Şimdi Ara

0 mı? 2. el mi? Büyük kararsızlık !!! ( mitsubishi colt vs opel corsa )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Önümüzdeki bir ay içinde bir araba alacağım ve ilk arabam olucak kısmetse, 5-6 bin lira peşinat üzerine kredi çekip 20-25 bin civarlarına tamamlayıp bir seçim yapıcam, sorun bu noktada başlıyo işte :S

    0 araç olarak aklımda tek bir marka var oda seat ibiza, fakat ibizayı seçersem gerçekten üst limiti zorlamış olucam ve sonuç olarak sıfır bir araca binicem,

    diğer yandan 2.el de iste citroen C4'ler çok cezbedici duruyo ve mantıklı bir seçim gibi gözüküyo, 3 ila 5 yaş arasında 20-25 lira arasında gayet temiz C4 bulmak mümkün..

    Sizlerin fikirlerini almak istiyorum ve az çok kararımı kesinleştirip arabama kavuşmak istiyorum :)

    Edit:


    Merhabalar

    Öncelikle öneride bulunan arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum.

    Karar büyük ölçüde kesinleşti gibi bugün Seat ibiza'ya baktım, yapılı olduğum için(1,95 95kg. :) ) biraz boğucu geldi ve rahat edemedim gibi.

    Sonrasında aklımda olan fakat fiyatı nedeniyle elediğim mitsubishi colt a bakma kararı aldım aile büyükleriyle beraber, zaten çok fazla bu araçla ilgilenmiştim ve özelliklerinide çok iyi biliyorum. Galeride bindim orasını burasını kurcaladıktan sonra gayet rahat, ferah görüş açısı, malzeme kalitesi vs. gayet tatmin edici geldi, ibizadaki boğuculuk yoktu. Florya da bulunan Mar oto ile pazarlığımızı yaptık ve sonuç olarak 5 kapı otomatik vites + park sensörü hediye olarak fiyatı 29.000 liraya bırakacaklarını söylediler. Önümüzdeki 2 hafta içerisinde muamelelere başlanacak ve mitsubishi colt ailesine katılacağım

    Sevincimi paylaşmak istedim malum ilk arabam olacak maruz görünüz





    EDİT:


    Merhabalar,

    Yukarda yazdığım gibi colt a kesin gözüyle bakıyordum hatta muameleler dahi başlamak üzereydi.
    Hatta test sürüşüne dahi çıktım ve çok beğendim aracı

    Fakaaatttttt!!!!

    Opel corsa yı görene kadar :S corsanın 1.2 easytronic enjoy 111.yıl versiyonu inanılmaz derecede kararsızlık yarattı.

    Colt u eledim gibi, niye derseniz aracın istepnesi yok :S tamir kiti veriyolar ve malum türkiyenin yollarının halinide hepimiz biliyoruz herhangi bir lastik patlama durumunda inanılmaz bir mağduriyet ortaya çıkacaktır.

    Sizlere sorum şu corsa 1.2 easytronic enjoy 111. yıl ı nasıl bilirsiniz ve tavsiye edermisinz coltla kıyasladığımızda ne gibi + ve - leri vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IwannaOnlyLucK -- 1 Aralık 2010; 18:36:38 >







  • Bu ülke insanı beni 2. elden tiksindirdi, neden?

    - çoğu araca değerinden fazla değer biçiliyor, (uyanık milletiz ya)
    - çoğu araç sahibi donanımını bilmiyor, bilse bile FULL + FULL + PLUS + ÜBER DOLU ayağına yatıyor
    - çoğu aracın bakım geçmişi karışık,
    - aracın temiz olduğunu anlamak güç, bazı servisler anlıyor, bazısı anlamıyor, iyi usta tanıdığın yoksa sıkıntı oluyor
    - aracın nasıl kullanıldığını hiçbir şekilde bilemiyorsun (ne öğretmen ne avukatlar gördüm apaçi gibi basan.. onlar bile bir kriter değil artık)
    - kelepir araçların çoğu da esasen sorunlu oluyor (gizli teşhisim :)
    - ben bu güzelim ülkede, 220 liralık Sony CDX-GT23 (o zmnki fiyat) 500 milyonluk çok kalite tesisat taktırdım diye yedirilmeye çalışıldığını bile gördüm
    - ben bu ülkede sırf sıra var diye 0'ından 6-7 milyar daha pahalı satmaya çalışan insanlar gördüm (bkz: sahibinden.com Golf ve Scirocco ilanları)
    - ben bu ülkede sırf moda diye OPAK olduğu halde beyaz renkli araca daha fazla fiyat çeken insanlar gördüm
    - yine bu ülkede ben, 10.000km ya yaptım ya yapmadım denilen lastiğin diş derinliğinin 3mm'nin çoook altında çıktığını gördüm, söyledim cevap veremediler..

