Firmanın ilk elektrikli aracı 2019 yılında gelecek.
Bu konuyu defalarca masaya yatırdık ama bir daha önümüze geldi. Japon Chunichi Shimbun'un yayınladığı yeni bir rapora göre Toyota, çok daha uzun menzil sunup şarj zamanını kısaltan yeni nesil piller üzerinde çalışıyor.
Bu gazeteyi kaynak olarak gösteren Automotive News, bu pillerin kullanılacağı aracın yeni bir platform üzerine geliştirileceğini ve muhtemelen 2022 yılı gibi tanıtılacağını belirtiyor. Yeni piller tamamen katı olacak. Yani elektrolitler sıvı olmayacak. Bu durumun güvenliği artırması bekleniyor.
Günümüzde kullanılan lityum-iyon pillerin büyük kısmı makul bir şarj seviyesine ulaşmak için en az 20 dakikaya ihtiyaç duyuyor ve sunulan menziller de 400 km civarında. Toyota, şarj sırasında geçen sürenin, içten yanmalı motorlu otomobillerdeki yakıt doldurma süresine inmesini istiyor.
Japon gazetesine bakılırsa yeni elektrikli otomobil ilk olarak 2022 yılında Japonya pazarında satılacak. Toyota ise bu konu ile ilgili bir yorum yapmaktan kaçınıyor.
Japon üreticinin planları arasında Çin'de 2019 yılında elektrikli otomobillerin seri üretimi bulunuyor. Bu araçlar arasında ilki tam elektrikli olmayacak ve şu anda üretilen C-HR temellerini kullanacak. Bu crossover, farklı bir elektrik motoru ve bataryayı barındırabilmesi için biraz elden geçirilecek.
Uzun yıllar boyunca Toyota, geleceğin şarj edilebilir hibrit ve hidrojen yakıtlı araçlarda olduğunu düşünmüş olsa da geçtiğimiz yıl birden yön elektrikli otomobillere doğru döndü. Fabrika içerisinde yeni bir bölüm, başında başkan Akio Toyoda ile birlikte bu araçlar üzerine yoğunlaşacak.
Geç oldu ama güç olmasın, teknoloji gelişsin, rekabet olsun...