Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) (574. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
11.531
Cevap
178
Favori
914.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 572573574575576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • meeb kullanıcısına yanıt

    Bol vites iyidir hocam, her an için uygun bir vitesimiz var bu sayede. Bağırdığı viteste giderken yükseltince devir fazla düşüp araç çekişten düşmesin diye yakın oranlı bol vites var.

  • Bunu kendim çizdim. Şimdi bu halde emme manifoldundan çekilen tanzikli hava ile buharlaşan yağında çekileceği görülüyor fakat yağ motorun içinde sabit kalmaz hiçbir zaman, oraya buraya sıçrar. Ani kalkışta veya frende motor içinde oraya buraya sıçrayan yağ, daha fazla merkez kaç kuvvetiyle pinball oyununun topu gibi savrulur.


    Soru-1:

    Emme manifoldundaki hava ile motordan çekilenin sadece buharlaşan yağ olduğundan nasıl emin olabiliriz?


    Soru-2:

    Sıçrayan sıvı yağı da çekip yakmadığının garantisi nedir?


    Soru-3:

    Havalandırma borusunu çıkarıp, PCV valfi taksak, sıçrayan yağın yanmasını önleyip sadece buharlaşan yağın emme manifolduna gitmesini sağlayabilir miyiz?


    Soru-4:

    Motor yağlarının genel olarak; 150 ile 300 derece arasında buharlaşmaya başladığı bilgisi mevcut. Motor sıcaklığı 90 derecedeyken, motor yağı da 150 derecede buharlaşırken, burada motor yağının buharlaşmaması gerekmez mi?


    Eğer cevap;

    - Evet gerekmez ise; bu buharlaşan şey nedir? Eğer buhar değilse sıçrayan yağı mı yakıyor?

    - Hayır o buharlaşan motor yağıdır ise; bu motor yağı neden buharlaşma sıcaklığının altında buharlaşıyor?


    Soru-5:

    Egea'lardaki yağ sıcaklığını gösterir gösterge kalibre edilmemiş yada sensör yanlış yerden motor yağı sıcaklığı bilgisini alıp, örneğin aslında 150 derece olan motor yağı sıcaklığını 90 derece gösteriyor olabilir mi?


    Soru-6:

    Eğer sadece motor yağı buharlaşması ile motor yağı eksiliyorsa; neden servisler, motoru komple söküp pistonlara sekman attırmak(?) gerektiğini söyleyebiliyorlar?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 14 Temmuz 2024; 2:48:10 >




  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    Yag sicakligini gosterdigi ekran aslinda sogutma suyu sicakliginin ekrani
    Yagin isisini olcen bi sensor yok aracta

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şirkete 2023 1.4 95 beygirlik Egea alınmış. Gömülecek kadar kötü bir gidişi yok. Instagram şovmenlerine göre Fiat’ın benzinli motor üretmeyi bıraktım demesi gerekiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • EneSerhat kullanıcısına yanıt
    kısmen katılıyorum parasına göre araba.

    bugün arkadaşa verdim ancak oda benim rahatsızlık duyduğum konulara hak verdi.

    Arabanın önü gözükmüyor, kör noktalar çok fazla.

    debriyaj kavraması çok yukarıda, onun arabada bilek hareketi ile kavrama yakalanırken bizimkinde bildiğiniz bacağı oynatmak gerekiyor.

    araba 6 vites ancak 1 vites hiç konmasa yeriymiş, araba hantal, özellikle trafik ışıklarında arkadaşta anladı.El alelim arabası 1. viteste 40 45 götürken bizimli 15 i geçmiyor.

    Vites aralıklarının dar oluşundan sağ el sürekli viteste, hele yol bilgisayarına göre değiştirecek olursak arabaya 7. viteste lazımmış
    😂 çünkü sürekli shift shift nereye kadar😀.

    vites aralıklarından ve devir düşük kaldığından arabada motor freni yok, gazı kessek bile gitmeye devam ediyor 😀

    bilmiyorum bizim arabada mı sorun var eşimde bu yazdıklarımdan şikayetçi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meeb -- 21 Temmuz 2024; 23:51:51 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • meeb kullanıcısına yanıt

    Kalkış, kavrama, vites aralıkları... Yazdıklarına katılıyorum. Önü görünmüyordan kastın burnunun görünmemesi ise, evet. Kör nokta sadece a sütunlarından dolayı yaşıyorum ben.