    sonuç olarak, bu ülkenin kaprisli, kompleksli, manyak, Rolls Royce sattığını sanan insanıyla, noteriyle, ekspertiziyle bilmemnesiyle uğraşma, ben uğraşmayı denedim pişman oldu en sonunda gittik paşa paşa 0km aldık anneme de babamada, her gün şükrediyoruz, bende her allahın günü harcadığım vaktime lanet ediyorum, çek kredini paşa paşa al Ibiza'nı (farklı şehirlerdeki bayileri ara, mümkünse birbirlerine düşür en düşük fiyatı almaya çalış, teslim esnasında da park sensörü, karter koruma, paspas vb. gibi şeyler kapmaya bak)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Bu ülke insanı beni 2. elden tiksindirdi, neden?

    - çoğu araca değerinden fazla değer biçiliyor, (uyanık milletiz ya)
    - çoğu araç sahibi donanımını bilmiyor, bilse bile FULL + FULL + PLUS + ÜBER DOLU ayağına yatıyor
    - çoğu aracın bakım geçmişi karışık,
    - aracın temiz olduğunu anlamak güç, bazı servisler anlıyor, bazısı anlamıyor, iyi usta tanıdığın yoksa sıkıntı oluyor
    - aracın nasıl kullanıldığını hiçbir şekilde bilemiyorsun (ne öğretmen ne avukatlar gördüm apaçi gibi basan.. onlar bile bir kriter değil artık)
    - kelepir araçların çoğu da esasen sorunlu oluyor (gizli teşhisim :)
    - ben bu güzelim ülkede, 220 liralık Sony CDX-GT23 (o zmnki fiyat) 500 milyonluk çok kalite tesisat taktırdım diye yedirilmeye çalışıldığını bile gördüm
    - ben bu ülkede sırf sıra var diye 0'ından 6-7 milyar daha pahalı satmaya çalışan insanlar gördüm (bkz: sahibinden.com Golf ve Scirocco ilanları)
    - ben bu ülkede sırf moda diye OPAK olduğu halde beyaz renkli araca daha fazla fiyat çeken insanlar gördüm
    - yine bu ülkede ben, 10.000km ya yaptım ya yapmadım denilen lastiğin diş derinliğinin 3mm'nin çoook altında çıktığını gördüm, söyledim cevap veremediler..

    sonuç olarak, bu ülkenin kaprisli, kompleksli, manyak, Rolls Royce sattığını sanan insanıyla, noteriyle, ekspertiziyle bilmemnesiyle uğraşma, ben uğraşmayı denedim pişman oldu en sonunda gittik paşa paşa 0km aldık anneme de babamada, her gün şükrediyoruz, bende her allahın günü harcadığım vaktime lanet ediyorum, çek kredini paşa paşa al Ibiza'nı (farklı şehirlerdeki bayileri ara, mümkünse birbirlerine düşür en düşük fiyatı almaya çalış, teslim esnasında da park sensörü, karter koruma, paspas vb. gibi şeyler kapmaya bak)
    quote:

    Bu ülke insanı beni 2. elden tiksindirdi, neden?

    - çoğu araca değerinden fazla değer biçiliyor, (uyanık milletiz ya)
    - çoğu araç sahibi donanımını bilmiyor, bilse bile FULL + FULL + PLUS + ÜBER DOLU ayağına yatıyor
    - çoğu aracın bakım geçmişi karışık,
    - aracın temiz olduğunu anlamak güç, bazı servisler anlıyor, bazısı anlamıyor, iyi usta tanıdığın yoksa sıkıntı oluyor
    - aracın nasıl kullanıldığını hiçbir şekilde bilemiyorsun (ne öğretmen ne avukatlar gördüm apaçi gibi basan.. onlar bile bir kriter değil artık)
    - kelepir araçların çoğu da esasen sorunlu oluyor (gizli teşhisim :)
    - ben bu güzelim ülkede, 220 liralık Sony CDX-GT23 (o zmnki fiyat) 500 milyonluk çok kalite tesisat taktırdım diye yedirilmeye çalışıldığını bile gördüm
    - ben bu ülkede sırf sıra var diye 0'ından 6-7 milyar daha pahalı satmaya çalışan insanlar gördüm (bkz: sahibinden.com Golf ve Scirocco ilanları)
    - ben bu ülkede sırf moda diye OPAK olduğu halde beyaz renkli araca daha fazla fiyat çeken insanlar gördüm
    - yine bu ülkede ben, 10.000km ya yaptım ya yapmadım denilen lastiğin diş derinliğinin 3mm'nin çoook altında çıktığını gördüm, söyledim cevap veremediler..

