Şimdi Ara

Yetiştirilmek Üzere THY 2. Pilot Aday Adayı Konusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
19
Favori
9.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu an itibariyle bütün enerjimi THYde pilot olmaya yoğunlaştıracağım.

    Özel bir firmada üretim mühendisiyim. Allaha şükür işimden de memnunum. Ama dünyaya bir kere geliyoruz hayalini kurduğum hayatı yaşamak için var gücümle çalışmaya karar verdim.

    Ev arkadaşım hali hazırda THYde pilotluk eğitimi almaya hak kazandı ve 1 yılı geride bıraktı. Ben niye elimde böyle bir fırsat varken kullanmayayım?

    7 nisandaki IELTS ing sınavına girip 2. Pilot aday adaylığı için gerekli puanı aldım, 25 nisanda da THYye başvurumu yaptım. Yakın zamanda boy-kilo ölçümü için çağırırlar.

    Bu konuyuda biraz kendimi gaza getirmek için açıyorum. Umarım bu görüşmeler olumlu sonuçlanır ve pilot olduğum gün bu konuyu uplarım.






    Normalde ilk mesajı editlemeyecektim ama favorilere ekleyen arkadaşlar görebilsin diye böyle yapmaya karar aldım.
    Benim filo Isparta'da 5 yıldızlı bir otelde konaklıyor (17 kişi). Ders saatleri genel olarak 09:00 - 16:00 arasında. Haftada 1-2 gün boşluğumuz oluyor. Derslerin matematik olarak bir zorluğu yok, fizik ve mantık konuları daha ağır basıyor. Şu an ATPL (Air Transport Pilot Licence) aşamasındayız. Toplam 14 ders var ve birkaç oturum ile bunların sınavlarını vereceğiz. İlk oturumumuz nisan ortasında. Bazı merak edilen konular sözleşmemizde yazıyordu, fakat sözleşme gizliliği yüzünden açıklayamam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muten Roshi -- 13 Eylül 2019; 20:17:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Evet beyler, başlıkta da belirttiğim gibi büyük gün geldi. 25 Nisanda başladığım yolculuğu bitirmeme dün itibariyle sadece 1 adım kaldı; O da sağlık kontrolü.

    Bu 6 ay boyunca kendimi daha iyi tanıma fırsatım oldu. Artık şuna inanıyorum, bir şeyi gerçekten istiyorsam ve bu uğurda fedakarlıklar yapıyorsam elde edemeyeceğim şey yok.

    Bu süreçte bütün arkadaşlarım bana destek oldu, yeri geldi bana benden daha çok inandılar, güvendiler. Onların sağladığı motivasyonu da göz ardı etmemek gerek.

    Kendime koyduğum bir hedefe ulaşmanın gururunu yaşıyorum şu an. Verilen emeklerin karşılığını almanın verdiği haz gibisi yok!

    Yetiştirilmek Üzere THY 2. Pilot Aday Adayı Konusu





    EDİT (SÜREÇLE İLGİLİ GENEL BİLGİ): -NOT: ARAŞTIRMAYI SEVMEYEN ARKADAŞLAR BU İŞTEN UZAK DURSUN-
    Evet, bu işin nasıl yürüdüğünü merak eden arkadaşlar için konuyla ilgili biraz bilgi vermek istiyorum.
    Başvuru ilanı: Öncelikle THY A.O. Yetiştirilmek Üzere II. Pilot Aday Adayı kriterlerini karşılamanız gerekiyor. İlan belirli bir süre yayında kalıyor ve kısa süre sonra tekrar açılıyor. Güncel ilana buradan ulaşabilirsiniz: THY 2. Pilot Aday Adayı İlanı

    Biraz ilandan bahsedeyim. Geçmişte THY sadece mühendislik fakültelerinden mezun olanları alıyordu fakat son dönemlerde pilot ihtiyacı çok arttı bu yüzden kriterleri genişlettiler. Artık önlisans mezunları bile ilana başvurabilir (Buradan THY kaliteyi düşürmüş algısına kapılmayın. Süreç başvurmakla bitmiyor, ilerleyen aşamalar gerçekten zorlayıcı).

    İngilizce yeterlilik: Başvuruyu 2. şekilde yapabilirsiniz.
    1- TOEFL veya IELTS'ten gerekli notu aldıktan sonra başvurabilirsiniz (ki ben tercihim bu yönde).
    2- TOEFL veya IETLS'e girmeden başvuru yaparsınız ve THY'nin ilk aşamada yapacağı ingilizce sınavına girersiniz. Bu sınava girip geçseniz bile Kurul Mülakatı aşamasına kadar TOEFL veya IELTS belgenizi almanız gerekmektedir, yoksa süreciniz olumsuz olur. Bu stresle uğraşmamak için bu yüzden en mantıklısı başvurudan önce ing. yeterlilik belgelerini almak.

