Şimdi Ara

1.4 TSI SABAHLARI ROLANTI 1200 E CIKIYOR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
16.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç 5 6 saat yattı mı kontak çevirdikten sonra rolanti 1200 e çıkıyor. 10sn ye sonra düşüyor. benzin kokusu filan gelmeye başlıyor. serviste hangi ustaya sorsam böyle bir şey olamaz diyor. servise bıraktım, iki tane tsi aracı bekletmişler aynı anda çalıştırmışlar ikisi de aynı şekilde rolanti yükselmesi yapmış.

    tsi kullananlardan rica edicem bu şekilde rolanti yükselmesi yaşayan var mı. garantisi bitiyor üstümüze kalmasın :/



  • devır nereye cıkıyor dıkkat etmedım ama ben anlık tuketıme bakıyorum ilk calısınca anlık tuketım 5,2lt ye kadar cıkıyor sonra 2,1 dusunceye kadar bekleyıp sonra hareket edıyorum normaldır sanırım
  • Benim aracim da TSI ve sabahlari ilk calistirmalarda devir 1200 e cikiyor 15-20 sn sonra olmasi gereken yere dusuyor. Bu 15-20 sn lik sure icerisinde abuk subuk sesler cikartiyor arac, sanki tekliyormus gibi calisiyor ama benim tahminim bu bir problem degil, motorun soguk olmasindan kaynaklanan karekteristik bir olay.
  • normal demek ki bu durum. teşekkürler
  • Selamlar,

    Soğuk olan motorun ilk çalışmasında otomatik jikle devreye girdiğinden yüksek devir ile çalışması normaldir. Ayrıca bizim motorlarımız ilk çalışmada yüksek basınç ile motoru mümkün olduğu kadar çabuk yağlaması gerektiğinden ilk çalıştırmada 1200 devirlerde olması normaldir. Bu süreç hava sıcaklığına bağlı olarak 10-30 sn arasında devam eder ve aracın rolantisi normal seviyeye düşer. Size tavsiyem bu yağlama sürecinde aracınızı hareket ettirmeyin. Çünkü turbo milleri ilk çalıştırmada gerekli yağlanmayı yapmadan devrede olacağından ileride sorun yaşarsınız.

    İyi sürüşler..
  • 2009 1.4 TSI DSG Jetta sahibiyim. Sabahları ilk çalıştırmada bende de motor sesi fazla oluyor, asoz'un yazdığı gibi, motor sanki tekliyor gibi çalışıyor. Ama bu yarım dakika bile sürmüyor, motor sesi azalıp motorun çalışması normale dönüyor. Bu hafta aracı Doğuş Oto Esenyurt'a 30.000 bakıma götürünce sordum bu durumu. Aynen emrckr79'un söylediğini söyledirler bana. Yani bu bir sorun değil. Ben zaten aracı çalıştırdığımda ve stop etmeden önce mutlaka en az 1 dakika rölantide çalıştırıp ondan sonra aracı hareket ettiriyorum veya stop ediyorum.
  • Valla benim araç da bazen normal çalışıyor, bazen 1200 lere çıkıyor. Birkaç gündür dikkatimi çekti..

    Özellikle sanki marşı çevirip ışıklar yanınca birkaç sn bekleyip çalıştırdığımdaki durum ile tak diye 1 sn içinde çalıştırdığımdaki devirler farklı..

    Aynen dediğiniz gibi ama.. Garip sesler :) sonra düzeliyor..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2000 fiesta 1.25 rölanti sorunu
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bu durum halen devam ediyor asma bir şey eklemek istiyorum.

    aracı çalıştırırken debriyaj kullanmıyordum, bir kaç gündür debriyaj kullanıyorum böyle bir sorun olmadı.

