Şimdi Ara

Yeni Modemlerde Sürekli Kopma Yaşıyorum (Eski modem sorunsuz?)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
1.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, hali hazırda kullandığım Zyxel VMG3312-B10B modemim var. Bağlantım 22-23mbps fiber Türk Telekom.

    Yeni Modemlerde Sürekli Kopma Yaşıyorum (Eski modem sorunsuz?)



    İşten arta kalan zamanlarda online oyun çeviriyorum sürekli. Hadi dedim bağlantıyı iyileştirelim. Gittim Asus DSL AC 750

    Yeni Modemlerde Sürekli Kopma Yaşıyorum (Eski modem sorunsuz?)

    marka modem satın aldım. Telekom'da çalışan arkadaşın tavsiyesi ile. Sorunlar bundan sonra başladı.


    Modemde sürekli wifi kopması, bağlantı kopması vs. yaşamaya başladım. Eski modemi taktım. Sorunsuz çalıştı. Yeniyi tekrar taktım, beli aralıklarla bağlantıyı kaybedip anlık geri geliyor bağlantı. Dedim herhalde modemde sıkıntı var. 3 kere ASUS servisine gitti modem. En sonunda bana dediler ki modemde sorun yok. Video çek görelim. Videoları çektim fotoları çektim gönderdim. 1 ay değişim bekledim. Yeni modem geldi.

    Sorunlar sanki hiç düzelmemiş gibi hep aynı devam etti. Bu modelin uyumsuz olduğunu tahmin ederek arkadaşa sattım sıfır gelen modemi. O da bana dedi madem öyle ben de sana istediğin bir modemi satın alayım netten. Hadi dedim eski modemin markasından olsun sorun yaşamayayım,

    Zyxel vmg3625-t20a

    Yeni Modemlerde Sürekli Kopma Yaşıyorum (Eski modem sorunsuz?)

    satın aldı bana.


    Modemi araştırarak aldık bir hevesle. Evet Asus kadar kopma olmasa da 7'de işten geldiğimi varsayalım geceye kadar 3-4 kere rahat bağlantı gidip geliyor bunda da.


    Artık cidden canım sıkılmaya başladı. Splitter, kablo vs. hepsini değiştirdim. Sonuç değişmedi. Bu duruma telekomcu arkadaş da şaşırdı. Nasıl olur ya dedi böyle sorun hiç başımıza gelmedi. Bilmiyorum agalar. Bana bir yardımcı olun. Eski modem takılı şu an. Belki 6 ay takılı kalsa hiç gitmeyecek bağlantı ve videolarda oyunlarda yeni modemlere göre gözle görülür performans alıyorum. Saçma şaşırtıcı ama durum böyle... Bu arada arkadaş telekomdan mesafe ayarı vs yaptı dedi onunla alakalı bir durum mu diye. Sonuç düzelmedi maalesef.


    Şimdi bu Zyxel vmg3625-t20a modemi satmak istiyorum. Ne almalıyım? Ne yapayım bilenler bir yardımcı olsun. :(




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mave®ick -- 29 Aralık 2020; 21:47:25 >







  • hocam yeni modem hat değerleri eski modem hat değerlerinizi paylaşırmısınız?

  • hocam bu eski modem takılı olan. Yeniyi takamıyorum çocuk ders yapıyor. Bir ara onu da atarım.

    Yeni Modemlerde Sürekli Kopma Yaşıyorum (Eski modem sorunsuz?)
  • Mave®ick kullanıcısına yanıt

    senin snr değerin tam tersi iç tesisatınız sağlamı acaba ? diğer modem hat değerlerinde görmek isterim hocam bir ara atın.

