Şimdi Ara

YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİNİ KALDIRIN !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
2
Favori
27.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bazılarınızın malumu önceki aracım 2013 jetta 1.4 tsi dsg highline idi. Ondan önceki aracım da 2012 jetta 1.4 tsi trendline idi. İhtiyaçtan dolayı araç değişikliği oldu ve yaklaşık 3 aydır imzamdaki aracı kullanıyorum.

    Bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine aracın menusunden yokuş desteğini kaldırdım ve sonuç !

    Önceleri bir çok kişinin eksi olarak gördüğü benim de biraz canımı sıkan , aracın ilk iki vitesteki hantallığının sebebi buymuş...

    Araca hantallık katan, aracı sıkan tutan, direksiyonu sertleştiren, reflekslerini ağırlaştıran, ve belki yavaşlıkla beraber daha çok yakmasına sebep olan

    Yokuş Kalkış Desteği !

    Menüden tıklar tıklamaz robotik bir ses geldi ve aracın altından bir ağırlığın kalkıp hafiflediğini hissettim.

    Direksiyon hafifledi, kalkışlar gidişler vites geçiş tepkileri atikleşti, zıp zıp zıplamaya başladı :D

    Aslında farketmiş olduğum manuel trendline jettadan - highline dsg jettaya geçişte bariz bir ağırlık ve araçta kendini sıkma mevcuttu.

    Ben bunu şanzımandan, motorun yeni olmasından veya jantlardandır diye önemsememiştim

    Manuel jetta 1.4 tsi 1 yıl içinde ortalama 6 lt yakmışken dsg highline 1.4 tsi jetta 8 lt den aşağı düşürememiştim.

    Öyle görünüyor ki bu fark "yokuş kalkış desteği" nden kaynaklanıyormuş.

    Aynı hantallığı c-max titanium yorumlarında da okumuştum.

    Aracında bu sisteme sahip olan arkadaşlar sistemi kaldırıp burada deneyimlerini bizimle paylaşın.

    Hatta test sürüşü yapan arkadaşlar da bu mevzuyu dikkate alarak bir daha denesinler.

    Eğer bu sistem tüm araçlarda aynı etkiyi gösteriyorsa araçlarımızı yeniden keşfedicez demektir

    Umarım bu mevzu foruma faydalı olacaktır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jetta01 -- 29 Aralık 2014; 20:35:05 >







  • psikolojik olmuş biraz. yokuş kalkış desteği ile ortalama tüketim pek alakası yok malesef. fakat ilk kalkış anlarında rahatlık olmuştur kesinlikle.
  • baslik yanlis olmus bahsettiginiz sorunlara yol acan yokus kalkis destegi degil, anti patinaj sistemidir. cogu aracta ikisi beraber devre disi birakiliyor ondan karistirdiniz sanirim. hayirli gunler
  • Courier aracimda deneyecegim ben de bakalim nasil olacak
  • ilginc geldi banada, direksyonu niye sertlestirsin ki....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_500

    ilginc geldi banada, direksyonu niye sertlestirsin ki....

    elektriksel bir yük bindirdiği için olabilir.
  • Arkadasin ,manuel astra 1.6cdti aracini kullaniyorum bazen; duz yolda bile debriyaji birakirken ben daha gaza basmadan kendi benim yerime basiyor.. aliskinim aragaz vermeye, bunu yapinca arac afalliyor işin ilginci bazen gaz vermiyor, bu sefer de ayağım alışmış oluyor gaz vermemeye, araba pat diye stop ediyor..sonra marşa basinca eco denen cenabet sistem default olarak aciliyor..o ayri bir cinnetlik sistem.. crack atasim geliyor ecu ya
    ayni sistem 2.2tdci 155lik transitte cok daha kararli calisiyordu; yük varken bile kasada, gaza dokunmadan rampada kalkip gidiyordu..
    Ama boyle surucuyle soforun arasina giren sistemlerin alayina karşıyım.. reflexler falan köreliyor, insan pratikligini kaybediyor..
    Şu an eski direksiyonlarin tepkilerini ozledigimiz gibi, gunu gelince daha mekanik araclari ozleyecegiz.. madem otomatik pilot yapin kökten kurtulalim
    Diyeceksiniz ki "rampa bayir kac kere kalkis yapiyorsun ki yokus kalkisa minnet edeceksin" rampa cikmadan s.cmaya gidemiyoruz bulundugum muhitte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Arkadasin ,manuel astra 1.6cdti aracini kullaniyorum bazen; duz yolda bile debriyaji birakirken ben daha gaza basmadan kendi benim yerime basiyor.. aliskinim aragaz vermeye, bunu yapinca arac afalliyor işin ilginci bazen gaz vermiyor, bu sefer de ayağım alışmış oluyor gaz vermemeye, araba pat diye stop ediyor..sonra marşa basinca eco denen cenabet sistem default olarak aciliyor..o ayri bir cinnetlik sistem.. crack atasim geliyor ecu ya
    ayni sistem 2.2tdci 155lik transitte cok daha kararli calisiyordu; yük varken bile kasada, gaza dokunmadan rampada kalkip gidiyordu..
    Ama boyle surucuyle soforun arasina giren sistemlerin alayina karşıyım.. reflexler falan köreliyor, insan pratikligini kaybediyor..
    Şu an eski direksiyonlarin tepkilerini ozledigimiz gibi, gunu gelince daha mekanik araclari ozleyecegiz.. madem otomatik pilot yapin kökten kurtulalim
    Diyeceksiniz ki "rampa bayir kac kere kalkis yapiyorsun ki yokus kalkisa minnet edeceksin" rampa cikmadan s.cmaya gidemiyoruz bulundugum muhitte
    Okurken bir yokuş kalkış desteği nelere kader dedim yemin ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    Okurken bir yokuş kalkış desteği nelere kader dedim yemin ediyorum.