    İngilizceye ben nasıl çalıştım?: Ben süper lise mezunuyum, lisede hazırlık okudum. Üniversitede ing. makine mühendisliği okudum. Yine üni başlangıcında 1 sene hazırlık okudum. Özetle ingilizce benim hayatımda her zaman vardı. Sadece IELTS için youtube'tan videolar izledim ve Cambridge IELTS dökümanlarına baktım.

    DLR Sınavı: Başvurunuzu yaptıktan sonra DLR çalışma linkinin olduğu bir mail alıyorsunuz. Bu sınav 2 adet bilgi (Matematik, Fizik), 6 adet yetenek (Spatial Orientation, Visual Memory, RMS, Cube Rotation, Concentration, Perceptual Speed), 1 adet MIC modülünden oluşmaktadır. Bu modüllerin içeriklerini açıklamak sayfalar sürer, o yüzden merak ettiklerinizi araştırmanızı tavsiye ederim. 1 adet örnek görseniz anlarsınız zaten.
    DLR çalışma linkinden birkaç hafta sonra DLR tarih seçme maili geliyor. Verilen tarihlerden kendinizi uygun olanı seçiyorsunuz.
    DLR sınavı 5 saat civarı sürüyor. Hem yetenek, hem de taktik üzerine bir sınav aslında.

    CRM mülakatı: DLR'ye girdiniz ve birkaç gün sonra olumlu maili geldi. Şimdi sırada CRM var. CRM için de tarih seçme maili geliyor öncelikle ve müsait olduğunuz bir tarihi seçiyorsunuz.
    CRM'de sizden pilotluğa ne kadar uygun olduğunuzu test ediyorlar. Pilotta olması gereken özellikler şu şekilde: Durumsal farkındalık, liderlik, karar verme, iletişim, takım çalışması, yorgunluk yönetimi, stres yönetimi, adaptasyon ve esneklik.
    Bu özelliklerin hangilerine ne kadar sahipsiniz çok garip sorular sorarak öğrenmeye çalışıyorlar. Ayrıca THY, kazalar ve uçaklarla ilgili teknik sorular da bolca geliyor. 45 dk kadar sürüyor mülakat.

    Kurul mülakatı: CRM olumlu mailinden kısa süre sonra kurul tarihi maili geliyor. Bunda tarih seçmiyorsunuz, direkt olarak şu tarihte gelin diyorlar. İK'dan bir kişi 4 adayı alıp önce bir önbilgilendirme yapıyor. Daha sonra sırayla mülakata giriyoruz.
    Mülakatta karşımızda 3 kişi oluyor: 1 İK, 1 kaptan pilot, 1 THY yetkisi. Bu mülakatta bizden istenilen şey samimiyet. Yine THY ve uçaklarla ilgili teknik sorular gelebiliyor. Bu mülakatın yarısı ingilizce olarak yapılıyor. Bizden istenilenleri şöyle özetleyebiliriz:
    - Mesleki motivasyon (kişisel geçmişin, niye pilotluk, bir pilotun yaşamı nasıldır, iyi bir pilot nasıl olur,
    niye sana uygun gibi soruların üzerine düşünmen ve hem duygusal hem mantıksal olarak bu işi istediğini görmek istiyorlar)
    - CRM'e uygunluk. (takim çalışmasına ne kadar yatkınsın, iletişimin ne kadar kuvvetli, ne kadar pozitif ve çözüm odaklısın?)
    - Geliştirilebilirlik (kendini olumlu/olumsuz yönlerini ne kadar tanıyorsun,
    hatalarını kabul etmeye/ders çıkarıp geliştirmeye ne kadar açıksın?)
    - Şirketi ne kadar tanıyorsun? (uçaklar, destinasyonlar, uçak alımları/hedefler, bir operasyon temek olarak nasıl yürür,
    eğitim süreci nasıl ilerliyor,süresi içeriği...)
    - Teknik yeterlilik. (ingilizcen iyi ve akıcı mı, teknik anlamda uçak ve havacılık ile alakalı temel bilgin var mı,
    havacılığa ne kadar ilgilisin neleri takip ediyorsun? gibi şeyler)

    Sağlık kontrolü: Sağlık kontrolüne yarın gideceğim ama öğrendiklerimi anlatayım. Kurul sonucu açıklandıktan hemen birkaç gün içinde sizden sağlık belgelerini istiyorlar. Bu belgeleri her hastane değil, sadece THY'nin seçtiği hastaneler veriyor. Görme, duyma, solunum, kan, idrar testleri yapılıyor. Sağlığınız uygunsa zaten direkt o gün doktor tarafından problem yok, hayırlı olsun deniliyor.

