YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU (643. sayfa)
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
(En Son Oy Tarihi: 30.12.2024)
-
-
düzenledim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler. Kayıp oranı %6.2 çok başarılı gibi geldi bana. Genelde %8 altında pek görmedim diye hatırlıyorum. Bu arada hızınız ve hava durumu nasıldı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hava 2 ile 17 derece arasındaydı ortalama 10 diyebiliriz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
lastikle ilgili gecen soyle bir sey okudum;
bu lastik hamurlarinin uretiminde kullanilan kompleks kimyasal maddeler ve isil islemler yuzunden, bir lastigin kimyasinin oturmasi ve stabil hale gelmesi uretim tarihinden itibaren yaklasik 6 aylik bir surec.
simdi bulamadim ama okudugum yerde bununla ilgili bazi calismalar oldugunu, yeni tarihli lastiklerin makul bir sure “dinlenmis” lastiklere gore cok daha hizli dis derinligi kaybina ugradiklari vs vs gibi bilgiler vardi.
teyide muhtac. belki artik forumda cok nadir kalan ustadlardan biri okur da bizi aydinlatir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Planlayabildiğinde elbette tesla avantajlı ama hangimiz şarj planlıyoruz ki denk geldiği yerde takıyoruzquote:
Orijinalden alıntı: ESER14
Tesla da sonradan fark ettiğim şöyle bir güzellik var.
Uzun yolda örneğin ist- İzmir yolunda Oksijen178 de mola vereceksiniz. Navigasyon açarsanız Araç varış noktasında kalan pil yüzdesini sıfır hata ile hesaplıyor. İlaveten oksijen 178 yerine orada ki şarj istasyonunu seçerseniz size bataryayı hazırlamayı tavsiye ediyor. Böylece batarya ısıtması tamamlanmış bir şekide şarja giriyorsunuz. Vardığınızda çok daha hızlı şarj alıyorsunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadays -- 28 Aralık 2024; 18:24:0 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Lastik kimyasını bilemiyorum bahsedilen yazı da okumadım , 6 ayda kimya oturuyor duymadım ,ancak F1 de lastik ısıtma battaniyesi ve uygun sıcaklıkla lastiğin yol tutuşu yapılan dereceler çok etkileniyor ,ilk turları yumuşak atmazlarsa erime hızlı oluyor vs orada lastik kimyası ile lastiğin ısıtılması ,ısının derecesi çok önemli aşırı ısıtırsa yol tutuş gidiyor , az ısıtırsa ufalanma başlayıp lastik çabuk bitiyor ,ama ideal ısıda performans onlarca tur düşmüyor ,ısı ile kimya arasında bağlantı var ama onlar performansın son noktası , günlük kullanımdaki lastikler ise ortalama tutuş tüketim ve sessizlik için geliştiriliyor
Normal araçta 6 ay sürüyormu sanmıyorum ama motorsikletin kitapçığında ilk 150km lastiğin üzerindeki tabaka nedeniyle keskin dönüşlerden kaçının yazıyor ,lastik ilk takıldığında kalıptaki kaydırıcıdan dolayı ilk takıldığında dikkatli gitmek gerekiyor ama bunun da arabada en fazla 300-400km olsun sonrasında kalmayacağını düşünüyorum
şunu kesin söyleyebilirim aracın çok yakmasına hava sıcaklığı etki ediyor , bundan önceki araçta yaz desenine yakın petlas 4 mevsim kullandım ,üstelik 2 set. Kar yağmur yaz her koşulda kullandım ,jant destekli çok dengeli lastikti
şunu gördüm yazın 4.8 gördüğüm yolu kışın şubat tatili 6.3 ile geçtim , değişen tek şey hava durumu idi ,araç dizel üstelik yazın klima var kışın zaten motorun sıcaklığı var klima yükü de yok.