    sonuç olarak, bu ülkenin kaprisli, kompleksli, manyak, Rolls Royce sattığını sanan insanıyla, noteriyle, ekspertiziyle bilmemnesiyle uğraşma, ben uğraşmayı denedim pişman oldu en sonunda gittik paşa paşa 0km aldık anneme de babamada, her gün şükrediyoruz, bende her allahın günü harcadığım vaktime lanet ediyorum, çek kredini paşa paşa al Ibiza'nı (farklı şehirlerdeki bayileri ara, mümkünse birbirlerine düşür en düşük fiyatı almaya çalış, teslim esnasında da park sensörü, karter koruma, paspas vb. gibi şeyler kapmaya bak)


    +5000

    Aynen arkadaşın söylediği her kelimeye katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Bu ülke insanı beni 2. elden tiksindirdi, neden?

    - çoğu araca değerinden fazla değer biçiliyor, (uyanık milletiz ya)
    - çoğu araç sahibi donanımını bilmiyor, bilse bile FULL + FULL + PLUS + ÜBER DOLU ayağına yatıyor
    - çoğu aracın bakım geçmişi karışık,
    - aracın temiz olduğunu anlamak güç, bazı servisler anlıyor, bazısı anlamıyor, iyi usta tanıdığın yoksa sıkıntı oluyor
    - aracın nasıl kullanıldığını hiçbir şekilde bilemiyorsun (ne öğretmen ne avukatlar gördüm apaçi gibi basan.. onlar bile bir kriter değil artık)
    - kelepir araçların çoğu da esasen sorunlu oluyor (gizli teşhisim :)
    - ben bu güzelim ülkede, 220 liralık Sony CDX-GT23 (o zmnki fiyat) 500 milyonluk çok kalite tesisat taktırdım diye yedirilmeye çalışıldığını bile gördüm
    - ben bu ülkede sırf sıra var diye 0'ından 6-7 milyar daha pahalı satmaya çalışan insanlar gördüm (bkz: sahibinden.com Golf ve Scirocco ilanları)
    - ben bu ülkede sırf moda diye OPAK olduğu halde beyaz renkli araca daha fazla fiyat çeken insanlar gördüm
    - yine bu ülkede ben, 10.000km ya yaptım ya yapmadım denilen lastiğin diş derinliğinin 3mm'nin çoook altında çıktığını gördüm, söyledim cevap veremediler..

    sonuç olarak, bu ülkenin kaprisli, kompleksli, manyak, Rolls Royce sattığını sanan insanıyla, noteriyle, ekspertiziyle bilmemnesiyle uğraşma, ben uğraşmayı denedim pişman oldu en sonunda gittik paşa paşa 0km aldık anneme de babamada, her gün şükrediyoruz, bende her allahın günü harcadığım vaktime lanet ediyorum, çek kredini paşa paşa al Ibiza'nı (farklı şehirlerdeki bayileri ara, mümkünse birbirlerine düşür en düşük fiyatı almaya çalış, teslim esnasında da park sensörü, karter koruma, paspas vb. gibi şeyler kapmaya bak)





    Alfa aşığı bir insanım. Param sıfır bir Alfaya yetmiyor sırf bu yüzden 0 km hiç sevmediğim bir otomobil alacağım önümüzdeki aylarda. Sıfır otomobilini al. 2 yıl boyunca hiç bir şekilde tamire falan parada vermezsin. Geçmişini sen bilirsin için rahat eder. Başkalarının kahrını çekmezsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Bu ülke insanı beni 2. elden tiksindirdi, neden?

    - çoğu araca değerinden fazla değer biçiliyor, (uyanık milletiz ya)
    - çoğu araç sahibi donanımını bilmiyor, bilse bile FULL + FULL + PLUS + ÜBER DOLU ayağına yatıyor
    - çoğu aracın bakım geçmişi karışık,
    - aracın temiz olduğunu anlamak güç, bazı servisler anlıyor, bazısı anlamıyor, iyi usta tanıdığın yoksa sıkıntı oluyor
    - aracın nasıl kullanıldığını hiçbir şekilde bilemiyorsun (ne öğretmen ne avukatlar gördüm apaçi gibi basan.. onlar bile bir kriter değil artık)
    - kelepir araçların çoğu da esasen sorunlu oluyor (gizli teşhisim :)
    - ben bu güzelim ülkede, 220 liralık Sony CDX-GT23 (o zmnki fiyat) 500 milyonluk çok kalite tesisat taktırdım diye yedirilmeye çalışıldığını bile gördüm
    - ben bu ülkede sırf sıra var diye 0'ından 6-7 milyar daha pahalı satmaya çalışan insanlar gördüm (bkz: sahibinden.com Golf ve Scirocco ilanları)
    - ben bu ülkede sırf moda diye OPAK olduğu halde beyaz renkli araca daha fazla fiyat çeken insanlar gördüm
    - yine bu ülkede ben, 10.000km ya yaptım ya yapmadım denilen lastiğin diş derinliğinin 3mm'nin çoook altında çıktığını gördüm, söyledim cevap veremediler..