    Sağlık belgelerini THY'ye teslim ettikten sonra eğitim göreceğiniz filoyu beklemeye başlıyorsunuz. Bu da 1-2 ay sürüyor. Eğitimler İstanbul, Aydın ve Isparta'da veriliyor, 18 ay civarında sürüyor. Bu eğitim sonunda kullanacağınız uçak modeli belli oluyor ve o uçakla ilgili kısa bir süre Tip eğitimi alıyorsunuz. Tip eğitim de bitince artık THY'de 2. pilot olarak kokpite geçiyorsunuz.


    Özetle durum böyle. Açıklamaya başlamadan yaptığım hatırlatmayı tekrar yapmak istiyorum: Bu işin büyük bir bölümünü araştırmak oluşturuyor. Konuyla ilginiz varsa, bilginin size gelmesini beklemeyin, siz bilgiye gidin. Yoksa daha başlamadan kaybedersiniz.
    Bu işi araştırabileceğiniz güzel bir forum sitesi var: AIRPORT FORUM




    EDİT:2 Eğitim Yeri

    Evet beyler, eğitim yerim de belli oldu. Artık 1,5 sene kadar Isparta evim olacak.
    Yetiştirilmek Üzere THY 2. Pilot Aday Adayı Konusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muten Roshi -- 18 Aralık 2018; 0:1:46 >




  • Helal be ben hep demisimdir bu cocuk pilot olur diye
    Ee ucurursun artik bizi moruq

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam tebrik ederim öncelikle ingilizceyi hallettikten sonraki çalışma şekliniz nasıl oldu dlr sınavına nerden hangi kaynaklarda çalıştınız mülakat sınavında uçaklarla ilgili teknik sorular soruldumu,mülakatta teknik bilgiden ziyade diksiyon seviyenize mi dikkat ediyorlar,sigara bağımlısı olmak süreci negatif yönde etkiliyor mu en sonda dlr sınavındaki matematik,fizik ve hafıza sınavları hangi seviye de ?
  • Hocam konu hakkında bilgi verir misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mojman

    hocam tebrik ederim öncelikle ingilizceyi hallettikten sonraki çalışma şekliniz nasıl oldu dlr sınavına nerden hangi kaynaklarda çalıştınız mülakat sınavında uçaklarla ilgili teknik sorular soruldumu,mülakatta teknik bilgiden ziyade diksiyon seviyenize mi dikkat ediyorlar,sigara bağımlısı olmak süreci negatif yönde etkiliyor mu en sonda dlr sınavındaki matematik,fizik ve hafıza sınavları hangi seviye de ?
    Teşekkür ederim.

    DLR çalışma linki maili geldikten sonra çalışmalara başladım. Kullandığım kaynaklar; THY ve Sunex CBT, dlrsinavi.com ve MIC modülü için Skytest2, fizik için Vimana. Ayrıca forum.airporthaber.com sitesinden de çok faydalandım, şiddetle tavsiye ederim.

    CRM mülakatın da teknik soru soruldu ama çok fazla değil. Aslında hem teknik bilgi, hem de diksiyon gerekiyor diye düşünüyorum. Çünkü bu mülakatlarda kendinizi çok iyi ifade etmeniz lazım. Adamlar tek yanlışınızda veriyor feedbacki... Hatta başımdan geçenleri anlattığım şu konuya bakabilirsin:
    forum.airporthaber.com
    24.09.2018 CRM Tecr�bem (Olumlu)
    http://forum.airporthaber.com/showthread.php?t=139515


    Kurul mülakatı 20-30 dk arası sürüyor. Burada da İK'dan 1 kişi, Yönetimden söz sahibi 1 kişi ve 1 kaptan pilota karşı savaşıyorsunuz. Aslında savaşmak demesek daha doğru olur, ama seviştiğiniz de söylenemez Bu mülakatın büyük bir kısmı ingilizce oluyor.




  • Tebrikler başarılarınızın devamını dilerim (:

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muten Roshi

    Teşekkür ederim.

    DLR çalışma linki maili geldikten sonra çalışmalara başladım. Kullandığım kaynaklar; THY ve Sunex CBT, dlrsinavi.com ve MIC modülü için Skytest2, fizik için Vimana. Ayrıca forum.airporthaber.com sitesinden de çok faydalandım, şiddetle tavsiye ederim.

