Şimdi Ara

Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
221
Cevap
2
Favori
35.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. konuyu okudum gerçekten çok güzel bilgiler var. konuyla alakalı bir sorum var sizlere.

    aracım 94 model şahin. belki bazı arkadaşlar bilirler, tofaş 94 yılından itibaren kuşlara weber karbüratör(tempra karbüratörü) + elektronik ateşleme koydu. 95 yılındada tamamen tempra motoru koydu. şimdi biz yanlış hatırlamıyorsam 95-96 yılları arasında tofaşın yetkili servisine periyodik bakım için gittiğimizde ordaki usta cut off sistemine benzer bir sistemeden bahsetmişti. yukarda 94 yılında bahsettiğim yeniliklerin yanı sıra cut off a benzer yeni bir sistem daha eklendi demişti. bayır inerken yakıt tasarrufu için kesinlikle boşa almamam gerektiğini, sadece bir üst vitese geçmem gerektiğini söyledi. ilginç olan şu ki sanayideki motor ustası olan çok yakın arkadaşımda aynı sistemin var olduğundan bahsediyor.
    bu sistem tabiki sizin anlattığınız gibi kompleks bir sistem değildir, yani yazılım içermeden sadece basit bir düzenekle mekanik çalışıyordur. tamamen yakıtı kesmesede çok az bir miktarda gönderdiğini zannediyorum.

    benim sormak istediğim bununla alakalı kesin bir şey bilen varmı?

    ben bununla ilgili bazı yerlerde bilgi almak amaçlı soru sorduğumda hep alay edenler oldu. malum araç eski teknoloji olduğu için inanmadılar. şimdi bununla ilgili doğru bilgi sahibi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum. saygılar...




  • bende 91 model lada samara var . elektirkle çalışan cut/off sistemi var. 1986 model lada samarada dahi cut/off sistemi var artı elektronik ateşleme(beyin). ve tempralarda da bulunan karburatördeki vakum miktarına göre yakıtın verimini ölçen economiser de var . ayrıca otomatik avans da var.avansıda kendisi ayarlıyor. hidrolik far yükseklik ayarı da var. yani bunlar eski teknoloji ile alakalı şeyler değil.
  • Bende birkaç yıl önce 94 model Lada Samara vardı. Düz sistem LPG takılıydı. Benzin-LPG yakıt geçişleri için basit bir anahtarı vardı. Düğmeyi sağa çekince LPG'ye, sola çekince benzine geçiyordu, ortaya aldığımda ise her iki yakıtı da kesiyordu. Bu yokuş inerken yakmama meselesini duyunca denemek için 10 km lik bir inişte araba viteste iken ayağımı gazdan çekip düğmeyi LPG'den ortaya aldım. 10 km boyunca araba stop etmeden kendi ivmesiyle indi. Arabanın sesi dahil olmak üzere anormal hiç bir durum yoktu. Ta ki vitesi boşa atana kadar. Boşa atınca anında stop etti. Olayın teknik açıklamasını yapacak bilgiye sahip değilim ama şuna kesinlikle inanıyorum (bazı karbüratörlü araçlar da dahil olmak üzere) yeni nesil araçların tümünde viteste iken ayak gazdan çekildiğinde, aracın kazanmış olduğu ivme yeterliyse 1 gram bile yakmadan yol almak mümkün. Burada anladığım kadarıyla bazı arkadaşlar "yakıt yoksa motor nasıl çalışıyor" noktasına takılmış durumda. Oysa bilinmesi gereken şey şu: Çalışma denen olay aslında herhangi bir enerji sayesinde(yakıt, elektrik, güneş, yerçekimi vs.) gerçekleşen hareket. Hareket olduğunda da tabii ki parçaların hareketinden kaynaklanan çalışma sesi duyulacak, diye düşünüyorum arkadaşlar...




  • Bütün her şey çok güzel iyi de. Şu İngilizce alıntıları birisi çevirse ya da koyan arkadaşlar çevirse mükemmel olur. Eskiden beri bir yara bana bu İngilizceyi bilmeme olayı.