Benim araçta şu an C tüketim etiketli Falken 4 mevsim var ve ancak yazın lassalar ile farkı görebileceğiz ama gördüğüm kadarı ile şu an B etiketli yazlık lassa kullananlarında tüketimi artmış , yine şu bilgi ilginç geliyor aralarında 250kg -300kg fark olan elektrikli araçların tüketimleri de benzer ,bunlar içten yanmalı olsa çook fark ederdi ama elektrikli araçlar torku daha ilk devirlerde kayıpsız ilettiği için fark pek yok
togg dan gidelim togg kısa menzil 18" jant (daha kolay ilk hızlanma) ,çok daha hafif ama ortalamaları neredeyse uzun menzille aynı
@ESER14 arkadaşımızın tüketimlerini görünce teslanında ısı pompasına (en verimli ısı pompası diyorlar) rağmen togg kadar tüketmesi anlatılan birçok şeyin reklam olduğunun kanıtı , şu an tek merak ettiğim ioniq6 ,onun togg ile birlikte %100 yapıp test sonrası tekrar %100 yapmaları .togg uzun menzil tesla SR testinde togg daha az tüketti . Eserin verdiği verilerde de açıkça görülüyor teslanın yol bilgisayarı verileri çok hatalı aynı durum ioniq6 da var mı?
Togg diğer elektriklilerden çok yakmıyor , en azından en verimli sayılan tesla ile kışın bile aynı ama tüm videolarda tersi bilinçli olarak işleniyor
harun özerin son videosu en güzel örnek ,adam o testte togg da rejeni kapatıp kullanmış , ilk yola çıkarken de 3. kademeye almış, sonra rejeni tamamen kapatmış , videonun 8:14 sahnesinde de açıkça görülüyor halbuki daha 1-2 hafta önce togg kış uzun yol tüketimi yazmıştı (hava 10 derecelerdeydi :) ) otoban hızlarında 120 lerde nerdeyse 17 tüketti , sonra biraz gaza asılmış ona rağmen iyi değerler görmüştü ben hep 3. kademe kullanıyordum o zaman çok tüketiyordu demişti , bundan sonra uzun yol Rejen-1 de kullanırım diyordu uzun yolda otobanda bile çok iyi değerler diyordu
ama menzil savaşları 3 de uzun yolda rejen kapalı kullanmış , 8:14 de görüldüğü gibi ilerleyen birkaç yerde de var indiği halde rejen kapalı olduğu için öndekine yaklaşıyor görünen kısımlarda rejen ışığı yokuş indiği halde yanmıyor , bu durum da ortalamayı düşürmesini engelliyor bunu öğrendiği halde neden bilerek bunu yapıyor anlamak çok zor.. işte almayın demiyorda lafı oraya getiriyor bu videodan sonra akılda ne kalır en çok togg tüketiyor hemde baya fazlaca , gerçek öylemi hayır ,ama bu yazıyı kaç kişi görecek o videoyu kaç kişi izleyecek ..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 28 Aralık 2024; 18:50:38 >
-
Güzel değerler Rejen açıkmıydı ?
harun özer neredeyse ş.içi ve daha düşük hızlarda kullandı , siz o kullanımda 20 altına rahat inerdiniz , o bilerek rejeni kapatmış ortalama yüksek çıksın diye yapmış ,yokuş inişlerinde bile kapalı rejeni kaç yerde ucundan da olsa göründü çünkü çekimde rejeni birkez açıkça gösteriyor kapalı ama inişlerde açıyorum diyor herkes de biliyorki rejen 1 de kullanılırsa ortalama düşüyor
bu videoyu izlesem togg resmen içmiş der yanından bile geçmem ama gerçek dünya verileri ortada SR 17 yakmışmış togg 21.7 vay be biz başka araçlara biniyoruz anlaşılan Eser14 arkadaşımızın tesla SR da başka tesla sanırım
-
Ben bu özelliği 7bin km sonra farkettim. Alışınca navigasyonda şarj istasyonları görülebiliyor ve rahatça şarj rotası oluşturulabiliyor. İlk yaptığım şey bu oluyor.
Varış pil yüzdesinin güven vermesi de insanı inanılmaz rahatlatıyor. İlk aldığım ve uzun yola çıktığım zamanlarda baya heyecan oluyordu.