  • Mave®ick kullanıcısına yanıt
    Yenisi ile de atabilir misiniz?
  • Zyxel vmg3625-t20a değerleri



    =============================================================================

      xDSLFwVersion:   FwVer:5.10.6.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0

        Line State:   Up

        Modulation:   ITU G.993.2(VDSL2)

        Annex Mode:   ANNEX_B

    =============================================================================


    TPSTC type: 64/65B PTM TC


    near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps

    near-end fast channel bit rate: 24574 kbps

    far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps

    far-end fast channel bit rate: 3072 kbps


    near-end FEC error fast: 0

    near-end FEC error interleaved: 0

    near-end CRC error fast: 0

    near-end CRC error interleaved: 0

    near-end HEC error fast: 0

    near-end HEC error interleaved: 0

    far-end FEC error fast: 0

    far-end FEC error interleaved: 0

    far-end CRC error fast: 0

    far-end CRC error interleaved: 0

    far-end HEC error fast: 0

    far-end HEC error interleaved: 0

    DSL uptime :2 min, 11 secs

    DSL activetime :0 min, 15 secs


    Downstream:

    relative capacity occupation: 100% 

    noise margin downstream: 11.4 dB

    output power upstream: 5.8 dbm

    attenuation downstream: 20.4 dB


    Upstream:

    relative capacity occupation: 100% 

    noise margin upstream: 12.0 dB

    output power downstream: 12.6 dbm

    attenuation upstream: 2.6 dB


    Bit table:

    carrier load: number of bits per tone

    tone  0- 31: 00 00 00 00 00 02 22 45 66 77 88 88 89 99 9a aa 

    tone 32- 63: 00 99 aa aa aa aa ab ba ab bb bb bb bb bb bb bb 

    tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa aa aa aa 

    tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 

    tone 128-159: aa aa a9 aa aa a9 99 a9 99 79 89 99 99 99 99 9a 

    tone 160-191: aa 99 a9 99 99 99 99 98 99 89 99 89 99 88 88 88 

    tone 192-223: 88 88 88 78 77 77 88 88 77 76 78 87 87 87 78 87 

    tone 224-255: 78 87 77 77 68 78 78 77 77 77 36 77 77 77 77 77 





  • Bu arada hiç birinin ayarları ile oynama yok arkadaşlar. Fabrika ayarları neyse onlarla devam ediyorum. Sadece firmware leri güncelledim müdahale olarak.

  • Peki kopan internet bağlantısı mı cihazın bağlantısı mı?


    Yani internetin koptuğuna emin miyiz?


    Farklı cihazlarda denendi mi ? (laptop,tablet,android box vb)


    Sabit bir cihaz kullandığınızı varsaydım okuduğum kadarıyla uyum sorunu yaratan cihaz(pc vb) olmasın?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sawgiray -- 30 Aralık 2020; 21:34:5 >
  • Mave®ick kullanıcısına yanıt
    CRC hataları yüksek, port değişikliği yapılırsa düzelebilir.
  • sawgiray S kullanıcısına yanıt

    hocam kesinlikle modemle alakalı durum. Çünkü yeni modem varken şu ana kadar bir çok kez kopma yaşardım. Saat 6dan beri hiç bir sorun yok. Ki yeni modemi alana kadar da böyleydi durum. Ben sadece hız yükselir vs dedim oyunlarda rahatlarım gibisinden. Sonuç olarak ne kadar fiber modem kullansam da eski yani.


    Şu an yazdığım pc masaüstü. LAN CAT6 ile bağlı. Bağlantı gittiğinde bende direkt sağ altta internet gidiyor. Simge kayboluyor. Telefondan vs hepsinden kopuyor. 10-15 sn. Sonra tekrar geliyor. Telekom diyor ki bizlik bir kopma söz konusu değil. Sizle alakalı ki haklılar. Ne acayip bir durum ben işin içinden çıkamadım.

  • LittleEinstein L kullanıcısına yanıt

    hocam cevabınız için teşekkür ederim. tam olarak nasıl olacak bu port değişikliği konusu? Ne yapmam gerekli bu konuda?

  • Mave®ick kullanıcısına yanıt
    Sorun büyük ihtimalle saha dolabındaki porttan kaynaklı. Teknik ekip ile bu konuyu görüşebilirsiniz.
  • Telekom portu değiştirsin çözülür diye düşünüyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.