|
1.3 Multijet Euro5 Motor Çalışırken Boğulma ve Tekleme Sorunu
1.3 Multijet Euro5 motorlu araçların ilk çalıştırmada boğulma ve tekleme sorunu yaygın bir sorundur. Bu sorun, özellikle soğuk havalarda daha belirgin hale gelir.
Sorunun Nedenleri:
- Yakıt Sistemi Arızası: Enjeksiyon sistemi, yakıt pompası veya yakıt filtresi arızası, yakıt beslemesinde kesintilere neden olabilir.
- Hava Sistemi Arızası: Hava filtresinin tıkanması, turbo kompresör arızası veya emme manifoldunda hava kaçağı, hava-yakıt karışımının dengesini bozabilir.
- Sıkışma Oranı Kaybı: Silindir kapak contası arızası veya piston segmanlarının aşınması, sıkışma oranını azaltarak motorun verimliliğini düşürebilir.
- Sensör Arızası: Manifold hava basıncı sensörü, hava akış sensörü veya krank mili sensörü arızası, motor yönetim sistemi tarafından alınan bilgilere müdahale ederek boğulma ve teklemeye neden olabilir.
Belirtiler:
- Gaz Yememe: Motor, ilk çalıştırmada gaza basıldığında tepki vermeyebilir.
- Tekleme: Motor, düzensiz bir şekilde çalışabilir ve şiddetli titreşimlere neden olabilir.
- Rölantide Durma: Motor, ilk çalıştırmadan sonra rölantide duramayabilir.
Çözüm:
Bu sorunun çözümü, altta yatan nedeni belirlemeyi gerektirir. Sorunun çözümü için şunları yapabilirsiniz:
- Arabayı güvenilir bir servise götürün ve teşhis yaptırın.
- Yakıt sistemini, hava sistemini ve motor sıkışmasını kontrol ettirin.
- Arızalı sensörleri değiştirin.
- Gerekirse silindir kapak contası veya piston segmanları gibi büyük onarımlar yaptırın.
Bu sorunu önlemek için düzenli bakım ve onarımları zamanında yaptırmanız önerilir. Ayrıca, kaliteli yakıt kullanmak ve yakıt filtresini düzenli olarak değiştirmek de sorunun oluşma riskini azaltabilir.