Pilin yetmeyeceği bir konum seçerseniz öncelikle yol üstünde ki şarj istasyonlarından birine yönlendiriyor. Bu istasyonlara bazen %3 ile girecek şekilde hesaplıyor. Belli ki tesla kendine çok güveniyor😀.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yani f1 ve gt yarislarindaki lastik hamuru tabi ki cok farkli.
oradaki dusuk basinctaki graining ve flat spot olayini ticari markalarda ve kullandigimiz araclarda gormek cok mumkun degil.
ayni sekilde motosiklet lastikleri de daha konik bir yuzeyde oturduklari icin bildigimiz araba tekerleklerinden hem hamur hem de fonksiyon olarak cok farklilar.
gordugum yer yabanci bir kaynakti. bulursam atayim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
rejen 1 veya 2 değiştirdim ama. %90 adas açıktı yani rejen kendi ayarlıyor. ayrıca bir şey değiştiriyor mu bilemiyorum ama konfor modundaydım. uzun yolda dikkat edince bu değerler oluyor. ayrıca hız yapmadığım için sürüş konforluydu, yol sesi de çok azdı. yolcular da memnundu. 130'u geçince rüzgar sesi baya duyuluyor. bi de kışlık da ses yapıyor.
ankara'da yaşıyorum. burda şehir içinde bazen agresif kullanıyorum. özellikle 0 derece ve altında ısıtıcı da açık olunca 30kw falan oluyor ekranda gösterdiği tüketim. sanırım kısa mesafe olduğu için. genelde işe giderken 8-10km yol yapıyorum. ama dikkat edersem, özellikle ısıtıcı açık olmadığında 15kw'ya düşebiliyor gösterdiği tüketim aynı yollarda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HawK95 -- 28 Aralık 2024; 19:24:28 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam tesla'da tüketimde sapma yok siz mantığını anlamamışsınız sanırım.
Teslla yol bilgisayarı yolda tükettiğimiz neyse onu gösterir, Yani sizin tüketiminiz araç giderken klima, Şarj öncesinde pil ısıtma v.vb dahil 17.9.
Araç içinde film izlerken, binmeden ısınırken, güvenlik modu açıkken ve sarj esnasında oluşan kayıplarla tüketimini uygulamada gösterilir.
Zaten başka türlü aracı kullanırken yapacağınız menzili tam doğru şekilde hesaplayamaz, yani sizin yol tüketiminiz tamamen doğru 17.9. Bu arada o da oldukça fazla bir tuketim sürekli çok kısa mesafe yapıp hiç dikkat etmiyorsunuz sanırim, 15 altında olması beklenir,
Kısaca araç içinde hergun bir saat film seyretmenin, 2 3 kez ön ısıtma yapmanız sarj esnasında olan kayıplar ayrıca toplanıp gösteriliyor o yoldaki tüketiminiz değil,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 28 Aralık 2024; 19:49:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam benim zaten bir şikayetim yok. Tüm teknolojik konforunu dibine kadar kullanıyorum😀. Cuma günü yağmur altında sıcacık arabada 2 saatlik film izledim.
Kısa mesafe sürüşler son baharda da oluyor ve ortalamayı yükseliyordu.
Kabin ısıtma, ve pil optimizasyonu kışın tüketimi net %20-30 arttırıyor.
Ama bence ne olursa olsun herşeyi ile şarjdan şarja ne tükkettiğim net görülmeli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaten onu gösteriyor uygulamada ama bu aracın yolda yaptığı tuketim değil sanırım o yanlış anlaşılmış.
Kısaca Tesla sr normal kullanımda şehir içi kışın yolda 13 14 tüketir, 10 12 derecede.
Aracı ne kadar sık ön ısıtma ile kullandığınız. Ne kadar süre içinde film izlediğiniz v.b gibi şeyler ise kişiden kişiye değişir o da şarjdan şarja tüketimi belirler tamamen farklı bir konu. Aracın menzilini veren done değil.
Şahsen togg'u da ısı pompasiz olarak, başarılı buluyorum yalnız hava 3 4 derece ya da altına inince tüketim farķi belli olmaya başlar gerçek anlamda,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 28 Aralık 2024; 20:5:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Sr, toggdan çok daha hafif, rüzgar direnci de daha düşük. Ne olmasını bekliyorsunuz togg ve teslanın aynı yakmasını mı? Tabii ki tesla daha az yakacak.
