Şimdi Ara

Yeni Goodyear Efficientgrip Performance 2 (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
203
Cevap
4
Favori
49.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uchiha Itachi.

    2 si 2020 08 2 si 2020 02 hocam ondan bie sorun olmaz herhalde

    Alıntıları Göster
    Yok sorun olmaz. Yeni takılacak model de 2020 olsun ona bakarsınız.

    Ayrıca bu lastikte durum ne bilmiyorum fakat bazılarında farklı ülke üretimleri farklı performans sergileyebiliyor.
    Üretim yerleri de muhtemelen yanakta yazar.
    Ben başka lastik kullandığım için bunda yazıyor mu bilmiyorum benim lastiklerde yazıyor. Onu da kontrol edersiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BPG2004

    Yok sorun olmaz. Yeni takılacak model de 2020 olsun ona bakarsınız.

    Ayrıca bu lastikte durum ne bilmiyorum fakat bazılarında farklı ülke üretimleri farklı performans sergileyebiliyor.
    Üretim yerleri de muhtemelen yanakta yazar.
    Ben başka lastik kullandığım için bunda yazıyor mu bilmiyorum benim lastiklerde yazıyor. Onu da kontrol edersiniz.

    Alıntıları Göster
    4 oluklu polonya üretimi hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 hafta önce GoodYear egp taktırdım, lastik ebatları 205x60-15 olduğu için performance2 üretilmemişte olabilir dedi lastikçi, bende performance taktırdım. 4 kanallı ve üretim yeri Almanya, 1000 km kadar yol yaptım ses yok ve rahat.
  • Merhaba
    Ben Bmw 1 serisi aracıma Bridstone rft lastiklerim vaadinin dolmasıyla beraber biraz daha konforlu bir sürüş yapmak için Efficient grip perf 2 slovenia üretimli 4 kanallı olan lastikleri taktırdım. Şehir içinde her şey çok güzel , rft e göre baya baya konforlu ve sessiz lakin uzun yolda çok büyük problemler yaşıyorum.
    İlk başta araçta 120 sonrası yolda gezinme sağa sola dalma sorunları vardı,ilk olarak bilinen ve önerilen bir rot balanscıya götürdüm, bakıldı rot ayarlarında herhangi bir sorun yoktu. Araçta problem görünmüyor dediler şikayetler sona ermeyince borusan a götürdüm, orada da direksiyon kutusu rot ayarları gibi durumlar kontrol edildi araçta herhangi bir sorun gözlenmedi. Ben bu lastik değişiminden önce bu aracla yol durumuna göre 160 -200 km bile hızlarla seyahat ettiğimde araçta hiçbir gezme sapma olmuyordu, gel gelelim bugün araçla 160 lara çıktığımda araç öyle bir geziyor ki sanki yan şeride geçiyorum. Bu olayın rft değişimi ile alakalı olup olmadığını da çözemedim, forumda rft den normale geçen kişiler benzer sorunlar yaşamamaktalar. Artık lastikleri tekrar rft e döndürsem mi diye düşünmeye başladım ve bu lastiklere verdiğim para da çöp olacak . Acaba bu lastikle ilgili buna benzer problemler yaşayan var mıdır, bir ihtimal bir lastik problemi de olabilir mi diye merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismpkr

    Merhaba
    Ben Bmw 1 serisi aracıma Bridstone rft lastiklerim vaadinin dolmasıyla beraber biraz daha konforlu bir sürüş yapmak için Efficient grip perf 2 slovenia üretimli 4 kanallı olan lastikleri taktırdım. Şehir içinde her şey çok güzel , rft e göre baya baya konforlu ve sessiz lakin uzun yolda çok büyük problemler yaşıyorum.
    İlk başta araçta 120 sonrası yolda gezinme sağa sola dalma sorunları vardı,ilk olarak bilinen ve önerilen bir rot balanscıya götürdüm, bakıldı rot ayarlarında herhangi bir sorun yoktu. Araçta problem görünmüyor dediler şikayetler sona ermeyince borusan a götürdüm, orada da direksiyon kutusu rot ayarları gibi durumlar kontrol edildi araçta herhangi bir sorun gözlenmedi. Ben bu lastik değişiminden önce bu aracla yol durumuna göre 160 -200 km bile hızlarla seyahat ettiğimde araçta hiçbir gezme sapma olmuyordu, gel gelelim bugün araçla 160 lara çıktığımda araç öyle bir geziyor ki sanki yan şeride geçiyorum. Bu olayın rft değişimi ile alakalı olup olmadığını da çözemedim, forumda rft den normale geçen kişiler benzer sorunlar yaşamamaktalar. Artık lastikleri tekrar rft e döndürsem mi diye düşünmeye başladım ve bu lastiklere verdiğim para da çöp olacak . Acaba bu lastikle ilgili buna benzer problemler yaşayan var mıdır, bir ihtimal bir lastik problemi de olabilir mi diye merak ediyorum.
    Bu yolda gezme olayı bahsettiğiniz gibi genelde direksiyon veya alt takımdan kaynaklı oluyor.