    sonuç olarak, bu ülkenin kaprisli, kompleksli, manyak, Rolls Royce sattığını sanan insanıyla, noteriyle, ekspertiziyle bilmemnesiyle uğraşma, ben uğraşmayı denedim pişman oldu en sonunda gittik paşa paşa 0km aldık anneme de babamada, her gün şükrediyoruz, bende her allahın günü harcadığım vaktime lanet ediyorum, çek kredini paşa paşa al Ibiza'nı (farklı şehirlerdeki bayileri ara, mümkünse birbirlerine düşür en düşük fiyatı almaya çalış, teslim esnasında da park sensörü, karter koruma, paspas vb. gibi şeyler kapmaya bak)





    Alfa aşığı bir insanım. Param sıfır bir Alfaya yetmiyor sırf bu yüzden 0 km hiç sevmediğim bir otomobil alacağım önümüzdeki aylarda. Sıfır otomobilini al. 2 yıl boyunca hiç bir şekilde tamire falan parada vermezsin. Geçmişini sen bilirsin için rahat eder. Başkalarının kahrını çekmezsin.

    Alıntıları Göster
    Dostum aslında bu tamamen senin bütçenle ilgili birşey.
    Bütçeyi zorlamak derken iyice hesap kitap yapmak lazım, yarın birgün kredi taksidini ödeyemeyecek duruma girer misin? Hani bunun daha kaskosu var, vergisi var, benzini var...
    Yok ben şu kadar taksidi her şekilde öderim dersen bence sıfır almak artık en iyisi.
    Arkadaşların dediği gibi, en az iki yıl hiç başın ağrımaz.
    Bir sıkıntı olsa garantisi var der ekşirsin servise.
    Beş sene kullanıp bugünün parasıyla 15 milyara satsan yine zarar etmemiş sayılırsın bence. Sonuçta arabayı sıfır aldın, keyfini sen sürdün. Ki o kadar da kayıp olmaz muhtemelen.
    Araba biraz da keyif işi sonuçta, bunu da en iyi sıfır araba verir.

    Bu arada janjan'ın söylediklerine katılıyorum, ama bu beter durum sadece araba alırken değil satarken de yaşanıyor. Ben sahibinden'de 4 tane araba alıp sattım, artık o kadar sıtkım sıyrıldı ki bir sonraki aracım artık sıfır olsun, gönlüme göre birşey alayım ve uzun yıllar aynı arabayı kullanayım istiyorum.

    Adam telefonda bismillah "koçum kaça olur şindi bu en son?" diye lafa giriyor. Hani kazası belası var mı diye önce inceletmeyi bi kenara bırak, abi insan alacağı malı gözüyle görüp incelemeden fiyatını konuşur mu? Sonuçta sıfır almıyosun ki hepsi aynı olsun, belki hor kullandım, sağı solu çizik, belki koltukları kokuyor, belki ön göğüslük çizik içinde? Müşteri çeki kabul edermisinden tut, internet cafesiyle dağ başındaki arsasıyla takas teklif eden, memurum mardinden arıyorum bana kaça bırakırsın diyen, hiç tanımadığı adama vade yaparmısın diye soran, almiycam zaten de bence çok saçma bi fiyat, araban zaten şöyle böyle diye sadece yorum yapmak için ilan sahiplerine mesaj atan......

    Bir de fiyatlama meselesi var ki, hiç görüşmeyelim. Evet, herkes bir diğerine bakıp ona göre fiyat yazıyor ve bu da fiyatları şişiriyor. Ama şu da var, sen kaç yazarsan yaz adam zaten %10 altını teklif ediyor. Sen benim yaptığım gibi ilana uzun uzun açıklama yazıp sonra da "en son fiyatım da şudur, pazarlık teklif etmeyin" diye yazsan da bu durum değişmiyor. Adam yine o açıklamayı okumuyor, yine arsızlık yapıyor, yine sana öyle bir fiyat teklif ediyor ki sinirlerini bozuyor. Yoksa o yüksek fiyatlar yazılırken çoğu zaten "ya tutarsa" diye girdiğini ve bunun altına satılacağını biliyor ve kabul ediyor.