En az yakan ioniq 6. Çünkü listedeki rüzgar direnci en düşük araç.
Togg t10xin tasarımı elektrikli araç için uygun değil. İçten yanmalı araç gibi küt bir burnu var. Elektrikli araç işleyişine çok ters bir mantık.
Elektrikli araç için uygun bir tasarımı olsaydı 600+ km menzil rahat verirdi t10x. Kocaman bataryası var.
0.30 rüzgar direnci var T10xin. Model Y'nin 0.23
İoniq 5 ve ioniq 6 farkına bakın mesela. Niye bu kadar fark var? Tasarımın önemi
Teslaya çirkin vs deniliyor ama o tasarımın bir amacı var. Çok benzer bir tasarım ioniq 6da var mesela. O da en az yakan araç olmuş listede.
Hiçbir şart ve koşul altında T10xin, Model Y kadar az yakması mümkün değil. Kaldı ki ısı pompası da var teslanın. Tablodaki gibi bir veri çıkması şaşırtıcı değil yani. Togg hem daha ağır, hem rüzgar direnci çok daha kötü, hem ısı pompası yok? Matematik basit. Togg nasıl tesla kadar az yakabilir?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam kısa menzil değerleri hemen geliyor 100 yapayım şarjı bakacam. 👍
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aynen bende de aynı , görüldüğü gibi tüm elektrikliler benzer tüketiyor kışın , benimde son attığım değer inişti ama şarjım %90 üzeri olduğu için rejenin neredeyse katkısı yok , soğuktada rejen kısıtlı devrede oluyor yani az enerji üretiyor
-
Hocam yol bilgisayarı ile tam tüketimi aynen veren , bu hesabı tek yapan togg sanırım , o nedenle yapılan testlerde herkes yol bilgisayarı verisine baktığı için togg çok tüketiyor diyor ,birde harun gibi rejen kapalı ortalama yüksek görünsün isteyenler var , şarj fulleyerek testi aylar önce hep örnek verdiğim togg uzun tesla kısa menzil testinde yaptılar.
togg uzun az tüketti ama 0.1 neredeyse aynı tükettiler halbuki beklenen neydi ,tesla SR hafif ,tesla daha aerodinamik ama sonuçlar öyle çıkmıyor veya togg kısa menzil togg uzun menzilden baya ağır ama tüketimleri nerdeyse aynı demekki elektrikli motorlu araçlar için tüketime etkiler içten yanmalılar gibi değil
kardeşim araç ne tükettiyse istasyonda onu alıyor ister durup film izle ister hiçbirşey açma sadece arabayı sür ,sonuçta alacağı enerji harcadığı kadar bende her şarjı %100 yaptığım için biliyorum
işte tesla da bu hesabı @eser14 yapmış gerçekler ortada , şarj istasyonunda aldığın enerji belli istediğin kadar yol bilgisayarı 10kw göstersin
yukarıda örneği verdim önceki aracım dizel üzerinde 4 mevsim lastik vardı yazın 4.8 ortalama kışın 6.3 ortalama ,tüm koşullar aynı , içten yanmalıda ani hızlan tüketim artıyor elektrikli içinde böyle ,elektriklide en büyük avantaj ayağını gazdan çektiğinde kazandığın enerji ,hiçbir hareket boşa gitmiyor
Kışın içten yanmalılarında menzili kısalıyor hele benzinli olanların daha da fazla
onun için sen aracının keyfini sür tadını çıkar ,yaw altı üstü kışın şarjda en fazla yaza göre 200Tl fazla verirsin ne olacak şu hatalı test tablosunda bile kaç para fark etmiş ama insanları ne hale getiriyorlar
verimli ,hayır en verimli ,hayır verimlinin de verimlisi
tamam ioniq6 al ,bağlantı yok video yok uygulama yok , ben togg güneşiliği aç diyorum açıyor ,şuraya rota oluştur diyorum çiziyor açıyorum TV+ ı ses sistemiyle sinema keyfi yaşıyorum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X