Şimdi Ara

1.Vitesde Redline'a Kadar Zorlasam Motoru Patlatabilir miyim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
3.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç opel combo 1.3 litre geçen gün akü bittiği için yiterek çalıştırmak zorunda kaldım. Ancak yitip çalıştırdığım için devir göstergesinde anormallik oldu. Gösterge hiç hareket etmiyordu. Bende biraz aküyü şarj edip yeniden çalıştırmak için gaza olabildiğince yüklendim (vites boşta). Sonra kontağı kapatıp yeniden açtım bu kez göstergeler çalıştı, yine gaza olabildiğince yüklendim ve gördüm ki devir 5200 cc'de kesiyor ve 200 cc farkla redline'a giriyor. Düşündüm ki araç boştayken kesiciye kadar getirdiğim halde birşey olmuyorsa vitesteyken de sorun olmaz.

    Diyeceğim o ki aracı her viteste yada sadece birinci viteste kesiciye kadar getirip öyle vites değiştirsem ne kaybederim ki.


    Not:(Bu sorunun amacı sadece teknik destek almaktır. Yoksa kesici meraklısı değilim)







  • Aniden yüklenmedin sürece bişey olcagını sanmıyorum olsa benim araca çoktan olurdu
  • Motora bir zararı olmaz devir kesici zaten giriyor devreye fakat fazla motoru zorlamamak lazım yeri geldiğinde bende 6500 devire çıkarıyorum vitesleri o devirde değiştriyorum bir sorun olmuyor ama sık sık yapmamak lazım
  • araç vitesteyken redline çevirmenin yakıt tüketimi dışında önemli bir sorun çokaracagını düşünmüyorum asıl boştayken devir çevirttirirseniz pistonlar boşa döndüğü için motor takırdayabilir
  • cc hacim ölçüsüdür devirle bi ilgisi yoktur.

    ortalama bi araçta redline da 15 dakikadan fazla gitmek,motorun yağlama ve soğutmayı tam gerçekleştiremeyeceğinden dolayı hasar çıkarabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 18 Eylül 2009; 0:25:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    araç vitesteyken redline çevirmenin yakıt tüketimi dışında önemli bir sorun çokaracagını düşünmüyorum asıl boştayken devir çevirttirirseniz pistonlar boşa döndüğü için motor takırdayabilir


    Aynen öyle oluyor motor+egzoz takır takır saydırıyor:)
  • dizel araçlarda devir kesici yok diye biliyorum
    yani redline'ye gelmesi normal gibime geliyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ustalar, bu şekilde boşta gaza yüklenmenin motor için son derece zararlı olduğunu söylerler..
    Teknik bilgi olarak, öncelikle bunu dikkate al dostum arabanı seviyorsan
  • Bugün izmite gelirken bulgaristandan gelen yeni focusa sahip bir abiyle birlikte gebzeden izmite kadar birlikte geldik Adamın aracı benimkinden güçlü trafikte yoğundu boş yol arıyoruz adamla aramızdaki mesafeyi açmamak için kesiciye girene kadar bastım vitesteyken genelde motorun sesini duyarak geldim buraya gelirken yakıt haricinde ve devamlı gidilmediği sürece bir zararı olacağını düşünmüyorum.
  • redline da uzun süre gidersen sorun olur.
    yoksa motor falan patlaması hikaye..
  • 2. viteste tam gazı almış arabayı bağırtıyodum rodajı yeni aşmış olduğum için nasıl kaçıyo diye.baktım motor sesi değişti.kesici devreye girmiş.farkedip vites değiştirdiğinde sorun olcağını sanmıyorum ama yine de uzun süre o şekilde gitmemek lazım...
  • Eskiden hep ilk vites kalkış vitesidir,hemen yükseltmek lazım denirdi.Belki eski modellerde öyleydi.Şimdi durum ne bilmiyorum.