    Bütün bunlardan hareketle, paran varsa veya bu borcu ödeyebeliceksen sıfır al kardeşim.
    Tuzsuz aşım dertsiz başım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkanerkan

    Dostum aslında bu tamamen senin bütçenle ilgili birşey.
    Bütçeyi zorlamak derken iyice hesap kitap yapmak lazım, yarın birgün kredi taksidini ödeyemeyecek duruma girer misin? Hani bunun daha kaskosu var, vergisi var, benzini var...
    Yok ben şu kadar taksidi her şekilde öderim dersen bence sıfır almak artık en iyisi.
    Arkadaşların dediği gibi, en az iki yıl hiç başın ağrımaz.
    Bir sıkıntı olsa garantisi var der ekşirsin servise.
    Beş sene kullanıp bugünün parasıyla 15 milyara satsan yine zarar etmemiş sayılırsın bence. Sonuçta arabayı sıfır aldın, keyfini sen sürdün. Ki o kadar da kayıp olmaz muhtemelen.
    Araba biraz da keyif işi sonuçta, bunu da en iyi sıfır araba verir.

    Bu arada janjan'ın söylediklerine katılıyorum, ama bu beter durum sadece araba alırken değil satarken de yaşanıyor. Ben sahibinden'de 4 tane araba alıp sattım, artık o kadar sıtkım sıyrıldı ki bir sonraki aracım artık sıfır olsun, gönlüme göre birşey alayım ve uzun yıllar aynı arabayı kullanayım istiyorum.

    Adam telefonda bismillah "koçum kaça olur şindi bu en son?" diye lafa giriyor. Hani kazası belası var mı diye önce inceletmeyi bi kenara bırak, abi insan alacağı malı gözüyle görüp incelemeden fiyatını konuşur mu? Sonuçta sıfır almıyosun ki hepsi aynı olsun, belki hor kullandım, sağı solu çizik, belki koltukları kokuyor, belki ön göğüslük çizik içinde? Müşteri çeki kabul edermisinden tut, internet cafesiyle dağ başındaki arsasıyla takas teklif eden, memurum mardinden arıyorum bana kaça bırakırsın diyen, hiç tanımadığı adama vade yaparmısın diye soran, almiycam zaten de bence çok saçma bi fiyat, araban zaten şöyle böyle diye sadece yorum yapmak için ilan sahiplerine mesaj atan......

    Bir de fiyatlama meselesi var ki, hiç görüşmeyelim. Evet, herkes bir diğerine bakıp ona göre fiyat yazıyor ve bu da fiyatları şişiriyor. Ama şu da var, sen kaç yazarsan yaz adam zaten %10 altını teklif ediyor. Sen benim yaptığım gibi ilana uzun uzun açıklama yazıp sonra da "en son fiyatım da şudur, pazarlık teklif etmeyin" diye yazsan da bu durum değişmiyor. Adam yine o açıklamayı okumuyor, yine arsızlık yapıyor, yine sana öyle bir fiyat teklif ediyor ki sinirlerini bozuyor. Yoksa o yüksek fiyatlar yazılırken çoğu zaten "ya tutarsa" diye girdiğini ve bunun altına satılacağını biliyor ve kabul ediyor.

    Bütün bunlardan hareketle, paran varsa veya bu borcu ödeyebeliceksen sıfır al kardeşim.
    Tuzsuz aşım dertsiz başım

    Alıntıları Göster
    Mümkün ise sıfır araç. Mümkün değil ise yaşı fazla büyük olmayan bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Mümkün ise sıfır araç. Mümkün değil ise yaşı fazla büyük olmayan bir araç.

    Alıntıları Göster
    İkinci el araba yi ancak;

    Tanidigim bildigim birinin arabasi olursa veya piyasadan alacak isem guvendigim bana yanlisi asla olmayacak bir usta, kaportaci, boyaci ya gosterip sonrada servise sokup alirim.

    Bunlar saglansa bile pazarlik sureci bilmem ivir zivir konular yinede can sıkıyor. En guzeli kahveni yudumluyarak butceniz olcusunde 0 km arac.

    Ilk aracim ikinci el ve sorunsuz bir arac ama bunu sansima kabul ediyorum ve bir daha ikinci el arac alma cesareti gosterirmiyim bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Mümkün ise sıfır araç. Mümkün değil ise yaşı fazla büyük olmayan bir araç.

    Alıntıları Göster
    Hayatım boyunca hiç sıfır araba almadım,elimden en az 7-8 araç geçti hepsi ikinci el idi.Hiçbirinde de sıkıntı yaşamadım,mesele arabayı alırken sürücüsünü dahi doğru analiz etmek.Tabi bu belli bir tecrübe ve teknik bilgiye de dayanıyor.

