göster
    aksine, bu makyajlı halini ben çok beğendim..

    zevk meselesi demek ki..

    bu makyajlı kasanın cz3'ü çok harika..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [kalkedon] -- 10 Kasım 2008; 2:45:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [kalkedon]

    aksine, bu makyajlı halini ben çok beğendim..

    zevk meselesi demek ki..

    bu makyajlı kasanın cz3'ü çok harika..

    Alıntıları Göster
    Aşağıdaki linkte Yeni Colt'ta dizel seçneğinin olmayacağı ve başlangıç fiyatının 28 bin ytl civarında olacağı belirtiliyor..Yeni Jazz ise 30 bin ytl'den başlayacak.. Donanım yönünden jazz'ın gerisinde kalmazsa bence rekabet şansı olacaktır..
    http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=6751




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.