    edit: yine yaptı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lucid dream -- 28 Mayıs 2011; 19:09:18 >
  • Bu durum TSI motorların hepsinde var galiba.Arkadaşımın arabasında da aynı şey oluyor,önce 1200de çalışıyor,daha sonra 900-1000 aralığına düşüyor.Her sene yılın motoru seçildiğine göre elbet vardır bir nedeni.
  • selam
    Ben imzamdaki arabamı alalı 3.5 ay oldu, aldığım günden beri dediğiniz gibi motor soğudumu 1200 d/d 3.1 3.2 anlık yakıt tüketimiyle başlıyor bi süre sonra 900 civarına düşüyor tam ısınıncada 700 civarında duruyor sanırım bunların karakteristik özellikleri böyle. Stop etme veya devirde takılma gibi bir sorun olmadığı için bu konudan bir sıkıntım olmadı gayet normal bence..
  • Bu olay sadece tsi larda yok. 1.6 mpi motor da böyledir. Yıllardır kullanıyorum. Motor soğukken devir yükselir. 2-3 dk. içinde olması gereken yere iner. Normaldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autotech1 -- 28 Mayıs 2011; 8:53:55 >
  • Motor belli bir sıcaklığa ulaşana kadar motor rölantinin üzerinde çalışır. 1.6 hitlerde böyledir. Herhangi bir zararı yoktur. Turbolu araçlar kullanıyorsunuz, güvenli olan zaten motor yeterince ısındığı zaman yola çıkmaktır. Hem motor hemde turbo ömrü açısından faydalı bir olay yani.
  • arkadaşlar konu hortlatmak gibi olacak ama jetta 1.4 122 hp aracımla aynı sorunu ben uzun bi süredir yaşıyorum. motor soğukken ses yaptığı için sesi telefona kaydedip götürdüm .sonunda bi sorun var deyip kabul ettiler .motor yazılımından dediler değiştirdiler .uyumlu değilmiş ve eskisinede dönemiyorlarmış.şimdi sesi çok daha farklı ve daha rahatsız edici. yeni yazılımı bekliyorum.bi forumda okudum 57000 km de passat tsi 122 hp aynı şikayetle gitmiş yatak sarması demişler .inanılmaz bi ücret çıkarmışlar.ilk bir yıl kullanırken ses gelmeyen aracımda yazılım dan kaynaklanan sorun olurmu .ben evde yazılım falan değiştirmiyorum şahsen.özenlede kullanırım aracımı servisten başka yerede götürmem . bu arada bu ses için 10 kere falan götürmüşümdür .10 larca gün de serviste kalmıştır araç.
  • lobiya99 ve diğer arkadaşlar bu olay bendede var bende en az 10 kere götürdüm normalse önemli değil ama normal gibi gelmiyor sevistekiler duysada bir şey yok diyor duymasada. ben olanları kısaca anlatayım. bu arada konuyu birkerede ben hortlatıyorum.
    öncelikle tam olarak motorun soğukluğuyla alakası yok arkadaşlar. çünkü bu ses için vw mühendislerini bekledim olduğum servise gelmeden 1 gün önce arabayı bıraktım sabah yapmadı ve 5-6derece falandı galiba. ama yazın her sabah yapardı. kışın ise araba 700 devirden çalışmaya başlıyor yani motor soğukluğuyla alakalı değil tam. ama farkettiğim şey şu motor sıcaklığı 15 derece civarındayken yapıyor çünkü yazın sabah burda sıcaklık öyledir kışın ise sıcak motor duruma göre 3-4 saat bekleyince yapıyor buda kanımca motor sıcaklığının 15 dereceye düşmesine denk geliyor olabilir ama motorun teknik kısmını pek bilmem.

    araç 2009 tsi 122 50000 km boyunca böyle birşey yoktu. yoktu derken tabiki motor ilk çalıştırınca 1200 de çalışıyodu ama 50000 km den sonra tekleme sarsıntı metalik sesler gibi daha önceden olmayan durumlar oldu ve ozmandır ne olduğu belli değil şimdi63000 deyim .aracı ve motoru seviyorum ama passat ta dediğiniz gibi motorun yatak sarması vs gibi bi durum olur diye aracı elden çıkarmak istemiyoda değilim. motorun 1200 de çalışması bir şey değil ama 50000 km olmayan bu sesler şimdi var ve buna bir açıklama yok bence.bütün tsi lerde de yok çünkü bu tekleme ve garip ses olayı çok az kişide var.

