Değerli forumdaşlar, 8 yıl 160 bin km'dir severek kullandığım 2015 1.4 ibiza style aracımı satarak, çok düzeyli ve memnun kaldığım ilişkimizi sonlandırmak istiyorum. Ve yerine max. 1.1 milyon TL'ye yeni bir araç arayışına girdim. 2 çocuklu bir aile olduğumuzdan yeni ibiza dahil olmak üzere tüm b sınıf araçları eliyorum, egea ve city de dahil. Seat'tan memnun kaldığım için Vag grubunda devam etmek istiyorum. Malum fiyatlar sebebiyle bu bütçe ile bu grupta ancak ikinci el 21-22 model 50 bin km altına golf impression veya mk4 leon bulabiliyorum. Manuel olmaları benim için dert değil hatta dsgnin bozulma endişesini elimine etmiş oluyorum. Bu rakamlara bomboş 1.0 golf impression (bazilarinda park sensorü var) veya 1.5tsi (belki fr, bir kac parca boyali) bulabiliyorum. Golf tarafı standard olsa da leon tarafında style, style plus, tsi, etsi, 1.0, 1.5, 130 bg, 150 bg gibi kafa karıştırıcı versiyonlar mevcut. Bu araçların hangisini önerirsiniz, özellikle leon tarafında hangi versiyon alınmalıdır diye sizlere danışmak istedim. Son olarak sıfır kia cerato da aklımı çelmiyor değil. C sedan ve hatchback olmak üzere tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkür ederim, esenlikler. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.1 milyon TL'ye golf impression vs leon mk4
-
-
Bu paraları bence manuel arabaya vermeyin.
Bagaj ihtiyacınız için bu bütçelere 0 oran faizle scala veya kamiq bakabilirsiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Cevabınız için teşekkür ederim.
Vesilenizle konuyu biraz daha açayım.
Bagaj ihtiyacımız çok olmuyor çünkü cocuk arabamız 20 lt kadar bir hacım kaplıyor, bunun dışında da 1-2 orta boy bavulu pandizotu alınca sigdirabiliyoruz araca, köyden kışlıklarımızı taşıma durumumuz olmuyor yani :)
Golfun rijitligi, kalitesi ve konforu sebebiyle boş olmasına katlanabilirim hatta sırf bu yüzden dolu leon ile karşılaştırmanizi bekliyorum. Birinin 1.0 olmasi digerinin 1.5 olmasi da soru isareti benim icin. Onun dışında mesela otomatik vites mi, otomatik klima mi deseniz, klima derim, mevcut aracımda çok alıştım.
Fakat istanbulda yaşamadığım için çok fazla otomatik araca ihtiyacım yok. Uzun süre bindiğim için de başıma dert açmasını istemiyorum. Sanayi ile ne kadar az muhatap olursam benim için o kadar iyi, o yüzden mesela 1.0 konusunda tedirginim, 4 silindir olmasi konusu kafamı kurcalamakta.
Bunun dışında önerdiğiniz iki araç da boyutsal anlamda tatminkar olsalar da sasileri farklı, Ara formlar yerine mqb olmasını tercih ederim.
Bir diğer soru isareti de yakıt tüketimi. Ibiza 1.4+lpg ile çok güzel anlaşıyoruz. Yıllık 20 bin km üzerinde yol yaptığım için, bu iki araç da beni düşündürüyor açıkçası. O yüzden cerato da radarima girdi.
Saygılar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
1.0 golf ve 1.0 leon işim gereği çokça kullandım. Farklı bir araçta aktif olarak 1.5 tfsi'a da sahibim.
Bu iki araç arasında ben net olarak golf alırım. Leon dışardan güzel görünse de koltukların kumaş kalitesi, özellikle yol gürültüsü yalıtımı vb alanlarda kesinlikle leon'dan üstün. Leon'un tek avantajı bana göre arka yaşam alanı daha ferah.
