Şimdi Ara

Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
221
Cevap
2
Favori
35.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    Görüyorum ve arttıyorum :D
    Motoru çeviren aracın kinetik enerjisi ise, klimaya güç veren de motorun çalışması ise, yokuş aşağı klima yakıtı arttırmaz mı?

    Bunu cevaplayacak biri çıkacak mı?
  • Hayır artırmaz. Shut off oluyorsa yakıt sıfırdır.
  • Yıllar geçiyor fakat bir arpa boyu yol katedemiyoruz. Gerçekler gün gibi ortada iken ikna etmeye neden ihtiyaç duyalım ki? Aynı şeyleri neden yüzlerce defa tekrar yazalım?
    Bilgiye ihtiyaç duyan oturduğu yerden inkar ve itiraz ederken neden sayfalarca yazı yazmaya ihtiyaç duyalım. Bilgiye ihtiyaç duyan nesnel bir konu üzerine neden çaba sarfetmez?

    Bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lukunku

    İşin uzmanı olarak sizin söylediğiniz doğrudur, ben oradan yanlış anlamış olabilirim, ama bir kullanıcı olarak ilk okunduğunda onun anlaşılmasını da lütfen normal karşılayınız.

    Peki hangi devirde olursa olsun, cut off devrede midir; mesela dizel ve enjeksiyonlu bir araçla 4000 devirde, ya da benzinli bir araçta daha yüksek devirlerde bile yakıt tüketimi sıfır olur mu?

    Ve diğer soruma da cevap alabilir miyim? Alıntıladığınız fotoğrafın altında...

    Alıntıları Göster
    boşa alıp gidersen çok çok az yakar ama motora zarar verir.




  • Hem yakar hem yakmaz.yaksa ne olur yakmasa ne olur..sonuçta yakmaz
  • LionTech16 kullanıcısına yanıt
    Gerçekler tabii ki gün gibi meydanda. Diyoruz ya takacaksın egzoz ölçüm cihazını bırakacaksın yokuş aşağıya bakalım yakıyor mu yakmıyor mu. Saçmalamaya, biliyormuş gibi ahkam kesmeye, hakarete ithama ne gerek Var. Millet holigan olmuş
  • memocan2468 kullanıcısına yanıt
    Yakıyor kardeşim, minimum düzeyde yakıyor. Yol bilgisayarında 0 göstermesine aldanmayın, yol bilgisayarı yakıt tüketimi sadece istatistik veri üzerinden çalışır ve hiçbir zaman tam kesinliği yoktur olamazda. motor freni ayrı bir şey açıkladık beşyüz defa. Ama adamlara elini uzatıp bakın beş parmak var desen hayır burada altı parmak var diyecek kıvamdalar.
    Herkes istediğine inansın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urukhrai -- 1 Eylül 2015; 14:24:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Yakıyor kardeşim, minimum düzeyde yakıyor. Yol bilgisayarında 0 göstermesine aldanmayın, yol bilgisayarı yakıt tüketimi sadece istatistik veri üzerinden çalışır ve hiçbir zaman tam kesinliği yoktur olamazda. motor freni ayrı bir şey açıkladık beşyüz defa. Ama adamlara elini uzatıp bakın beş parmak var desen hayır burada altı parmak var diyecek kıvamdalar.
    Herkes istediğine inansın
    Kontağı kapatın en temizi.
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Bu konudaki cehaletiniz ortada. Dizel aracı motor freninde yokuş aşağı salın ve dinleyin bakalım dizel motordaki yakıt patlaması sesi bitiyor mu bitmiyor mu.. İsterseniz steteskop da gönderelim onunla dinleyin
  • Konuyu kapatıyoruz, Tak egzoz ölçüm cihazını gör bakalım yakıt harcıyormu harcamıyormu diyoruz, son noktayı koyuyoruz adam hala etrafa hakaret ediyor, ne utanmaz terbiyesiz kişiler var ya. Tamam senin araban sıfır yakıt tüketiyor, bizim ki az da olsa tüketiyor, hoşuna giderse al.. Ağzını da topla dökmesinler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Konuyu kapatıyoruz, Tak egzoz ölçüm cihazını gör bakalım yakıt harcıyormu harcamıyormu diyoruz, son noktayı koyuyoruz adam hala etrafa hakaret ediyor, ne utanmaz terbiyesiz kişiler var ya. Tamam senin araban sıfır yakıt tüketiyor, bizim ki az da olsa tüketiyor, hoşuna giderse al.. Ağzını da topla dökmesinler..
    iki aydır neden cevap yok acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragotreis

    iki aydır neden cevap yok acaba

    Alıntıları Göster
    daha neye cevap arıyonuz ? deliller ortada ECU enjektörü açmıyor, enjektör sesi gelmiyor her şey açık
    Aksini iddia eden delilini olan ortaya koyar yoksa susar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intikam91 -- 5 Kasım 2015; 6:04:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    daha neye cevap arıyonuz ? deliller ortada ECU enjektörü açmıyor, enjektör sesi gelmiyor her şey açık
    Aksini iddia eden delilini olan ortaya koyar yoksa susar.

    Ortada olan ne pardon .?
    Tak egzoz emisyon ölçümü cihazını, sal aracını uzunca bir yokuştan aşağıya gör harcıyor mu harcamıyormu, al sana delil..
  • Fizik hocasına sordum, tekerleğin dönüşü motoru hareket ettirdiği için yakıt tüketmez dedi.
  • kimi rampalardan viteste inince kurtarmıyor, gaz vermek gerekiyor, işte orda sallayacaksın boşa...
  • Anlamamakta neden hala Israr ediyorsunuz? Yol bilgisayarı Yakıt tüketimini benzin enjeksiyon milisaniyeleriyle hesaplar. 0 gösteriyorsa enjektörler kapalıdır bu kadar basit. Cut off da tüketim sıfırdır. Yokuşları mümkün olduğunca cut-off da inin tasarruf edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Nihayetinde KARBÜRATÖRLÜ araçlarda rölantiye yakın çok az bir tüketim sözkonusu çünkü sistem tamamen mekanik bir yapıya ve çalışma sistemine dayanıyor. TEK/ÇOK/DOĞRUDAN PÜSKÜRTME (ENJEKSİYON) araçlarda ise tüketim gerçekten de sıfır olmaktadır çünkü enjektör(ler) elektronik kumandalı olduğundan aracın yerçekimi hızı, yavaşlaması, tırmanması gibi durumlarda ECU otomatik olarak gereken yakıt miktarını ayarlamaktadır. Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.

    Her iki yakıt besleme sistemine sahip araçla BOŞTA inerseniz motor rölantide döneceğinden rölantida harcadığı kadar yakıt tüketir. Ancak yine inişlerde viteste takar ve gaz pedalına basarsanız bu defa yakıt besleme sistemi hem yol gücünü kullanır, hem de gaz motor freninin yarattığı hızın üzerindeki hıza ihtiyac duyulduğu kadar yakıt tüketir.

    Tüm bu ayrıntılı bilgileri gelişmiş yol bilgisayarınızın ekranında ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde

    Paylaşım için teşekkürler.




  • Konuyu hortlatıyorum ama bu cut-off sistemi düzensiz çalışıyorsa bu işle kimler uğraşır.

    Aracım palio devirden rolantiye düşerken ayağımı debriyaja attığımda zamanzaman stop ediyor. debriyaja son ana kadar basmayıp direnirsem ve basarsam sıkıntı yok.

    tahminimce enjektörler devreye girmiyor.
  • karlidag1453 K kullanıcısına yanıt
    Gaz kelebeğini kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karlidag1453

    Konuyu hortlatıyorum ama bu cut-off sistemi düzensiz çalışıyorsa bu işle kimler uğraşır.

    Aracım palio devirden rolantiye düşerken ayağımı debriyaja attığımda zamanzaman stop ediyor. debriyaja son ana kadar basmayıp direnirsem ve basarsam sıkıntı yok.

    tahminimce enjektörler devreye girmiyor.
    Polo'larda bu durumu boğaz kelebeğinden yapıyordu. Vites değiştirirken bir bakıyorum stop etmiş.

    Yukarıda da arkadaşın yazdığı gibi Boğaz (Gaz) kelebeğine baktırın öncelikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 9 Temmuz 2020; 1:27:21 >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.