Şimdi Ara

1 Yıl Beklemiş Araç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
5.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 Yıl yatmış araç(Kamyon) da ne gibi sorunlar olabilir? motor yağı değişimi vs.



  • silecek suyu mutlaka kontrol edilmeli mutlaka
  • beklediği ortama göre değişir. nemli bir ortam değilse çok sorun olmaz.

    lastikler sertleşir, akünün değişmesi gerekir, yağ motor çalıştırmadan önce boşaltılıp değiştirilmeli, su aynı şekilde motor çalıştırılmadan önce değiştirilmeli.

    yatması ciddi bir kayıp oluşturmaz yani. küçük ve basit masraflar çıkar. ama bilinçsiz davranılırsa yatmasından dolayı değilde, kullanıcı hatasından bazı sorunlar oluşabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burak®

    1 Yıl yatmış araç(Kamyon) da ne gibi sorunlar olabilir? motor yağı değişimi vs.


    fren sistemi baştan aşağı kontrol edilmeli.
    tüpler, rekorlar, hava hortumları v.s. v.s.
  • modası geçmiş eski cd ya da kasetler atılıp yenileri alınmalı
  • açıkçası herşeyi kontrol edilmeli çok kullanılan araç gibi kullanılmayan araçta sorun yaratabilir
  • hmmm. ben yurtdışına 6 ay geçici görevle gitcem. 2009 astra cdti aracım ise bu sürede garajda yatacak. peki bu süreçte ben de aynı işlemleri yapmak zorunda mıyım? (yağ değişimi, akü değişimi vs). veya en azından 6 ay için neler yapmam gerekli?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1 Yıldan fazla yatacak aracı takoza al derler. 6 Ay yatacak bir aracı kapalı bir yerde üzerini branda ile örterek ve havalandırma amacıyla da camı çok az (!) açmak yeterlidir. Araç yeni sayılabileceği için aküsü bitmeyecektir, park etmeden önce lastiklerin havasını 34'e getirmeniz doğal hava tahliyesini de dengeleyecektir. Ayda 1 defa 10 km'lik bir kısa yolculuk araca iyi gelecektir ama genel olarak önerilerimi uygularsanız sorun çıkmaz.

    Çok uzun süre yatacak bir araç

    1. Akünün kutup başları sökülür, akü bagaja konulur.
    2. Havalandırma ızgaraları kapatılır
    3. Kapı ve cam fitillerine talk pudrası sürülür
    4. Sileceklerin altına koruyucu takılır
    5. Lastikler sökülür, havası indirilir
    6. Motor yağı kapağına kadar doldurulur
    7. Yakıt tankındaki yakıt ve radyatör suyu boşaltılır
    8. Eksoz çıkışı ve hava girişine üstüpü tıkanır
    9. Gösterge tablosu ve koltuklar pazenle örtülür
    0. Ön cam çok az açılır (5 mm)
    A. Vites boşa alınır, el freni bırakılır
    B. Yapılan işlemler yazılı olarak araç içine asılır
    C. Çalıştırılırken de işlemin tersi yapılır.

    Geri döndüğünde yağ tahliye edilir, yakıt ve su eklenir, lastikler takılır, hava basılır, takozdan indirilir, akü takılır, marşa basarken ara kablo kullanılır, araç temizlenir, 10 dk rölantide çalıştrırılır, tüm göstergeler normal ise de sonra basılıp gidilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: s_eagles

    hmmm. ben yurtdışına 6 ay geçici görevle gitcem. 2009 astra cdti aracım ise bu sürede garajda yatacak. peki bu süreçte ben de aynı işlemleri yapmak zorunda mıyım? (yağ değişimi, akü değişimi vs). veya en azından 6 ay için neler yapmam gerekli?




  • Bence güvendiğiniz birisine anahtarı bırakın.Ayda 1 kere en azından arabayı çalıştırsın.Ailenizden kimse yoksa onların bulunduğu yere bırakın vs.Yatmaktan birşey olmaz ama sadece aküsü biter.Diğer parçaları da bir yağ bakımıyla halledersiniz.6 ayda birşey olacagını sanmıyorum.
    ,

    Bu arada babamın 98 corollası var ve sizin arabadan farksız kullanılıyor.Bazen 2 ay garajdan çıkmadıgı oluyor.Ayda bir çalıştırıyor rolantide.Adam benzin pahalı diye arabaya binmiyor.

