Şimdi Ara

1.2 TSİ kronik sorun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (6 Mobil) - 1 Masaüstü6 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
34.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Varmıdır?Neden tutulmuyor bu motor?üretimide çok kısa sürdü




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.2 TSI Motor Kronik Sorunları

    1.2 TSI motor, Volkswagen Grubu tarafından üretilen ve yaygın olarak kullanılan bir benzinli motordur. Bazı durumlarda, bu motor kronik sorunlara neden olabilir.

    Jetta, Polo, Golf ve Seat Leon gibi Volkswagen Grubu araçlarında görülen yaygın 1.2 TSI motor sorunları şunlardır:

    • Triger Zinciri Gerilmesi: Triger zinciri zamanla uzayabilir veya gerilebilir, motor performansını düşürebilir ve hatta motor hasarına neden olabilir.
    • Karbon Birikmesi: Direkt enjeksiyonlu motorlar, emme valflerinde karbon birikmesi yaşayabilir. Bu, motor gücünün ve verimliliğinin azalmasına yol açabilir.
    • Piston Segmanı Sorunları: Piston segmanları, pistonlar ve silindir duvarları arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olur. 1.2 TSI motorlarda zamanla aşınabilir veya hasar görebilirler ve bu da yağ tüketiminin artmasına neden olabilir.
    • Turboşarj Sorunları: Turboşarj, motorun daha fazla güç üretmesine yardımcı olan bir cihazdır. 1.2 TSI motorlarda turboşarjlar arızalanabilir veya bozulabilir ve bu da güç kaybına ve diğer sorunlara yol açabilir.

    Bu kronik sorunlar, 1.2 TSI motor takılı araçların bir kısmında görülebilir. Ancak, tüm araçların bu sorunları yaşayacağını garanti etmek mümkün değildir.

    Araçlarında 1.2 TSI motor bulunan sürücüler, herhangi bir sorun belirtisi olup olmadığı konusunda uyanık olmalıdır. Bu belirtiler arasında motor gürültüsü, güç kaybı, artan yağ tüketimi ve motor uyarı ışığının yanması sayılabilir.

    Kronik sorunların erken tespiti ve onarımı, daha ciddi hasarları önlemeye yardımcı olabilir. Aracınızda 1.2 TSI motor varsa ve herhangi bir sorun belirtisi fark ediyorsanız, güvenilir bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1.4 Tsi 150 bg'lerde kronik piston kırma sorunu var.Bg çok fazla olduğu için güce dayanmıyor.


    Fakat 1.0 ve 1.2 Tsi ler için ciddi birşey duymadım

  • 100 km de 2.7 litre yakan araba neden tutulmasin ki.... (Kinaye yaptım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yiğit_kemal

    100 km de 2.7 litre yakan araba neden tutulmasin ki.... (Kinaye yaptım)

    Yakıt değil öğrenmek istediğim.Arıza yada çekiş ile ilgilil bir sıkıntı varmı

  • Valla fiyatlarına ve satışlara bakarsak gayet de tutuluyor . ilk defa sizden duydum tutulmadığını

    1.2 TSİ POLO

    1.2 TSİ LEON

    1.2 TSİ JETTA kullanmış biri olarak toplamda 6 yıl falan sürmüşümdür

    hiç sorunla karşılaşmadım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayrettin_79

    1.4 Tsi 150 bg'lerde kronik piston kırma sorunu var.Bg çok fazla olduğu için güce dayanmıyor.


    Fakat 1.0 ve 1.2 Tsi ler için ciddi birşey duymadım

    1.4 tsi 160 PS piston kirma vardı 150 ps olanlarda bu sorun yok hocam yanlış bilgi.

  • Tek sorunu fazla yakması, şehir içi 4 - 5 lt yakanlar dahi oluyor

    3.5 lt tüketimi geçmemesi lazım şehir içinde, köprü trafiğinde fln
  • Hiç bir sorunu yok. 1.0 TSI daha verimli diye bu motora geçildi.


