Şimdi Ara

1.3 multijet euro5 motor çalıştırırken boğulma tekleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
13.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım 1.3 multijet linea pop euro 5 motor sogukken çalıştırdığımda öksürüyor boğuluyor gibi oluyor ve gaz yemiyor bazen toparlıyor bazen stop ediyor 3. 4. Marşta çalışıyor daha sonra sorunsuz ilerliyor ve sanırım 10.bin bakımından sonra başladı bu sorum yardımlarınızı bekliyorum sorun ne olabilir



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.3 Multijet Euro5 Motor Çalışırken Boğulma ve Tekleme Sorunu

    1.3 Multijet Euro5 motorlu araçların ilk çalıştırmada boğulma ve tekleme sorunu yaygın bir sorundur. Bu sorun, özellikle soğuk havalarda daha belirgin hale gelir.

    Sorunun Nedenleri:

    • Yakıt Sistemi Arızası: Enjeksiyon sistemi, yakıt pompası veya yakıt filtresi arızası, yakıt beslemesinde kesintilere neden olabilir.
    • Hava Sistemi Arızası: Hava filtresinin tıkanması, turbo kompresör arızası veya emme manifoldunda hava kaçağı, hava-yakıt karışımının dengesini bozabilir.
    • Sıkışma Oranı Kaybı: Silindir kapak contası arızası veya piston segmanlarının aşınması, sıkışma oranını azaltarak motorun verimliliğini düşürebilir.
    • Sensör Arızası: Manifold hava basıncı sensörü, hava akış sensörü veya krank mili sensörü arızası, motor yönetim sistemi tarafından alınan bilgilere müdahale ederek boğulma ve teklemeye neden olabilir.

    Belirtiler:

    • Gaz Yememe: Motor, ilk çalıştırmada gaza basıldığında tepki vermeyebilir.
    • Tekleme: Motor, düzensiz bir şekilde çalışabilir ve şiddetli titreşimlere neden olabilir.
    • Rölantide Durma: Motor, ilk çalıştırmadan sonra rölantide duramayabilir.

    Çözüm:

    Bu sorunun çözümü, altta yatan nedeni belirlemeyi gerektirir. Sorunun çözümü için şunları yapabilirsiniz:

    • Arabayı güvenilir bir servise götürün ve teşhis yaptırın.
    • Yakıt sistemini, hava sistemini ve motor sıkışmasını kontrol ettirin.
    • Arızalı sensörleri değiştirin.
    • Gerekirse silindir kapak contası veya piston segmanları gibi büyük onarımlar yaptırın.

    Bu sorunu önlemek için düzenli bakım ve onarımları zamanında yaptırmanız önerilir. Ayrıca, kaliteli yakıt kullanmak ve yakıt filtresini düzenli olarak değiştirmek de sorunun oluşma riskini azaltabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracınızın km si henüz 10bin de mi???
  • bravaman kullanıcısına yanıt
    61.000 de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyhun2635

    61.000 de
    Kızdırma bujisi,enjektör egr kontrol ettir enjektörlerdense (ki öyle görünüyo) zor günler seni bekliyo
  • muhtemelen enjektör ile ilgili problem var
  • Enjektör ise tahmini masraf ne olur yada bu şekilde binsem mahsuru varmıdır
  • 61 binde multijete çok çok berbat mazot almadıkça enjektörleri arıza yapmaz.
    İlk kızdırma bujilerine baktırın, sonra sırada egr ve enjektörler var.
    Arıza ışıgı yakıyor mu araç?
  • Kozdırma bujilerinin 2 si yeni degişti acaba takamadımı adam akıllı usta arıza olarak airbag arızası veriyo ilk çalıştırmada
  • skyhun2635 S kullanıcısına yanıt
    Linealar airbag arızasını aküden verir. Stop edip 10-15 dk sonraki çalıştırmalarda ve soğuk olmayan havalarda vermez. Bence öncelikle buna bir baktırın.
    Ancak akünün çalışma problemine sebep olacağını düşünmüyorum.
    Linea Fun club Facebook sayfasına ve linea forumuna da sorun. Daha tatmin edici cevap akacağınızı düşünüyorum.
  • Ben olsam ilk olarak maf sensörü (hava akışmetre), motor sıcaklık, map (emme manifoldu hava basıncı) sensörlerinin soketlerini teker teker çıkarıp denerim.
  • Soğukla alakalıysa kızdırma bujisi olabilir. Araç orjinal 61.000'deyse bence enjektörler için erken.
  • Servis egr den dedi temizlettik bakalım sabah ne yapıcak
  • Chevrolet aveoda 1.3 CDTI aynı sıkıntıları yaşamış biri olarak enjektör bakımı yaptırmıştım. Bujileri yenilemiştim. Sorun devam etmişti. 1.3 sanırım belli km. sorun oluşturuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laumexs -- 15 Şubat 2019; 21:35:53 >
  • 60 binde daha ama
  • Evet enjektörlerde sanırım sorun servis 4 tane ikame enjektör vericek 3 gün deneme süresi var sorun biterse benim enjektörleri onarıma gönderecek enjektör degerleri 3 leri geçiyor sogukken sıcakken düzeliyor bakalım kaç para masraf olacak
  • Aynı sorunu yaşıyorum hocam. Soğuktan diye düşünüyordum ama arabayı Aydın'a götürdüğümde bir sorun yok çalışmada. Van'a geliyorum hava şu anda gayet sıcak bile olsa ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışıyor 5 10 saniye sonra düzeliyor. Çözüm bulabildiniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahhiz

    Aynı sorunu yaşıyorum hocam. Soğuktan diye düşünüyordum ama arabayı Aydın'a götürdüğümde bir sorun yok çalışmada. Van'a geliyorum hava şu anda gayet sıcak bile olsa ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışıyor 5 10 saniye sonra düzeliyor. Çözüm bulabildiniz mi?
    1 senelik konuyu hortlatmaya gerek yoktu ama, önce bütün filtreler kontrol edilir özellikle mazot filtresi yansanayi ise yapıyor, sonra dpf egr enjektör kızdırma bujileride olabilir, ilk çalışmada kızdırma bujileri önemli, uyarı varmı göstergede?
  • Kızdırma bujisi ve mazot pompasında problem yoksa ilk çalışmasında dalgalanma ve teklemesinin tek problemi EGR temizliği yaptığınızda araçın cekişi ve cıkan kuruma inanamicaksınız EGR-MAP SENSÖRÜ-BOGAZ KELEBEGİ VE DİRSEĞİ 300-350₺ TEMİZLİYORLAR DIŞARDA
  • Yeni konu açıp kalabalık yapmaktansa hazır konuşulan konudan devam edeyim dedim hocam. Tüm filtre ve yağ değişimleri iki kez yapıldı tüm parçalar yetkili servisten alınarak. Map ve maf sensörleri de temizlendi. Hala aynı sorunu yaşıyorum. Aydın'da yapmayıp Van'da yapması beni rakım ve hava basıncı farkına yönlendiriyor ama arkadaşın sorunu da bundan mıymış ve çözüldüyse nasıl çözülmüş diye merak ediyorum.
  • ben sorunu enjektör bakımıyla çözdüm pompacıda ayarlandı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.