|
125.000 KM de ki araç ? İNSANLARIN KM Takıntısı
-
-
Her malın mutlaka bir alıcısı olur. Yeter ki alıcı ile satıcının orta noktada buluşabileceği bir fiyat belirlensin. 300-500k km olmuş arabaya mantıksız fiyat biçersen elbet satılmaz. Kimse yoğurdum ekşi demez ama kimse de ekşi gördüğü yoğurda para bağlamak istemez. Doğru fiyatlandırma + iyi pazarlama = mutlu ticaret. -
Parasal sıkıntıda olduğum bir dönem ayağımı yerden kessin dediğim 350 bin km'de 1.3 dizel araç alıp 360 binde sattım. Motoru birçok 150 bin km'de olan araca taş çıkartırdı. Kullanıma bağlı bazı yıpranmalar vardı tabi trimlerde. Elimden geldiğince yaptım eksiklerini ve ilana koyduğum 2. gün satıldı.
Mesele doğru alıcı ve satıcının bir araya gelmesinde. Uygun fiyata aldım uygun fiyata sattım aracı. Benim işimi gördü o dönem yeter. Alan kişide aynı benim gibi ayağımı yerden kessin az yaksın derdindeydi. 15 yaşında arabaya 0 km muamelesi yapan birine arabayı satamazdım zaten.
-
Boş zaman ile alakalı.
misal yüksek km bir araç ile düşük km araç arasında 50 bin tl fark var diyelim. ama boş zamanınız varsa, sık sık arabayı servise götürebileceksenız, yuksek km li olanı almanızı tavsiye ederim. ufak tefek masraflar ayda 2-3 ker eolur ama 50 bin tl lik farkı yakalaması çok zor olur. yanı butce ve vakit ile alakalı.
-
Km'yi kendim yapıyorsam hiç korkmuyorum. Aktif kullandığım aracım şuan 216bin kmde. 9 yıldır bende.
İşin şöyle bir ilginç noktası var; Bu aracı 120bin kmde satmak istesem belki 50bin fazla fiyat verirler, işin ilginci ise neredeyse tüm uzun ve ağır bakımları 130-150bin arasına denk geliyor.
130-150bin arası yaptığım bakım
Triger + devir daim
Alternör kayısı (V kayışı)
Akü
Baskı-balata-volan
DPF sıvı yenileme
EGR (arızalandı)
Yukarıdaki bakımların bir sonraki değişim zamanı nereden baksan 250bin km. Ama 180-200bin kmde değişim istesem yüz ekşitirler.
-
380 binde fiorino sattim 400 binde fiat strada sattim tabi bunlar normal piyasadan %20 kdr ucuza gitti alirkende oyleydi. Simdi ise 780.000 km de accent blue a biniyoruz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinoplu -- 4 Şubat 2022; 17:32:25 > -
hocam araç bakımlı evelliyatı kazasız belasız olursa milyon kmler hayal değil 2 tane aracımız var birisi 2013 vw diğeri 2020 fiat, fiat olan 19.500km vw olan 216.xxx km, ister inanın ister inanmayın 10 kat kmsi düşük olan fiattan daha yeni daha alımlı duruyor, bu işin olayı sadece bakım. km takıntısı ekonomik durumlardan da dolayı biraz arkada kaldı. ben aracımı değiştirmeyi dusunuyordum ama aynı aracın 100.000de olanndan benim aracım daha temiz.
özet: düzgünce bakım yapıp devam edin binmeye niyetiniz varsa.
-
km ıle oynamak basıt km yebakılmaz yalan cunku tamamı.. siz motor sorununu cozdunuzmu
-
araba ilk sahibinden ve insan evladı tarafından kullanıldıysa sorun olmaz. ama her 20bin km de bir alınıp satıldıysa almam.