    Yakıt tüketimi dikkatli kullanıldığında son derece düşük. Performans ise normal. Ama 1,4 TSI'a geçince performansta ciddi bir artış görüyorsun. :)

  • ne gronik. alaman. dank. gavir yapi. coh guzel. ihinci el sati. dok.

  • Kronik sorunu hiç arıza yapmıyordu. Satış sonrası para kazanılamadığı için, 1.0 tsi motora geçildi.
  • 1.2 TSI 8V'te de 16V'te de bir süre sonra devirdaim belki kaçırabilir. Onun dışında zincir uzaması bu motorlarda da var. İyi bakın, uzun süre gitsin.

  • Forumda 1.2 TSi kullanan bazı arkadaşlar km ilerledikçe yağ eksiltme sorunları yaşadılar. Bu tutulmadığı anlamına gelmiyor tabi WAG Grubunun neredeyse bütün araçlarında kullanılan bir ünite...

  • Tutma meselesi değil, 1.0 motoru üretip onu kullanmaya başladılar sadece. 1.2 de gayet güzel iş görüyordu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    1.2 TSI 8V'te de 16V'te de bir süre sonra devirdaim belki kaçırabilir. Onun dışında zincir uzaması bu motorlarda da var. İyi bakın, uzun süre gitsin.

    16v de zincir yok. Trigeri kayış ile degistirdiler.

    Ayrica bahsettigin gibi tek kronik sorunu devirdaimden belli bi zaman sonra su kaçirmasi. Çözümü ise basit ve ucuz.
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Bir sorunun kolaylıkla halledilebiliyor oluşu onun kronik olmadığını anlamına gelir mi? Bence gelmez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 4 Aralık 2020; 13:41:2 >
  • Ben 5 yıl Golf 1.2 tsı manuel kullandım hiç bir sorun yaşamadım yalnızca 100 bine geldiğinde triger zincir ses yapıyordu onu değiştirdik daha sonra vw grubu zincir yerine kayış kullanımına geçti diye biliyorum.4 silindir ve torku erken devirde verdiği için bence 1.0 dan daha keyifli bir motordu ama 1.0 da 1 litre daha az yakıyor ve yüksek devirlerde daha güçlü ,vergi yakıt avantajını da eklerseniz 1.2 motorlar bence efsane

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Bir sorunun kolaylıkla halledilebiliyor oluşu onun kronik olmadığını anlamına gelir mi? Bence gelmez.

    Kronik zaten kim kronik degil dedi ki anlamadim?
  • https://forum.donanimhaber.com/yeni-skoda-rapid-sedan-1-2-tsi-izlenimlerim-27-000-km-izlenimleri-eklendi-21-04-2019--124302706


    4 yıl önce aldım şuan 37.000 km civarında herhangi sorun yaşamadım.15.000 km de bir yağ değiştiriyorum o kadar herhangi sorunum , şikayetim olmadı

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafan

    Ben 5 yıl Golf 1.2 tsı manuel kullandım hiç bir sorun yaşamadım yalnızca 100 bine geldiğinde triger zincir ses yapıyordu onu değiştirdik daha sonra vw grubu zincir yerine kayış kullanımına geçti diye biliyorum.4 silindir ve torku erken devirde verdiği için bence 1.0 dan daha keyifli bir motordu ama 1.0 da 1 litre daha az yakıyor ve yüksek devirlerde daha güçlü ,vergi yakıt avantajını da eklerseniz 1.2 motorlar bence efsane

    Katiliyorum. İlk nesil olan 1.2 tsi lar 8valf oldugu icin motorun alt devirleri daha canli ve atak idi. 2015 te bluemotion ile 16valf a gecince motorun alt devirleri biraz cılızlaştı lakin bu seferde 4500rpm sonrasi ust devirler canlılaştı. Malum ilk nesil 8valf in ust devirleri sağırdı biraz.

    Lakin sehir icinde gerekli olani hangisidir kullanicinin takdirine birakmak lazim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.