    Emeği geçen ve bizimle değerli bilgilerini paylaşan herkese çok teşekkürler.
  • Ezbere konuşmaya gerek yok, aracımda wideband hava-yakıt karışım oranı göstergesi mevcut ve 2500-3000den sonra gaz kesildiğinde 1500 devir altına düşene kadar --- okuyor afr. Ha yokuş aşağı giderken zaten gaza aman aman basmazsınız orada hiç yakmasa ne farkedecek o ayrı, bilginiz olsun diye söyledim.
  • merhaba konu ile ilgili olarak bende bir soru sormak istiyorum cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum

    dizel bir araç yokuş aşağı boşa alındığında motora veya herhangi bir yürüyen aksama zarar vermektemidir.

    şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    2500-3000den sonra gaz kesildiğinde 1500 devir altına düşene kadar --- okuyor afr.


    işte çogu insanın sıfır görememesinin sebebi de bu..adam yokuş aşagı inerken 3 e takması gereken yerde 5 e takıyor devir 1000lerde geziyor ve motor durmamak için bir miktar gaz veriyor. ama uygun viteste inilirse kesinlikle sıfır oluyor tüketim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thenoone

    20 kural

     Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu?




    9-10-18 saçma geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UrbanRacer


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    quote:

    Orjinalden alıntı: raifkokten
    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer
    0 '' SIFIR '' Tüketim söz konusu değildir, çok az tüketim olur

    Bende uzman değilim ama kafam 0 "sıfır" olacağına yatmıyor.Neticede çok çok azda olsa tüketim olur diye düşünüyorum. Yol bilgisayarlarına güvenilmez ama yokuş aşağı Peugeot 307 "0" gösterirken,mazda3 "1-1.2" arası gösteriyor .


    Merak etmeyin, bu değerler yol bilgisayarının hassasiyeti ile ilgili, FIAT Grande Punto (ve benzer modeller) 2.0 litrenin altındaki tüketimleri göster(e)miyorlar. Fakat şimdiki aracım 0.1 litreye kadar hassas, motor freninde (vitesli inişlerde) 0.0 litre de gösteriyor.


    Taner abi benim Audidede çok hassas ama çok defa yokuş aşağı yollar kullanmama rağmen menzil azalıyor yokuş aşağı giderken
    onuda bir kontrol et bak görüceksin. Azda olsa yokuş aşağı inerken yakar, ben düzlüktede 0.0 göstertiyorum yol bilgisayarına, gaza asılıyorum araç anlık tüketimde baya arttırıyor yakıtı sonra bırakıyorum gazı yavaş yavaş sıfıra geliyor ve sıfırda devam ediyor buna rağmen menzilin azaldığını düz yoldada gördüm.


    Yokuş aşşağı giderken menzilin azalması deponun yatık durması ve bu sebeple içeride olan benzin miktarının daha azmış gibi gözükmesi olabilir mi?




  • Bu tamamen mümkün ...! Bir pistona hava doldurursanız sıkıştırma esnasında havayı sıkıştırmak için bir enerji gerekir, yokuş aşagı giderken sıkıştırma yapılırken motor fireni yapar ve bu sayede (sadece hava sıkıştırma ile motorun tüm aksamı '' yakıt sistemi hariç'' çalışır.)
    Bunu şöyle düşünün araba ile giderken camında bir pervane çıkarıp tuttunuz 'Dönüyor ve dönerken ses çıkarıyor' tamamen doğrudur.
    Diyeceksiniz motorda ses geliyor (çalışıyor); evet çalışıyor ama yakıt yakmıyor. Çalışan ne mi? pistonlar,mazot (benzin) pompası,kırank mili,vites kutusu... vs kısacası yakıt gelmiyor ve yokuş aşagı potansiyel enerjiyle (((((rampa aşağı bir top bırakın sabit kalırsa; '''''denilen ecu'lu araçlar viteste inişlerde yakıt yakar: sıfır yakıt yoktur''''' )))) yakut kesilir ve motor devri 8000 olsa dahi tüketim sıfır olur.
    İspatmı istiyorsunuz. Matematik yalan söylemez...!
    Yeni tip aracınızla benzinli-dizel düz yolda 2 veya 3 nci vitesle 4000 devir yapın. Yakıt tüketimi (arabaya göre değişir) yol bilgisayarında 4-5-6 lt/100 görünür bu kesin doğru. Aynı işlemi rampa aşagı 2-3 viteste 4000 devrilerde yapın 0 görülür. E ne oldu arada muazzam bir fark var 4-5-6 lt/100 kadar.
    Beb bunu yeni tip kamyonda denedim (2010 ford cargo ) rölantide 3 lt ,yükte hıza göre 10-15 lt vede inişte 4000 devirde 0 litre. Diyelim ki arkadaşlar gibi rölanti kadar veya daha az bir yakıt desek . E be kardeşim rölantide 3 lt yakıyor sizce 0,1 vb lt göstermezmi. Bağlantı şurdan araba rölantisi 0,1 lt kamyon rölantisi 3 lt.
    Birde şu var çok az bir yakıt yaksa örnek 0,00001 gibi bilgisayarda göstermese 0 dese : şok..! şok..! araç istop eder. yani rölantinin altında bir değer. o yakıtın araca motor fireni gibi bir etkisi olamaz, hüsran Ecu vb sisteme gerek yok bizi karbüratör idare ederdi.40 000 TL yeni tip araca gerek olmazdı.




