yok satacak. Rakipler SUV modelleri piyasadan çekebilir. |
Yeni Toyota Corolla Cross Hybrid Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri (4. sayfa)
-
-
Bu motoru şununla kombinlese falan diyen arkadaşlar var. Dünyanın en çok otomobil satan markası, ayrıca müthiş güçlü motorları olan markası bunu düşünemedi, bizimkiler akıl veriyor. Çok ilginç :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hybrid araç alacak kullanıcının amacı zaten bellidir. Önceliği şehir içi düşük yakıt tüketimi. 3 senedir corolla kullanıyorum, sabah-akşam köprü trafiği ortalamam 4,6lt. MTV farkı 4-5 depo benzin. Senede 20000km yapıyorum. Ortalama 4lt az yakıyorum turbo benzinli arabalara göre. Senede 800lt benzin şu anda 16000TL civarında. Ayrıca trafik yoğun bir şehirde eCVT den daha konforlu bir şanzıman kullanmadım. Tork konvertörlü aracım da oldu, 7 ileri çift kavrama aracım da.
Tüm bunların yanına full dolu güvenlik özellikleri, NCAP, IIHS test sonuçları, arka bağımsız süspansiyon vs vs.
-
Mesajımı tekrar okuyun, anlayın. Yine anlayamazsanız zorlamaya gerek yok.
Ne yazmışım ?
YAKIN GELECEKTE.
-
Toyota'nın sıkıcı tasarımı ve yetersiz motorunun birleşimi olmuş. 2023 yılında hibrit bile olsa atmosferik motor + cvt şanzuman çekilmez.
-
Toyota'nın 5. nesil hibriti bence gayet güzel teknik verilere sahip, Bu doğrultuda yeni hibrit kurulumunun kullanılacağı yeni modelleri gayet alınası ve binilesi duruyor.
Ülkemiz için tek kusur hala karbüratör çağına uygun MTV de ısrar eden eski kafa devlet yönetimi. Dilerim bu kafa değişir bizde bütün dünya gibi emisyon oranlarına uygun bir MTV sistemine sahip oluruz.
Bu arada Atkinson çevrimli motor, termal verimlilik konularını hiç duymamış arkadaşların " la olm 1.8 motor ama 90 küsür beygir ehuheu " yorumları çok neşe kaynağı.
Bazıları işi daha da ileri taşıyıp Toyota'ya akıl öğretecek bilgi birikimine sahip olduklarını sanıyorlar. turbolu otto motorları önerenler mi dersin, ne arasan var.
Ne yazık ki mühendislik, futbol teknik direktörlüğü gibi herkesin yapabileceği bir iş kolu değil.
Aşağıdaki linke Toyota motor valfi üretim iyileştirmesi hakkında bir makale linki bırakıyorum . Çalışma Toyota Toz Mühendisliği Bölümü ve Hammadde Geliştirme Bölümü ile birlikte yapılmış
Laser cladding improves mass production of engine valve seats | Laser Focus World
Şimdi de herbokolog arkadaşlara soruyorum, CO2 laser kullanım maliyeti, üretim sürecindeki tozlanma ve vuruntu önleme için sizin Toyota'ya öneriniz nedir ?
Sonuç : bana göre araç iyi , daha iyileri var mı ? Var elbette, örneğin Range Rover Evoque 1.5 PHEV daha iyi ancak ona da parayı denkleştiremiyorum.
Belki diyorum, bir ihtimal Toyota'da bunu hesaba katmıştır, Fiyat da önemli demiş olabilirler.
-
pek duygulara hitap etmeden mantık aracı olmuş. Dışı rav4 kadar heybetli ama iç tasarım b sınıfı araçlar gibi. Çizgiler genel olarak nostaljik kalmış. Güney asya için tasarlanan araçlara benziyor. Satın alanlar tabi ki bunlara bakmayacak toyota yeaaa diye gezecek. Fiyatı fena degil bence. Satışlar çok olacaktır alanlara şimdiden güvenli sürüşler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Günlük düşünmemek gerekli.
Birikimli düşünmek gerekli.
2019 yılında seat ateca aldım. 171 bin liraya.
onu da kia ceed satıp 50 bin lira kredi çekip aldım.
bugün arabamı satıp üstüne kredi çekerek alacağım.
kimse kolay kolay eskiden de bugün de böyle bir araba alamaz.
-
kendi özelinizde konuşuyorsunuz.ona bakarsan bende 1.5 sene önce pejo 2008 aldım 300 e.şimdi 850 bin lira.
ben tüm ülkeyi düşünüyorum.Sıfırdan araba almaya kalksan 20 bin lira maaşın olsa yine de bu aracı alman çok zor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bu katalogda sıkıntı var
elektrikli motor ve benzinli motorun karşısına yazılan değerleri toplayınca 191 bg çıkıyor
ama araç 140 beygir?