    Debriyaj konusunda böyle düşünen sadece ben değilmişim, ben de bacağımı kaldırıyorum, aslında sağlıklı olanı da o. Ama alışkanlık işte. Kaldırmadığım zamanlarda ya titriyor, ya bağırıyor. Hala alışamadım.


    Gaz vermeden gitme konusu aslında bir nevi iyi yavaş akan trafiklerde. Dizel Tourneo da da oluyordu bu, dizel araçların çoğunda olduğu gibi.


    Dediğin gibi parasına göre araba. Günümüz şartları ve şoförlerini de göz önüne alınca daha pahalı araçları almak ne kadar mantıklı, bilemiyorum.

  • rcknrll kullanıcısına yanıt

    teşekkür ederim.Allah kaza bela vermesin sizde iyi günlerde kullanın.Ben 855 bin tl ye aldım.her türlü konuda yardımcı oldular,bol bol hediye de verdiler bagaj havuzu vs. ama biz biraz acemiyiz.İLk araç için egea gerçekten zor bir arabaymış.

  • EneSerhat kullanıcısına yanıt

    Kendine şoför diyen bazı kişiler 2 bin devirde rampa çıkmaya çalışıyor sonra araba çekmiyor diyor. Tamam araba uçan kaçan Bi makine değil ama atmosferik motorun da kullanmasını bilmek gerekiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Egea sedanın arka koltuk yatıyor mu? Bagaja uzun birşey yatırmak için.

  • Sıfır urban 1.4 aldım öncesinde clio4 0.9 vitara 1.6 avensis 2.0 araçlarım oldu clio hariç gerisi otomatik ve atmosferikti

    Ben egeayı sevdim açıkçası araç yüksek kaput köşeler görünüyor ölü nokta yok gibi debriyaj çok enteresan neredeyse basmadan vites değişecek hiç yormuyor gidişi bana yeterli geldi enteresan bir araçmış hoşuma gitti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egea 1.4 Fire Motor, Tork eğrisi;


    (Turuncu çizgi Tork’u, Beyaz çizgi Beygir’i gösterir)

    Tork Eğrisi Analizi:
    1000-2000 RPM: Tork düşük, 50 Nm civarında. Bu aralık motorun genellikle en az verimli çalıştığı bölgedir.
    2000-3500 RPM: Tork hızla artıyor ve yaklaşık 120-125 Nm seviyesine ulaşıyor. Motorun verimli çalışmaya başladığı ve yakıt tüketiminin optimize edildiği aralıktır.
    3500-4500 RPM: Tork maksimum seviyeye, yani 127 Nm’ye ulaşıyor. Motorun en verimli ve güçlü çalıştığı bölgedir.
    4500-6000 RPM: Tork azalıyor, ancak motor hala yeterli güç üretmeye devam ediyor. Bu devirlerde sık kullanmak motorun yıpranmasına neden olur.
    6000+ RPM: Tork ciddi şekilde düşüyor ve motor aşırı zorlanıyor.

    Verimli Sürüş İçin İpuçları:
    1. Optimal Devir Aralığı:
    • 2000-3500 RPM aralığında sürüş yapmaya özen gösterin. Bu aralıkta motor verimli çalışır, yakıt tüketimi optimize edilir ve aşınma minimumda tutulur.
    2. Maksimum Güç Kullanımı:
    • Hızlanma veya yokuş çıkma gibi durumlarda 3500-4500 RPM aralığında sürüş yapılabilir. Ancak bu aralığın sürekli kullanımı motor ömrünü kısaltabilir.
    3. Düşük Devirlerden Kaçınma:
    • 1000-2000 RPM aralığında yüksek vites kullanmak motorun zorlanmasına neden olabilir. Bu nedenle düşük devirlerde yüksek vites kullanımından kaçının.
    4. Yüksek Devirlerden Kaçınma:
    • 4500 RPM’nin üzerindeki devirlerde motoru uzun süre kullanmaktan kaçının. Bu devirlerde motor aşırı zorlanır ve ömrü kısalabilir.
    5. Düzenli Bakım:
    • Motorun verimli çalışması ve uzun ömürlü olması için düzenli bakım yapın. Yağ değişimi, filtre değişimi ve diğer periyodik bakımlar ihmal edilmemelidir.