    Ben hiçbir zaman redline'a getirmiyorum,hatta ayda 1-2 sefer haricinde 5000 devir/dakika'yı da geçmiyorum.
  • 1. viteste birden redlinea getirmek motordan önce baskı alatayı zorladığına kesinlikle eminim, zayıf bir balata araba bu kadar zorlandığında kaçırıp ses yapabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    1. viteste birden redlinea getirmek motordan önce baskı alatayı zorladığına kesinlikle eminim, zayıf bir balata araba bu kadar zorlandığında kaçırıp ses yapabiliyor.


    kuş serisindeki müzik cdsi kadar baskıbalata kaçırabilir ancak diğer arabalarda kaçırması pek de mümkün değil.
  • 8000 gördük bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    1. viteste birden redlinea getirmek motordan önce baskı alatayı zorladığına kesinlikle eminim, zayıf bir balata araba bu kadar zorlandığında kaçırıp ses yapabiliyor.


    kuş serisindeki müzik cdsi kadar baskıbalata kaçırabilir ancak diğer arabalarda kaçırması pek de mümkün değil.

    biraz abartı olmuş seninki. 110000 de orjinal baskı balatasını kullanan şahin sahibi arkadaşım var. o kadar ince değil aksine oldukça dayanıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AcuNeTiX
    Düşündüm ki araç boştayken kesiciye kadar getirdiğim halde birşey olmuyorsa vitesteyken de sorun olmaz.

    Diyeceğim o ki aracı her viteste yada sadece birinci viteste kesiciye kadar getirip öyle vites değiştirsem ne kaybederim ki.

    Bir günde bir şey olmaz ama günün birinde piston kolu-krank yatakları bozulabilir.

    Motor kısa süreli vuruntu ve yüksek devri tolere edebilir.

    Motorlar (özellikle de yataklardaki yağlama sistemi) yük altında çalışmak üzere tasarlanmıştır. Milin yuva içinde dairesel ve çeperi sıyıran bir hareketi takip etmesi gerekir, bu da ancak yük altında gerçekleşir. Bu hareket, tolerans boşluğu içinde doğru yağ filminin 270° gibi bir çeper uzunluğunda devamlılığını sağlar. Yük olmadığı zaman pistonların doğrusal ataleti tüm tolerans boşluklarını kullanarak mili, yuva içindeki dairesel hareketinden alıkoyar, hareket ovalleşir git-gel hareketi yapmasına neden olur. Bu da en aşırı yüükün koparamadığı yağ filmini sekteye uğratır.

    Yük altında vuruntu da aynı şeyi yapar. En iyi zamanında bile devirlerin min. %5'i vuruntuludur, bu oran da devir arttıkça yükselir. Tecrübeli bir sürücü yüksek devirdeki vuruntuları ancak %15'in üzerine çıktığında duyabilir, ki pek çoğumuz yükek devir vuruntusunu hiç duymayız ama asıl tehlikeli olan da o vuruntudur, yoksa kalkıştaki değil. Motorlar bunu sürekli tolere ediyor zaten, ama işlerini daha zorlaştırırsak cevabını veririler.

    Motor çok basit görünse de yakından bakılınca değildir. Mil yatakları aynı zamanda eksantrik tip sıvı pompalarıdır, sekman sistemi diyafram tipi pompa gibi çalışır. İşler bir defa yokuş aşağı gitmeye başlarsa motordan eski verim alınamaz, tamirciler neresi bozuksa yapalım derler (yaparlar da) ama tamamen bitik değilse sistemin bütününe bakmazlar. Sonra da tamamen revize edilmedikçe "eski tadı vermiyor" denilen bir motor olur, işin kötüsü kimse de tamamen revizyon için bir sebep görmez.
    "Niye gitmiyor peki bu motor? -E, ööle."

    Boştayken 3000 devri geçmemek, yavaş ısıtıp yavaş soğutmak doğru pratiktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    1. viteste birden redlinea getirmek motordan önce baskı alatayı zorladığına kesinlikle eminim, zayıf bir balata araba bu kadar zorlandığında kaçırıp ses yapabiliyor.


    kuş serisindeki müzik cdsi kadar baskıbalata kaçırabilir ancak diğer arabalarda kaçırması pek de mümkün değil.

    biraz abartı olmuş seninki. 110000 de orjinal baskı balatasını kullanan şahin sahibi arkadaşım var. o kadar ince değil aksine oldukça dayanıklı.


    kalınlığına bişey demedim.çapına dedim.




  • dizel araçlar yakıtı, benzinliler ateşlemeyi keser redline da.acıkcası 1.3 multijet motor 4500 d/d den sonra yığılıp kalıyor. zorladığınıza değmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    dizel araçlarda devir kesici yok diye biliyorum
    yani redline'ye gelmesi normal gibime geliyor.


    Benim aracta dizel ama devir kesici var.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.