    Belki komik gelecek ama almayı düşündüğüm arabanın sahibine kullandırtırım önce,zaten kullanış şeklinden,vites atışından bile arabasına iyi bakıp bakamayacağı anlaşılır.Oradan artıyı aldıktan sonra,kaportayı incelersin.Birleşim yerlerindeki boşlukları özellikle kontrol ederim bir orantısızlık var mı diye.Kapı içlerini incelerim,kapanırken gelen anormal bir ses bile kazanın habercisi olabilir.Kapı içlerinde aşınmalar varsa büyük ihtimalle o araç kazalıdır mesela.Motoru dinlerim,egzostan çıkan dumana bakarım.Performansını test ederim,her devirde, her viteste denerim.Fren sistemini test ederim.Geçmişte baktığım birkaç arabada ABS olmasına rağmen devreye girmediğine rastladım,sorduğumda mecburen takır takır sökülüyorlarDaha neler neler.Belki yılların birikimiyle olan birşey bilemiyorum.

    Konuşması,yaşam tarzı,mesleği bile ufak ip uçları verebilir.Elbette bunları dört dörtlük karşılayan birisini bulmak zor ama belli standardı karşıladıktan sonra güvenerek alabiliyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    İkinci el araba yi ancak;

    Tanidigim bildigim birinin arabasi olursa veya piyasadan alacak isem guvendigim bana yanlisi asla olmayacak bir usta, kaportaci, boyaci ya gosterip sonrada servise sokup alirim.

    Bunlar saglansa bile pazarlik sureci bilmem ivir zivir konular yinede can sıkıyor. En guzeli kahveni yudumluyarak butceniz olcusunde 0 km arac.

    Ilk aracim ikinci el ve sorunsuz bir arac ama bunu sansima kabul ediyorum ve bir daha ikinci el arac alma cesareti gosterirmiyim bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    Selamlar,

    ikinci elde bakım geçmişi bilinen ve temiz araçlar tercih edilmelidir.Sadece Kmsine bakarak karar vermeyin.

    Ben baya araştırmıştım ;


    Sonuç;İkinci el fiyatları için,aracın eşleniği olan modelin servisdeki ikinci el fiyatından %5-10 düşün.

    Serviste 20.000 TL ye satılan araç , 18.500 TL ye alınabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Selamlar,

    ikinci elde bakım geçmişi bilinen ve temiz araçlar tercih edilmelidir.Sadece Kmsine bakarak karar vermeyin.

    Ben baya araştırmıştım ;


    Sonuç;İkinci el fiyatları için,aracın eşleniği olan modelin servisdeki ikinci el fiyatından %5-10 düşün.

    Serviste 20.000 TL ye satılan araç , 18.500 TL ye alınabilir.

    Alıntıları Göster
    2. arabamı aldım. O da 2. el. İkinci arabam üstelik diesel. 116.000 km de idi müşteri olduğumda. Valla aynen şöyle oldu. Giitim, gördüm arabayı. Fiyatı da çok hesaplıydı gerçekten. Hiç bir yere servise filan göstermeye gitmedim. Göstermedim. Kendim de bakmadım. Baksam anlamam zaten. 5 dk. içine dışına baktım arabaya. Tamam, bunu alıyorum deyip verdim kaporayı. Ertesi gün verdim parayı. Aldım arabayı. Çok memnunum. (Maşallah)

    Ama siz sakın benim gibi yapmayın. Özellikle diesel alırken. Mutlaka güvendiğiniz bir tamircinize gösterin. Ya da yetkili servisinde expertiz raporunu alın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    2. arabamı aldım. O da 2. el. İkinci arabam üstelik diesel. 116.000 km de idi müşteri olduğumda. Valla aynen şöyle oldu. Giitim, gördüm arabayı. Fiyatı da çok hesaplıydı gerçekten. Hiç bir yere servise filan göstermeye gitmedim. Göstermedim. Kendim de bakmadım. Baksam anlamam zaten. 5 dk. içine dışına baktım arabaya. Tamam, bunu alıyorum deyip verdim kaporayı. Ertesi gün verdim parayı. Aldım arabayı. Çok memnunum. (Maşallah)

    Ama siz sakın benim gibi yapmayın. Özellikle diesel alırken. Mutlaka güvendiğiniz bir tamircinize gösterin. Ya da yetkili servisinde expertiz raporunu alın.

