Şimdi Ara

Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
221
Cevap
2
Favori
35.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • burada yazılan her satır kontrolün de kendi içinde doğruluğunu test eden kalibrasyon düzeltmeleri var. Çünkü teori ile pratik arasında uyumsuzluk oluyor , neyse konu çok çok deriin bu yüzden her aracın az vaya çok yakıt tüketmesini etkileyen faktörleri en azından duymanız bile neden bazı günler az yaktığınız bazen de çok yaktığınızı anlamanıza neden olacak tüm suçu YAKITTA aramamanız gerektiği hakkında fikir sahibi olacaksınız.

    ''ortam şartları '' diye iki kelime ile söylediğmiz konu bir doktora konusu olabilecek kadar derinlikte kontrollerin ve buna göre yapılması gereken düzeltmeleri içeren faktörleri barındırmaktadır. İşte sırf bu konuları detaylı inceleyen ve eklemelerm ile düzltmeler yapan yazılımcılar sayesinde her sene bazı meşhır firmaların araçları aynı motor ile daha az yakan sistemler adı altında piyasaya sürmektedirler. Denetleme mekanizmaları ve denetleme hızı sonucunda tam zamanında yapılan ayarlamalar bizlerin aracımızın vereceği tepkiler konusunda tatmin olmamıza veya olmamamıza neden olmaktadır.

    Veya

    Katalogta yazan değerler yakalanamadığında bunun bir atmasyon değer olmayıp birçok çevre faktörüne bağlı olabileceği konusunda hepinizin bir fikrinin olmasını arzu ediyorum.




  • arkadaşlar yazılanları baştan sona okudum
    banada yokuş aşağı motor viteste iken yakıt yakmıyacağı mantıklı geliyor peki bir sorum olacam (motordan fazla anlamadığım için) lpg de de bu cut-off sistemi devreye giriyormu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pegassus01

    arkadaşlar yazılanları baştan sona okudum
    banada yokuş aşağı motor viteste iken yakıt yakmıyacağı mantıklı geliyor peki bir sorum olacam (motordan fazla anlamadığım için) lpg de de bu cut-off sistemi devreye giriyormu


    Evet, kesinlikle hem de. Yakıt türünden bağımsız bir sistemdir. Benzin/Dizel/LPG farketmez.
  • konuyla ilgili milliyette 3-4 gün önce bir yazı vardı.( ekonomik sürüş başlıklı)

    Ekonomik sürüş tavsiyelerinden biride şuydu :

    Arabayı boşta kullanmayın!Yokuş aşağı inerken araç her daim viteste olsun.eğer araç istenilenden fazla hızlandıysa ve yavaşlamak istiyorsanız frene basmadan bir alt vitese geçin ve motor frenini kullanın...Milliyetteki tavisye buydu
  • Viteste aracı yokuş aşağı yığdırırken aracınızın işlemcisi CUT-OFF komutunu enjektörlere iletir.
    Enjektörler yakıt püskürtmeyi keser. Dolayısıyla tüketimin 0 olması doğaldır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pegassus01

    arkadaşlar yazılanları baştan sona okudum
    banada yokuş aşağı motor viteste iken yakıt yakmıyacağı mantıklı geliyor peki bir sorum olacam (motordan fazla anlamadığım için) lpg de de bu cut-off sistemi devreye giriyormu


    normal koşullarda benzinle veya dizelle çalışan tüm yeni nesil araçların hepsinde ECU yazılımında cut off mevcut olması dolayısıyla devrede olması gerekiyor. Ancak LPG sisteminde sıralı olanlarda ecu yazılımına dokunmadan bir başka lpg ECU oluyor diye duyuyoruz.Bunların ilişkilerini en iyi bu tür sistemlerin kontrol mekanizmalarına kafa yoranlar bileceklerdir. Sonuçta laptop bağlanan bir ssitemin komutlarını açık kapalı şeklinde ayar yapanların konu için deaha isabetli bir açaıklama yapabileceğini sanıyorum. Tekrar etmemde yarar var, cut - off dediğiniz şey bir komuttur ve komutun uygulanması için şartların sağlanması ve komutu bir başka komutla şaşırtmamak esastır. Sisteme takılan LPG de sadece mekanik araç ve ekipmanlar olmayıp komutları ve hesaplamaları yapan LPG ECU suna sahiptir. İkisinin kendi arasındaki ilişkisi k-hakkında derinlemesine bilgim olmadığı için bir bilenin açıklama yapmasında fayda vardır. Yakıt vermek ve kesmek aynı mekanizma içerisinde yer alması mantıklı olandır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir
    quote:

