Şimdi Ara

YENİ ELEKTRİKLİ MERCEDES CLA, 850 KM MENZİL SUNACAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
428
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mercedes, 2024'ten itibaren MMA platformunda yeni CLA'yı piyasaya sürecek


    Mercedes , Vision EQXX'de tek bir pil şarjıyla 1.008 km yol kat etti.


    Vision EQXX, 2024'ten itibaren yeni MMA platformuna aktarılacak bazı teknoloji modüllerini içeriyor.


    MMA platformu Maxime Electric First felsefesiyle geliştirildi. Bu, MMA platformunun türevlerinin 48 volt hafif hibritli küçük bir benzinli motor M252 ile donatılabileceği anlamına geliyor.


    Tamamen elektrikli varyantlar, menzil için aşağıdaki teknolojiye sahip.


    • %5 daha az ısı emisyonu ve daha yüksek enerji verimliliği için SIC Inverter
    • Yaklaşık %95'lik son derece yüksek verimliliğe sahip PSM eATS 2.0 (2 vitesli şanzıman dahil). Yeni eATS, Mercedes mühendisleri tarafından Stuttgart Untertürkheim'da geliştirildi.
    • 800 volt yüksek gerilim sistemi


    Bu teknoloji, MMA platformunun 5 aracının tamamında kullanılacak.


    • A Sınıfı (2025)
    • A Sınıfı SUV sedan (2025)
    • EQC Sedan ya da CLA (2024)
    • GLA (2027)
    • GLB (2027)


    Pil teknolojisinde çeşitli yaklaşımlar izlenmekte. Bir yandan, daha düşük enerji yoğunluğuna sahip daha ucuz LFP piller kullanılıyor. Özellikle güvenlidirler ve uzun bir hizmet ömrü için çok sayıda çevrime sahiptirler.


    Öte yandan, CATL ile işbirliği içinde daha da geliştirilen 400 Wh/litrelik NMC lityum pillerin hücre kimyası kullanılacak. Bu son derece yoğun düzenleme aynı zamanda yaklaşık 100 kWh'lik pilin %50 daha az hacim gerektirdiği (MMA türevlerinde 2,80 m'lik bir dingil mesafesindeki akslar arasına sığdığı) ve %30 daha hafif olduğu anlamına geliryor. Bu ambalajın mevcut dezavantajı, DC hızlı şarj ile daha düşük soğutma kapasitesidir. Mercedes, Vision EQXX'in 15 dakikada 300 km civarında şarj edilebileceğini söylüyor. Bu değer EQS 450+ seviyesindedir. Fark: EQS 450+ 200 KW ile ve dolayısıyla 15 dakikada 50 kWh şarj eder.Vision EQXX, yüksek voltaja rağmen, azaltılmış pil soğutması sayesinde sadece 100 KW, yani 15 dakikada sadece 25 kWh şarj olur. Ancak Vision EQXX yalnızca yaklaşık 8,7 kWh tükettiği için 300 km'yi 15 dakikada da kat edebilirsiniz.


    Belki pil soğutması 2024'e kadar optimize edilebilir.


    2024'ten itibaren 850 km'ye kadar elektrikli menzile sahip Mercedes CLA


    Mercedes'e göre, MMA'ya dayalı CLA'nın halefi, daha küçük bir ön alan ve olağanüstü bir sürtünme katsayısı ile teknolojik verimliliğin yanı sıra 2024'ten itibaren parlayacak (o zaman muhtemelen MMA platformundaki ilk türev olacak). Bu, SUV türevleri için geçerli olmayacak.


    Bu, elektrikli CLA halefi için hedefin 10 kWh'nin hemen altındaki WLTP tüketimi olduğu anlamına geliyor. CLA Coupé'nin konfigürasyonuna bağlı olarak, 650 km ile 850 km arasındaki menziller (sipariş edilen pil boyutuna ve diğer donanıma bağlı olarak) Mercedes tarafından Güney Fransa'daki Vision EQXX bitiş çizgisi etkinliğinde onaylandı.


    Elektrikli CLA, 784 km ye kadar EQS'i tahttan indirecek.


    YENİ ELEKTRİKLİ MERCEDES CLA, 850 KM MENZİL SUNACAK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 29 Nisan 2022; 10:38:49 >







  • MFA2'nin halefi olan yeni Electric First MMA platformu, yeni hibrit motor M252'yi alıyor


    2024'ten itibaren MMA platformu gelecek. Kompakt ve orta büyüklükteki otomobiller için "Önce elektrik" sloganı altında tasarlandı, ancak gövde çeşitlerini içten yanmalı motorlarla da entegre edebiliyor.


    MMA, Rastatt, Kecskemét (Macaristan), Meksika ve Pekin'de (Çin) üretilen MFA2 platformunun halefidir.