  • Güncellenmesi gerektiğini düşünüyorum.
  • Aracımla yokuş aşağı inerken yakıtım bitti a
    raç stop etti yaklaşık 1000 metre böylece gitti yokuş bitene kadar eğer sıfır tüketim olsaydı stop etmezdi herhalde.araç kia crdi 1.5 sürat 80km civarıydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lideramca

    Aracımla yokuş aşağı inerken yakıtım bitti a
    raç stop etti yaklaşık 1000 metre böylece gitti yokuş bitene kadar eğer sıfır tüketim olsaydı stop etmezdi herhalde.araç kia crdi 1.5 sürat 80km civarıydı.

    Devir kaçı gösteriyordu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: lideramca

    Aracımla yokuş aşağı inerken yakıtım bitti a
    raç stop etti yaklaşık 1000 metre böylece gitti yokuş bitene kadar eğer sıfır tüketim olsaydı stop etmezdi herhalde.araç kia crdi 1.5 sürat 80km civarıydı.

    Devir kaçı gösteriyordu?

    olaydan 4sene geçti.devir kaçtı hatırlamıyorum maalesef.
  • Bu konuyu hatırlıyorum çok şey yazmıştım.Tekrar ancak özetle bu işten kesin sonuç alınmak isteniyorsa girene ve kullnıla değil , çıkan gazları incelemek tartışmaları ve şüpheleri yok edecektir. Eksoz gazları emisyonunu yokuş aşağı giderken ölçmek eğer yakıt yanıyorsa bazı gazların çıkmasını sağlayaağı için (karbon bazlı ve yanma sonucu çıkan gazlar) eser miktarda da olsa bu test edilebilir. Test derken tabiiki aracın arkasına yokuş aşağı giderken sesör bağlanmasından söz etmiyorum. Olayı simüle edecek test ortamı HP testlerini yapan cihaza ek düzenekler bağlanarak yapılabilir. Silindirik cihaz deceleration yani negatif inmelenme veya sabit bir güç verilerek döndürülürken araç gaz verilişi kesilir ve eksoz gazları ölçülmeye başlanırsa , çıkacak sonuca göre ypum yapmak daha doğru olabileceği kanaatindeyim. Çünkü düz yolda veya yokuş aşağı gittiğinizi ölçen sensörler yok ise ECU ancak hızdaki azalmayı ve gaz tepkilerini inceleyecektr. GAz verilmiyor ve araç vitesste ise ve tekerlede hareket var ise eğer cut off veya her ne şakilde adlandırırsak adlandıralım , yakıt tüketimi olan araçta illaki eksoz gazı emisyonu olacaktır. yani kontak kapalı iken eksoz gazı ölçümünde ne çıkıyorsa veya hava üflendiğinde ne çıkıyorsa benzer şekilde bir dağılımın olması yakıtın hiç kullanılmadığına tersi ise bir miktar (az veya çok ) da olsa yakıtın tüketildiğini ispatlayacaktır .Yani kesin sonuç ancak eksoz gazı ölçümü ile alınacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bu konuyu hatırlıyorum çok şey yazmıştım.Tekrar ancak özetle bu işten kesin sonuç alınmak isteniyorsa girene ve kullnıla değil , çıkan gazları incelemek tartışmaları ve şüpheleri yok edecektir. Eksoz gazları emisyonunu yokuş aşağı giderken ölçmek eğer yakıt yanıyorsa bazı gazların çıkmasını sağlayaağı için (karbon bazlı ve yanma sonucu çıkan gazlar) eser miktarda da olsa bu test edilebilir. Test derken tabiiki aracın arkasına yokuş aşağı giderken sesör bağlanmasından söz etmiyorum. Olayı simüle edecek test ortamı HP testlerini yapan cihaza ek düzenekler bağlanarak yapılabilir. Silindirik cihaz deceleration yani negatif inmelenme veya sabit bir güç verilerek döndürülürken araç gaz verilişi kesilir ve eksoz gazları ölçülmeye başlanırsa , çıkacak sonuca göre ypum yapmak daha doğru olabileceği kanaatindeyim. Çünkü düz yolda veya yokuş aşağı gittiğinizi ölçen sensörler yok ise ECU ancak hızdaki azalmayı ve gaz tepkilerini inceleyecektr. GAz verilmiyor ve araç vitesste ise ve tekerlede hareket var ise eğer cut off veya her ne şakilde adlandırırsak adlandıralım , yakıt tüketimi olan araçta illaki eksoz gazı emisyonu olacaktır. yani kontak kapalı iken eksoz gazı ölçümünde ne çıkıyorsa veya hava üflendiğinde ne çıkıyorsa benzer şekilde bir dağılımın olması yakıtın hiç kullanılmadığına tersi ise bir miktar (az veya çok ) da olsa yakıtın tüketildiğini ispatlayacaktır .Yani kesin sonuç ancak eksoz gazı ölçümü ile alınacaktır