    98 model corllamız rekora gidiyor.55000 km de şu an araba.Tamamen orjinal.Bugune kadar km bakımı dışında hiçbir parçası değişmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 24 Mart 2011; 9:19:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1 Yıldan fazla yatacak aracı takoza al derler. 6 Ay yatacak bir aracı kapalı bir yerde üzerini branda ile örterek ve havalandırma amacıyla da camı çok az (!) açmak yeterlidir. Araç yeni sayılabileceği için aküsü bitmeyecektir, park etmeden önce lastiklerin havasını 34'e getirmeniz doğal hava tahliyesini de dengeleyecektir. Ayda 1 defa 10 km'lik bir kısa yolculuk araca iyi gelecektir ama genel olarak önerilerimi uygularsanız sorun çıkmaz.

    Çok uzun süre yatacak bir araç

    1. Akünün kutup başları sökülür, akü bagaja konulur.
    2. Havalandırma ızgaraları kapatılır
    3. Kapı ve cam fitillerine talk pudrası sürülür
    4. Sileceklerin altına koruyucu takılır
    5. Lastikler sökülür, havası indirilir
    6. Motor yağı kapağına kadar doldurulur
    7. Yakıt tankındaki yakıt ve radyatör suyu boşaltılır
    8. Eksoz çıkışı ve hava girişine üstüpü tıkanır
    9. Gösterge tablosu ve koltuklar pazenle örtülür
    0. Ön cam çok az açılır (5 mm)
    A. Vites boşa alınır, el freni bırakılır
    B. Yapılan işlemler yazılı olarak araç içine asılır
    C. Çalıştırılırken de işlemin tersi yapılır.

    Geri döndüğünde yağ tahliye edilir, yakıt ve su eklenir, lastikler takılır, hava basılır, takozdan indirilir, akü takılır, marşa basarken ara kablo kullanılır, araç temizlenir, 10 dk rölantide çalıştrırılır, tüm göstergeler normal ise de sonra basılıp gidilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: s_eagles

    hmmm. ben yurtdışına 6 ay geçici görevle gitcem. 2009 astra cdti aracım ise bu sürede garajda yatacak. peki bu süreçte ben de aynı işlemleri yapmak zorunda mıyım? (yağ değişimi, akü değişimi vs). veya en azından 6 ay için neler yapmam gerekli?





    sağol kardeşim. bahsettiğin işlemlerin hepsini yapamam ama bir çok madde çok mantıklı. motor bloğu tamamen kaç litre yağ alır acaba? :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s_eagles


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1 Yıldan fazla yatacak aracı takoza al derler. 6 Ay yatacak bir aracı kapalı bir yerde üzerini branda ile örterek ve havalandırma amacıyla da camı çok az (!) açmak yeterlidir. Araç yeni sayılabileceği için aküsü bitmeyecektir, park etmeden önce lastiklerin havasını 34'e getirmeniz doğal hava tahliyesini de dengeleyecektir. Ayda 1 defa 10 km'lik bir kısa yolculuk araca iyi gelecektir ama genel olarak önerilerimi uygularsanız sorun çıkmaz.

    Çok uzun süre yatacak bir araç

    1. Akünün kutup başları sökülür, akü bagaja konulur.
    2. Havalandırma ızgaraları kapatılır
    3. Kapı ve cam fitillerine talk pudrası sürülür
    4. Sileceklerin altına koruyucu takılır
    5. Lastikler sökülür, havası indirilir
    6. Motor yağı kapağına kadar doldurulur
    7. Yakıt tankındaki yakıt ve radyatör suyu boşaltılır
    8. Eksoz çıkışı ve hava girişine üstüpü tıkanır
    9. Gösterge tablosu ve koltuklar pazenle örtülür
    0. Ön cam çok az açılır (5 mm)
    A. Vites boşa alınır, el freni bırakılır
    B. Yapılan işlemler yazılı olarak araç içine asılır
    C. Çalıştırılırken de işlemin tersi yapılır.

    Geri döndüğünde yağ tahliye edilir, yakıt ve su eklenir, lastikler takılır, hava basılır, takozdan indirilir, akü takılır, marşa basarken ara kablo kullanılır, araç temizlenir, 10 dk rölantide çalıştrırılır, tüm göstergeler normal ise de sonra basılıp gidilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: s_eagles

    hmmm. ben yurtdışına 6 ay geçici görevle gitcem. 2009 astra cdti aracım ise bu sürede garajda yatacak. peki bu süreçte ben de aynı işlemleri yapmak zorunda mıyım? (yağ değişimi, akü değişimi vs). veya en azından 6 ay için neler yapmam gerekli?





    sağol kardeşim. bahsettiğin işlemlerin hepsini yapamam ama bir çok madde çok mantıklı. motor bloğu tamamen kaç litre yağ alır acaba? :)


    Ver anahtarı pederine , kardeşine yada güvencen birine 2-3 haftada bir gezdirsin aracı, bakımı gelincede servise bakıma götürsünler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1 Yıldan fazla yatacak aracı takoza al derler. 6 Ay yatacak bir aracı kapalı bir yerde üzerini branda ile örterek ve havalandırma amacıyla da camı çok az (!) açmak yeterlidir. Araç yeni sayılabileceği için aküsü bitmeyecektir, park etmeden önce lastiklerin havasını 34'e getirmeniz doğal hava tahliyesini de dengeleyecektir. Ayda 1 defa 10 km'lik bir kısa yolculuk araca iyi gelecektir ama genel olarak önerilerimi uygularsanız sorun çıkmaz.

