Şimdi Ara

Yokuş aşağı viteste inerken yakıt tüketimi 0 olur mu? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
221
Cevap
2
Favori
35.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğim kadarı ile olay şu şekilde:

    Araç rolantide çalışırken motora yakıt alınır ve pistonların hareketi sağlanır. Vitese geçtiğinde krank miline bağlanır ve hareket eden pistonlar krank milini döndürerek aracı hareket ettirir. Yani rolantide çalışan araç yakıt tüketir. Pistonları hareket etmeyen motor stop eder. Ancak yokuş aşağı durumda araç hareket ettiği için krank mili pistonları yakıt sayesinde değil krank mili döndüğü için harekete devam eder ve piston hareketi için yakıt gerekmez. Yani viteste yokuş aşağı inen araç yakıt tüketmez.

    Yanlışım olabilir ama benim bildiğim olay bundan ibaret.
  • Motor elektrik ve güç ekipmanları gerekli olan tahriği yokuş aşağı ivmelenmeden aldığı için tüketim 0 olur. Gerçi arkadaşlar daha detaylı anlatmışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fosil yakıtla çalışan bir araç çalışıyorsa hangi pozisyonda olursa olsun yakıt tüketmeye devam eder. aracın yerçekimi ile hareket etmesi ile motorun çalışmasını birbirine karıştırmamamk gerekir. Bir motor sadece yakıtla çalışıyorsa ve gelen yakıt sıfır olursa çalışmasının imkanı yoktur. Fizik kanunudur bu zaten. Sıfır olmaz ama çok düşük bir değerde (motorun çalışır vaziyette kalmasını sağlayacak derecede) yakıt tüketir. Yoksa stop eder zaten

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı viteste bırak ister yukarı ister aşağı Yakıt yakmaz Boşa alırsan 0.7 1 arası yakıyor benimki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araca yakıt akışı olmazsa yanma gerçekleşmeyeceği ve için motor stop eder, ama motor freninde araç stop etmez sadece yer çekiminden dolayı kinetik enerjiyle daha fazla çalışır. Sıfır yakıt tüketimi diye bir şey olması imkansız. Bu konu çok tartışıldı ve hala ısrarlı insanlar mevcut ama termodinamik yasalarına aykırı diğer durum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olayın sadece termodinamikle ilgisi yok. Temodinamik yanma odası içini bağlar sadece, motorun yaptığı dönme hareketi ise özünde mekaniktir. Termodinamik, yakıt yakılarak elde edilen enerji mekanik dönme hareketine çevrilene kadar geçerlidir, daha ilerisinde değil. Kaynağı ister yakıt olsun, ister başka bir etken, dışarıdan bir şekilde enerji girişi olduğu sürece de motor bu mekanik dönme hareketini devam ettirebilir. Kontak kapalı halde çalışmayan, boştaki bir motoru kranka boru anahtarı takıp elinizle de çevirebilirsiniz. "Ama benim yanma odama yakıt gelmiyor, ben dönmüyorum" demez, diyemez. Dışarıdan silindirlerin sıkıştırmasını ve sürtünme kuvvetlerini yenecek bir güç uyguladığınız sürece motoru yakıtsız şekilde istediğiniz kadar çevirebilirsiniz.

    Yani özetle viteste yokuş aşağı bıraktığınız ya da gaz kesip yavaşlamaya başlayan araçta, yanma odasına yakıt girmese bile tekerler dönmeye devam ettikçe motor da dönmek zorundadır. Arada mekanik bir bağlanma, mekanik bir iletim söz konusu, burada termodinamik yasası falan çiğnenmiyor. O anki hızla yakıt gelmiyor diye tekerleri kilitleyip stop edecek, duracak değil Gaz vermezseniz, mevcut bulunduğunuz viteste yapabileceği en düşük hıza kadar (crawl speed) yavaşlayıp ya bu hıza yakın, ya da biraz daha üzerinde tekrar yakıt enjeksiyonuna başlar, stop etmemek, durmamak için. Yakıt enjeksiyonunun tekrar başlayacağı bu alt sınır da üreticinin tercihine kalmış, aracın yazılımında, yakıt haritalarında belirlenmiştir.