    Hocam ben bu konuda egzoz emisyonu ölçmenin kesin sonuç vereceğini düşünmüyorum. Çünkü motor cut off'ta iken hava emmeye ve bu havayı egzozdan atmaya devam etmektedir. Ve silindirlerde de kalan bir miktar egzoz gazı yavar yavaş egzozdan atılmaya devam edecektir. Yani benim düşünceme göre sıfıra yaklaşır ama sıfır olmaz. Sadece zamanla sıfıra yaklaşır.

    Üniversitedeyken bir laboratuar deneyinde konu 'dizel motorun yakıt tüketimi' idi. Belli devirlerde ve belli yüklerde motorun yakıt tüketimini hesapladık. Motor çıplak haldeydi ve çıkışına dinamometre bağlıydı. Dinamometre ile motora bir direnç verebiliyorduk, yani aracın dik bir yokuşu çıkışını simule edebiliyorduk. Aynı şekilde de dinamometreye güç vererek motorun karşısında bir direnç oluşturmak yerine motora bir güç verebiliyorduk.
    Yakıt tüketimini ise motor ile depo arasındaki kılcal boruda zamanla düşen yükseklik olarak ölçüyorduk ve hesaplıyorduk. Ölçebilmek içinse, depo çıkışındaki vanayı kapatıp kılcal borudaki yakıt seviyesinin düşmesini gözlemliyorduk.

    Dinamometreyi motora bir gùç verecek şekilde ayarladığımızda , yani yokuş inmeyi simule ettiğimizde kılcal boruda yakıt düşmüyordu, yani motora yakıt girmiyordu.

    Eğer bir test yapılacaksa bu en sağlıklısı olur diye düşünüyorum. Çünkü yakıtın seviyesini görmek kesin çözümdür.

    Bulabileceğimi düşünmùyorum ama o zamanki deney defterlerini bulabilirsem eklerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Dinamometreyi motora bir gùç verecek şekilde ayarladığımızda , yani yokuş inmeyi simule ettiğimizde kılcal boruda yakıt düşmüyordu, yani motora yakıt girmiyordu.

    Eğer bir test yapılacaksa bu en sağlıklısı olur diye düşünüyorum. Çünkü yakıtın seviyesini görmek kesin çözümdür.

    Bulabileceğimi düşünmùyorum ama o zamanki deney defterlerini bulabilirsem eklerim.