    Orjinalden alıntı: pegassus01

    arkadaşlar yazılanları baştan sona okudum banada yokuş aşağı motor viteste iken yakıt yakmıyacağı mantıklı geliyor peki bir sorum olacam (motordan fazla anlamadığım için) lpg de de bu cut-off sistemi devreye giriyormu


    normal koşullarda benzinle veya dizelle çalışan tüm yeni nesil araçların hepsinde ECU yazılımında cut off mevcut olması dolayısıyla devrede olması gerekiyor. Ancak LPG sisteminde sıralı olanlarda ecu yazılımına dokunmadan bir başka lpg ECU oluyor diye duyuyoruz.Bunların ilişkilerini en iyi bu tür sistemlerin kontrol mekanizmalarına kafa yoranlar bileceklerdir. Sonuçta laptop bağlanan bir ssitemin komutlarını açık kapalı şeklinde ayar yapanların konu için deaha isabetli bir açaıklama yapabileceğini sanıyorum. Tekrar etmemde yarar var, cut - off dediğiniz şey bir komuttur ve komutun uygulanması için şartların sağlanması ve komutu bir başka komutla şaşırtmamak esastır. Sisteme takılan LPG de sadece mekanik araç ve ekipmanlar olmayıp komutları ve hesaplamaları yapan LPG ECU suna sahiptir. İkisinin kendi arasındaki ilişkisi k-hakkında derinlemesine bilgim olmadığı için bir bilenin açıklama yapmasında fayda vardır. Yakıt vermek ve kesmek aynı mekanizma içerisinde yer alması mantıklı olandır.


    Evet, LPG'nin kendi Electronic Control Unit (ECU) mapping denilen bir emülasyon tarzı ile (ateşleme zamanları, motor devri, krank mili konumu ve hızı gibi parametreler dikkate alınarak), benzin enjektörlerine giden akımı keserek ama aynı anda da LPG enjektörlerine kopyalayarak otomobilin kendisinden farksız bir sistem kullanmakta, CUT-OFF burada da devreye girmektedir.




  • tanergode, vezir açıklamalarınızdan dolayı çok teşşekür ederim;
    peki arkadaşlar 98 doğan slx ie lerde bu mevcut düzenek varmı yalnız bendeki sıralı tüp değil bu farkediyormu
  • olduğunu zannetmiyorum çünkü ECU yazılımları bayağı ciddi birikim gerektiren ve uzun mühendislik sonrası çıkan ve devamlı olarak update edilen bir software dir. Bu nedenle 2000 yılı sonrasında dahi bazı yeni satırlar eklenerek bazı fonksiyonlar güncellenmiştir.Ama yine de %100 yoktur veya vardır , biliyorum diyemem, sadece görüşlerimi yazdım.

    Cut -off ile DFCO birbirine karıştırmayın .YAkıtı kesmek olan cut-off deyimi illaki olacaktır devamlı yakıt verilmesi söz konusu olamaz. gazı kesince bir nevi cut off oluyor zaten. Ama uzun uzun yazdığım DFCO yani ivmenin azalmasını hesaplayarak yakıtı şurada kesmem uydurdur kararını verebilmek içinn uzun satırlar alan yazılımlar olması şarttır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: pegassus01

    tanergode, vezir açıklamalarınızdan dolayı çok teşşekür ederim;
    peki arkadaşlar 98 doğan slx ie lerde bu mevcut düzenek varmı yalnız bendeki sıralı tüp değil bu farkediyormu




  • açıklaman için teşekür ederim vezir yinede baya bir bilgi sahibi olduk sizin sayenizde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pegassus01 -- 12 Mart 2009; 19:50:24 >
  • Hel yokuş aşağı ,her mevsim yaz , L /100 km niz hep sıfır olsun inşallah
  • Bilgilendirim süper.Herkesin emeğine sağlık.
  • Demek Nisan ve Mayıs ayında hiçkimse yokuş aşağı viteste gitmemiş...