    Kısacası viteste iken eğer teker dönecekse motor da dönecek, başka şansı yok. Duruma göre ya motor güç üretip tekeri çevirecek, ya da aracın mevcut hızı, enerjisi ile tekerler motoru çevirecek, güç-hareket iletimi duruma göre iki yönde de olabilir. İkinci durumda boşuna yakıt püskürtmeye ihtiyacınız yok. Çünkü motorun hareketi devam ettirmesi için güç üretmesine ihtiyacınız yok.

    Bu potansiyeli gören otomotiv mühendisleri de Cut-off sistemini geliştirdi. Araçların yazılımında, yakıt haritalarında her şey ortada. Belli şartlar konmuş, bu belli şartlar sağlandığında aracın beyni ECU, enjeksiyon sürelerini 0 "sıfır" yap diyor enjektörlere.

    Aracına göre de değişiyor, kimisi demiş ki eğer motor soğutma suyu sıcaklığı uygunsa (motor sıcaksa), devir 1500'ün üzerinde ise, gaz pedalı konumu "sıfır" olduğunda yakıtı kes diyor. Kimisi sınırını 2000 devire koymuş. Kimisi daha düşük. Benim araçta 1000 devire düşene kadar enjektörler cut-off'ta kalabiliyor mesela.

    Şu konuda bile bir sürü kaynak, grafik paylaşılmış, bir okuyun yahu. Sene 2015 olmuşken, geçmişi neredeyse 30 yıla dayanan bu sistemi hala anlamamakta ısrar eden sizlersiniz. Takmışsınız bir "yakıt gelmezse motor dönmez, yanma olmazsa stop eder"e aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorsunuz. Evet boşta ise dönmez, çünkü boş viteste motorun dışarıya mekanik bir bağlantısı yok. Kendi içindeki karşıt kuvvetleri yenip hareketini devam ettirebilmesi için enerjiye, yakıta ihtiyaç duyar. Eğer viteste ise ve motora ters yönde (tekerlerden motora doğru) mekanik bir güç, dönme hareketi aktarımı söz konusu ise, yakıtsız şekilde de bal gibi döner. Dönüyor da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 18 Nisan 2015; 11:29:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Fosil yakıtla çalışan bir araç çalışıyorsa hangi pozisyonda olursa olsun yakıt tüketmeye devam eder. aracın yerçekimi ile hareket etmesi ile motorun çalışmasını birbirine karıştırmamamk gerekir. Bir motor sadece yakıtla çalışıyorsa ve gelen yakıt sıfır olursa çalışmasının imkanı yoktur. Fizik kanunudur bu zaten. Sıfır olmaz ama çok düşük bir değerde (motorun çalışır vaziyette kalmasını sağlayacak derecede) yakıt tüketir. Yoksa stop eder zaten

    sizin mantığınız ile 6 bin devir de iken bir anda kontağı kapattığımızda da motor durana kadar (5-10 saniye) araç yakıt yakar. Enjektöre elektrik gitmeden değil mi. Biraz enjeksiyon , cut-off nedir öğrenin bence




  • Rampa aşşa boşta yakar çünkü araba fazla hizlaniyor motor ona uyuyor fakat viteste ona hizlanma kotasi koyuyorsunuz ve serbest birakmiyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşta hiçbir zaman inmem , yüksek viteste salarım usulca insin negerek var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben uzun ve eğimli bir yolda gazdan ayağımı çektim, anlık tüketim sıfırdı ama menzil birer birer azalmaya devam etti. Yani az da olsa gaza basmayınca da yaktığını düşünüyorum,
  • O.B.K kullanıcısına yanıt
    peki benim anlamadığım şu;