    Alıntıları Göster
    imzamdaki aracta yokuş kalkış desteği mevcut ama sizin dediğiniz gibi hantallık falan şimdiye kadar yaşamadım ama şöyle birşey var stepwayin dizel versiyonunda yokuş kalkış desteği aktif değil sonradan aktif eden arkadaşlar ise bilgisayardan eğim ayarı yapılabildiğini eğimi 0 yapınca ve düz yolda bile tuttugunu söylemişlerdi.

    sanırım kullandığınız jetta dsg düz yolda tuttuğu için bu durumu yaşadınız yine aynı şekilde fordda düz yolda tutuyor olabilir. eğim ayarı yapılabiliyorsa eğim ayarını arttırın sadece dik yokuşlarda devreye girer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    imzamdaki aracta yokuş kalkış desteği mevcut ama sizin dediğiniz gibi hantallık falan şimdiye kadar yaşamadım ama şöyle birşey var stepwayin dizel versiyonunda yokuş kalkış desteği aktif değil sonradan aktif eden arkadaşlar ise bilgisayardan eğim ayarı yapılabildiğini eğimi 0 yapınca ve düz yolda bile tuttugunu söylemişlerdi.

    sanırım kullandığınız jetta dsg düz yolda tuttuğu için bu durumu yaşadınız yine aynı şekilde fordda düz yolda tutuyor olabilir. eğim ayarı yapılabiliyorsa eğim ayarını arttırın sadece dik yokuşlarda devreye girer.

    Alıntıları Göster
    Bence de biraz psikolojik olmuş sizdeki.. Sürdüğüm 160lik dsg passatta bu açıkken, araç kalkışta uyuşuk 1 saniye geç tepki veren bir halde oluyor. Kapatınca klasik tork konvertörlüler gibi ayak frenden çekince hafif ilerliyor ve ilk kalkışta gaza daha hızlı tepki verip çabuk kalkış yapıyor. Ama onun dışında yok direksiyonda hafifleme, yok tüketim farkı, sürüşün gerginleşmesi vs gibi bir şey hissetmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    imzamdaki aracta yokuş kalkış desteği mevcut ama sizin dediğiniz gibi hantallık falan şimdiye kadar yaşamadım ama şöyle birşey var stepwayin dizel versiyonunda yokuş kalkış desteği aktif değil sonradan aktif eden arkadaşlar ise bilgisayardan eğim ayarı yapılabildiğini eğimi 0 yapınca ve düz yolda bile tuttugunu söylemişlerdi.

    sanırım kullandığınız jetta dsg düz yolda tuttuğu için bu durumu yaşadınız yine aynı şekilde fordda düz yolda tutuyor olabilir. eğim ayarı yapılabiliyorsa eğim ayarını arttırın sadece dik yokuşlarda devreye girer.

    Alıntıları Göster
    Valla benim araçta yokuş kalkış desteği candır. Canandır.

    Sarıyer yokuşlarında..
    MEcidiyeköy ve KAğıthanenin eğim olarak köy yolları ile yarışan bayırlarında..
    Haftasonu AVM'lerin eksi bilmem kaçıncı otoparkından döne döne yukarı çıkılan ancak yoğunuktan milim milim ilerlenen yollarında..

    öyle işime yarıyor ki..