1.0 motor her türlü yeterli güce sahip. Şehir içi-dışı, kalabalık veya tek başıma oldukça fazla yol yaptım. Sakin kullanımda dizel kadar az yakıyor ve performans sıkıntısı kesinlikle yok.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1 milyona 1.0 motorlu araç almak ne kadar turbo ile gitsede şahsen almazdım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
öncelikle bu bütçeye şahsi fikrim 0 faiz kredi ile leon almanız yönünde. 1.350-1.400 Bandına dolu dolu leon veriyorlar. kredi ödemek sorun olursa yine 1.2 liraya style plus arona tavsiye ederim. skoda tarafında makyajlı scala ve kamiqte güzel fiyatlar var yine 0 faiz kredi ile. Scala da c segment gibi satılıyor ama hissiyat sürüş b segment ayarında bilginiz olsun.
gelelim illa golf ve leon arasında seçim meselesine. ben de mk3.5 leonu 4 yıl kullanıp cupra leona geçtim. fazlasıyla memnunum. golf donanım olarak boş ama yalıtım ve trim ve işçilik kalitesi yönünden daha başarılı. Leon da gerçekten bu kasa başarılı ama yol sesi ve trim sesleri ile karşılaşabilirsiniz. Burada tercih size kalmış. Yine sorunuz olursa yardımcı olurum.
motor konusu da şu şekilde öncelikle 1.0 tsi harika bir motor. Ciddi ekonomik ve performanslı bir motor. 1.5 daha performans odaklı bir motor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 25 Haziran 2024; 10:25:40 > -
Size geniş araba lazım Cerato alın
Alternatif focus sedan veya Corolla olabilir
Golf Leon fiyat olarak şişirilmiş arabalar artık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1300 lere 1.5 fr 130 luk leonlar var. Gayette dolu geliyor. Ek olarak kia ceed öneririm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam 1.5 160 bg olanlar nasıldır özellikle yalıtım ve malzeme kalitesi aracın deneyimlediniz mi ?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Furkan bey cevabınız için teşekkür ederim.
Ben de açıkcası golf tarafındayım fakat 1.5 tsi leon fr ile karşılaştırırsanız durum ne olur?
Yakıt konusunu ben de okumuştum peki uzun dönem kullanımlardaki masraf durumu ve ömrü için ne dersiniz? Malum 3 silindirli araçlar nispeten yeni bir teknoloji...
-
Değerli @vetenes mesajın için teşekkür ederim.
Dün seat bayisindeydim, 0 faizli kredili leon style+plus (veya premium) 1560 teklif edildi. Aronada da herhangi bir kredi kampanyası yok, ibiza 1100 idi.
Sürüş hissiyatı ve verdiği güven açısından c sınıfı bir araç tercih etmeyi düşünüyorum. Arasıra babamın 2000 model bora'sını kullanıyorum ve gerçekten araç benim 2015 ibizadan daha kaliteli (iç trimleri, malzeme kalitesi, yol sesi vs.).
Yol ve trim sesi konusunda da; arkadaşımın geçen megane'ına bindim, ondaki trim sesi benim araçtan fazla idi. Trim sesi problem değil de yol sesi olmasa daha iyi olurdu. Yalıtım uygulanabiliyor mu? Siz hiç düşündünüz mü?
Performans tabiki her yiğit için önemli fakat uzun ömürlülük konusunda durum nedir? Sıkıştırırsak örneğin...
Malum kısıtlı bütçelerle alıyoruz, ve uzun süre kullanıyoruz. Mevcut aracımı mesela 8 yıldır çok aktif kullanıyorum (+20-25k km), çok da sıkıştırdım kendisini, yaylaya düzenli her sene çıkarım. Bu sene sadece amortisörlerini ve öndüzenini tamir ettirdim. Onun dışında motor tarafında sadece 2 kere su kaçağı oldu, başka bir şikayetim olmadı.
Açıkcası 3 silindir, downsizing+aşırı turbo besleme bende gerçekten soru işareti.
-
Beyefendi yanıtınız için teşekkür ederim.