    EVET işin kesin cevabını dinomemetre ile yapılan uzun zmaanlı test verecektir. Ben biraz teknik olmayanlar için kulağı tersten gösterip anlatmaya çalıştım. Ancak özetle bahsetmeye çalıştığım şey bu idi. Çünkü arkadaşlardan bazıları gayet doğal olarak soruyor 50 km yokuş inse de mi sıfır oluyor diye. Bu tür akıllıca sorulmuş sorulara en iyi yanıt kısa zamanlı 5-10 saniyede negatif ivme ile yapılacak ölçümler değil , ancak dinometre ile olayı simule eden yokuş iniş senaryosu ile belki 10 -20 dakika verielrini emisyon olarak ölçersek ne silindirde yakıt kalır ne de birşey. Direk sıkışmış havanın içeriğini almamız lazım , kompresörlerde bu test sonuçları var kıyaslanabilir.

    Birde tabbki yağ yakmayan araç olmalı çünkü mavi duman veya gri çıkan gazların birçok aracın yağ yaktığı ve bunun a bir emisyon olacağı kaale alınmalıdır.(bu üniversitelerde tipik yapılan test hatalarından birisidir )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Dinamometreyi motora bir gùç verecek şekilde ayarladığımızda , yani yokuş inmeyi simule ettiğimizde kılcal boruda yakıt düşmüyordu, yani motora yakıt girmiyordu.

    Eğer bir test yapılacaksa bu en sağlıklısı olur diye düşünüyorum. Çünkü yakıtın seviyesini görmek kesin çözümdür.

    Bulabileceğimi düşünmùyorum ama o zamanki deney defterlerini bulabilirsem eklerim.


    EVET işin kesin cevabını dinomemetre ile yapılan uzun zmaanlı test verecektir. Ben biraz teknik olmayanlar için kulağı tersten gösterip anlatmaya çalıştım. Ancak özetle bahsetmeye çalıştığım şey bu idi. Çünkü arkadaşlardan bazıları gayet doğal olarak soruyor 50 km yokuş inse de mi sıfır oluyor diye. Bu tür akıllıca sorulmuş sorulara en iyi yanıt kısa zamanlı 5-10 saniyede negatif ivme ile yapılacak ölçümler değil , ancak dinometre ile olayı simule eden yokuş iniş senaryosu ile belki 10 -20 dakika verielrini emisyon olarak ölçersek ne silindirde yakıt kalır ne de birşey. Direk sıkışmış havanın içeriğini almamız lazım , kompresörlerde bu test sonuçları var kıyaslanabilir.

    Birde tabbki yağ yakmayan araç olmalı çünkü mavi duman veya gri çıkan gazların birçok aracın yağ yaktığı ve bunun a bir emisyon olacağı kaale alınmalıdır.(bu üniversitelerde tipik yapılan test hatalarından birisidir )



    Bunun için sağlam bir motor gerekiyor tabii ki Benim gözlemlediğim testte çok uzun vaktimiz olmadığı için 2-3 dakikalık yokuş iniş simülasyonunda kılcal boruya dikkat etmiştim.

    Bu testi dediğiniz gibi yeterince bir süre bekledikten sonra yaparsak, stabilite sağlanmış olur. Egzoz sistemindeki hava harici gazlar, ihmal edilecek seviyeye iner, sıfır olarak kabul edilebilir. Bu durumda egzoz emisyonu ölçümü ile test edilebilir. Tabii motor sıcaklığı da önemli. Diğer konuda paylaştım. Yakıt kesme çizgisi soğutma sıvısı sıcaklığına göre değişmekte.


     Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu?




  • Bu soruyu biraz geç de olsa cevaplayayım arkadaşlar. Renault 19'umda denedim. 1.4 RN Karbüratörlü. Aracı lpg'den ortaya yani ne tüp ne benzin normalde arabanın stop etmesi gerekti ama araç yokuş boyunca 5. viteste 30 40 devirleri arasında stop etmeden çalıştı. Eğer araç başka bir yoldan yakıt çekmediyse ki çok zor. çünkü benzin de lpg de kapalı yakıt tüketimi sıfır evet 0 sıfır... Ben de inanmıyordum ama oldu...
  • SIFIR YAKIT" diye çok çok ısrar eden arkadaşlara; "Sıfır yakıt ile Erciyesten inin (ki yaklaşık 15 km yokuş aşağıdır)" dedim ama cesaret eden olmadı. Sıfır yakıt = stop etmek. Stop yoksa yakıt tüketimi vardır. Az ama çok.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.