    Eskiden B sınıfı aracımı zor parkettiğim bayır kenarı evimin önünde şimdi tak tak sokuyorum heryere.. Adam i20 ile giremiyor dimdik bayırda 2 aracın arasına.. Ben tak tuk giriyorum.




  • Civic 2009 hb kullanıyorum yokuş kalkış desteği sadece belli bir eğimden sonra otomatik devreye giriyor, eğim az gelir devreye girmeze fren pedalina iki kere yavasca pompalarsam sistem yine devreye giriyor. Honda işi biliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Valla benim araçta yokuş kalkış desteği candır. Canandır.

    Sarıyer yokuşlarında..
    MEcidiyeköy ve KAğıthanenin eğim olarak köy yolları ile yarışan bayırlarında..
    Haftasonu AVM'lerin eksi bilmem kaçıncı otoparkından döne döne yukarı çıkılan ancak yoğunuktan milim milim ilerlenen yollarında..

    öyle işime yarıyor ki..

    Eskiden B sınıfı aracımı zor parkettiğim bayır kenarı evimin önünde şimdi tak tak sokuyorum heryere.. Adam i20 ile giremiyor dimdik bayırda 2 aracın arasına.. Ben tak tuk giriyorum.

    Alıntıları Göster
    Aracım golf dsg frene sonuna kadar basmadan yokus kalkıs destegı devreye gırmiyor zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.

    Aracım golf dsg frene sonuna kadar basmadan yokus kalkıs destegı devreye gırmiyor zaten

    Alıntıları Göster
    Yokuş kalkış desteği , arabanın ileri fırlamasını değil, geri kaçmasını engeller..

    Doğuş grubu bunu farklı kullanıyorsa bilemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Yokuş kalkış desteği , arabanın ileri fırlamasını değil, geri kaçmasını engeller..

    Doğuş grubu bunu farklı kullanıyorsa bilemem

    Alıntıları Göster
    Aracımda hill holder var ve çok memnunum. Varsın biraz geç tepki versin, yokuşlarda tamponuma yaslanmış bekleyen dallamalara çarpmak istemem doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Aracımda hill holder var ve çok memnunum. Varsın biraz geç tepki versin, yokuşlarda tamponuma yaslanmış bekleyen dallamalara çarpmak istemem doğrusu

    Alıntıları Göster
    garip bir durum. arabasında bu özellik olan arkadaşlar da denerse iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alicnouma

    garip bir durum. arabasında bu özellik olan arkadaşlar da denerse iyi olur

    Alıntıları Göster
    Benimde yokuş kalkış desteğim fren pedalına kuvvetlice basınca devreye giriyor. Çok yokuşlar da işe yarıyor ve zevkli. TRC'de (patinaj önleme) var bende ve istersem devre dışı bırakabiliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Aracımda hill holder var ve çok memnunum. Varsın biraz geç tepki versin, yokuşlarda tamponuma yaslanmış bekleyen dallamalara çarpmak istemem doğrusu

    Alıntıları Göster
    Ben imzam da bulunan araçta genelde yokuş kalkış sistemini kapalı tutuyorum.
    Kapalı tutmamın nedeni ise eskişehir de yaşıyor olmam ve istanbul ya da ankara ya göre çok dik yokuşların olmaması(İstanbul da ki bazı yokuşlardan korkunca tabi ki seve seve açıyorum)
    İkinci neden ise düz yolda ışıklarda durduk yokuş kalkış destek sistemi açık ve yeşil ışık yandı. Debriyajdan ayağımı kaldırınca ufak ufak gitmeye başlayan alet yokuş kalkış destek sistemi açık diye gitmiyor illa ki gaz vermen gerekli ( bunun ortalama yakıta etkisi olabilir mi ? veya etkisi olursa ne kadar olur? onu bilemem işte)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    baslik yanlis olmus bahsettiginiz sorunlara yol acan yokus kalkis destegi degil, anti patinaj sistemidir. cogu aracta ikisi beraber devre disi birakiliyor ondan karistirdiniz sanirim. hayirli gunler

    Sistem menüsünde yokuş kalkış ile TCS ayrı ayrı devre dışı bırakılıyor.

    Ben de aynı araçta TCS ve yokuş kalkışı devre dışı bırakarak kısa bir mesafe sürdüm,sanki bana da kalkış daha seri gibi geldi psikolojik de olabilir ancak tekrar açıp aradaki farkı görmek lazım bunu deneyemedim en kısa zamanda deneyeceğim.
  • Yokuş kalkış desteği kaldırılabiliyor mu?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.