Bugün yolda gördüm kendisini, ufak bir bakış attım ciddi güzel araba olmuş Cerato.
Fakat malum, nispeten piyasa aracı olmaması büyük problem. Bunun golünü kendi aracımda bir kere yedim, bir kere daha zor...
Neden öyle dediniz? 2023 model golf ilanlarda 1080 civarında. Bence ulaşılabilir durumda tabi eksikleri var, manuel vites, oyuncakları az vs. vs.
Corollayı babam da önerdi, tamam 1.2 milyona çok iyi güvenlik donanımı vs ama çok ruhsuz be hocam. 12.1 sn 0-100, bağıran motor, bilemedim. Belki bir mantık evliliği olabilir.
İnanır mısınız bugüne kadar bagajın 2-3 kere eksikliğini hissettim. Öte taraftan küçük araç, menevra kabiliyeti, park sıkıntısı olmaması, ağırlık merkezinin daha dengeli olması hususunda avantajlı.
-
Değerli @SHIHAD
Önerin için çok teşekkürler.
Sıfır olarak mı? Yoksa 1-2 yaşında otomatiklerden mi bahsediyorsunuz. Golf life şu 1-7 temmuz döneminde o fiyatlara gelse keşke.
Ceed fazla görmedim yollarda, inceleyeceğim. tşk.
-
Her ne kadar aynı platforları kullansalar da Leona göre Golf, malzeme kalitesi, trim sessizliği, yalıtım, süspansiyon konforu ve iç mekan hacmi (mk7)olarak daha başarılı bir araçtır.
Vag segment ve marka ayrımını iyi yapan bir firma, bunu elbette fiyata da yansıtıyor. Leon her zaman fiyat/fayda oranı daha iyi bir araçtır ama o daha fazla istenen detaylar için de Golf gibi referans bir modeli mevcuttur. Diğer tüm modellerden bundan daha vasat veya daha iyi gibi düşünülebilir.
Yalnız burada şu var ki Golf 7.5 bana göre birçok noktada zirvede bırakılmış bir araçtır. Malzeme kaligesi, iç mekan hacmi ve görselliği, trimler gibi konularda 8.nesilden daha iyidir. 8 ise yakıt tüketimi, hafif hibrit seçeneği ve yol sesi yalıtımında biraz daha iyidir.
Biçok vag aracını tecrübe etmiş, güncelde Passat B8.5 Variant kullanıcısı olarak temiz, donanımlı, otomatik vites bir Golf 7.5'u 8'e göre tercih ederdim bu bütçelerde. Vw'in dezavantajı ise donanım cimrisi olmasıdır. En üst paketi bile çoğunlukla yeterli değildir ancak normalin biraz daha üzeri konfor için ülkemizde ulaşılabilecek ideal markalardandır.
Leon 4.nesil, 3'e göre daha gelişmiş olsa da özellikle yol sesi anlamında güncel Golf'ten daha zayıftır. Biraz daha sert olması sizin için sorun değilse koltuk hariç malzeme seçimi Golf 8'e çok yakındır. Bir eski nesil kadar arada fark bulunmuyor.
Özetle sırasıyla temiz bir Golf 7.5, Leon 4, Golf 8 impression manuel şeklinde önerebilirim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Anladım size ikinci eli iyi araba lazım,o zaman Cerato ile birlikte seat da elenir geriye golf kalır
Alternatif olarak Corolla hantal diyorsanız da focus almanızı tavsiye ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
B sınıfı kaygınızı anlıyorum. Kendim de önceki leonumla beraber kamiq sahibiydim göz boyayan donanımlar dışında b segment olduğunu her yönden hissettiriyordu.
gelelim motor konusuna. 1.0 ve 1.5 tsi motorlar kendini sorunsuzluk olarak kanıtladı. Kronik problemi olmayan düzenli bakım ile çok çok yüksek km ler görebileceğiniz bir motor grubu tsi. Ben uzun zamandır kullanıyorum en ufak problem yaşamadım motor yönüyle.