    Lastik değişiminden önce kasislere, çukurlara sert girip zarar vermiş olabilir misiniz?
    Bir sorun olup da gözden kaçırmış olma ihtimalleri geliyor aklıma.

    Bu arada rot balansta jantlar kontrol edildi mi?
    Jantta yamukluk varsa da bu tarz sorunlar yaşayabilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Şöyle ki ;
    Gitmiş olduğum rot balansçıda benle deneme sürüşüne geldiler , maslakta gündüz saatleri olduğu için max 120 kadar hızlar yapabildik . Usta bu problemin yeni elektrik destekli direksiyonlardan kaynaklandığını , bu araçta bir sıkıntı olmadığını söyledi, herhangi bir jant kontrolü yapmadı. Sonrasında ben aracı Borusan a bıraktığımda direksiyon kutusu , alt takımların kontrolü yapıldı herhangi bir sorun gözlemleyemediler, en son rot ayarlarına baktılar değerlerin normal sınırlar içinde olduğunu söylediler ve rot ayarını da standartlara uygun şekilde yaptılar. Bu rot ayarından sonra 130 gibi hızlarda minimal bir düzelme oldu ama kayda değer bir değişme olmadı. Bugün en son yine muayeneye arnavutköye giderken O7 bağlantı yolunda test edeyim dedim , 160 ı geçtikten sonra araç öyle bir hal alıyor ki , sanki hıza bağlı araca etki eden rüzgar aracın önünü bir sağa bir sola götürüyor. Otoyolda tır yanından geçerken hissedilen sallanmayı ben boş yolda yaşıyorum. Araç 2017 model 1.18i , bu hızlardaki güvensiz sürüş normal gibi gelmiyor ki 2 yıldır bu araç bende hiç bu şekilde bir sorun yaşamamıştım. Açıkçası jant yamukluğu olsyında titreme veya araçta sendeleme benzeri durumlar oluşağını düşünüyorum oysa ki benim araçta direksiyonda herhangi bir titreme mevcut değil. Yani lastikten diyeceğim , gidip run flat taktıracağım sonra yine aynı sorun devam ederse gereksiz bir takım lastik parası daha vermiş olacağım. Götürdüğüm ustalara soruyorum rft olmaması ile alakası var mıdır diye , lastikle alakalı olmayacağını söylüyorlar. Konu ile ilgili çok kararsız kaldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismpkr

    Şöyle ki ;
    Gitmiş olduğum rot balansçıda benle deneme sürüşüne geldiler , maslakta gündüz saatleri olduğu için max 120 kadar hızlar yapabildik . Usta bu problemin yeni elektrik destekli direksiyonlardan kaynaklandığını , bu araçta bir sıkıntı olmadığını söyledi, herhangi bir jant kontrolü yapmadı. Sonrasında ben aracı Borusan a bıraktığımda direksiyon kutusu , alt takımların kontrolü yapıldı herhangi bir sorun gözlemleyemediler, en son rot ayarlarına baktılar değerlerin normal sınırlar içinde olduğunu söylediler ve rot ayarını da standartlara uygun şekilde yaptılar. Bu rot ayarından sonra 130 gibi hızlarda minimal bir düzelme oldu ama kayda değer bir değişme olmadı. Bugün en son yine muayeneye arnavutköye giderken O7 bağlantı yolunda test edeyim dedim , 160 ı geçtikten sonra araç öyle bir hal alıyor ki , sanki hıza bağlı araca etki eden rüzgar aracın önünü bir sağa bir sola götürüyor. Otoyolda tır yanından geçerken hissedilen sallanmayı ben boş yolda yaşıyorum. Araç 2017 model 1.18i , bu hızlardaki güvensiz sürüş normal gibi gelmiyor ki 2 yıldır bu araç bende hiç bu şekilde bir sorun yaşamamıştım. Açıkçası jant yamukluğu olsyında titreme veya araçta sendeleme benzeri durumlar oluşağını düşünüyorum oysa ki benim araçta direksiyonda herhangi bir titreme mevcut değil. Yani lastikten diyeceğim , gidip run flat taktıracağım sonra yine aynı sorun devam ederse gereksiz bir takım lastik parası daha vermiş olacağım. Götürdüğüm ustalara soruyorum rft olmaması ile alakası var mıdır diye , lastikle alakalı olmayacağını söylüyorlar. Konu ile ilgili çok kararsız kaldım.
    Hocam çok ilginç geldi.