    CRM mülakatın da teknik soru soruldu ama çok fazla değil. Aslında hem teknik bilgi, hem de diksiyon gerekiyor diye düşünüyorum. Çünkü bu mülakatlarda kendinizi çok iyi ifade etmeniz lazım. Adamlar tek yanlışınızda veriyor feedbacki... Hatta başımdan geçenleri anlattığım şu konuya bakabilirsin:http://forum.airporthaber.com/showthread.php?t=139515

    Kurul mülakatı 20-30 dk arası sürüyor. Burada da İK'dan 1 kişi, Yönetimden söz sahibi 1 kişi ve 1 kaptan pilota karşı savaşıyorsunuz. Aslında savaşmak demesek daha doğru olur, ama seviştiğiniz de söylenemez Bu mülakatın büyük bir kısmı ingilizce oluyor.

    Alıntıları Göster
    Teşşekkür ederim hocam bilgilendirdiğiniz için eğitimleriniz aydında olacak bende uzun bir süredir aydında yaşıyorum eğer bir şey sorma ihtiyacınız olursa şehirle ilgili her zaman yardımcı olabilirim




  • Bu konuyu favorilere eklemiştim tebrikler sevindim adınıza. İngilizceyi ilk nerede öğrendiniz ve bu seviyeye nasıl getirdiniz biraz açarmısınız kurs vs. yararlandınız mı.Birde yaş sınırı nedir bu işin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kepler Laveran -- 10 Kasım 2018; 23:7:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okunan bölümün bir önemi var mı sizce? Yaptığınız mülakatlarda bunu sezdiniz mi?

    Bende Bilgisayar Öğretmenliği 3. Sınıf öğrencisiyim. Kendi Yazılım şirketimi kuracağım yakında. Her ay 3 milyon ziyaretçisi olan bir sosyal medya uygulamam var. Yakında yeni uygulamamı sunacağım piyasaya şirket o zaman açacağım. Fakat hayalim hep pilot olmaktı hala daha öyle. Gerekirse şirketimden dahi vazgeçerim. Tek korkum okuduğum bölüm. Mühendisler dururken neden beni almak istesinler diyorum kendi kendime ve motivasyonum düşüyor.

    Siz artık pilot olmuşsunuz bize hayırlı olsun demek düşer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Havya Makinesi -- 10 Kasım 2018; 23:55:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. mesaja edit yaptım. @Kepler Laveran @AppleFB

    @Havya Makinesi Okunan bölümün önemi yok. Sizden beklenenleri karşıladıktan sonra nereden mezun olduğunuza bakmıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muten Roshi

    2. mesaja edit yaptım. @Kepler Laveran @AppleFB

    @Havya Makinesi Okunan bölümün önemi yok. Sizden beklenenleri karşıladıktan sonra nereden mezun olduğunuza bakmıyorlar.
    Mükemmel bir kaynak olmuş konunuz çok teşekkürler. Ben kazanmışım gibi sevindim yazınızı okuyunca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun hocam abd den gelirken bir iphone unuzu alırız artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uplayamadı.
  • Hee he olursun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. mesajı okumadan yorum attınız sanırım
  • Muten Roshi kullanıcısına yanıt
    Çok tebrik ediyorum. Ben de bu hafta son aşama olan Kurul mülakatına katılacağım. Şans dile :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JustBeHappy

    Çok tebrik ediyorum. Ben de bu hafta son aşama olan Kurul mülakatına katılacağım. Şans dile :)
    Teşekkür ediyorum, sana da bol şans!
    Kuruldan geçme oranı çok yüksek. Bu aşamaya kadar geldiysen yolun sonunu görürsün gibime geliyor büyük bir sürpriz olmazsa
  • Aylık maaş ortalama nedir hocam ve 140k euroyu 10 yıla mı bölüyorlar? Ve 0 birikimle bu işe başvurabiliyor muyuz, yani peşinat lazım mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trmeto -- 2 Aralık 2018; 13:37:12 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muten Roshi

    Teşekkür ediyorum, sana da bol şans!
    Kuruldan geçme oranı çok yüksek. Bu aşamaya kadar geldiysen yolun sonunu görürsün gibime geliyor büyük bir sürpriz olmazsa

    Alıntıları Göster
    İstatistiklere göre öyle görünüyor şuan. Yine de temkinli olmak lazım :) CRM'i geçeyim gerisi kolay diyor insan ama iş ciddiye binince hiç öyle olmuyormuş :D




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.