-
Araç tam bir fiyat performans aracı olmuş. Tabi Lansman fiyatına kaç araç satılır bilemiyorum.
Bu fiyatlara TOGG bir giriş pakette olsa çıkarabilirse ki bence mümkün yok satar.
-
Çünkü iki rakam toplanarak total güç bulunmuyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yani 2 motor aynı anda tam güçte çalışmıyor diye anlıyorum
-
İki motor aynı anda tam güçte çalışıyor. Bunu seri bağlı piller gibi düşünmeyin. Sistemde 2 elektrik motoru ve 1 benzinli motor var. Benzinli motor dönerken planet sistem vasıtasıyla gücü elektrik motoru dişlisine aktarıyor. Tekerler 2.elektrik motoruna direkt bağlı. Ve arada jeneratör var. Jeneratör enerji çekip elektrik üretip, üretilen enerjiyi pillere göndermeden direkt 2. ana elektrik motoruna yönlendiriyor. Biraz karışık. Şu sitede basit bir çalışma prensibi var. Pc’den açarsanız mg1-mg2 ve ice yazan düğmeleri aşağı yukarı hareket ettirebilirsiniz.
mg1 jeneratör
mg2 tekere direkt bağlı elektrik motoru
ice benzinli motor
sistemin ismi aslında power split device. Şanzıman yerine bu var toyotada. Vitesi de bu sistem belirliyor. Kavrama olmadığı için bozulma riski olmayan bir şanzıman. Çok basit parçalardan oluşuyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bence yanlışınız var. CHR kullandım birkaç gün. Öyle dediğiniz gibi ölü bir araç değil. Hybrid araçların geneli şehir içi kullanım için uygun zaten. Frenlemeden enerji kazanır, şehir içinde oldukça düşük verilerde gezebilirsiniz. Bu araç muhtemelen çok iyi satacaktır. RAV4 e ulaşamayanlara iyi bir alternatif olmuş. He, vergi sistemimiz saçma sapan olmasaydı da 2.0 motorlar gelseydi keşke. Orası ayrı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kalite olayına göre c segment veya b segment diye karşılaştıran var hala. Komik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Böyle normal kalıyor vb. yorumlarını gördükçe körüklesin diyorum hükümet. Nasılsa kabul eden insanlar var müstahak bu halka...
-
ben köprüye 2. zenci konulsun demiyorum. mevcut piyasa şartına göre mukayese ediyorum corolla crossun fiyatını.
-
Hocam şehir içinde problem olmayacağını söyledim zaten. Araç çok dur kalk olan şehir içi kullanımı için ideal, ama uzun rampaların olduğu sehirlerarasi yollarda üzebilir, nasıl olsa 140 beygir diye düşünmek hatalı bir davranıştır çünkü batarya rampanın başında ilk birkaç dakikada boşalınca yokuşun kalanını sırf benzin motorunun gücüyle ve yüksek devirde çıkmak zorunda kalınır.
Örneğin Adana'dan Ankara'ya giderken toroslari tırmananlarin tecrübesini duymak önemlidir bence. Zira Gölbaşı'ndan Ankara merkeze giderken bile çok da uzun olmayan rampayı sağdan çıkmak zorunda kalan Corolla Hybrid kullanıcıları var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
düzenli adana istanbul yapıyorum rampada akünün bittiği falan yok öyle bir dünya yok yani.. gazın dibine çökerseniz akünüz biter fakat bu araç her daim inişlerde, frene basmada, gazı bırakmada, benzinli motor çalışmada iken aküyü şarj ediyor. akü bittiğini varsayalım akünün dolması 20-30dk sürmüyor ki, 5, max 10dk da doluyor yoluna göre daha erken de dolabilir buraya kadar anlatabildiğimi düşünüyorum. bu araçla rampaya geldiğinizde mutlaka hız sabitleyici açık olsun bu şekilde hem elektirik gücünü hem de benzinli motor gücünü en iyi şekilde kullanırsınız motor zorlanmaya başlayınca (3000-3500 devirlerde) elektirik sarı ok ile destek verecek altınızda torku hissedeceksiniz o sırada gerekmediği anda ise desteği bırakıp 3500 devirde çıkmaya devam edecek hız sabitlemede süreç tamamen bu şekil ilerliyor. sürekli yazmaktan yoruldum pozantı rampalarında ben bu araçla 4 kişi bağaj ağzına kadar dolu iken 4000 devirin üzerine çıkmadı en dik yokuşlarda bile. ben şimdiye kadar rampada pilin bittiğini hiç görmedim ki ben bu araçlarla kimsenin rampada tapagaz gideceğini düşünmüyorum. özetle bu araç rampaya gelince 3000-3500 devir çevirecek ama o rampayı 110-120 gibi hızlarda hayli hayli çıkacak. olay tamamen bundan ibaret 3500-3800 devirleri gösterin rampada nasıl gidiyor görün.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X