    madem motorun tüketimi 0 o zaman motor nasıl çalışır durumda kalabiliyor silindirler sonuçta kareket halinde.(bilmediğim için sorduyorum)
    bu durumda 0 a çok yakın tüketim var diyebilirmiyiz? yoksa gerçekten tüketim 0 mı?
  • Bu tartışılan olayın olduğu şartlarda motorda yağlanma nasıl sağlanıyor?
    Piston hareketiyle mi, elektrik enerjisi ile mi, yakıt yakarak mı?
    Karterdeki yağın motoru yağlaması pistonları aşağı yukarı hareketi esnasında haznedeki yağa bulaşmasıyla mı oluyor yağlanma?
  • Cut-off sistemi olan araçlarda herkes sıfır sanar ancak değildir. Araç kompresyonu ayarlayacak kadar çok az yakıt gönderiyor ben obd yi bağladığımda gördüm hatta kompresyonda yakıt düzeltmesi dahi yapıyor. 2000 devirden sonra iyice azaltıyor. Araç vtec 2

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konudan biraz uzaklaşmış olucam ama Araç yokuş yukarı çıkarken daha zengin karışım mı hazırlıyor öyleyse yokuşta olduğunu hangi sensörlerden anlıyor
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Aracın yokuş aşağıya giderken dönüşünü sağlayan kinetik güç ve piston hareketi başka şey, motora yakıt gelmemesi başka şey. İkisini karıştırmayın. Çok düşük miktarda yakıt girişi devam eder sıfır olamaz. Yıl 2015 olmuş ama biz hala tekerlek kullanıyoruz ona bakarsanız konunun 2015 le 1963 le filan ilgisi yok fizik ve termodinamik kurallarıyla ilgisi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urukhrai -- 18 Nisan 2015; 23:03:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Bence cut-off sisteminin ne olduğunu siz öğrenin önce

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • nasıl olur ya yakıt tüketimi sıfır. o zaman motor niye stop etmiyor. yakıtsın salın bayır aşşaa bakalım ne oluyor. yakıta gerek duyuyor mu duymuyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Bence cut-off sisteminin ne olduğunu siz öğrenin önce

    bilmediğiniz belli. Eğer bizzat gözünüzle görüp kulağınız ile duymak istiyorsanız, LPG li bir araç bulun lpg enjektörleri sesli çalışan ( landirenzo epey sesliydi bendeki ) bir arkadaşınıza direksiyon başına geçmesini söyleyin siz de kaputu açıp iyi bir şekilde LPG enjektörlerini dinleyin, arkadaşınıza araç devrini yükseltip bir anda gazlan ayağını çekmesini söyleyin, bakalım motor devri 1500 lere düşene kadar enjektörün çat çat çat sesini duyabilecekmisiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    Aracın yokuş aşağıya giderken dönüşünü sağlayan kinetik güç ve piston hareketi başka şey, motora yakıt gelmemesi başka şey. İkisini karıştırmayın. Çok düşük miktarda yakıt girişi devam eder sıfır olamaz. Yıl 2015 olmuş ama biz hala tekerlek kullanıyoruz ona bakarsanız konunun 2015 le 1963 le filan ilgisi yok fizik ve termodinamik kurallarıyla ilgisi var.

    Yukarıda gerekçeleri ile birlikte onca şey yazdım, hala boş boş yok termodinamik, fizik iki kelime öğrenmişsiniz tekrarlayıp duruyorsunuz, başlıklar var, peki içerik? Yok. Altını doldurun bari. Ben termodinamik nerede geçerli, mekanik nerede geçerli açıklamaya çalıştım ama şu içerikten yoksun bomboş cevapla hiç bir şey anlamadığınız belli oldu.

    Hı hı, öyle İşte bunlar hep termodinamik. Çok havalı bir kelime. Termodinamik dediniz mi işlem tamam, başka hiç bir şey yazmaya gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 19 Nisan 2015; 11:41:49 >




  • Mesaj aralarında ifade ettiğiniz alaycı ve aşağılayıcı söylemleri beşle çarpıp aynen iade ediyorum..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.