    Hız Seçimi
    Şehir İçi Sürüş:
    • 2000-3500 RPM aralığında kalacak şekilde düşük hızlarda (30-50 km/s) ve düşük viteslerde sürüş yapın.
    . Şehir Dışı ve Otoyol Sürüşü:
    • 3500 RPM’i geçmeyecek şekilde orta hızlarda (50-90 km/s) ve orta viteslerde sürüş yapın.
    Hızlanma ve Geçişler:
    • 3500-4500 RPM aralığında kısa süreli hızlanmalar yapabilirsiniz, ancak bu durumu sürekli hale getirmemeye özen gösterin.

    Bu önerilerle motorunuzu daha verimli kullanabilir ve ömrünü uzatabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DeadLifter kullanıcısına yanıt

    Urban ve üzeri donanımlarda 2 parça halinde yatıyor.

  • DeadLifter kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. 2019 model 1.6 e-torq sedan Egea Urban Plus buldum, fiyatı 780 bin lira ve 50 bin km'de. Bir de 2018 model 1.3 multijet 102 bin km'de SW Urban Plus var, 770 bin lira.

    İki araç da çok hoşuma gitti, herhangi bir sıkıntıları yok gibi görünüyor. Yakıt tüketimini göz ardı edersek, hangisini tercih ederdiniz?

    13 yıldır 1.3 multijet Punto sahibiyim, artık yenileme zamanı geldi diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayalci79 H kullanıcısına yanıt

    Uzun yol yapiyorsan turbolu 1.3 ekonomik yakit

    Sehir ici lpg li e torq (otomatik) tadindan yenmez heleki lpg varsa


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yusuf Saracen kullanıcısına yanıt

    Genelde şehir içi kullanıyoruz, çok teşekkürler 👍


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayalci79 H kullanıcısına yanıt

    Şehir içinde kullanacaksanız yeni nesil dpfli dizel almayın çünkü dpf tıkanıyor benzinli alın basınız ağırmasın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar.
    Easy 1.3 egea bakıyorum. 2023te sadece ekran mı değişiyor. Duyduğuma göre arka hoparlörleri koymuyorlarmış 2023te. Ayrıca bu 2023teki teybin geniş ekran olması dışında ne farklılık sunuyor. Bluetooth ile müzik bağlantısı yapabiliyor mu.
    Başka bir farklılığı söz konusu mu bir atkadaşın yorumunu okumuştum 2023 egeam önceki 2021 egeamdan daha kalitesiz ve daha çok ses alıyor diye yazmıştı. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim paramın yeteceği en temiz 2021 sonrası easy 1.3 egeayı alma niyetindeyim. Beyaz olsun düşüncesindeyim güneş yanığı riski diğer renklerde var mı özellikle gümüş gride?
    Şimdiden teşekkürler hayırlı formlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lemforder kullanıcısına yanıt

    2023'te ekran geliyor, bu ekrandan bluetooth ile müzik dinlenebiliyor. Arka hoparlörleri koyuyorlar, koymama gibi bir şey duymadım ben. Makyajlı kasada yıllar arasında izolasyon farkı yok, lastik modeli farklıysa fark ondan kaynaklı olabilir. Güneş yanığı için en rahatı tabiki beyaz ama gri de sorunlu değil. Kırmızı siyah ve lacivert dert olabilir ama gri ve gümüş tonları sorun olmaz.

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Çok yardımcı oldunuz teşekkürler. Küçük bir şehirde yaşıyorum. Sizce ayda 700-800km uzun yol 200-300 km şehir içi kullanımında dizelin dpf vs sağlığı açısından bir sprun olur mu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 572573574575576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.