    benim bir kaç sorum ve fikrim var

    1- turbo yapıyor olabilirmi çünkü ilk yıl turbo kullanımıyla ilgili bilgimiz yoktu ve aracı çalıştırırken ve kapatırken beklemeye dikkat etmedik.
    2-değil galba ama egzos da olablirimi çünkü öyle seslerde var arada.
    3-bu sorunu çözen kimse yokmu yada ne olduğu isterseniz ses kadı koyabilirim

    birde vw diyalog ve servislerlede tartıştım sanki dalga geçiyorlar kaydettiğim sesi ustaya ve danışmana dinlettim teslim fişinde ses yapıyor demişim bulamadılar sonra diyoğu aradım böyle böyle servis geri döndü neymiş efendim patırtılı dememişim sesli demişim yine getirecekmişim. yine diyaloğa ve servise dediğim bir laf daha var ben bu aracı size böyle bir sıkıntı var diye getiriyorum defalarca farklı yetkili servislere götürdüm her bakımda sordum birşey yok diyorsunuz ama bu ses normal değil yarın öbür gün motora birşey olursa bunun sorumlusu kim olacak faturayı kim ödeyecek. kem küm boş laf

    sonuç olarak en iyisi eski tip motorlarmı demekten kendimi alamıyorum bazen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smtsk

    lobiya99 ve diğer arkadaşlar bu olay bendede var bende en az 10 kere götürdüm normalse önemli değil ama normal gibi gelmiyor sevistekiler duysada bir şey yok diyor duymasada. ben olanları kısaca anlatayım. bu arada konuyu birkerede ben hortlatıyorum.
    öncelikle tam olarak motorun soğukluğuyla alakası yok arkadaşlar. çünkü bu ses için vw mühendislerini bekledim olduğum servise gelmeden 1 gün önce arabayı bıraktım sabah yapmadı ve 5-6derece falandı galiba. ama yazın her sabah yapardı. kışın ise araba 700 devirden çalışmaya başlıyor yani motor soğukluğuyla alakalı değil tam. ama farkettiğim şey şu motor sıcaklığı 15 derece civarındayken yapıyor çünkü yazın sabah burda sıcaklık öyledir kışın ise sıcak motor duruma göre 3-4 saat bekleyince yapıyor buda kanımca motor sıcaklığının 15 dereceye düşmesine denk geliyor olabilir ama motorun teknik kısmını pek bilmem.

    araç 2009 tsi 122 50000 km boyunca böyle birşey yoktu. yoktu derken tabiki motor ilk çalıştırınca 1200 de çalışıyodu ama 50000 km den sonra tekleme sarsıntı metalik sesler gibi daha önceden olmayan durumlar oldu ve ozmandır ne olduğu belli değil şimdi63000 deyim .aracı ve motoru seviyorum ama passat ta dediğiniz gibi motorun yatak sarması vs gibi bi durum olur diye aracı elden çıkarmak istemiyoda değilim. motorun 1200 de çalışması bir şey değil ama 50000 km olmayan bu sesler şimdi var ve buna bir açıklama yok bence.bütün tsi lerde de yok çünkü bu tekleme ve garip ses olayı çok az kişide var.

    benim bir kaç sorum ve fikrim var

    1- turbo yapıyor olabilirmi çünkü ilk yıl turbo kullanımıyla ilgili bilgimiz yoktu ve aracı çalıştırırken ve kapatırken beklemeye dikkat etmedik.
    2-değil galba ama egzos da olablirimi çünkü öyle seslerde var arada.
    3-bu sorunu çözen kimse yokmu yada ne olduğu isterseniz ses kadı koyabilirim