    Çok uzun süre yatacak bir araç

    1. Akünün kutup başları sökülür, akü bagaja konulur.
    2. Havalandırma ızgaraları kapatılır
    3. Kapı ve cam fitillerine talk pudrası sürülür
    4. Sileceklerin altına koruyucu takılır
    5. Lastikler sökülür, havası indirilir
    6. Motor yağı kapağına kadar doldurulur
    7. Yakıt tankındaki yakıt ve radyatör suyu boşaltılır
    8. Eksoz çıkışı ve hava girişine üstüpü tıkanır
    9. Gösterge tablosu ve koltuklar pazenle örtülür
    0. Ön cam çok az açılır (5 mm)
    A. Vites boşa alınır, el freni bırakılır
    B. Yapılan işlemler yazılı olarak araç içine asılır
    C. Çalıştırılırken de işlemin tersi yapılır.

    Geri döndüğünde yağ tahliye edilir, yakıt ve su eklenir, lastikler takılır, hava basılır, takozdan indirilir, akü takılır, marşa basarken ara kablo kullanılır, araç temizlenir, 10 dk rölantide çalıştrırılır, tüm göstergeler normal ise de sonra basılıp gidilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: s_eagles

    hmmm. ben yurtdışına 6 ay geçici görevle gitcem. 2009 astra cdti aracım ise bu sürede garajda yatacak. peki bu süreçte ben de aynı işlemleri yapmak zorunda mıyım? (yağ değişimi, akü değişimi vs). veya en azından 6 ay için neler yapmam gerekli?



    yok daha neler canm ne gerek var o kadar şeye ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1 Yıldan fazla yatacak aracı takoza al derler. 6 Ay yatacak bir aracı kapalı bir yerde üzerini branda ile örterek ve havalandırma amacıyla da camı çok az (!) açmak yeterlidir. Araç yeni sayılabileceği için aküsü bitmeyecektir, park etmeden önce lastiklerin havasını 34'e getirmeniz doğal hava tahliyesini de dengeleyecektir. Ayda 1 defa 10 km'lik bir kısa yolculuk araca iyi gelecektir ama genel olarak önerilerimi uygularsanız sorun çıkmaz.

    Çok uzun süre yatacak bir araç

    1. Akünün kutup başları sökülür, akü bagaja konulur.
    2. Havalandırma ızgaraları kapatılır
    3. Kapı ve cam fitillerine talk pudrası sürülür
    4. Sileceklerin altına koruyucu takılır
    5. Lastikler sökülür, havası indirilir
    6. Motor yağı kapağına kadar doldurulur
    7. Yakıt tankındaki yakıt ve radyatör suyu boşaltılır
    8. Eksoz çıkışı ve hava girişine üstüpü tıkanır
    9. Gösterge tablosu ve koltuklar pazenle örtülür
    0. Ön cam çok az açılır (5 mm)
    A. Vites boşa alınır, el freni bırakılır
    B. Yapılan işlemler yazılı olarak araç içine asılır
    C. Çalıştırılırken de işlemin tersi yapılır.

    Geri döndüğünde yağ tahliye edilir, yakıt ve su eklenir, lastikler takılır, hava basılır, takozdan indirilir, akü takılır, marşa basarken ara kablo kullanılır, araç temizlenir, 10 dk rölantide çalıştrırılır, tüm göstergeler normal ise de sonra basılıp gidilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: s_eagles

    hmmm. ben yurtdışına 6 ay geçici görevle gitcem. 2009 astra cdti aracım ise bu sürede garajda yatacak. peki bu süreçte ben de aynı işlemleri yapmak zorunda mıyım? (yağ değişimi, akü değişimi vs). veya en azından 6 ay için neler yapmam gerekli?




    Taner abi, bunların hiçbiri yapılmadan beklemiş bir aracı direk hareket ettirsek sorun olur mu ?Motor yağı fazla bekleyince macunsu kıvama geçiyormuş sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burak®


    Taner abi, bunların hiçbiri yapılmadan beklemiş bir aracı direk hareket ettirsek sorun olur mu ?Motor yağı fazla bekleyince macunsu kıvama geçiyormuş sanırım.