    Sadece yokuş aşağı değil, düz yolda da yakıt tüketimi sıfır olur. Şehiriçinde 70, 80 veya 90'la gittiğinizde varacağınız yere kadar, hatta rotanızda trafik ışıkları da varsa, 1 kilometre öncesinden ayağınızı gazdan çekerseniz ve hızınız 50 km/h'ya kadar da 5. viteste gitmeye devam ederseniz yine yakıt tüketiminiz sıfır olur.

    Yakıt tasarrufunun incelikleri de zaten bu gibi uygulamalardadır.

    Taner Göde
  • "cut off" dediğiniz terimi gerçek anlamında algılamayınız. hiç bir zaman sıfır tüketim olmaz.Ha yokuş aşşağı kontağı kapatırsanız o ayrı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Bu nedenle inişlerde viteste giderseniz yerçekiminden ileri gelen yol gücünü motorun krank miline kadar sevk ettiğiniz ve bu nedenle de motor kendisini döndürmek için silindirlere püskürtme yoluyla gönderilen, bujinin kıvılcımıyla infilak ettirilip piston ile mekanik
    yukarı aşağı ve biyel kolu/krank kombinasyonu ile de döndürme hareketine çevrilen güce ihtiyaç duymayacağı için benzin de püskürtülmez.




    Taner Bey , tebrik etmek istiyorum sizi bu cümle için.Hem içeriği için , hemde uzunluğu için boş vaktim var biraz öğelerinemi ayirsam diye düşünmedim deil.




  • 20 kural

     Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    radtatör ve thermostatın nasıl çalıştığı hakkında güzel bir demo koyuyorum.

    Sart butonuna basınız.Kırmızı ve mavi oklara dikkat ediniz.

    http://auto.howstuffworks.com/cooling-system2.htm


    Vezir akadaşımın verdiği site gerçekten çok güzelmiş, ayrıca kısa sorgulamalar var ki, bilginizi ölçebilesiniz.
    Tüm foruma yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim, ben de geçende arkadaşlarla aynı konuyu tartıştık, bir türlü ikna edemedim yokuş inerken daha düşük viteslerde 0 yakacağını. benim 2 araç da otomatik, inerken O/D off düğmesine basıyorum, genelde 3.viteste iniyor. arada bir frene basma ihtiyacı duyuluyor dik yokuşlarda.
    kısa inişlerde bile vitesi boşa alıp, bunu otomatik viteslerde bile yapan var 3 kuruşun hesabını yapanları anlayamıyorum, hayatınız bu kadar ucuz olamaz derim. vitesteyken bile bazen kontrolü sağlamak mümkün değil.
    motordaki sürtünmeyi azaltarak daha uzun yol gitmek isteyenler bor katkısı kullansın derim. 95 model dizel toyota lucida minibüs var. aldığımda motor kötü durumdaydı, o da forumda başka konu açmıştım, EGR valfi denen meret varmış, iptal edince düzeldi. sonra da bor katkısı koydum. Düz yolda ( aynı yol) 100 km hıza çıkınca ayağımı gazdan çektim ve 80 km'ye kaç saniyede iner diye saydım. bor koymadan önce 7-8 saniye idi, bor uygulamasından sonra 13 saniye olarak ölçtüm, 3 yıl önce de toyota corolla 2004 aldığımda aynı ölçümü yapmıştım, onda da 13 ile 20 saniye idi sonuçlar. burdan çıkan sonuç sürtünme olayının daha rahat hale geldiğidir. bu şekilde benzin sarfiyatını da azaltabilirsiniz. bende çok görülmedi 1-1.5 l arasında farketti sadece, çünkü arada hızlı kullanır ve klimalar yaz- kış açıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahatbek -- 9 Kasım 2009; 12:50:12 >




  • 30 LITRE YURO DIZEL ILE 1100 KM.......ARABAM LUPO 1.2 TDİ.....2001 MODELLL.....

     Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu?
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.