    Alıntıları Göster
    ikinci elde temiz aracların %99 u çakal galerici takımın elinde ve % 90 km ile oynanmış vaziyette ve az buçuk temiz bir araç için bu çakallarla muhatap olmak zorundasın boşver 3 kuruş fazla ver sıfır al




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    ikinci elde temiz aracların %99 u çakal galerici takımın elinde ve % 90 km ile oynanmış vaziyette ve az buçuk temiz bir araç için bu çakallarla muhatap olmak zorundasın boşver 3 kuruş fazla ver sıfır al

    Alıntıları Göster
    Maddi durumum elverdiği sürece 2. eli pek düşünmüyorum. Yukarıda arkadaşlar güzel nedenlerini açıklamışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Maddi durumum elverdiği sürece 2. eli pek düşünmüyorum. Yukarıda arkadaşlar güzel nedenlerini açıklamışlar.

    Alıntıları Göster
    mümküne sıfır bir araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Maddi durumum elverdiği sürece 2. eli pek düşünmüyorum. Yukarıda arkadaşlar güzel nedenlerini açıklamışlar.

    Alıntıları Göster
    Bence:
    1. 5-6 bin peşin pran varsa 25 binlik araba alınmaz. Kredi çekeceksen paranın en az yarısını peşin vermek lazımbenim mantığıma göre. Yoksa bankaya bayılıyorsun bir sürü para. Ya da bütçeye göre araba almalı.
    2. Kıllanılmış araba alacaksan mutlaka tanıdığın bildiğin bir arabayı almak lazım. Eş dost akraba arabalarına hep bu özle bakarım ben. Aklıma yatan olursa da hemen talip olurum bana sat bunu diye.
    3. Arabadan anlamıyorsan, 2. el araba almaya kalkma derim. En azından vuruğu var mı? motor ne durumda, bunarı anlayabilecek durumda olmak lazım. Yoksa hiç bulaşma, %90 dolandırılırsın. ŞAnsına güveniyorsan %10 kar edersin.
    4. Ben 2 el alır mıyım? Aldım, kullanıyorum sorunsuz. AMa dediğim gibi hepsi bildiğim araçlardı. Piyasaya çıkıp da araba aramadım asla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Bence:
    1. 5-6 bin peşin pran varsa 25 binlik araba alınmaz. Kredi çekeceksen paranın en az yarısını peşin vermek lazımbenim mantığıma göre. Yoksa bankaya bayılıyorsun bir sürü para. Ya da bütçeye göre araba almalı.
    2. Kıllanılmış araba alacaksan mutlaka tanıdığın bildiğin bir arabayı almak lazım. Eş dost akraba arabalarına hep bu özle bakarım ben. Aklıma yatan olursa da hemen talip olurum bana sat bunu diye.
    3. Arabadan anlamıyorsan, 2. el araba almaya kalkma derim. En azından vuruğu var mı? motor ne durumda, bunarı anlayabilecek durumda olmak lazım. Yoksa hiç bulaşma, %90 dolandırılırsın. ŞAnsına güveniyorsan %10 kar edersin.
    4. Ben 2 el alır mıyım? Aldım, kullanıyorum sorunsuz. AMa dediğim gibi hepsi bildiğim araçlardı. Piyasaya çıkıp da araba aramadım asla.

    Alıntıları Göster
    2.el araç alınabilir nasıl alınabilir... 2010 yılındayız 2010 model olur 10 binden az km si olur 3 bin 5 bin lerde olur dediğim gibi arabalar plaka takılınca fiyatı %10 düşüyor (vw istisna onda tam tersi plaka takınca fiyatı artıyor ) neyse konuya gelelim...


    arkadaşım devamlı sabit gelirin varsa kredi ödemekte sorun çekmezsen 0 km araçın verdiği hissi hiçbir araçtan alamazsın tavsiye ederim..kafan rahat olur yani..0 km al bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darktreys

    2.el araç alınabilir nasıl alınabilir... 2010 yılındayız 2010 model olur 10 binden az km si olur 3 bin 5 bin lerde olur dediğim gibi arabalar plaka takılınca fiyatı %10 düşüyor (vw istisna onda tam tersi plaka takınca fiyatı artıyor ) neyse konuya gelelim...


    arkadaşım devamlı sabit gelirin varsa kredi ödemekte sorun çekmezsen 0 km araçın verdiği hissi hiçbir araçtan alamazsın tavsiye ederim..kafan rahat olur yani..0 km al bence

    Alıntıları Göster
    Verdiğiniz bilgi ve öneriler için teşekkür ederim.

    Çoğunluk 0 araç tavsiye etmiş, oturup düşünüldüğü zamanda gerçekten 0 araç almak en mantıklısı, 2. ed de ciddi manada şans işi.