    2 yıl garajda çalışmadan beklemiş aracımızda motor yağı gayet akıcıydı..

    El freni çekili olmadığı halde arka frenler yapışmıştı o ayrı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burak®


    Taner abi, bunların hiçbiri yapılmadan beklemiş bir aracı direk hareket ettirsek sorun olur mu ?Motor yağı fazla bekleyince macunsu kıvama geçiyormuş sanırım.


    2 yıl garajda çalışmadan beklemiş aracımızda motor yağı gayet akıcıydı..

    El freni çekili olmadığı halde arka frenler yapışmıştı o ayrı..


    Yanlış bilgi almışım sadece 2 ay beklemiş




  • Havaalanı gümrüğünde 20 yıl yatmış aracı 2. el olarak satın alıp 3 sene kullandık. 1970 model arabayı galerici 1990 yılında alıyor. Biraz bakımdan geçirdikten sonra kullanıyor. Ondan da biz alıyoruz. Motor bir kere yatak sardı. Fakat bizim hatamızdan olmuş. Motor yağsız kalmış. Bunun dışında pek bir sorun çıkarmadı.
  • quote:


    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    1 Yıldan fazla yatacak aracı takoza al derler. 6 Ay yatacak bir aracı kapalı bir yerde üzerini branda ile örterek ve havalandırma amacıyla da camı çok az (!) açmak yeterlidir. Araç yeni sayılabileceği için aküsü bitmeyecektir, park etmeden önce lastiklerin havasını 34'e getirmeniz doğal hava tahliyesini de dengeleyecektir. Ayda 1 defa 10 km'lik bir kısa yolculuk araca iyi gelecektir ama genel olarak önerilerimi uygularsanız sorun çıkmaz.

    Çok uzun süre yatacak bir araç

    1. Akünün kutup başları sökülür, akü bagaja konulur.
    2. Havalandırma ızgaraları kapatılır
    3. Kapı ve cam fitillerine talk pudrası sürülür
    4. Sileceklerin altına koruyucu takılır
    5. Lastikler sökülür, havası indirilir
    6. Motor yağı kapağına kadar doldurulur
    7. Yakıt tankındaki yakıt ve radyatör suyu boşaltılır
    8. Eksoz çıkışı ve hava girişine üstüpü tıkanır
    9. Gösterge tablosu ve koltuklar pazenle örtülür
    0. Ön cam çok az açılır (5 mm)
    A. Vites boşa alınır,(1 e takılır.) el freni bırakılır
    B. Yapılan işlemler yazılı olarak araç içine asılır
    C. Çalıştırılırken de işlemin tersi yapılır.

    Geri döndüğünde yağ tahliye edilir, yakıt ve su eklenir, lastikler takılır, hava basılır, takozdan indirilir, akü takılır, marşa basarken ara kablo kullanılır, araç temizlenir, 10 dk rölantide çalıştrırılır, tüm göstergeler normal ise de sonra basılıp gidilir.


    Diğerlerini yapamazsan bunları yapabilirsin.




  • 25 gün sabit duran tiguan aracımın lastiklerinin tabanı iz yapmış, kullanırken anlaşılmıyor ama serviste balans sırasında 4 lastikte de atlama olduğunu söylediler, ne demek o ?dediğimde;' hızlı giderken sanki frene basıp da (ABS yok gibi düşünülünce) 4 teker kızaklayınca tabanlarında bir aşınma olur biraz düzleşir ya onun gibi' dediler....
  • ben askerdeyken arabam 18 ay yattı hiçbi önlemde almamıştım. Tek lastik inmişti ve akü bitmişti,araba tempra idi.O günün bilgisizliği ile temprayı yokuşaşağı çalıştıralım dedik konjektörüde öyle bozduk.izne geldiğimde 1 günüm arabayı çalıştırmak ve temizlemekle geçerdi.Nostalji oldum beaaa
  • Arkadaşın şahini vardı. Garaja koydu. Askere gitti. 3 ay sonra dağıtım iznine geldi. Çıktı arabanın üzerine. daha ilk marşta çalıştı. 10 gün gezdi. Usta birliğine gitti. 14 ay arkadaş askerde, araba garajda kaldı. Arkadaş hiç izine gelmemişti. 14 ay sonra geldi. Arabanın üzerine çıktı. Namussuz şahin ilk harekette çalıştı. Ohaaa dedik. Sonra onu sattı. Passat aldı. Espri bile yapmıştım.

    Yazık bee. Yolunu 14 ay gözleyip ilk harekette çalışan araba satılır mı hiç. Kolaysa bunu passatla yap demiştim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.