    birde vw diyalog ve servislerlede tartıştım sanki dalga geçiyorlar kaydettiğim sesi ustaya ve danışmana dinlettim teslim fişinde ses yapıyor demişim bulamadılar sonra diyoğu aradım böyle böyle servis geri döndü neymiş efendim patırtılı dememişim sesli demişim yine getirecekmişim. yine diyaloğa ve servise dediğim bir laf daha var ben bu aracı size böyle bir sıkıntı var diye getiriyorum defalarca farklı yetkili servislere götürdüm her bakımda sordum birşey yok diyorsunuz ama bu ses normal değil yarın öbür gün motora birşey olursa bunun sorumlusu kim olacak faturayı kim ödeyecek. kem küm boş laf

    sonuç olarak en iyisi eski tip motorlarmı demekten kendimi alamıyorum bazen



    "50000 km den sonra tekleme sarsıntı metalik sesler gibi daha önceden olmayan durumlar oldu "

    benım araç bunu 15.000 den sonra yaptı bir kaç kere. takır tukur :) sonra yapmadı bir daha ama mesajda gönderdim devir yükselmesi hiç değişmedi. dediğim gibi almanya'ya mail atmak lazım.




  • yine hortlasın konu.arkadaşlar dün yine servise bıraktım .bakım için ve yine adet oldu söyledim mekanik ses gürültü çatırtı patırdı.ne varsa işte.bakımı yapıldı .soğuması için 1 gece bırakıldı.ses ertesi gün benle birlikte dinletildi.normal değil deil dediler bilmem kaçıncı kez. ve sonuç aracın garantisi bittikten sonra kambilo ayar ünitesi yine bunun zinciri ,alakalı baya bir parçanın değişmesi gerekiyormuş.(laf aramızda bunlar geçen yıl değişmişti zaten) kesin giderilirmi sorun dedim .hallederiz dediler ama hiç ümidim yok zaten yüzlerinede söyledim.bu sorum için aracım parça parça 2 ay kadar serviste kaldı kaç gere getirdim hatırlamıyorum bile .seceresini döktüler bilgisayardan bi yazarın ön sözü gibi uzunmu uzun ve çıkarılan fiyat 1700+ dediler :D bakıma da 700 lira verdim. neyse iyi niyet garantisine sokmaya çalışıcaz dediler .bakalım ne olacak pazartesi götürücem.ilgilenen arkadaşlara burdan sonucu yazarım .




  • valla kışın bu kadar çok yapmıyordu ama şimdi hergün yapmaya başladı size yine birşeyler önermişler ama düzlmemesi kötü. bende vw ile görüşüp tekrar teknik ekibe göstermeyi düşünüyorum kışın birşey bulamamışlardı. inşallah bulup düzeltirlerde ne olduğunu anlarız. birde sesin kayıdı varsa göderirmisinz aynı sesmi emin olmak için muhtemelen aynı sorun.
    birde yetkili servis sesi duyup utanmadan normal tsi motor mekaniği diye rapor verdiler.
    sonucu merakla bekiliyorum
  • şuan ofisteyim .ses evdeki bilgisayarımda kayıtlı.akşam geçince hemen gönderirim.bugün tekrardan bıraktım ve yine sordum .yok efendim kesin halledicez bu sefer dediler .bakalım kısmet :D
    banada defalarca bu bir sorun değil dediler yine çok kezde sorun dediler.ne tuttururlarsa artık heralde:D ayrıca benimki kışın hiç. yapmadı nezaman hava 8 derece ve üstü olmaya başladı yapmaya başladı
  • kışın yapmaması kullanım şeklinden olabilir. yaz gibi bir uzun süre bekleyince kışın olmuyor mesela arabayı kapattım 2-3 saat içinde yapıyor 5-6 saat olursa normal çalışıyor
  • işyerimde iki kişide 1.4 tsi motor araç var.benzer bir ses audi a3 araçtada var gerçi o tfsi imiş motoru 1.4 125 ps.aynıdır sanıyorum bu motor.1 tanede vw grubunun 1.4 tsi 122 ps var onda bu ses yok nerdeyse aynı zamanda alındı .bu arada değişen parça kam mili ayar ünitesi,zincir conta vb şeylermiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lobiya99 -- 5 Haziran 2012; 10:14:04 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.