    Sabit bir gelirim var ve zaten kredi taksitlerini peder beyle ortak ödemeyi düşünüyoruz. Bu noktada 0 araç alıp en azından kafa rahat dolaşmak en iyisi, yoksa 2. el herhangi bir araç alıp beklenmedik sürprizlerle karşılaşmakta var işin içinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IwannaOnlyLucK

    Verdiğiniz bilgi ve öneriler için teşekkür ederim.

    Çoğunluk 0 araç tavsiye etmiş, oturup düşünüldüğü zamanda gerçekten 0 araç almak en mantıklısı, 2. ed de ciddi manada şans işi.

    Sabit bir gelirim var ve zaten kredi taksitlerini peder beyle ortak ödemeyi düşünüyoruz. Bu noktada 0 araç alıp en azından kafa rahat dolaşmak en iyisi, yoksa 2. el herhangi bir araç alıp beklenmedik sürprizlerle karşılaşmakta var işin içinde

    Alıntıları Göster
    Para problem değilse. 0 km. olmalı tabikide.
    Ama bu devirde parayı kimse kabuktan sıyırmıyor.
    binilebilecek bir sıfır araba 27 den aşağı yok gibi.
    O yüzden sıfır almak yerine,
    Km'si Az,
    Ve mümkün ise Tanıdık ve bilindik bir araç almakta faYda var.
    ikinci el temiz bir araçda sıfıra göre 3-5 milyar kar olur onuda 1-2 yıl benzini mazotu bedavaya getirilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IwannaOnlyLucK

    Verdiğiniz bilgi ve öneriler için teşekkür ederim.

    Çoğunluk 0 araç tavsiye etmiş, oturup düşünüldüğü zamanda gerçekten 0 araç almak en mantıklısı, 2. ed de ciddi manada şans işi.

    Sabit bir gelirim var ve zaten kredi taksitlerini peder beyle ortak ödemeyi düşünüyoruz. Bu noktada 0 araç alıp en azından kafa rahat dolaşmak en iyisi, yoksa 2. el herhangi bir araç alıp beklenmedik sürprizlerle karşılaşmakta var işin içinde

    Alıntıları Göster
    dostum mumkun sıfır al
    mumkun degılse max 1 2 yasında 20 000 km altında olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: attci

    Para problem değilse. 0 km. olmalı tabikide.
    Ama bu devirde parayı kimse kabuktan sıyırmıyor.
    binilebilecek bir sıfır araba 27 den aşağı yok gibi.
    O yüzden sıfır almak yerine,
    Km'si Az,
    Ve mümkün ise Tanıdık ve bilindik bir araç almakta faYda var.
    ikinci el temiz bir araçda sıfıra göre 3-5 milyar kar olur onuda 1-2 yıl benzini mazotu bedavaya getirilebilir.

    Alıntıları Göster
    Sıfır almak elbette kafa rahatlığı açısından iyidir ancak sıfır araçlarla ikinci el araçlar arasında çok fiyat farkı var.

    2006 model dizel otomatik corolla aracım var, satıp sıfır büyük bir araç almaya niyetlendim. Benim aracın piyasası 27-28 filan civarında idi sahibinden.com da.

    Sıfır c sınıfı araçların (corolla, jetta, focus vs) dizel otomatik olanları 50bin tl.

    Sıfır d sınıfı araçların (pasat, avensis, mondeo vs) dizel otomatik olanları 80bin tl.

    Sırf sıfır alıp kafamız rahat olsun diyince epey bir fark ödemek gerekiyor. 2-3 yaşında temiz araç almak daha mantıklı sanki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Sıfır almak elbette kafa rahatlığı açısından iyidir ancak sıfır araçlarla ikinci el araçlar arasında çok fiyat farkı var.

    2006 model dizel otomatik corolla aracım var, satıp sıfır büyük bir araç almaya niyetlendim. Benim aracın piyasası 27-28 filan civarında idi sahibinden.com da.

    Sıfır c sınıfı araçların (corolla, jetta, focus vs) dizel otomatik olanları 50bin tl.

    Sıfır d sınıfı araçların (pasat, avensis, mondeo vs) dizel otomatik olanları 80bin tl.

    Sırf sıfır alıp kafamız rahat olsun diyince epey bir fark ödemek gerekiyor. 2-3 yaşında temiz araç almak daha mantıklı sanki...




    İlk mesajımda yazdığım gibi 3-5 yaş arasında 30-50 bin km yapmış bi C4 cidden çok mantıklı geliyo fiyatlarıda sunduğu donanıma göre gayet uygun, bu yüzdende karar vermekte zorlanıyorum :S bi tarafta 0 ve sorunsuz araç, diğer tarafta nasıl kullanıldığı, nasıl bir geçmişe sahip olduğu belli olmayan tamamen şansa kalmış bir araç.. İşim çok zor sanırım




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.