Şimdi Ara

130 dan sonra araba titriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
1
Favori
24.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2011 model citroen c4 sahibiyim. aracı 4 ay önce aldım. aldıgımda rot balans yaptırmam gerektigi söylendi ekspertizde. araç da 120 den sonra titremeye başlıyordu. bugün rot balans yaptırdım araca. bi deneyeyim dedim çevre yolunda. bu sefer de 140 a.yaklaşırken titremeye başladı. lastikçi lastiklerden 3ünün dişinin 4mm birinin 5mm olduğunu söyledi. titreme bununla alakalı olabilir mi? veya sebebi başka ne olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yüksek hızlarda ortaya çıkan titreme balans bozukluğuna işaret. Balans bozukluğu lastikteki tel kırılması, balon yapma veya dengesiz aşınma gibi durumlar hariç ayarla düzelebilir. Diğer ihtimallerde lastik değişimi şart...
  • lastik havası olabilir yada lastiğin janta tam oturmamış olabilir. Balan yapılırken lastik dönünce sekmeli döner atlayarak döner mesela. O çok geldi benim başıma ondan dolayı 2-3 kere balans yaptırıyorum. Lastikler çok kötü durumda ise aşınma tel kırılma yanak çatlama vs varsa eskiyse yapabilir. Fabrikasyon bir sıkıntı varsa yapabilir benim bir kış lastiğinde denk geldi. Yazlıklarda sorun yok kışlıkları takınca araç sola gidiyordu.

    jantlardan biri eğri olabilir. Bunlara bakıldıysa tek şey balansa kalıyor. Genelde büyük ihtimal balans kaynaklı oluyyor. Balans yaptırdığınız yerde önemli yani.
  • rot başın yada rotrların bozuk olabılır yıpranmıştır iyi bir alttakımcı anlar o işten ıyı bır balanscıda anlar jant ve lastık duzgunse onlardakı sorun hlaledılınce tıtreme bıter
  • rot balans ne ya ?

    ilk önce lastik basınçlarına baktır düzelmezse

    aracın altını iyi bir yıkat ön takım ve jantın arka taraflarını düzelmezse

    lastikçiye git jantların balansına baktır.düzelmezse

    rotlarda sıkıntı vardır...
  • Merhaba arkadaşlar. Benzer bir sorun da ben yaşıyorum. Araç 2012 1.4TDCI Fiesta. Arkadaşın bahsettiği 130 140 gibi hızlara çıkınca araçtaki titreme artıyor. Bunun dışında yüksek hızlara çıkmama gerek kalmadan 40 50kmh gibi hızlarda da araç sağlam bir osilasyon yapıyor. Direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gitmeye başlıyor. Aracı alırken ekspertizin söyledikleri şunlardı.
    1) aks kolları zayıf
    2) lastik ömürleri dolmuş
    3) ön takım verimleri düşük
    4) baskı balata verimleri düşük
    5) amortisör takımları zayıf

    Yani baya bir bakıma ihtiyacı var aracın. Ancak benim en büyük rahatsızlığım şu titreme olayı. Sanayide bir ustaya gösterdim sağ amortisörün bozuk dedi. Maddi imkanlar el verdikçe bakımları yaptırmak istiyorum. Burada bakım sıralaması nasıl olmalıdır?

    Aracın üzerinde kış lastiği var zaten marttan sonra yaz lastiği alırım diye düşünüyorum.




  • Lastiklerinde balon ya da başka bir aksaklık varsa yapar. Jantlarında yamukluk varsa yapar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • rot balans ayarı yapıldığındada hala titreme yapıyorsa jant bozukluğu - teker havası- direksiyon boşluğu - hidrolik yağı gibi entegre olabilicek şeylere bakın.zaten fabrika testlerinde araçlar bildiğim kadarıyla 100 km/s hızla test edildiği için kronik birşeyde olabilir.diğer aynı model kullanıcılarada bir sorun aynı sorunu yaşıyorlarmı diye.
  • Bundan yaklaşık 3 hafta kadar önce 120'den itibaren arabada titreme oluyordu ben de balansta bir sıkıntı var heralde diye düşünmüştüm. Aynı sorunu yaşayan bir arkadaşım bana jantlarda ve teker civarında çamur donunca titreme oluyor aracımda demişti. Yıkamacıya oraları uyararak yıkatmış sorunu düzelmiş. Benim bulunduğum yer -10 ları görüyor ve uzun yol yaptığımdan çamur çok oluyor. Yıkatınca düzeldi her şeyden önce bi yıkatın derim olmazsa balansa baktırın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.