-
Sosyal medyaya bakıp hayatınızı yönlendirmeyin , forumda normal insan çok az çoğu meczup türde
Bende 250binde Fiesta dizel vardı son hızını görürdü , 200binde 308 dizel sattım yine aynı sorunsuzdu
Araba isterse 400bin km olsun yağ değişimi filtre değişimi çok önemli , dizel ise enjektör ve turbo bakımı önemli performans yakıt tüketimi için
Bizim insanımız 2bin TL verip 250bin km deki arabasının turbosuna bakım yaptırmıyor , değişmesi gerekiyorsa enjektörleri değiştirmiyor halbuki bunca kilometre kullanım için 5-10 bin TL harcamak normal bence
100bindeki arabamın geçen su ve turbo hortumlarını değiştirdim geçen önemli çünkü turbo benzin araba soğutma önemi
Bizim millete yağ filtre değişme masraf geliyor istiyor ki 400bin km cebinden yakıt harici para çıkmasın yoksa aman o arabalar çok masraflı diyor
-
Çok mantıklı yorumlar gelmiş, km takıntısı ülkemizde çok fazla
-
mevzu kilometre değil. bakımlar zamanında yapılmış mı? bu daha önemli. millette para yok. iadareten onarım yapıp araçları yürütmeye çalışıyorlar.
ikinci el bakımlı diye aldığım araçta fabrikanın taktığı benzin filtresi çıktı (137.000km)
-
Tek başına km yanıltıcı olacaktır. Örnek olark 2 araç düşünün. 1 tanesi ayda 1000km yapıyor ama istanbul maslakta kullanılıyor. Diğer araç aydan 10bin km yapıyor ama hergün istanbul-ankara otobanda gidip geliyor. Sizce aynı bakım titizliğinde bu 2 aracın mekanik olarak 200bin km deki yıpranması aynı mı olur?
-
120 binde 4-5 yaşında arabaya hiç bir şey olacağını düşünmüyorum.
Ama araç yaşlandıkça parçalar haliyle eskiyor ister kullanılsın ister kullanılmasın.
Bizim memleketin adamı sanıyor ki 15 yaşında araba 50bin kilometrede olursa ağır bakım istemeyecek.
-
Değişir.
Mercedes ise 200e kadar alırım
bmw ise 100bin ise hayatta almam
yine sizin o 1.4 160lık aracı hayatta almam 125de
eski 1.6 atmosferikler 300e kadar alınır bozulsa ne olacak kendin bile tamir edersin
-
Genelde km farketmez, motorun durumu önemlidir.
Bu arada sizdeki araç 160'lıksa km'ye hiç bakmam, almam.
-
2018 model 125 bin Km'deki araçtan korkmam..(uzun yolda yapmıştır %90)
2008 model 125 bindeki araçtan korkarım.. (şehiriçinde yapmıştır %90)
Bir de aracın nasıl kullanıldıgı da mühim..Bmw f30 m paket i 125 binde almazdım mesela..
-
sadece motor olarak bakılıyor ama bana göre olay sadece motor değil
sonuçta o kadar km oturulmuş o koltuğa, direksiyon tutulmuş. içi de aracın yıpranmış oluyor. yoksa olay sadece motor olsa bakımsız ve bilinçsiz 100.000km yapmış motor yerine bilinçli kullanılmış 300.000 tercih edilir
bir kaç tanıdığım var öyle, araç nerede yolda kaldı, satıp yenisini alıyor, bakımmış, kaskoymuş umrunda değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 10 Şubat 2022; 14:15:35 > -
Bu araba fiyatlarının yükseklmesi aslında iyi oldu. Önceden millet 100 binde arabaya km çok derken şimdi bakıyorum 200-250 bindeki araçlar artık rahatlıkla satılıyor. tabi fiyatı uygunsa. Bana sorarsan 100 binde bakımlı bir arabanın benim için sıfırdan farkı yoktur.
-
sık araç değiştiren biri iseniz piyasadaki her türlü takıntıya tabi olmalısınız.
kullanıcı iseniz, araç bana hizmet edecek diyorsanız bakımını yapıp kullanın.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X