yol sesi hususu leonda fazla olmaz bende 225/40/18 lastikler var ondan kaynaklı biraz. Ama yalıtım yapılıyor evet.
fiyat konusunda tuhaflık var şöyle ki 1.650 ye cupra leon veriyorlar opsiyonsuz ki boşu bile seat leonun en dolusundan daha dolu. Leonun daha hesaplı olması gerekiyor mutlaka görüşün farklı bayiler ile. Yine aronada da mevcut 0 faiz. Bu bir arkadaşım eğer görüşmek isterseniz özelden bilgilerini atabilirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 25 Haziran 2024; 21:29:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tsi motorların tadı otomatik vitesle ortaya çıkıyor. Manuel kesinlikle düşünmeyin derim. Birkaç yıl sonra satarken çok sorun yaşarsınız şuan bile bakan çok az.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
o zaman golf. 1.0 motor ödüllü bir motor. peynir ekmek gibi satıyor adamlar.
-
Merhaba hocam,
1.5 tsi motoru leon'da kullanmadım. Güncel a3 1.5 tfsi sahibiyim. 1.5 tsi leon ve 1.0 golf arasındaki en temel fark performans olacaktır. Golf eğer 1.0 manuel ise sürüş konforu bakımından otomatik vites daha rahat hissettirebilir. Bunun dışında ben 1.5 motorun standart bir aile kullanımı için şart olduğunu düşünmüyorum. 1.0 tüm ihtiyaçları çok güzel karşılar.
Uzun dönem kullanımlarda 1.0 motorlar daha titreşime yatkın motorlar. Bunu rölantide hissediyorsunuz. Sizin gibi 7-10 yıl arası kullanım planlamalarında takoz değişimi ihtiyacı olabilir. Bunun dışında gerisi standart bakım olacaktır. 2 yılda 85 bin km yapmış 1.0 tsi şirket araçlarında bile bakım aksatılmadığı sürece hiç problem yaşamadık.
Kısaca, leon fr daha sportif görünen daha güçlü (1.5 için) bir araba. Fakat golf kalite anlamında daha üstün olacaktır. Bakım masrafı YS'lerde birbirine çok yakın vw - seat için. Sadece motor gücü için leon'u eğer çocuğum olmasaydı tercih ederdim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
2. El manuel hocam 1300 lere var. Otomatik olanlari 1500 du
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bu paraları bence manuel arabaya vermeyin.
Bagaj ihtiyacınız için bu bütçelere 0 oran faizle scala veya kamiq bakabilirsiniz. |
Ödüllü motor demeyin, insanların cinleri tepesine çıkıyor. ne kadar zamanında ödül verilmiş, aman sen çok gelişmişsin, çok teknolojiksin dedikleri, ödüle boğdukları motor varsa hepsi 3 vakte insanların başını yaktı. Bmw'nin N13'ü, VW'nin 100 serisi 1.4 tsi'leri, Ford'un 1.0 ecoboost'u, 1.2 puretech'ler, hepsi ödül canavarı, hepsi bela yumağı idi. 1.0 tsi iyi bir motor, çünkü genel olarak güzel dizayn edilmiş bir motor, yıllardır kullanılıyor mikro hacim diğer örnekler gibi pek üzmedi. piyasadan kalkıyor artık ayrı konu ama ödülle kupayla hiçbir ilgisi yok. Konu sahibine de 1.0 tsi Golf manuel öneririm.. otomatiğini de kullandım, bence sürüş daha keyifli, fiyat çok daha uygun, uzun dönemde kafa rahatlığı. sadece uzun yıllar sonra satarken manuel zorlayacaktır. şuan bir piyasası var ama 7-8 sene sonra işler farklı olacak. |
Benzer içerikler
- seat ibiza 1.2 tsi style yorum
- 1.8 tfsi motor nasıl
- yetkili serviste airbag değişimi
- 650.000 tl ye alınabilecek araba
- 1.6 thp motor nasıl
- uçan araba fiyatları
- renault logan
- en az yakan arabalar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X