    Birkaç şey daha sorayım.
    Biraz zor farkedilir bir şey fakat 110dan sonra falan direksiyon sağa veya sola dönerken (sadece 1 tarafta) çok hafif bir zorlanma oluyor mu?

    Ayrıca düşük hızlarda direksiyonu yine bir tarafa çok döndürürken herhangi bir ses geliyor mu? Çok hafif bir tık sesi gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lastik kaynaklı olabilir. Fulda marka lastiklerle satın almış olduğum Mondeo mk3 arçta sola çekme ve frenlemede sola yığılma sorunu yaşamıştım. Lastikleri ön arka ve çapraz değiştirmek de hiçbir işe yaramadı. Yeni lastik alıp takınca sorun düzelmişti.

    Lastikçilerde aracınıza uygun ebatlarda çıkma lastik var ise geçici olarak takıp deneyebilirsiniz. Sorunun lastikten olduğu anlaşılırsa değiştirirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Şöyle ki ben bu aracı ilk aldığımda yine uzun yolda süratli giderken atıyorum bir viraj alıyorum virajın bitiminde direksiyon sanki viraja takılıyormus gibi hissediyordum yani düzlemek için bi kuvvet uyguluyordum, bu lastik değişiminden sonra buna benzer bişi 120 130 lu hızlarda hissetmeye başladım, şöyle ki araç şeritte çok hafif sağa sola sapar ve refleks olarak atıyorum milimetrik sağa saptıysa sola çevirmeye çalışırız, ben o sola çevirmede bir takılma hissediyordum , borusana da gitmemin asıl sebebi buydu, adamlar test sürüşüne çıktıklarını ve herhangi bir şey hissetmediklerini söylediler, onların yaptıkları rot ayarından sonra aracı teslim aldıktan sora o his kayboldu, yani açıkçası o sağa sola dalmalar ekstra azaldı. Direksiyon kutusunda en ufak problem olmadığını söylüyorlar ki aracın garantisi falan da bitti yani sorun olsa masrafı da bana , bişi varsa geçiştirmeye çalışmayı düşündüklerini de sanmıyorum. Düşük hızlarda aracın direksiyonu yumuşuyor, yüksek hızlarda gayet güzel sertleşiyor, herhangi bir ses de sözkonusu değil. Zaten şehir içinde aracı sıkıntısız kullanıyorum ama uzun yola çıktığımda işler çok değişiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • plf P kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi ilk başta taktıdığım lastik bayisine de gittim, o da ön arka yaptı, balansı tekrar yaptı, pek değişen bir şey olmadı. Yani sıfır lastik taktı adam gözümün önünde direk gidip adama bu lastikler problemli de diyemedim çünkü direk lastiğe suç bulmakta mantıksız. O yüzden burara kullanan kişilerde benzer herhangi bir problem var mı diye merak ettim. Ama eğer çıkma bulabilirsem o şekilde denemek mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismpkr

    Şöyle ki ben bu aracı ilk aldığımda yine uzun yolda süratli giderken atıyorum bir viraj alıyorum virajın bitiminde direksiyon sanki viraja takılıyormus gibi hissediyordum yani düzlemek için bi kuvvet uyguluyordum, bu lastik değişiminden sonra buna benzer bişi 120 130 lu hızlarda hissetmeye başladım, şöyle ki araç şeritte çok hafif sağa sola sapar ve refleks olarak atıyorum milimetrik sağa saptıysa sola çevirmeye çalışırız, ben o sola çevirmede bir takılma hissediyordum , borusana da gitmemin asıl sebebi buydu, adamlar test sürüşüne çıktıklarını ve herhangi bir şey hissetmediklerini söylediler, onların yaptıkları rot ayarından sonra aracı teslim aldıktan sora o his kayboldu, yani açıkçası o sağa sola dalmalar ekstra azaldı. Direksiyon kutusunda en ufak problem olmadığını söylüyorlar ki aracın garantisi falan da bitti yani sorun olsa masrafı da bana , bişi varsa geçiştirmeye çalışmayı düşündüklerini de sanmıyorum. Düşük hızlarda aracın direksiyonu yumuşuyor, yüksek hızlarda gayet güzel sertleşiyor, herhangi bir ses de sözkonusu değil. Zaten şehir içinde aracı sıkıntısız kullanıyorum ama uzun yola çıktığımda işler çok değişiyor.
    Hocam o zaman yapılacak çok şey yok gibi.
    Ya önce bildiğiniz iyi bir bmw ustası varsa alt takım ve direksiyonu tekrardan komple kontrol ettirin ya da ucuza 1 takım çıkma lastik bulup tekrar deneyin.

    Lastik kaynaklı bir sorun olması, daha doğrusu bu şikayetlerin sebebinin lastik olması bana son seçenek gibi geliyor fakat belli de olmaz kesin konuşamıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Dün çıkma normal lastik takarak aracı tekrar denedim hiçbir değişim olmadı , lastikleri geri taktık önerilen bir rot balanscıya gittim sabah , rot ayarları normaldi alt takımda herhangi bir problem görmedi ,yalnız önleri biraz açık bırakmışlar dedi, bir düzenleme yaptı, İstanbulda yaşıyorum denemek için bu sabah ikitelli den o7 ye bağlandım , 120 130 a kadar araçta hiçbir şey yok ama 140 ları geçtikten sora aracın 4 tekeri birden adeta dalgalanıyor, boş yolda bir sağa bir sola savruluyor araç. İşe geçtim , uğraşmaktan gerçekten yoruldum dedim runflat e geri döneceğim ne olursa olsun, gittim bir bayide run flat lastik taktırdım ,çıkanları da bagaja koydum. Yine sabah aracı denediğim yola gittim , araçta ne dalma var ne savrulma 200 lere kadar çıktım , 190 dan sora hafif rüzgar etkisiyle bir iki oynama oldu, onun dışında araç eskisi gibi. Ben bir lastik değişiminin araç üzerinde bu kadar etkili olabileceğini hayal bile edemezm. Bir çok foruma bakmıştım ,beğenmeyenler olsa da run flatten normale geçenlerin çoğu çok memnun olduklarını dile getirmişler. Her araç farklı olabilir bilemiyorum, ya da değiştiren arkadaşların çoğu , çoğunlukla şehir içinde kullanıyorlar, şehir içi için normal lastiğin yumuşaklığı ve konforu gerçekten çok iyiydi ama uzun yoldaki bu tehlikeli sürüşü tercihe edeceğime şehir içinde biraz konforsuz bir aracı tercih ederim. Tekniğini çok detaylı bilemiyorum ama bu araçlarda bu süspansiyonların esneme oranları vesaireler runflat lastiklerin esneme oranlarına göre tasarlanmış gibi geldi bana. Bir daha da sanırsam böyle bir işe girişmem , boş yere bir takım lastik alarak zarara girdim,belli bir fiysta ikinci el satmaya çalışacağım artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BPG2004

    Frenleme önemliyse PremiumContact 6 öneririm.
    Kendim de kullanıyorum.
    Ayrıca ben de İzmirde yaşıyorum. Yıllardır sadece yazlık lastik kullanıyorum. Dört mevsimler aşırı gereksiz hiç düşünmeyin bile.

    Şu şehirlerarası yerleşim yerlerindeki aniden kırmızıya geçen ışıklarda bile zınk diye durabiliyor araç.

    Şunlar da fren testleri. Hem kuru hem ıslak zeminde.
    Continental yazan PremiumContact 6 modeli.
    Goodyear yazan da konudaki lastik.






    Alıntıları Göster
    Falken başta geliyor çok garip. Tr üretimi falkenler de bu fren mesafesini veriyor mudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thorondor06

    Falken başta geliyor çok garip. Tr üretimi falkenler de bu fren mesafesini veriyor mudur?

    Alıntıları Göster
    Tr üretimi olanların bu performansı verebileceğini sanmıyorum. Tabi kullanmadan bilemeyeceğim.