    Yani yeni A-Serisi, GLA, CLA ve GLB, MMA platformu üzerine inşa edilecek. Ayrıca, MMA platformu aynı zamanda bir C-Serisi elektrikli sedan için de temel oluşturur. Çünkü Mercedes, mevcut EVA2 platformunu (EQE, EQS) C sınıfı bir format için küçültmeyecek.


    MMA için M252 yeni Mercedes hibrit motor


    Bu, Mercedes-Renault-Nissan'dan 2018'de tanıtılan (4 silindirli, 1.33 litre hacimli) M282 işbirliği motoru değil, Mercedes liderliğinde geliştirilen yeni hibrit motor M252'dir. Daha sonra Çin'de Geely ve Avrupa'da Mercedes tarafından üretilecek. Örneğin silindir kapağı, Untertürkheim'daki Mercedes fabrikasında üretilecek.

    Yalnızca hibrit uygulama alanı için optimize edilmiştir ve ardından isteğe bağlı olarak Mercedes'teki MMA platformunun ön kaputunun altına monte edilir.

    Motor daha sonra Geely'nin yan markaları (Volvo, Lynk, Geely vb.) tarafından kullanacak.


    MMA platformu ile günümüzün GLA ve EQA modelleri ile GLB ve EQB modelleri yeniden tek bir model haline geliyor. Müşteri, ya bir elektrikli aktarma organı ya da önde M252 hibrit motor içeren bir tahrik çeşidi sipariş eder.


    M252, MMA türevlerinin güç aktarma organlarında nasıl bir rol oynuyor?


    M252 ayrıca bir menzil genişletici olarak veya ön tekerleklere sabit bir şanzıman aracılığıyla da düşünülebilir. Bu, M252 hibrit motorun, arka akstaki elektrik motoru için elektrik üreten bir jeneratörü optimum işletiminde çalıştırdığı anlamına gelir. Örneğin, 100 km/s'lik bir hızdan motor, sabit bir oranla (dişli olmadan) doğrudan ön aksa gider.

    Bu şekilde içten yanmalı motor için verimsiz şehir trafiğinden kaçınılabilir. Örneğin, motor optimum seviyede çalışırken akü için elektrik üretecektir. Pil yeterince şarj edilmişse, kendini kapatır. Otoyolda yüksek bir yük gereksinimi olduğunda, akünün şarj durumu düşükse 100 km/s'den sabit bir oranla devreye girer. Bu durumda motor, verimsiz kısmi yük aralığında bir daha asla çalışmayacaktır.


    MMA, ya tamamen elektrikli bir araba olarak ya da yenilikçi, özel bir hibrit şanzımanla gelecek


    Yeni MMA platformuyla elektrifikasyon önemli ölçüde artıyor. Platform, tamamen elektrikli otomobiller için optimize edilmiştir. Ancak henüz tamamen elektrikli bir otomobil istemeyen pazarlar ve müşteriler için platform, Geely ile geliştirilen M252 motorunu barındırabilir.


    Daha sonra özel bir hibrit şanzımanla eşleştirilir. Mercedes böyle bir şanzıman sunmuyor. Son içten yanmalı motor barındıran platform için kendi şanzımanınızı geliştirmeye değmez.


    Bu nedenle, Magnadan alınacak Dedicated Hybrid Drive Plus muhtemelen 400 NM'ye kadar kullanılacaktır. Getrag/Magna 7DCT400'ü temel alır, ancak yalnızca 5 vitese sahiptir ve elektrik motoru, çift kavramalı şanzımanın sağ alt şanzımanından iki vites kullanır. Bu sayede elektrikli olarak daha verimli bir şekilde sürüş yapabilirsiniz ve P2 uygulamasındaki tüm “yanmalı motor dişlilerini” tamamen elektrikli modda değiştirmek zorunda kalmazsınız. Şanzımanın gerçek bir geri vitesi yoktur, bu, geriye doğru dönen elektrik motoru aracılığıyla yapılır.


    Bu tür özel hibrit şanzımanlar, ek çözümlere (şanzıman + elektrik motoru) kıyasla birçok avantaj sunar. Elektrik motoru, içten yanmalı motordan önemli ölçüde daha yüksek bir hız seviyesine sahiptir. Paralel çalışırlarsa elektrik motoru bunu kullanamaz.


    Özel bir hibrit şanzıman, elektrik motoru olmadan çalışmaz. Şanzıman elektrik motoru etrafında tasarlanmıştır.


    Bütünleştirici yaklaşım böyle bir güç aktarma organının karmaşıklığını önemli ölçüde azaltır.


    Spesifik Magna Dedicated Hybrid Drive Plus şanzıman ile maksimum 400 NM mümkündür. E-Boost'ta kısa bir süre için 500 NM. 120 KW / 163 PS gücündeki PSM motor, 200 NM torka sahip.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.