Merhaba arkadaşlar, sorum şu şekilde düz yoldayken, dururken veya biranda yüklendiğimde hiç bir sorun yok duman atmıyor araba kullandığım güzergahların içinde sadece tek bir noktada yokuş aşağı iniyorum buda dağın üstüne çıkıp tekrar iniyorum inme sırasında gaza basma ihtiyacım olmuyor 4. viteste bırakıp rolantide iniyorum ilk düzlüğe gelip gaza ilk bastığım sırada ise bir kere kara duman atıyor ve sonrasında kesiliyor bunun sebebini tam olarak kavrayamadım egzoz dan motora doğru bişeymi akıyor yada aşağı inerken yağ başka bir yerlere mi gidiyor acaba? araba Toyota Celica 2004 1800cc benzin 1ZZ makina ek motor modifiyesi yapılmadı. konu hakkında fikirlerinizi veya tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar teşekkürler 😉 |
Yokuş aşağı gittikten sonra duman sorunu hk.
-
-
bence yakit kaynakli, viteste inerken yakitin kesilmesi lazim. bir sekilde biriken yakit gaza basinca zengine dusup yanamiyor ve siyah dumana neden oluyor.
-
Forum dostu selam
aynı motoru 2005 Corolla TS olarak 10 sene 201.000km kullandık (babamın aracı idi...)
bu araç 201.000km boyunca Sonkar serviste bakımları düzenli yapılmıştı, özellikle sattığım kişi 2 tane EP3 Type-R eskitmiş işi bilen hassas bir arkadaştı
aracın bakımlarını yaptırmama rağmen araca yağ soğutucusu (kronik problemli olduğunu aktarmıştı) özellikle sipariş ettirmiş ve değiştirerek kullanacağını söylemişti
1ZZ'nin hassas olduğu noktalar var, özellikle çoğu 200-300bin km bandında şuan ve rektefiye için ufaktan açılmasını kontrol edilmesini tavsiye ederim.
3 ana sorunu söyle açayım
- Yağ tüketimi (Yağ Soğutucu ve Yağ Filtresi Önemli)
- Triger zinciri gergisi yağ sızıntısı
- Motor kontrol modülü (ECM)
şu sayfayı Google Translate'den çevir ve bak tavsiye ederim
The 3 Most Common Toyota 1ZZ-FE Engine Problems - Reliability (tuningpro.co)
-
mantıklı geldi bunu bir araştırıcam dostum teşekkür ederim 😉
-
teşekkür ederim dostum ayrıntılı bilgi için 1ZZ-FE nin bir çok modelde kullanılması motoru daha iyi tanımamıza şans veriyor gerçekten 😉 makalede çok işime yarayacak, 1zz sizi hiç yolda bırakmadı ama dimi kusurları olmasına rağmen Toyota nın sağlam motorlarından diye biliyorum😉
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paco_ct -- 25 Şubat 2023; 19:18:11 > -
Subap lastikleri gitmis -
sabah ilk calistirmada da atmasi lazim o zaman.
birde yag dumani daha cok mavi olur, siyah duman daha cok yakit ile alakali.
-
kesinlikle Lotus'un birçok modelinde olsun,
Toyota'nın ürün gamı içerisinde olsun kendini ispatlamış bir motor
özellikle Kompressörlü 221bhp olan versiyon (2006'da kitin fiyatı 5500$)'dı... (alt devirler çok keyifli hale geliyor izlediğim kadarı ile) ancak getirmediler...
aracı zorlamadık desek yeridir, Lift açıp (vtec) aracın uzamaları bile sınırlıdır :) ancak o yıllarda Dizel için GTL ... benzin için 98 hatta shell'de 100 oktan yakıt vardır...
sıkıştırma 11.5 ve 100 oktanda gerçekten kendini buluyordu motor... sakin çalışmayı sevmeyen bir tarzı var... (özetle genç işi)
bakımları tamsa...gırtlağına kötü bir şekilde çökülmedi ise bu motorlar kolay kolay yolda bırakmaz...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X