    Ama farklı markalarda da farklı üretim yerleri için farklı sonuçlar çıkıyordu.

    Ayrıca diğer markalarla birlikte tr ve videodaki fiyatları oranlayınca avrupadaki falken burdakinden bir tık daha pahalı. Muhtemelen kalite farkı vardır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


  • Bugün fiyatı 627 tl. Oldukça uygun değil mi? Başka goodyear bayisinde 850 tl dediler. O yüzden şaşırdım.
  • Efficient grip performance lastiği ilk aracımda 3 yıl kullanıp memnun kalınca yeni aracımı aldığım gibi yine ayni modeli taktırmıştım. 4 sezon 36 bin km kullandığım lastiklerin değişim zamanı geldi ve bu hafta efficient grip performance 2 serisi ile değiştirdim. Lastik yanakları eskisine göre daha sertleşmiş. Ancak ilginç bir şekilde konforda bir değişim gözlemlemedim. Hatta araç frenleyip durunca eski lastikte biraz zıplardı, bunda öyle birsey yok. Bu sertleşme ömrünün daha uzatılması amacı ile yapıldı sanırım. 2. Olarak ilk seride kanallara hep çakıl taşı girerdi ama bunda öyle birsey gözlemlemedim. Uzun yolda ilk seri lastikle arasında pek fark görmedim. Yol tutuşu güzel. Lastik sesinde de bir artış gözlemlemedim. Lastik hakkinda ilk yorumlarım bunlar. Genel olarak güzel bir geliştirme yapmışlar. Ilk seri 40000 km den sonra yol tutuşu azalıyor ve hep patinaja düşüyordu. 2. seriyi umarım daha uzun süre kullanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thorondor06 -- 11 Eylül 2020; 22:28:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu açılmışken ben de yorumlarımi yazmak istedim 205/55/16 91V conti 5 kullanıyordum dişleri azaldığı için değiştirmek istedim conti6 ve gy performance 2 Lastikleri arasında kaldım gyp2 aldım ama cok pişman oldum 2 bin km lik tecrübem sınıfta kaldı bu lastik yoltutus conti 5 e gore kötü aracımin on tarafında vibrasyon sorunu yaptı conti 5 le 140la gittigim yolu 120 ile zor gidiyorum balans ayaklarına iki defa baktırdım keyif vermiyor bu Lastik mumla arıyorum conti 5 i . Aracım Opel Astra K premium contack 6 a dönücem galiba . bir arkadaşın yazdığı gibi üst seviye lastiklerle yarışır bence. Yol tutuş güven conti 5 de cok cok daha iyiydi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutaykut06

    Konu açılmışken ben de yorumlarımi yazmak istedim 205/55/16 91V conti 5 kullanıyordum dişleri azaldığı için değiştirmek istedim conti6 ve gy performance 2 Lastikleri arasında kaldım gyp2 aldım ama cok pişman oldum 2 bin km lik tecrübem sınıfta kaldı bu lastik yoltutus conti 5 e gore kötü aracımin on tarafında vibrasyon sorunu yaptı conti 5 le 140la gittigim yolu 120 ile zor gidiyorum balans ayaklarına iki defa baktırdım keyif vermiyor bu Lastik mumla arıyorum conti 5 i . Aracım Opel Astra K premium contack 6 a dönücem galiba . bir arkadaşın yazdığı gibi üst seviye lastiklerle yarışır bence. Yol tutuş güven conti 5 de cok cok daha iyiydi

    Önceki lastikleriniz Eco Contact 5 mi Premium Contact 5 miydi?


    Araç olarak bende de Astra K var ve lastik ölçülerimiz aynı. Üzerinde Eco Contact 6 ile geldi ve EfficientGrip Performance 2'ye geçmeyi düşünüyordum ancak sizin yorumlarınız düşündürdü şimdi.





  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Normal continental premium 5 di. eco değil 2000 bin km kullandım performance 2 abartmıyorum arabadan bile sogutur Lastikler sürekli devirsiz yapıyor arabayı anlam veremedim şekilde contipremium 5 kat kat daha iyiydi .lastiğe çamur atmak istemiyorum ama hiç memnun kalmadım ikisi arasında bariz fark var...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Ben geçmeni önermem yol tutuşu ve hızlanmasıni da etkiledi tadi tuzu kalmadı aracın Samimi fikrim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.